USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Wanha isä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Tammi 10, 2021 12:28 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Wanha isä »

Morrigan kirjoitti:
Ke Tammi 25, 2023 10:45 pm


Toinen asia joka häiritsee minua: tuo äidin laittama viesti siihen profiiliin joka "katosi" kuulostaa minun korvissa jotenkin oudolta. Jotenkin syyllistävä ja passivisaggressiivinen. Vähän niinkuin "onko nyt oikeasti niin vaikeaa ottaa yhteyttä kun olet oman kuplasi tehnyt". Itse olisin ehkä kirjoittanut enemmän "hei, toivomme vain että kaikki on hyvin ja olet onnellinen. Olisi ihana kuulla sinusta tai saada jokin merkki että kaikki on ok. Nykyiset puhelinnumeromme ovat xxxx, sposti xxx ja osoite xxxx".
Tästä olen samaa mieltä. Äidin viestissä on aistittavissa katkeruutta, mikä tietysti ymmärrettävääkin tyttären kadottua maailmalle.
Tämän ja monen muunkin tapauksen kohdalla jaksan hämmästellä, kuinka moninaiset ihmisen kasvot ovat. Muutaman valokuvan perusteella on lähes mahdotonta joskus sanoa, onko kyseessä edes sama henkilö. Tapaus Silander on toinen, jossa kadonnutta esittävät valokuvat voisivat olla vaikka eri henkilöistä, enkä silti osaisi sanoa miten asia on.

Mainitsemani yo-kuva löytyy tästä. Siinä Sanna on mielestäni hankalasti tunnistettavissa kun vertaa pariin muuhun saatavilla olevaan valokuvaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/van ... ti/7969198

Kendar89
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2021 12:13 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Kendar89 »

Kyllä noissa kuvissa Sanna saattaa olla, ainakin haluan uskoa näin. Sanna elelee jossain omaa elämäänsä. Ehkä hänen kohtaamansa surut saivat hänet haluamaan aloittaa "puhtaalta pöydältä". Hän on vaihtanut nimensä

Emelie DeWitt
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Tammi 21, 2021 4:11 am

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Emelie DeWitt »

Toivottavasti joku lähipiiristä lukisi ketjua, sillä huojentaahan se nähdä lapsensa elossa jos oikea ihminen kuvassa olisi

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja skoone »

Emelie DeWitt kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 10:20 pm
Toivottavasti joku lähipiiristä lukisi ketjua, sillä huojentaahan se nähdä lapsensa elossa jos oikea ihminen kuvassa olisi
Minulla on sellainen ajatus, että kun siitä viimisestä Sannan etsinnästä on kulunut tosi paljon aikaa, niin olisiko niin, että Sanna on ottanut yhteyttå kotiväkeensä jossain vaiheessa ja kaikki on ok ? Ei vaan ole haluttu asiasta täällä kirjoitella.

ps tuolla jossain paljon aiemmin kirjoitettiin Sannan Buffalossa käynnistä. Hän oli ilmeisesti käynyt Torontossa viisunmiasioissa. Buffalosta ei ole pitkä matka Torontoon, mutta riippuu siitä mistä päin USAaa Sanna matkusti Kanadaan, niin Niagara Fallsin kautta olisi ollut lyhyempi reitti.. Niagara Fallsiltakin pääsee ylittämään USAn ja Kanadan rajan myös. - Muuten Ontariossa (ja USAn pohjoisosissa) on todella paljon Suomesta muinoin siirtolaisina tullutta väestöä (tai heidän jälkeläisiään). Kanadaan pakeni myös jonkin verran inkerinsuomalaisia toisen maailmansodan jälkeen (eivät uskaltaneet jäädä Eurooppaan tietyistä syistä). Sannahan oli ollut kesätöissä Pietarin lähistöllä. Ehkä hän oli silloin kuullut näistä henkilöistä.-Emmehän tiedä, vaikka hän olisikin asunut Kanadassa eikä USAssa. Ties vaikka siellä olisi ollut sukulaisiakin.. (Sannan äidin suku oli lehtitietojen mukaan tullut siirtolaisina Suomeen.
Muista lähdekritiikki!

Paamu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 11:18 am

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Paamu »

Onko tämän osalta hyödynnetty ulkomaisia (true crime) keskustelu alustoja? Ainakaan Websleuthsista en löytänyt aloitusta. Tai uskonnollisia? Googlehaullakaan ei tule kuin suomalaisia linkkejä.
We stopped looking for monsters under our bed,
because we realized they are inside of us.

Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Ensinnäkin, en ole lukenut koko ketjua läpi, mutta kerron asiani lyhyesti. Saattaa olla, että joku on kirjoittanut jo aiemmin tästä samasta asiasta.

