Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Paikalla
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2177
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Naispari oli pitkään ennen Buddin tuloa jo tutkinnassa. Silminnäkijöiden tuntomerkkien mukaan kyseessä oli mieluummin joku muu ehken häiriintynyt henkilö. Vaatetus kyllä on ollut samankaltainen ja ulkomuotokin osittain, mitä Buddilla, siinä mielessä portsarin havainto on uskottava, mutta erehtyi henkilöstä.
Käsittämättömälle kyllä hänen viiveensä tuntuu, mies vielä turvallisuus työssä ja tämä naispari ollut paljon esillä jo aiemmin. Yhtä käsittämätöntä oli hänen tarkat tuntomerkit, jotka oli täsmälleen samat, mitä aiemmin parin läheltä nähneellä. Tuli mieleen, että oli käynyt opiskelemassa ne jostain 🤔
Taksimies, tai voi olla nainenkin? sentään omaisille oli puhunut jo aiemmin, jotka patistivat hänet esiin 🤔
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1818
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Hurjimus kirjoitti: La Maalis 16, 2024 11:27 am Naispari oli pitkään ennen Buddin tuloa jo tutkinnassa. Silminnäkijöiden tuntomerkkien mukaan kyseessä oli mieluummin joku muu ehken häiriintynyt henkilö. Vaatetus kyllä on ollut samankaltainen ja ulkomuotokin osittain, mitä Buddilla, siinä mielessä portsarin havainto on uskottava, mutta erehtyi henkilöstä.
Käsittämättömälle kyllä hänen viiveensä tuntuu, mies vielä turvallisuus työssä ja tämä naispari ollut paljon esillä jo aiemmin. Yhtä käsittämätöntä oli hänen tarkat tuntomerkit, jotka oli täsmälleen samat, mitä aiemmin parin läheltä nähneellä. Tuli mieleen, että oli käynyt opiskelemassa ne jostain 🤔
Taksimies, tai voi olla nainenkin? sentään omaisille oli puhunut jo aiemmin, jotka patistivat hänet esiin 🤔
"sentään omaisille oli puhunut jo aiemmin, jotka patistivat hänet esiin"

Mistä tiedämme, että oli puhunut?
Hapetan kyttätyyliin
Paikalla
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2177
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

No, emmehän ole olleet kuulemassa, mutta mitähän syytä tuo olisi keksiä🤔
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1818
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Hurjimus kirjoitti: La Maalis 16, 2024 12:33 pm No, emmehän ole olleet kuulemassa, mutta mitähän syytä tuo olisi keksiä🤔
Niin, se on hyvä kysymys. Miksi muuten monille rikoksille löytyy valetunnustajia? Siis sellaisia, jotka eivät ole selvästikään tekoa tehneet, mutta haluavat tunnustaa.

Maailma on omituinen paikka. Siitä olemme varmasti samaa mieltä.
Hapetan kyttätyyliin
tasaraha
Remington Steele
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Loka 06, 2020 7:22 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tasaraha »

Taksikuskin vaikenemisesta oli Iltalehdessä seuraavasti:
Julkisuudessa on aiheuttanut hämmennystä se, miksi taksikuski toi tietonsa poliisille vasta 16 vuotta katoamisen jälkeen. Tuominen ei ole suostunut asiaa julkisuudessa paljastamaan, mutta nyt hän avaa taustat Iltalehdelle.

– Se asia oli vain jäänyt. Sukulaiset saivat hänet tulemaan kertomaan sen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0ef ... c53cdf2aca

Mä kyllä ihmettelen miksei poliisi ole aikaisemmin suostunut paljastamaan asiaa, jos "asia on vain jäänyt." Miksi tuommoista syytä on pitänyt poliisin toimesta pantata?

Voisko olla mahdollista, että taksikuski on tuolloin ajellut luvattomasti? Siis siinä mielessä, että on esimerkiksi nostanut sairauspäivärahaa, työttömyyskorvausta tms. Eli ei ole voinut mennä paljastamaan tietojaan, kun pelkäsi jäävänsä kiinni perusteettomien tukien nostamisesta? Sukulaiset/tuttavat sitten alkaneet painostamaan, että pakko sun on mennä kertomaan tietosi seurauksista viis. Tai sitten vaan odottanut, että oma "rikos" menee vanhaksi?

