Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Maat
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Loka 28, 2019 12:38 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maat »

No itse olen aina ollut sitä mieltä, että siinä isän tarinassa oli jotain tosi outoa...ja olen aina heitä epäillyt mutta sitten täällä lynkataan heti kun sattuu olemaan erimieltä kuin suurin osa on..

Kaukosäätimestä kinaa ja siitä sitten toinen päättää lähteä ulos ja katoaa...hmmmmm
Vekku11
Jane Marple
Viestit: 1012
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 10:54 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vekku11 »

Tämähän menee hurjaksi.On noissa Heikin haastatteluissa omat omituisuutensa toki olemassa. mut onkohan tää mahdolinen väkivaltasuus tullu esim kuulusteluissa (jos ja kun ollut) esille?
karmeeta jos kiusaajat käyttäneet fyysistä väkivaltaa ja kotonakin saanyt osansa. poliisi kai kuitenkin meinas ettei se kiusaaminen kai sittenkä ollu niin rankkaa.
no päiväkirjasta puuttuu sivuja ja se Seura lehden haastattelema nainen jätti omat arvailunsa piiloon.
on noi pienemmät yhteisöt kyllä ollu semmosia ettei asioista vältämättä oo hiiskuttu
kyllä meikäläisenkin kotopaikan naapurin isäntä repi teinityttöönsä hiuksista ja kuristi, likka kulki huivi kaulassa sen takia,meinattiin menä puhuttelen vähä vahvemmin, mut usko hyvällä ja lopetti
Maat
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Loka 28, 2019 12:38 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maat »

Kyläyhteisö voi myös suojella tappajaa jos tappaja paikkakuntalainen
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Piian velihän käytti huumeita ja hänen huhuttiin tehneen itsemurhan. Mikäköhän oli syy, että ajautui vähän eri teille, mitä jehovat yleensä ovat? Toki sisaren katoaminen on traumaattinen kokemus ja voi olla herkemmälle kaverilla liikaa.
wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

Uskon, että tämä tapaus olisi ratkennut jo, jos Piia olisi kuollut kotona. Jonkun hermo olisi todennäköisesti pettänyt jossain vaiheessa. Vaikka olisi kuinka uskovainen tahansa, niin ihminen on aina ihminen.

Mitä Heikkiin tulee, niin hän on kuitenkin jäänyt yksinhuoltajaksi, joten ihan helppo elämä ei hänelläkään ole ollut. Hän on myös sanonut, että Kallen takia hänen piti jaksaa.

Monesti ihminen kuulee mitä se haluaa kuulla. Olisihan se kiva, jos tämä juttu ratkeaisi, mutta vaikealta näyttää.

Toki on se niinkin, että kun ei ole täysin varmaa tietoa, niin mitään ei voi sulkea pois.

Tutkinnanjohtaja Heinonen on sanonut usein, että yksi hänen motiivinsa ratkaista tämä juttu on se, että saisi perheen maineen puhdistettua. Eli ilmeisen paljon sitä syyllistämistä on ollut.

Kuka tietää mitä todella tapahtui? Vai onko tietäjiä useampia? Minä en ainakaan tiedä, mutta epäilen autolinjaa.
omitti
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 4:51 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja omitti »

Tietääkö kukaan, kuoliko appiukko ennen Piian äitiä vai jälkeen? Piian äitihän kuoli vuonna 1992, mutta kuoliko ennen isäänsä? Eräässä toisessa keskustelussa sanottiin, että appiukko on jo kuollut, mutta ilmeisesti tätä ei ole kerrottu missään julkisesti.
Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Piian katoamisen aikoihin järjestettiin disko läheisellä nuorisotalolla. Ilmeisesti siellä oli joku tappelukin. Onkohan tätä selvitetty ollenkaan? :?:
Maat
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Loka 28, 2019 12:38 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maat »

Piian lapsuudenystävän haastattelu:

https://seura.fi/ilmiot/mysteerit/mita- ... atoaminen/


"Sinä perjantaina nuorisotalon pihalla tapeltiin, ja poliisikin kävi paikalla. Myöhemmin tappelun osallisia tuomittiin sakkoihin käräjäoikeudessa.

Kolmeenkymmeneen vuoteen tuota tappelua ei kuitenkaan yhdistetty Piian katoamisen tutkintaan. Kesällä 2018 keskustelupalstoilla levisivät tappelusta kertovat vanhat lehtileikkeet, ja poliisikin kiinnostui asiasta. Poliisi on pyrkinyt tavoittamaan tappelun osallisia päästäkseen puhuttamaan henkilöitä, jotka olivat paikalla.

Sitkeiden huhujen mukaan joku olisi nähnyt Piian nuorisotalon lähellä, mutta huhuille ei toistaiseksi ole saatu vahvistusta."


Itseäni ihmetyttää aikastlailla tää kohta:

"Ilonan mukaan diskotappeluissa oli usein kyse siitä, että paimiolaiset pojat tulivat uhittelemaan piikkiöläisille. Sellaista vanhanajan kylätappelumeininkiä. Yleensä siitä ei ollut sivullisille vaaraa."

"Sitä Ilona hämmästelee, miksei Piiaa etsitty tehokkaammin heti katoamisen jälkeen. Etsintäketjua ei muodostettu, naapurustolta ei kyselty asiasta. Eikä kukaan kysellyt nuorilta mitään."