Netissä löytyy kasvontunnistuspalveluja (en laita mitään suoraa linkkiä), joita voitte löytää hakusanoilla esim.

face recognition online

Sinne vain valokuvaa, ja palvelu etsii teille kuvaan sopivan henkilön esim. somesta vieläpä mahdollisen nimen kanssa.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!

Avatar
Firefox69
Sabrina Duncan
Viestit: 368
Liittynyt: Su Marras 13, 2022 11:16 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Firefox69 »

Kötti kirjoitti:
Ti Tammi 31, 2023 12:13 am
Ensinnäkin, en ole lukenut koko ketjua läpi, mutta kerron asiani lyhyesti. Saattaa olla, että joku on kirjoittanut jo aiemmin tästä samasta asiasta.

Netissä löytyy kasvontunnistuspalveluja (en laita mitään suoraa linkkiä), joita voitte löytää hakusanoilla esim.

face recognition online

Sinne vain valokuvaa, ja palvelu etsii teille kuvaan sopivan henkilön esim. somesta vieläpä mahdollisen nimen kanssa.
Pystyyköhän tämä kasvojen tunnistuspalvelu tunnistamaan vanhemmasta kuvasta?

Kävin ukrainalaisen Bethel seurakunnan FB sivuilla ja huomasin, että aikaisemmin isompana ollut kuva oli muutettu pienemmäksi kansikuvaksi. Rajasin kuvasta pois kaikki muut ihmiset ja jätin vain kuvan oikeassa reunassa olevat naiset kuvaan. Alkuperäisessä kuvassa Sanna on toinen nainen oikealta.

Kiinnitin itse aikoinaan huomiota heti kuvassa keskellä olevaan naiseen, joka näyttäisi Sannalta. Verratkaa hänen ylioppilaskuvaansa. Samat kasvojenpiirteet samanlaisella hymyllä. Ainut vain, että Bethelin srk:n kuvassa Sannalla on suu vähän enemmän auki ja ylioppilaskuvassa Sanna katsoo toiseen suuntaan. Kuva on otettu eri puolelta ja eri kulmasta. Sanna ilmeisesti siristää silmiään auringonpaisteessa rannalla otetussa kuvassa.
Liitteet
SANNA BETHEL.jpg
SANNA BETHEL.jpg (13.53 KiB) Katsottu 3522 kertaa
Sanna Anttila 2.jpeg
Sanna Anttila 2.jpeg (49.62 KiB) Katsottu 3522 kertaa
Sanna Anttila.jpg
Sanna Anttila.jpg (23.55 KiB) Katsottu 3522 kertaa
Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus

Wanha isä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Tammi 10, 2021 12:28 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Wanha isä »

Firefox69 kirjoitti:
Ti Tammi 31, 2023 7:10 am
Kävin ukrainalaisen Bethel seurakunnan FB sivuilla ja huomasin, että aikaisemmin isompana ollut kuva oli muutettu pienemmäksi kansikuvaksi. Rajasin kuvasta pois kaikki muut ihmiset ja jätin vain kuvan oikeassa reunassa olevat naiset kuvaan. Alkuperäisessä kuvassa Sanna on toinen nainen oikealta.

Kiinnitin itse aikoinaan huomiota heti kuvassa keskellä olevaan naiseen, joka näyttäisi Sannalta. Verratkaa hänen ylioppilaskuvaansa. Samat kasvojenpiirteet samanlaisella hymyllä. Ainut vain, että Bethelin srk:n kuvassa Sannalla on suu vähän enemmän auki ja ylioppilaskuvassa Sanna katsoo toiseen suuntaan. Kuva on otettu eri puolelta ja eri kulmasta. Sanna ilmeisesti siristää silmiään auringonpaisteessa rannalla otetussa kuvassa.
Siinäpä se Sanna taitaa olla. Yo-kuva on vuodelta 1996, ikää 18-19v silloin. Siitä on kohta 30 vuotta aikaa, mikä vaikeuttaa kuvien vertailua.
Sinänsä tämä katoaminen on poikkeksellinen, koska henkilö ei ole perinteisellä tavalla kateissa. Mietin sitäkin, onko pohdinta tapauksesta netissä kaikkien nähtävillä edes mielekästä. Sanna varmaan ottanut omista syistään (ehkä lapsuus oli ankeaa, tms) uuden startin, tilaisuus siihen oli ulkomailla ollessa hyvä. Nettikään ei vielä silloin ollut "sotkemassa" uutta alkua maailmalla.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^Ei oo mielekästä tää pohdinta.