Mun mielestä nimimerkki Tatti-Petteriltä hyvä pointti, että mikäli Multisiltaan kuskattu tyttö ei ollut Raisa, niin miksi ei ole ilmoittanut asiasta poliisille, että minä se olin eikä Raisa.

Sen mitä olen tuon epäillyn kurdin edesottamuksista kuullut aikaa ennen Raisaa Multisillassa ja muualla Tampereella, niin polttaa polttaa. Varsinainen kuumakalle ja vonkaaja.
Annan ääneni Multisillalle.
Avatar
Firefox69
Sabrina Duncan
Viestit: 368
Liittynyt: Su Marras 13, 2022 11:16 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Firefox69 »

Hurjimus kirjoitti: La Maalis 16, 2024 11:27 am Naispari oli pitkään ennen Buddin tuloa jo tutkinnassa. Silminnäkijöiden tuntomerkkien mukaan kyseessä oli mieluummin joku muu ehken häiriintynyt henkilö. Vaatetus kyllä on ollut samankaltainen ja ulkomuotokin osittain, mitä Buddilla, siinä mielessä portsarin havainto on uskottava, mutta erehtyi henkilöstä.
Naisparilinja on alkuperäinen tutkintalinja, joka on ollut esillä jo v. 1999 heti katoamisen jälkeen. Tästä on ollut juttua Alibissa 12/1999:

https://imgur.com/a/DgS3Lk3


Tässä suora lainaus tästä Alibin jutusta:

Raisa poistui ravintolasta kello 23 maissa. Silloin hänet oli nähty nuorisoporukassa kapakan vieressä KappAhlin edessä. Seuraava tieto on läheisen Hesburgerin edustalta. Raisa oli havaintojen mukaan kävellyt itseään lyhyemmän ja vanhemman naisen seurassa.

Kun katoamisesta oli kulunut kolmisen viikkoa, poliisi sai viimeisen varmalta tuntuvan havainnon. Sen mukaan Raisa käveli itseään selvästi vanhemman ja lyhyemmän naisen kanssa Koskipuiston ja hotellin Tammerin välisellä puistoalueella. Puistoa reunustaa Tammerkoski. Raisan kävelykumppanilla oli vaalea polkkatukka ja yllään vaaleahko popliinitakki.

Siihen vihjeet loppuvat ja tuntuu kuin maa olisi niellyt nuoren Raisan. Paikallinen Aamulehti on julkaissut tasaisin väliajoin Raisan kuvan ja tuntomerkit. Poliisi-tv on myös huomioinut katoamisen näyttävästi. Lisää tietoa ei kuitenkaan ole tihkunut mistään suunnasta.



Raisan nähtiin kävelevän Alibin 12/1999 jutun mukaan Hesburgerin ohitse lyhyemmän ja itseään vanhemman polkkatukkaisen naisen kanssa. Tämä tapahtui ymmärtääkseni heti sen jälkeen, kun Raisan oltiin nähty juttelevan nuorisojoukon (2-4 nuoren) kanssa KappAhlin edustalla.

Hesburgerin sijaintipaikka vuonna 1999 oli Raatihuoneen nurkalla Hämeenkadulla hyvin lähellä entistä Casablancaa, nykyistä Brcksiä.


Naiset kävelivät Armonkallion suuntaan. Useat silminnäkijähavainnot viittaavat mahdollisuuteen, että Raisa käveli Armonkalliolle saakka tai sen läpi. Nämä silminnäkijähavainnot ovat ristiriidassa Multisiltaan menemisen kanssa.

Todistajat kuulivat kirkaisuja Armonkalliolta Raisan katoamisyönä. Aamulehden tietojen mukaan lääkäri yhdistyy tutkintaan ainakin asuinpaikkansa takia, sillä hän asui Tampereen Armonkalliolla.


Ohjelmassa Rikospaikka rikoskomisaario Paavo Tuominen kertoo, että naisparilinjassa toinen nainen oli ollut huomattavasti lyhyempi ja huomattavasti vanhempi, siinä 40 vuoden kieppeillä oleva nainen. Tarkistin Virpi Buttin syntymäajan, joka on 2. elokuuta 1972. Butt oli siis 27-vuotias Raisan katoamisen aikoihin.

