Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Jirpi-Vanne on yksi mahdollinen linja koska he sopivat profiililtaan tekijöiksi ja sitten arvattaisiin mitä ruumiille on tehty.
kirjoitti nikki aku genius
Ei nuo paloittelusurmaajat sovi profiiliin mitenkään muuten kuin että ovat tappaneet ihmisiä.
Tähän profilointiin viittasin.
kirjoitti Tampereen tyttö

Mielestäni viittaat johonkin profiiliin, johon paloittelijasurmaajat eivät sovi muuten kuin että ovat tappaneet ihmisä.


Mielestäni uusi tutkintalinja voisi olla, että Raisa on tutustunut ihmiseen, joka on lupaillut hänelle esim. mainosmallin töitä televisiossa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Sovi profiiliin voisi olla heittomerkeillä.
Profilointi on toki viihteellistä ja jännittävää, mutta tässä tapauksessa tietenkin hedelmätöntä, koska koko katoamisesta on niin vähän faktoja tiedossa.
Raisalle on voinut tapahtua karu onnettomuus, ikävä kyllä ja varsinkin siksi tämä tapaus ei ehkä selviä kuin sattumalta.

(Ennemmin Teemu Puumalan ja Riina Mäkisen katoamisissa on rikoksen mahdollisuudelle isommat kertoimet.)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
La Marras 20, 2021 5:31 pm
Sovi profiiliin voisi olla heittomerkeillä.
Profilointi on toki viihteellistä ja jännittävää, mutta tässä tapauksessa tietenkin hedelmätöntä, koska koko katoamisesta on niin vähän faktoja tiedossa.
Raisalle on voinut tapahtua karu onnettomuus, ikävä kyllä ja varsinkin siksi tämä tapaus ei ehkä selviä kuin sattumalta.

(Ennemmin Teemu Puumalan ja Riina Mäkisen katoamisissa on rikoksen mahdollisuudelle isommat kertoimet.)
Sitähän minäkin, ettei mistään profiilista voida oikeastaan puhua, koska mistään ei tiedetä miltei mitään.

Mielestäni Räisäsen päätyminen veteen omatoimisesti ei ole kovin todennäköistä. Siksi tapauksessa onkin mielestäni suurempi rikoksen kuin onnettomuuden mahdollisuus. Mielestäni rikoksen mahdollisuus on nimittäin suuri.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

On mahdollisuuksien rajoissa, että Raisa on saanut kyydin jonnekin pois Tampereen keskustasta ja kadottanut itsensä ties minne.
Nässyä ja Pyhäjärveäkään ei kukaan pysty pois sulkemaan, siksi isoja vesistöjä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Tässä oli puhetta tästä Hämeenkatu 20A:sta. Onko tämän Hämeenkatu 20A:n kiinteistössä autohallia tms.? Ajattelin sitä, että jos samassa kiinteistössä olisi autohalli, niin sen kautta olisi mahdollista lähteä auton kyytiin ja kadota sitä kautta huomaamattomasti tms.?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!

Pegasos
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Touko 26, 2021 1:08 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pegasos »

Aloitin nyt vasta tuon ylen podcastin ja muutamaa asiaa on pakko ihmetellä ääneen:

- Miksi Raisan negatiivistä käytöstä ei ole puitu enemmän?
- Mikä oli oikea syy, että kaverit jättivät Raisan yksin kylille? Ei mitään järkeä ajaa Huittisiin ja viipyä siellä olemattoman vähän aikaa…
- Miksi kavereita kuulusteltiin vasta 6 vuotta myöhemmin?
- Eikö äiti kiinnittänyt huomiota Raisan vähäiseen vaatetukseen vai oliko jokin hämyvaate päällä bussille asti?
- Oliko äidistä ihan ok että tyttö oli usein öitä pois tai saapui yöllä kotiin?
- Onko Raisan isällä jokin sairaus kun puhe oli niin vaivalloista?

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Isän haastettelussa mainitaan hänen sairastavan Parkinsonin tautia.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
La Marras 20, 2021 6:20 pm
On mahdollisuuksien rajoissa, että Raisa on saanut kyydin jonnekin pois Tampereen keskustasta ja kadottanut itsensä ties minne.
Nässyä ja Pyhäjärveäkään ei kukaan pysty pois sulkemaan, siksi isoja vesistöjä.
Noihin järviinhän Raisan siskokin viittaa. Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että jompaan kumpaan on hävinnyt. Tuskin saadaan koskaan selville miten.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

PeppiTyttö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 11:28 pm
Paikkakunta: satakunta

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PeppiTyttö »

Noniii. Nyt on luettu monta kymmentä sivua ketjua.

