Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Toto Riina kirjoitti:
Ke Helmi 24, 2021 1:34 pm
dscullyalien kirjoitti:
Ti Helmi 23, 2021 6:50 pm

Olisko tuo 10 aikaan poistuminen Casasta kuitenkin todellisuudessa lähempänä tuota 22.50 kuin 22.00? Kaverilla on varmasti muistikuvia siitä, mutta mitään muuta ei ilmeisesti ole julkaistu?
Voipi olla. Illan tarkka kulku Huittisiin lähtöön asti on varmasti käyty tuoreeltaan läpi Raisan kaverin kanssa.
Onko ne Raisasta olemassa olevat valvontakameran kuvat vain alkuillasta vai onko mahdollista, että tuolta väliltä olisi jotain kuvaa? Kuviahan ilmeisesti on katoamista edeltävältä ajalta, mutta niitä ei julkaista tutkinnallisista syistä. Muistaako kukaan, onko mainittu että ne olisivat vain alkuillalta?

Tuossa on ollut jossain kohtaa pankkiautomaatti (muistaakseni entisen Hesburgerin ihan siinä välittömässä läheisyydessä?) Oliko siinä kamerat?

Toto Riina
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: La Heinä 20, 2019 7:37 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Toto Riina »

dscullyalien kirjoitti:
Ke Helmi 24, 2021 9:13 pm

Onko ne Raisasta olemassa olevat valvontakameran kuvat vain alkuillasta vai onko mahdollista, että tuolta väliltä olisi jotain kuvaa? Kuviahan ilmeisesti on katoamista edeltävältä ajalta, mutta niitä ei julkaista tutkinnallisista syistä. Muistaako kukaan, onko mainittu että ne olisivat vain alkuillalta?

Tuossa on ollut jossain kohtaa pankkiautomaatti (muistaakseni entisen Hesburgerin ihan siinä välittömässä läheisyydessä?) Oliko siinä kamerat?
Raisasta ei ole valvontakameran kuvaa koko illalta, ei julkisuudessa esitettyä eikä poliisin mukaan heillä itselläkään.

dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Toto Riina kirjoitti:
To Helmi 25, 2021 11:20 am
dscullyalien kirjoitti:
Ke Helmi 24, 2021 9:13 pm

Onko ne Raisasta olemassa olevat valvontakameran kuvat vain alkuillasta vai onko mahdollista, että tuolta väliltä olisi jotain kuvaa? Kuviahan ilmeisesti on katoamista edeltävältä ajalta, mutta niitä ei julkaista tutkinnallisista syistä. Muistaako kukaan, onko mainittu että ne olisivat vain alkuillalta?

Tuossa on ollut jossain kohtaa pankkiautomaatti (muistaakseni entisen Hesburgerin ihan siinä välittömässä läheisyydessä?) Oliko siinä kamerat?
Raisasta ei ole valvontakameran kuvaa koko illalta, ei julkisuudessa esitettyä eikä poliisin mukaan heillä itselläkään.
Joo niinpä näyttäisi olevan, tuossa artikkelissa se kiistetään, olen taas lukenut jotain vanhaa Iltalehden artikkelia, joka ei olekaan pitänyt paikkansa. Saisivat olla tarkempia siitä mitä julkaisevat.

https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000007555146.html

Muokkaus: oli ihan pakko lukea se virheellinen juttu vielä uudelleen, kun olin niin varma asiasta eilen. Iltalehti kai keksii ihan päästään haastatteluja. Vai onko tuossa voinut tapahtua joku muu moka?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201711272200562272
Tuominen sanoo nyt Iltalehdelle, että Räisäsestä on kuvia illalta, mutta niiden sisältöä ei tutkinnallisista syistä avata.