Naisparilinjassa ollut lyhyempi ja vanhempi nainen on ollut roteva ruumiinrakenteeltaan ja ehkä vähän häiriintynyt; kovasti puhunut koko ajan. Toinen nainen on ollut 18-vuotias ja hoikka. Hän sopisi hyvin Raisan tuntomerkkeihin. Nuorempi nainen on ollut lyhyessä hameessa. Puhutaan pitkistä, paljaista sääristä ja jaloista ja ne hyvin erottui siinä illassa. Hyvin kevyt vaatetus. Joku tämmöinen ohut takki, bleiserin tyyppinen, mutta tämä toinen nainen oli hyvinkin lämpimästi pukeutunut semmoiseen pidempään takkiin ja hameeseen.

Vaikutti siltä, että tällä vanhemmalla naisella olisi saattanut olla mielenterveyden häiriöitä. Tämä Hämeensillan todistaja muisti nähneensä tämän naisen kesällä useita kertoja ja sanoi, että hänelle jäi sellainen epämiellyttävä kuva, että hän tavallaan niin kuin pelkäsi tätä naista. Tämä Hämeensillan todistaja muistaa tämän naisen kesän ajalta ravintoloista ja hän tavallaan halusi välttää tätä naista. Hänellä oli jotain mielenterveyden ongelmia ilmeisesti.

https://www.youtube.com/watch?v=Fw_XcIPxyDs


Minua on jäänyt kiinnostamaan portsarin tähän naisparilinjaan liittyvät havainnot.

Tutkinnanjohtaja Tuominen kertoi Marko Niemen podcastissa Viimeinen johtolanka, epäillyn naisen kaupitelleen ravintoloissa postikortteja. Eräs miestodistaja oli nähnyt ravintolassa aikaisemmin tällaisen vähän epäsiistin näihin tuntomerkkeihin sopivan naisen ja kertoi, että juuri tämän naisen seurassa tämä tyttö liikkui. Tämä nainen oli ravintoloissa kaupitellut postikortteja, ilmeisesti vähän tämmöinen laitapuolen kulkija. Miestodistaja ei enää tarkkaan muistanut missä ravintoloissa oli näitä havaintoja tehnyt... ilmeisesti tässä Keskustorin ympäristössä. Hyvin paljon alkoholia käyttävä naishenkilö kuitenkin, joka aina pyrki sisään ravintoloihin. Ilmeisesti vähän häiriöksikin oli siellä. Nainen oli tyypitelty, että hän on jotenkin aggressiivinen tai epäsosiaalinen. Sellainen käsitys miestodistajan puheista tuli, että hän halusi välttää siinä kohtaamisessa, kun hän kohtasi nuoren tytön ja tämän naisen. Hänelle on jäänyt epämiellyttävä kuva tästä naisesta.

Mielenkiinto kohdistuu luonnollisesti tähän vanhempaan naiseen. Kuka hän oli? Marko Niemi tulkitsi, ettei poliisi tulkitse hänen olleen podcastin alussa mainittu, myöhemmin henkirikoksesta tuomittu nainen (Virpi Butt), vaikka silminnäkijähavainnoissa on joitakin häneen sopivia piirteitä, kuten se, että hän oli harteikas, häiriköi ravintoloissa ja oli jopa aggressiivinen. Hän oli myös Raisaa lyhyempi ja vanhempi.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-50640985


Tämä vanhempi nainen kaupitteli muistaakseni itse piirtämiänsä enkelikortteja ravintoloissa. Samassa ohjelmassa taisi olla myös siitä missäpäin kaupungin keskustaa tämä nainen asui, jossa hänet oli nähty. Poliisin pitäisi selvittää ja varmistaa, oliko tämä vanhempi postikortteja ravintoloissa myynyt nainen Virpi Butt vai jokin toinen nainen. Alibissa 12/1999 mainittiin, että vanhemmalla naisella olisi ollut vaalea polkkatukka ja portsarin haastattelussa Virpi Butin pitkät hiukset olisi laitettu ylhäältä kiinni, jotka olivat olleet alhaalta avoinna.


Tamperelainen lääkäri kerskui tietävänsä, mitä Raisa Räisäselle tapahtui ja joutui itse epäillyksi. Raisa Räisänen katosi Tampereen keskustasta 16. lokakuuta 1999 kello 23:n jälkeen. Lokakuussa 2000 eräs tamperelaisnainen alkoi seurustella kolmikymppisen tamperelaislääkärin kanssa. Lääkäri työskenteli tuolloin Tampereen yliopistollisessa sairaalassa.