Mä en edelleenkään käsitä näitä poikaystäviä.

On sanottu että Raisa on soittanut viimeisen puhelun pirkkalanpojalle klo 22.18 että tulee bileisiin jos saa kyydin.

Kuitenkin jossain podcastissa sanotaan ettei tota 22.18 puhelua soitettu katoamisiltana vaan edellisenä ja silloinkin Raisa kyseli jonkun ihastuksensa perään.

Onko kyse kuitenkin samasta pojasta jolle soitteli? Mä en tän takia ole varma että oliko mitään bileitä edes olemassa tuona iltana, podissahan puhuttiin tuohtuneena vain siitä että ihastus tähän ystävän ystävään ei ollut molemminpuolista jne. Ja tämä podissa ollut poika oli fillaroinut tampereella katoamisiltana, ettei hänellä ainakaan mitään bileitä ollut.

Raisalla siis oli tämä autonkorjaaja poikaystävä joka ei vastannut puheluun mutta jonka kanssa oli sovittu treffit kaupunkiin? Oliko hän se jonka sanottiin soitelleen Raisalle takaisin? Jossain oli kuitenkin maininta että sai viestin vasta aamulla herättyään.

Raisalla oli tämä pirkkalanpoikaystävä jolle soitti katoamisiltana vai ainoastaan edellisenä.

Ja Raisalla oli tämän pirkkalanpoikaystävän ystävä johon oli myös ihastunut?

Auttakaan nyt vääntämään tämä kuvio rautalangasta😅

teho77
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:27 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja teho77 »

Eräs nimimerkki täällä tuntui olevan enemmän perillä tutkinnasta ; "kohta alkaa tapahtua tyyppisillä viesteillä". Tuotekadultakaan ei ole kuulunut mitään. Tapaus elää hiljaiseloa. Uusi tutkinnanjohtaja tuonee muutoksen. Vieläkö Tuominen vetää tätä?

Toto Riina
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: La Heinä 20, 2019 7:37 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Toto Riina »

PeppiTyttö kirjoitti:
Ma Tammi 10, 2022 11:58 am
Noniii. Nyt on luettu monta kymmentä sivua ketjua.

Mä en edelleenkään käsitä näitä poikaystäviä.

On sanottu että Raisa on soittanut viimeisen puhelun pirkkalanpojalle klo 22.18 että tulee bileisiin jos saa kyydin.

Kuitenkin jossain podcastissa sanotaan ettei tota 22.18 puhelua soitettu katoamisiltana vaan edellisenä ja silloinkin Raisa kyseli jonkun ihastuksensa perään.

Onko kyse kuitenkin samasta pojasta jolle soitteli? Mä en tän takia ole varma että oliko mitään bileitä edes olemassa tuona iltana, podissahan puhuttiin tuohtuneena vain siitä että ihastus tähän ystävän ystävään ei ollut molemminpuolista jne. Ja tämä podissa ollut poika oli fillaroinut tampereella katoamisiltana, ettei hänellä ainakaan mitään bileitä ollut.

Raisalla siis oli tämä autonkorjaaja poikaystävä joka ei vastannut puheluun mutta jonka kanssa oli sovittu treffit kaupunkiin? Oliko hän se jonka sanottiin soitelleen Raisalle takaisin? Jossain oli kuitenkin maininta että sai viestin vasta aamulla herättyään.

Raisalla oli tämä pirkkalanpoikaystävä jolle soitti katoamisiltana vai ainoastaan edellisenä.

Ja Raisalla oli tämän pirkkalanpoikaystävän ystävä johon oli myös ihastunut?

Auttakaan nyt vääntämään tämä kuvio rautalangasta😅
Tiedossa on kolme miestä:

- varsinainen poikaystäjä Janne, jolle Raisa soitti Kangasalle katoamisiltana klo 21.51 (rassasi autoa eikä kuullut puhelinta)
- toinen mies, puhelu kotibileisiin Pirkkalaan katoamisiltana klo 22.18 (sopivat, että Raisa tulee Pirkkalaan jos saa kyydin)
- kolmas mies, jonka kaverille Raisa soitti perjantaina ja kyseli kaverin perään (tällä ei omaa puhelinta eikä ollut Raisasta kiinnostunut)

