Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Katosi Porissa 24.3.-84. Poliisi uskoi tuolloin 17-vuotiaan nuorukaisen katoamisen olleen henkirikos. Taas kyselen, että onko löytynyt? Oli kateissa vielä syksyllä -90, eli kuutisen vuotta katoamisen jälkeen.

Palaan asiaan, jos juttu on edelleen ns. pimeänä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
nemo
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 1:28 pm
Paikkakunta: Annwfn

Viesti Kirjoittaja nemo »

Tämä juttu on ollutkin mielessä. Muistaakseni Jari oli Kalaholman koulussa tai ainakin sieltäpäin kotoisin. Katoaminen tapahtui tietääkseni Etelärannassa lähellä sitä siltaa, joka menee Kirjurinluotoon. Maahan oli satanut vähän lunta ja joen rannalta löytyivät vain jäljet ja kengät. Itse olen ollut aina siinä uskossa, että kyseessä oli hukkuminen eikä henkirikos. Minulla ei ainakaan ole tietoa mistään hämäräyhteyksistä vaan Jari oli ihan normaali koululainen?

Pitäisi kai lukea noita vanhoja Satakunnan Kansoja....
pete 31
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:21 pm

Viesti Kirjoittaja pete 31 »

Jari (Lamppu) Lammasniemen silmälasithan löytyivät läheltä joki rantaa katoamisen jälkeen ja olen kuullut eräältä hänen koulutoveriltaan että joskus useita vuosia jälkeenpäin olisi jostakin joen alajuoksulta löytynyt joitain vaatteen jäänteitä opiskelia haalarit tai jotkut sellaiset mutta kuitenkin vastaavat jotka Lampulla oli kadotessaan päällä. ruumista ei kait kuitenkaan ole viellä löytynyt ja nythän siitäkin on jo 23 vuotta kulunut.
nemo
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 1:28 pm
Paikkakunta: Annwfn

Viesti Kirjoittaja nemo »

Juu taisikin olla silmälasit eikä kengät.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Jari Lammasniemi, Pori

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Herätellääs tätäkin tapausta, onko DL mitään lisätietoja asiasta? Vähälle huomiolle on kyllä jäänyt..
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8261
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kaiketi kadonnut jokeen. En usko että olisi viitteitä rikoksesta koska varmasti juttu olisi putkahtanut muuten julkisuuteen vuosien saatossa median kautta. Ikävä juttu omaisille kun eivät voineet saada varmuutta siitä miten nuorukaiselle kävi. Näitä tapauksia on valitettavan paljon mistä ei saada lopullista selvyyttä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jarinkaan katoamiseta ei meillä ole tarkempia tietoja :(
Itse en ainakaan ole löytänyt, jos ei kukaan muukan, niin uutta asiaa ei liene tiedossa.

Harmi :(
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Itsemurha mielestäni. Hän ei kadotessaan ollut tiettävästi humalassa, ja silmälasit löytyivät Kokemäenjoen rannalta. Alibin vanhassa jutussa mainitaan, että koulunkäynti ei häntä liiemmin kiinnostanut.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Millähän perusteella poliisi on alunperin ajatellut tuota henkirikokseksi? Jos yhä olisi henkirikos epäilys, niin luulisi että asiasta olisi aina välillä ollut puhetta. Kumman vähän tästä Jarin jutusta ylipäätään on ollut juttua. Tiedot ovat kovin vähissä.

Tuo ettei koulu maistunut on varmaan suhteellisen yleistä. Siitä ei hirveästi voi tehdä mitään johtopäätöksiä.
Jason
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 10:15 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja Jason »

Uusimmassa Alibissa (6/15) juttua Lammasniemestä. Mysteeriksi on katoaminen jäänyt ja asiaa on tutkittu "normaalina" katoamisena.
Nyyti
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:50 pm

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja Nyyti »

Luin tästä jutusta ensimmäisen kerran juuri tuosta viime Alibista. Minustakin itsemurha on todennäköisin vaihtoehto, tosin nuo rannalle jääneet silmälasit ovat silloin hieman mystinen juttu. Alibissa kerrottiin, että Lammasniemi on saattanut joutua pieneen tappeluun kaupungilla. Siitä tuli mieleeni, että jos rannallakin on tapeltu ja Jari on siksi aikaa ottanut lasit pois. Sitten tappelussa Jari onkin menettänyt henkensä ja hänet on heitetty jokeen. Tämä on omaa spekulaatiotani.
daemons1982
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 20, 2012 7:05 pm

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja daemons1982 »

En ole Jari Lammasniemen tapauksesta kuullut mitään vaikka olen kotoisin Porista. :) Olin tosin Jarin katoamisen aikana n. 2-vuotias!
Kliina
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2013 3:12 pm

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja Kliina »

Ehkä epätodennäköisin teoria, mutta kävi mielessä jos Lammasniemellä oli niin huono näkö ettei pystynyt lasejansa etsimään? Sillä voisi olla jotain vaikutusta veteen päätymisen kanssa.
mary1234
Harjunpää
Viestit: 318
Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 2:48 pm

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

Kliina kirjoitti:Ehkä epätodennäköisin teoria, mutta kävi mielessä jos Lammasniemellä oli niin huono näkö ettei pystynyt lasejansa etsimään? Sillä voisi olla jotain vaikutusta veteen päätymisen kanssa.
Onhan tuo mahdollista. Itselläni on -5.5 lasit ja näytti olevan Lammasniemenkin lasit kohtuu vahvat, siihen aikaan ei tunnettu 3x ohennuksia, mitä nykyään esim.omissa laseissani.
En näkisi itsekkään jos lasit jättäisin rannalle ja pitäisi sitten ne etsiä....en näkisi, eli jos joutunut veteen eikä osaa uida on kaikki mahdollista. Tosin kyllä itse erotan rannalta veden ja laiturit eli tuossa -5 pintaan vain tarkkuus menee, ei isommat hahmotukset ne näkee.

Alibista minäkin tästä luin, hämärä mielikuva, että joskus olisi ollut joko tv:ssä tai alibissa tästä aiemminkin.
Search01
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: La Maalis 25, 2023 5:54 pm

Re: Jari Lammasniemi, katosi 1984 Porissa

Viesti Kirjoittaja Search01 »

No eipä oo tätäkään tapausta paljon käsitelty. Onko tarkempia tietoja Jarin vaatetuksesta katoamisajalta. Tai viimeisen havainnon ajankohdasta ?

Itsekkin kyllä uskon että todennäköisesti itsemurha kyseessä.
Vastaa Viestiin