Huhtikuussa 2001 nainen huolestui lääkärin puheista. Naisen mukaan hänen miesystävänsä oli tuolloin katsonut tapansa mukaan väkivaltavideoita, kun puheeksi oli tullut Raisa Räisäsen katoaminen. Naisen mukaan lääkäri kertoi ylpeilevään sävyyn, että hän tietää, mitä Räisäselle tapahtui. Mies myös kertoi, että Räisästä ei koskaan löydetä ja, että juttuun on sekaantunut henkilöitä, joiden ei ikinä uskoisi sekaantuneen siihen.


Minulle tulee tästä mieleen, että olisiko tämä lääkäri ollut osallisena Raisan murhaan hänen asuttua tuolloin Armonkalliolla, josta oli katoamisyönä kuultu naisen kirkaisuja. Naisparihavainnot päättyivät Armonkalliolle. Lääkäri oli ilmeisesti istunut iltaa ravintola Hannibalissa Armonkalliolla yhdessä Virpi Buttin kanssa ja kuullut häneltä Raisan katoamisesta. Olen myös miettinyt sitä, että olisiko tämä lääkäri opettanut Virpi Buttin ja Janne Hyvösen paloittelemaan ruumiiin Raisan katoamisen jälkeen. Olettaisin, että paloittelumurhaan tarvittaisiin jonkinlaista ihmisen anatomian tuntemusta.
Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus
kattokarpänen
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Su Elo 09, 2020 3:04 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

tasaraha kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 2:38 am Taksikuskin vaikenemisesta oli Iltalehdessä seuraavasti:
Julkisuudessa on aiheuttanut hämmennystä se, miksi taksikuski toi tietonsa poliisille vasta 16 vuotta katoamisen jälkeen. Tuominen ei ole suostunut asiaa julkisuudessa paljastamaan, mutta nyt hän avaa taustat Iltalehdelle.

– Se asia oli vain jäänyt. Sukulaiset saivat hänet tulemaan kertomaan sen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0ef ... c53cdf2aca

Mä kyllä ihmettelen miksei poliisi ole aikaisemmin suostunut paljastamaan asiaa, jos "asia on vain jäänyt." Miksi tuommoista syytä on pitänyt poliisin toimesta pantata?

Voisko olla mahdollista, että taksikuski on tuolloin ajellut luvattomasti? Siis siinä mielessä, että on esimerkiksi nostanut sairauspäivärahaa, työttömyyskorvausta tms. Eli ei ole voinut mennä paljastamaan tietojaan, kun pelkäsi jäävänsä kiinni perusteettomien tukien nostamisesta? Sukulaiset/tuttavat sitten alkaneet painostamaan, että pakko sun on mennä kertomaan tietosi seurauksista viis. Tai sitten vaan odottanut, että oma "rikos" menee vanhaksi?

Mun mielestä nimimerkki Tatti-Petteriltä hyvä pointti, että mikäli Multisiltaan kuskattu tyttö ei ollut Raisa, niin miksi ei ole ilmoittanut asiasta poliisille, että minä se olin eikä Raisa.

Sen mitä olen tuon epäillyn kurdin edesottamuksista kuullut aikaa ennen Raisaa Multisillassa ja muualla Tampereella, niin polttaa polttaa. Varsinainen kuumakalle ja vonkaaja.
Annan ääneni Multisillalle.
Mielenkiintoisia pointteja ylläolevassa, kiitokset tuosta. Oma ääneni menee myös Multisillalle. Se on valitettavan luonteva ja todentuntuinen teoria tälle tapaukselle. Kuvatun kaltaisella tapahtumakululla taitaa naisia joutuneen seksuaalirikoksen uhriksi kautta aikojen, tosin harvempi ehkä henkensä lopulta menettänyt. Tässä on ehkä lopulta käynyt se pahin mahdollinen...
Paikalla
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2177
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Ei tainnut Budd koskaan postikortteja kaupata ravintoloissa.🤔 Kun osa silminäkijöistä oli tuntenut tämän maisen, luulisi poliisi esittäneen Buddin sen aikaisia kuvia heille, että oliko tämä. Ei ainakaan julkisuuteen ole tullut, että poliisi olisi tämän naisen käynyt läpi, vai onko. Tuntuu ihmeelle, jos häntä ei olisi löydetty. Sama yllämainittu kyllä pätee tähänkin tyttöön, miksi hän ei ole ilmoittautunut, että minä se olin. No, kaikki ei seuraa näitä niin tarkkaan, kuin esim täällä kirjoittelevat. Olisi mielenkiintoista kuulla portsarin syyn olla ilmoittamatta, sitä on paljon vaikeampaa ymmärtää, kuin taksikuskin. Tämä naispari ja kokotapaus on ollut tuolloin niin paljon esillä, että on vaikea uskoa, ettei hän ole siitä ollut tietoinen
🤔