- Kuvat ovat ennen katoamista, silloin kun hän oli vielä ystäviensä seurassa. Ei ole siltä ajalta, kun hän on liikkunut yksin. Sillä ei ole tutkinnallista merkitystä, koska hän oli yli kymmeneen asti ystäviensä kanssa, Tuominen sanoo.
Eli tuo edellä oleva on siis virheellinen tieto.

teho77
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:27 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja teho77 »

Toto Riina kirjoitti:
Ke Helmi 24, 2021 1:34 pm
dscullyalien kirjoitti:
Ti Helmi 23, 2021 6:50 pm

Olisko tuo 10 aikaan poistuminen Casasta kuitenkin todellisuudessa lähempänä tuota 22.50 kuin 22.00? Kaverilla on varmasti muistikuvia siitä, mutta mitään muuta ei ilmeisesti ole julkaistu?
Voipi olla. Illan tarkka kulku Huittisiin lähtöön asti on varmasti käyty tuoreeltaan läpi Raisan kaverin kanssa.
Itse olen ajatellut että viimeinen puhelu klo 22.18 voisi olla aika milloin ollaan tehty lähtöä casablancasta tai tultu juuri ulos. Raisan kaveri on ollut yhteydessä poikaystäväänsä tätä ennen ja sopinut menevänsä tämän kyytiin. Jos auto on tullut sokokselle klo 22.30 jälkeen ja siinä on hetki puhuttu, alkaa 50min aukko illasta olla täytetty.

Toto Riina
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: La Heinä 20, 2019 7:37 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Toto Riina »

teho77 kirjoitti:
To Helmi 25, 2021 10:22 pm
Itse olen ajatellut että viimeinen puhelu klo 22.18 voisi olla aika milloin ollaan tehty lähtöä casablancasta tai tultu juuri ulos. Raisan kaveri on ollut yhteydessä poikaystäväänsä tätä ennen ja sopinut menevänsä tämän kyytiin. Jos auto on tullut sokokselle klo 22.30 jälkeen ja siinä on hetki puhuttu, alkaa 50min aukko illasta olla täytetty.
Jotenkin näin. Seuraava aukko on tuosta kaverin lähtemisestä klo 22.50 Kaksien Kasvojen kolmikon havaintoon klo 23.53.

Veera84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Elo 20, 2020 12:39 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veera84 »

Kaikkia kameroitten nauhoja alkuillasta ei ole käyty läpi ja on mahdollista, että Raisa siellä on, mutta tutkinnallisesti sillä ei ole isoa merkitystä. Laatu on niin huono, että tunnistaminen on vaikeaa, mutta silti on voitu päätellä, että katoamisen jälkeiseltä ajalta Raisaa ei ole kuvista löytynyt. Näin mä tuon Aamulehden artikkelin tulkitsen.

dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Veera84 kirjoitti:
La Helmi 27, 2021 11:58 am
Kaikkia kameroitten nauhoja alkuillasta ei ole käyty läpi ja on mahdollista, että Raisa siellä on, mutta tutkinnallisesti sillä ei ole isoa merkitystä. Laatu on niin huono, että tunnistaminen on vaikeaa, mutta silti on voitu päätellä, että katoamisen jälkeiseltä ajalta Raisaa ei ole kuvista löytynyt. Näin mä tuon Aamulehden artikkelin tulkitsen.
Niin minäkin, mutta hämää edelleen se Tuomisen lainaus Iltalehdestä, missä hänen väitettiin sanoneen, että kuvat katoamista edeltävältä ajalta ja niiden sisältö olisi hyvinkin tiedossa. Joko iltalehden tai haastateltavan moka ilmeisesti, kun en keksi järjellistä syytä siihen miksi niitä puheita piti muuten perua.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

En ole ikinä lukenut mistään, että olisi päätynyt mihinkään kameroihin tuona iltana. Sen olen lukenut, että liikkeet tuohon kavereista eroamiseen asti ovat hyvin tiedossa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
Ma Maalis 01, 2021 5:37 pm
En ole ikinä lukenut mistään, että olisi päätynyt mihinkään kameroihin tuona iltana. Sen olen lukenut, että liikkeet tuohon kavereista eroamiseen asti ovat hyvin tiedossa.
En minäkään muualta kuin tuosta Iltalehden haastattelupätkästä.