Sanna on valinnut toisenlaisen elämän ja se on hänen asiansa.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja skoone »

Wanha isä kirjoitti:
Ti Tammi 31, 2023 9:49 am
Firefox69 kirjoitti:
Ti Tammi 31, 2023 7:10 am
Kävin ukrainalaisen Bethel seurakunnan FB sivuilla ja huomasin, että aikaisemmin isompana ollut kuva oli muutettu pienemmäksi kansikuvaksi. Rajasin kuvasta pois kaikki muut ihmiset ja jätin vain kuvan oikeassa reunassa olevat naiset kuvaan. Alkuperäisessä kuvassa Sanna on toinen nainen oikealta.

Kiinnitin itse aikoinaan huomiota heti kuvassa keskellä olevaan naiseen, joka näyttäisi Sannalta. Verratkaa hänen ylioppilaskuvaansa. Samat kasvojenpiirteet samanlaisella hymyllä. Ainut vain, että Bethelin srk:n kuvassa Sannalla on suu vähän enemmän auki ja ylioppilaskuvassa Sanna katsoo toiseen suuntaan. Kuva on otettu eri puolelta ja eri kulmasta. Sanna ilmeisesti siristää silmiään auringonpaisteessa rannalla otetussa kuvassa.
Siinäpä se Sanna taitaa olla. Yo-kuva on vuodelta 1996, ikää 18-19v silloin. Siitä on kohta 30 vuotta aikaa, mikä vaikeuttaa kuvien vertailua.
Sinänsä tämä katoaminen on poikkeksellinen, koska henkilö ei ole perinteisellä tavalla kateissa. Mietin sitäkin, onko pohdinta tapauksesta netissä kaikkien nähtävillä edes mielekästä. Sanna varmaan ottanut omista syistään (ehkä lapsuus oli ankeaa, tms) uuden startin, tilaisuus siihen oli ulkomailla ollessa hyvä. Nettikään ei vielä silloin ollut "sotkemassa" uutta alkua maailmalla.
Olen asiasta täysin samaa mieltä. Sanna on valinnut itse miten ja missä haluaa elää! Toivottavasti hän ei asu Ukrainassa enää, vaan jossain turvallisemmassa paikassa.
Muista lähdekritiikki!

Knobster
Theo Kojak
Viestit: 1113
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Turder kirjoitti:
Ke Syys 09, 2020 4:43 pm
...
Naisen nimeä en tiedä, tai tiennyt silloin, koska varaus heillä oli miehen nimellä, ehkä Corey tai Craig tms tyylinen etunimi. Sukunimeä en muista/tiedä. Mies vaikutti olevan n. 10v naista vanhempi ja selkeästi pidempi, nainen oli ehkä n. kolmekymppinen ja lyhyempi.
...
fangs kirjoitti:
Ti Marras 17, 2020 9:41 am
...
Perhe jonka luo Sanna meni siis on nämä Howard C.Craig ja Lois Zimmer Craig. Kaikki Craig sukunimiset alueella näkyy olevan Fb kavereitaan, ja siis ovat jotain sukua.
Craig ja Craig.... eiköhän täsmää?

Knoppi1
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2021 7:54 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Knoppi1 »

Hieman herännyt sellainen mielikuva, että ehkä tässä saattaisi kuitenkin olla pientä kaunaa perhettä kohtaan, ja ehkä tuota totuutta on etsijöiden toimesta hiukan kiillotettu. Perhehän ei ollut juurikaan kovin uskonnollinen, ja Sanna löysi uskontonsa "itsekseen". Voisikohan olla, että tuo on ollut perheen muille jäsenille hiukan kiusallista, ellei ihan häpeällistä. Sanna siis päättänyt, että omat piirit on ok, ja nyt riitti.

Spekulaatio
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2019 5:48 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Spekulaatio »

Ehkä kuvittelen mut samaa näköä voisi olla sen rantakuvan kanssa...
https://www.google.com/search?q=susanna ... CoIi_GHtdM

viivahattu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1397
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Eikös tämän ketjun voisi lukottaa? Ei voisi enää paljon selvempi homma olla, että tämä henkilö on "kadonnut" omasta tahdostaan ja elää kaikesta päätellen ihan normaalia ja hyvää elämää, ainoastaan verisukulaistensa tavoittamattomissa. Minun mielestäni se on hänen oikeutensa, ja olkoon rauhassa niin nettisalapoliiseilta kuin omaisiltaankin.

Wanha isä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Tammi 10, 2021 12:28 pm

Re: USA: Sanna Anttila, kadonnut vuonna 2001

Viesti Kirjoittaja Wanha isä »

^olen samaa mieltä. Henkilö on kaikkea muuta kuin kadonnut. Ulkomaille muutto ei ole katoamista.

Vastaa Viestiin