Multisillan puolesta kyllä puhuu kaksi toisistaan riippumatonta tapausta.🤔
Avatar
Kakkahattutäti
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2024 12:22 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kakkahattutäti »

Hyvää pohdintaa nimimerkiltä tasaraha ja tuo voisi tosiaan selittää myös sen, miksi taksikuski ei heti kertonut havainnoistaan.
Paikalla
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2177
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Luulisi poliisin tuollaisen häirikön löytäneen Tampereen kokoisesta kaupungista, jos asuinalue on tiedossa.🤔
Kumma kyllä tästä ei tietoa ole tihkunut ja naispari ollut vuosikausia edelleen yksi tutkimushaara
Buddihan ei näyttäisi poliisinkaan mielestä olleen 🤔
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1818
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

tasaraha kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 2:38 am Taksikuskin vaikenemisesta oli Iltalehdessä seuraavasti:
Julkisuudessa on aiheuttanut hämmennystä se, miksi taksikuski toi tietonsa poliisille vasta 16 vuotta katoamisen jälkeen. Tuominen ei ole suostunut asiaa julkisuudessa paljastamaan, mutta nyt hän avaa taustat Iltalehdelle.

– Se asia oli vain jäänyt. Sukulaiset saivat hänet tulemaan kertomaan sen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0ef ... c53cdf2aca

Mä kyllä ihmettelen miksei poliisi ole aikaisemmin suostunut paljastamaan asiaa, jos "asia on vain jäänyt." Miksi tuommoista syytä on pitänyt poliisin toimesta pantata?

Voisko olla mahdollista, että taksikuski on tuolloin ajellut luvattomasti? Siis siinä mielessä, että on esimerkiksi nostanut sairauspäivärahaa, työttömyyskorvausta tms. Eli ei ole voinut mennä paljastamaan tietojaan, kun pelkäsi jäävänsä kiinni perusteettomien tukien nostamisesta? Sukulaiset/tuttavat sitten alkaneet painostamaan, että pakko sun on mennä kertomaan tietosi seurauksista viis. Tai sitten vaan odottanut, että oma "rikos" menee vanhaksi?

Mun mielestä nimimerkki Tatti-Petteriltä hyvä pointti, että mikäli Multisiltaan kuskattu tyttö ei ollut Raisa, niin miksi ei ole ilmoittanut asiasta poliisille, että minä se olin eikä Raisa.

Sen mitä olen tuon epäillyn kurdin edesottamuksista kuullut aikaa ennen Raisaa Multisillassa ja muualla Tampereella, niin polttaa polttaa. Varsinainen kuumakalle ja vonkaaja.
Annan ääneni Multisillalle.
"Mun mielestä nimimerkki Tatti-Petteriltä hyvä pointti, että mikäli Multisiltaan kuskattu tyttö ei ollut Raisa, niin miksi ei ole ilmoittanut asiasta poliisille, että minä se olin eikä Raisa."

Veikkaan, että noin kerran kuukaudessa nuori tyttö lähtee potentiaalisten ählämiraiskareiden kyytiin Tampereella. Ihan hyvä tietystikin pohtia, että miksei satoja tytsyjä ilmoittaudu?