EDIT: neljäs mies, joka oli heinäkuisessa seitsemän nuoren miehen porukassa, jonka kanssa Raisa meni asuntoon ja poistui seuraavana päivänä

PeppiTyttö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 11:28 pm
Paikkakunta: satakunta

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PeppiTyttö »

Okei no joo, toi kuulostaa järkevältä. Mua silti hämmentää vielä tuo Raisan viimeinen puhelu jonka on sanottu lähteneen katoamisiltana klo 22.18 sinne pirkkalaan kotibileisiin, mutta nyt tää yllätysmies kertookin ettei se Raisan viimeinen puhelu klo 22.18 tullutkaan katoamispäivänä vaan edellisenä päivänä klo 22.18 ja kyse ollut siitä jostain kaverinkaveriin ihastumisesta.

Mä en käsitä miten tää asia saa mun aivot totaali solmuun. Toi kellon aika ehkä nyt se ongelma, oonkohan käsittänyt väärin ne.

Kuuntelin nyt tuon podcastin enkä kyllä itse saanut mitään tuohtunutta kuvaa tosta haastatellusta miehestä, oli aiemmin siitä keskustelua ja tuossa omassa kommentissakin siitä puhuin niin pakko korjata, etten oo kyllä itse sitä mieltä.

Edit. Kun siis nimenomaan ymmärsin että se Raisan viimeinen puhelu on tiedoitettu tulleenkin jo edellisenä päivänä, ni onko näistä nyt jukolauta poliiseillakaan enää mitään hajua.

Zipe
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Zipe »

Toto Riina kirjoitti:
Ti Tammi 11, 2022 3:31 pm
PeppiTyttö kirjoitti:
Ma Tammi 10, 2022 11:58 am
Noniii. Nyt on luettu monta kymmentä sivua ketjua.

Mä en edelleenkään käsitä näitä poikaystäviä . ..
Tiedossa on kolme miestä:

- varsinainen poikaystäjä Janne, jolle Raisa soitti Kangasalle katoamisiltana klo 21.51 (rassasi autoa eikä kuullut puhelinta)
- toinen mies, puhelu kotibileisiin Pirkkalaan katoamisiltana klo 22.18 (sopivat, että Raisa tulee Pirkkalaan jos saa kyydin)
- kolmas mies, jonka kaverille Raisa soitti perjantaina ja kyseli kaverin perään (tällä ei omaa puhelinta eikä ollut Raisasta kiinnostunut)

EDIT: neljäs mies, joka oli heinäkuisessa seitsemän nuoren miehen porukassa, jonka kanssa Raisa meni asuntoon ja poistui seuraavana päivänä
Viimeistään podcastin kuuntelu selvensi, että Raisa oli erittäin sosiaalinen ja menevä tyttö. Melkoisen luottavainen pitää teinitytön olla, että lähtee ennästään tuntemattoman miesporukan matkaan jonnekin kämpille yöksi. Tästä voisi päätellä, että Raisa on myös viimeisenä yönään saattanut lähteä kenen tahansa mukaan. Tämä nostaa todennäköisyyttä, että hän on joutunut rikoksen uhriksi, eikä omatoimisesti vahingossa kompuroinut jorpakkoon.

Toto Riina
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: La Heinä 20, 2019 7:37 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Toto Riina »

Puheluista, viimeisen puhelun Raisa soitti katoamisiltana klo 22.18 Pirkkalaan kotibileisiin. Siinä ei ole mitään epäselvää. Tämä podcastissa haastateltu mies otti siihen kantaa että joidenkin virheellisten tietojen mukaan Raisa olisi soittanut myös hänelle katoamisiltana, mutta sen puhelun Raisa soitti jo perjantaina.

PeppiTyttö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 11:28 pm
Paikkakunta: satakunta

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PeppiTyttö »

Toto Riina kirjoitti:
Ti Tammi 11, 2022 7:11 pm
Puheluista, viimeisen puhelun Raisa soitti katoamisiltana klo 22.18 Pirkkalaan kotibileisiin. Siinä ei ole mitään epäselvää. Tämä podcastissa haastateltu mies otti siihen kantaa että joidenkin virheellisten tietojen mukaan Raisa olisi soittanut myös hänelle katoamisiltana, mutta sen puhelun Raisa soitti jo perjantaina.
Okei. Mä hyväksyn nyt tän. Tuolla kesken keskustelua hämmennyin tästä ja luulen että siellä on ollut joku väärinkäsitys enkä vaan päässyt asiasta ympäri.

Mut joo kiitos.

Vastaa Viestiin