”En muista, että koulussa yksikään aikuinen olisi kysynyt, onko joku nähnyt Piiaa. Piikkiö on pieni paikkakunta, luulisi, että joku olisi hänet nähnyt”, Ilona sanoo.

”Jälkeenpäin olen miettinyt, että olisihan koulussa voitu vaikka kuuluttaa. Jos joku olisi perjantaina diskossa nähnyt Piian, hän olisi voinut tulla kertomaan siitä.”

Ilona ei ole voinut välttyä ajatukselta, että viranomaisten suhtautumiseen vaikutti se, että kyseessä oli nuori tyttö.

”Siitä jäi minulle kiukku päälle. Miten voi käydä niin, että nuori tyttö häviää tuosta noin vain?”
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Tuo uuden nimimerkin info Heikistä toki laittaa miettimään sittenkin sitä mahdollisuutta että jos Piia ei koskaan kotoa lähtenytkään. Onhan Heikillä läheiset vähän ihmeesti ympäriltä lähteneet, - vaimo alkoholisoitui ja muutti pois, tytär katosi, toinen poika teki itsemurhan ja toinen ilmeisesti ryyppää edelleen jos olen oikein ymmärtänyt?
Eli jos ajattelee niin joo, miten näille Heikin ympärillä olevile perheenjäsenille on näin käynyt ja elämä mennyt?
Oijoi.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Eilisaamu kirjoitti: Ma Marras 11, 2019 4:54 pm Tuo uuden nimimerkin info Heikistä toki laittaa miettimään sittenkin sitä mahdollisuutta että jos Piia ei koskaan kotoa lähtenytkään. ...
Eniten minua hämmästyttää, ja on oko ajan hämmästyttänyt tämä appiukko!
Missään ei mitään tietoa ko henilöstä annettu. Ainoa tieto on se, että ukko antoi Piian isälle alibin. Saunoivat näet samassa talossa, mistä tyttö katosi.



Eli minkä ihmeen vuoksi tämä mies on jätetty todella kaikkien tutkimusten ulkopuolelle? Minkälainen auto hännellä oli muuten?
Muista lähdekritiikki!
Maat
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Loka 28, 2019 12:38 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maat »

olen kriittinen. Voi olla myös että tää uusi nimimerkki keksii päästään. Appiukkoa on ehkä kuulusteltukin..mistä me tiedetään

Itse olen kyllä ollut sitä mieltä,että perhe salailee jotain..Tämä perhelinja onkin ollut se "tabu" tässä casessa..vähän kun menet epäilemään niin odottakaas vaan niin hetkenpäästä huudellaan että viattomia lynkataan ja että jättkää isäukko rauhaan..selvähän se että kun vähän joku huutelee niin unohdetaan se linja sitten..sillai se polliisikin tekisi..

Jos kerta ystävän mukaan Piia oli kiltti eikä usko, että ois kapinoinut ....ja edelleen:

"Piialle ja hänen veljellee oli tullut riitaa KAUKOSÄÄTIMESTÄ ja Piia lähtenyt kiukuissaan ULOS" (tämä Piian veljen mukaan..ehkä?) ..Itse oisin varmaan vaihtanut vaan huonetta
örkki
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 10:59 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja örkki »

Minä olen myös ajatellut, oiko appiukolla olla sormet pelissä Piia katoamiseen. Jos Piia on lähtenyt veljensä kanssa riitelyn jälkeen ulos, onko appiukko piankin saunomisen jälkeen lähtenyt itse kotiinsa ja olisi tavannut Piian ulkona. Oliko appiukolla autoa. Onhan se outoa, jos kukaan ei ole kotoa poistumisen jälkeen tyttöä nähnyt.
Palkkasoturi
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Su Tammi 18, 2015 4:45 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Palkkasoturi »

Luulisin, että Gunin ukolla oli vielä tuohon aikaan se musta Volvo 740 GL. Musta Volvo joka tapauksessa varmasti, ei sillä ikinä ollut muunlaisia.
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Palkkasoturi, Eli kellä musta Volvo? Heikillä, appiukolla...?
Oliko tämä Heikki lapsiaan kohtaan kuinka väkivaltainen? Piian teini-ikäisen oikuttelut varmaan ottanut hermoon jos äkkipikainen luonne on.
Osaatko sanoa miksi paikalliset nuoret eivät ole kommentoineet mihinkään Piian katoamista?
Palkkasoturi
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Su Tammi 18, 2015 4:45 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Palkkasoturi »

Heikin appiukolla, eli Gunillan isällä oli musta Volvo. Mun tiedot Heikin väkivaltaisuudesta päättyy vuoteen 86, kun Piikkiö jäi taakse, mutta siihen saakka siellä kyllä muksut sai perinteisen selkäsaunan lisäksi maistaa nyrkkiä, avaria ja potkujakin.
Aika yllättynyt oikeastaan olen, miten vähän sieltä kukaan Piian paremmin tunteneista on mihinkään kommentoinut, syytä en lähde arvailemaan
Omalla kohdalla kyllä Piian tapaus mietitytti, mutta siihen aikaan oli paljon muita kuvioita orastavan aikuisuuden kynnyksellä ;) ja 1990 poistuin maastakin viideksitoista vuodeksi.
Vastaa Viestiin