Saa olla aika helvetin rankka rikos, että vanhenee 10 vuodessa tai yli.
Hapetan kyttätyyliin
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ei ole ilmoittautunut myöskään Seurahuoneella tanssinut tyttö, vartijan sisään päästämä tyttö, vanhemman naisen seurassa kävellyt tyttö jne.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
kattokarpänen
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Su Elo 09, 2020 3:04 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

Multisilta - linjaa mielestäni tukee juurikin se, että kautta aikojen ja edelleen nuoria naisia painostetaan/kusetetaan/pakotetaan tuntemattoman miehen matkaan. Osa ehkä selviää säikähdyksellä, joku joutuu seksuaalirikoksen uhriksi ja harvoin joku saa surmansakin. Tätä tapahtuu suunnilleen joka maailman kolkassa jatkuvasti, missä naiset nyt suht vapaasti liikkuu ja käy viihteellä. Uskon, että naispari -linja on toki mahdollinen kanssa. Multisilta vaan huomattavasti tavanomaisempi/todennäköisempi sinällään...
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1818
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Tampereen Tyttö kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 11:20 pm Ei ole ilmoittautunut myöskään Seurahuoneella tanssinut tyttö, vartijan sisään päästämä tyttö, vanhemman naisen seurassa kävellyt tyttö jne.
Seurahuoneella tanssinut tyttö = lähes mahdotonta olisi ilmoittautua (niitä on ollut oletettavasti niin paljon)

Vartijan sisään päästämä tyttö = Jos sinne on menty panemaan, niin ei ehkä kehtaa. Joka tapauksessa vartija (mahdollinen miesystävä) todennäköisesti toiminut lainvastaisesti.

Vanhemman naisen seurassa kävellyt tyttö = näitäkin saattaa illan aikana olla jopa useita. Joka tapauksessa Raisan olisi vaikea ilmoittautua sen jälkeen, kun on kuollut. Tekijäkään ei ehkä halua itseään ilmoittaa.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
Tatti-Petteri
Remington Steele
Viestit: 203
Liittynyt: Su Marras 16, 2014 4:41 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tatti-Petteri »

aku genius kirjoitti: Pe Maalis 08, 2024 2:44 pm
cptg0d kirjoitti: To Helmi 22, 2024 8:56 pm Itseä kiinostaisi asia, että miten Raisa on voinut käsittää väärin autoseurueensa määränpään, eli Huittisten seurahuoneen. Olisihan heille nyt tullut puheeksi auton ollessa täynnä, jos hän voisi päästä kävellenkin perille lyhyessä ajassa eli Tampereen Seurahuoneelle mikä oli ihan lähettyvillä.
En tämän takia itse jaksaisi uskoa hänen olleen Tampereen Seurahuoneella etsimässä kavereitaan, vaan uskon hänen ymmärtäneen kavereidensa suunnan Huittisten Seurahuoneelle, mutta valitettavasti Tampereen Seurahuone on varma havainto Raisasta ainakin Iltalehden uutisten mukaan.
Raisasta on näitä havaintoja/luultuja havaintoja ja olisi hyvä tietää mitkä niistä ovat totta ja mitkä eivät.
Tietääkseni tämä Seurahuone-havainto tuli vuosien (!?) jälkeen yhden silminnäkijän toimesta joka myös kertoi Raisan kylmettyneistä käsistä.
Olen skeptinen tämän havainnon suhteen.
Jos Raisa tuli etsimään kavereitaan eikä löytänyt heitä niin miksi hän ei yrittänyt soittaa heille?
Kaverin mukaan kännykässä oli hyvin virtaa ja luulisi tiedettävän oliko saldo mahdollisesti lopussa vai oliko kännykkä hävinnyt.
Käsittääkseni baarissa keskustassa oli nähty joku konflikti, jossa päihtyneen nuoren Raisan oloisen naisen käsilaukku oli pöllitty tai kadonut ja luullut pöllityksi, nokialainen kännykkä ja lompsa sen mukana. Tämähän sen selittäisi, miksei soitellut tai vastaillut. Ei kyllä selitä sitä, miksei olis soittanut baarista faijaa hakemaan rahatonta ja kännykätöntä tytärtään, joka toki tiesi tyttärensä menoista.

Jotenkin en vaan tuohon Seurahuoneeseen jaksa uskoa, kun tuntuu typerältä, että jos laukku, lompsa ja kännykkä on hävinneet, niin jaksais teini vielä heilua setämiesten seurassa. Paitsi jos nyt vedetään överiksi mielikuvitus, niin Raisa on lyöttäytynyt Buttin matkaan käymään Seurahuoneella yksillä ja sitten taksilla kotio Buttin lainaamalla rahalla?
Vastaa Viestiin