Ei sillä muutenkaan taida olla kovasti merkitystä. Kunhan mietin minkälaista meininkiä tuossa Casa - Sokos ympäristössä on ollut Casasta poistumisen hetkellä.

Sitäkin mietin, voisiko se vartijan (tms) kanssa ovella juttelu olla virheellinen havainto siinä mielessä, että havaitsija muistaisi paikan väärin. Tuollahan on paljon muitakin rakennuksia, joissa rapun ovi avautuu kadulle päin.

Avatar
Gunnis
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Touko 04, 2011 3:56 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gunnis »

Ei tuo tieto mahdollisista valvontakamerakuvista missä Raisa mahdollisesti näkyy ystävän tai ystävien kanssa mikään virheellinen välttämättä ole. Siihen saattaa olla tutkinnallisteknisiä ja -taktisia syitä miksi tästä, että jotain mahdollisia kuvia on illalta olemassa ei ole aiemmin julkisuuteen tiedotettu. Sama pätee myös niiden mahdollisten kuvien julkaisuun. Mä oon itse sitä mieltä näistä kuvista et ei se tietysti vielä mahdotonta vuosituhannen vaihteen Tampereen kokosessa paikassa ole ollu liikkua siten ettet oo kertaakaan koko illan aikana tarttunu yhteenkään valvontakameraan, mut itse pitäisin silti todennäköisempänä sitä et kyllä jostain kamerasta on pakko edes joku mahdollinen kuvahavainto olla.
"Knulla mig hit, och knulla mig dit. Ska det knullas så ska det vara med en 17-åring och inte med nån som är som en soptunna i fittan" -GL

Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

dscullyalien kirjoitti:
Ke Maalis 03, 2021 6:26 pm
Sitäkin mietin, voisiko se vartijan (tms) kanssa ovella juttelu olla virheellinen havainto siinä mielessä, että havaitsija muistaisi paikan väärin. Tuollahan on paljon muitakin rakennuksia, joissa rapun ovi avautuu kadulle päin.
Niin että kaksista kasvoista tullut kolmikko muistaa paikan väärin? He ovat sen havainnon takana.
---

dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Yggdrasil kirjoitti:
Pe Maalis 05, 2021 5:57 pm
dscullyalien kirjoitti:
Ke Maalis 03, 2021 6:26 pm
Sitäkin mietin, voisiko se vartijan (tms) kanssa ovella juttelu olla virheellinen havainto siinä mielessä, että havaitsija muistaisi paikan väärin. Tuollahan on paljon muitakin rakennuksia, joissa rapun ovi avautuu kadulle päin.
Niin että kaksista kasvoista tullut kolmikko muistaa paikan väärin? He ovat sen havainnon takana.
Niin. Tuskin se kovin todennäköistä olisi, mutta ei kai täysin mahdotontakaan.

ASAC
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 11:25 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ASAC »

Jokohan poliisi on saanut selvitettyä Suomen alueella 1999 rekisterissä olleiden Dodge Aspenien ja Buick Electrojen omistajat?

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Niinpä ja vielä kaikki museoauto Cadillac limousinet? Tai vastaavan näköiset automallit, niitä ei ole kovin paljon. Kannattaa tarkastaa myös rekisteristä poistetut autot. Myös ne jos on myyty ulkomaille tai henkilö on muuttanut autoineen ulkomaille vaikka Ruattiin.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Pannaas pannua pörisemään jos jengillä muistuis asoita mieleen.
https://www.youtube.com/watch?v=OmIvNz6-hZM
632 big block 1957 chevy
Museoautolinja kun on vielä tutkinnassa mukana. Yksi Cadillac oli Kangasalan tutkintalinja, sitten oli jollakin muusikolla, mikä ilmottautui itse.
Näilläkin olisi tietoa siitä että keitä muita ja mitä jenkkiautoja Tampereella liikkui, silloin kun olis ilmeisesti kokoontumiajot tai oli ainakin normaalia enemmän niitä liikkeellä.

Vastaa Viestiin