Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Still love »

Rontti Supinen kirjoitti: Su Marras 10, 2019 2:10 pm Karigasniemeltä Tirroon tietä pitkin 134 kilometriä joka on jo pohjoisessa melko matka kävellä :) oliko jossain tosiaan mainintaa että lähtenyt kävelemään karigasniemeltä. Inarista matkan vielä kävelee..
Olen käsittänyt, että T.M. olisi Inarin Angelista kävellyt (Inarin) Koiraojantielle.
Kyllä tuonne matkaa kovasti tulee, itsellä ei kylläkään tuo kartan hahmottaminen vahvinta osaamisaluetta ole.
tuulituu
Harjunpää
Viestit: 301
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:51 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Still love kirjoitti: Su Marras 10, 2019 1:14 pm
...

Jani on kertonut poliisille tuosta paluumatkastaan, että hän soitti Olavi Kyrön Ivalosta hakemaan hänet. Olavi on lauantaiaamuna hakenut sitten Janin Angelista.
Onko tää Kyrö sitten se "poliisin poika" mistä joskus oli puhe?
Olen lukenut ketjun läpi, mutta unohtanut osan. Olisi pitänyt tehdä muistiinpanoja koko ajan.
Rontti Supinen
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2018 8:26 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Rontti Supinen »

Olen käsittänyt, että T.M. olisi Inarin Angelista kävellyt (Inarin) Koiraojantielle.
Kyllä tuonne matkaa kovasti tulee, itsellä ei kylläkään tuo kartan hahmottaminen vahvinta osaamisaluetta ole.

Se matka on mapsin mukaan 22km angelista. Eli ihan käveltävissä. Mutta mitä T.M. olisi asiaan liittyen angelissa tehnyt kun siellä ollut virallisen kannan mukaan vain tämä pariskunta joka käynyt nukkumaan ja Antti kaverinsa kanssa.
Karinieminen
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Loka 09, 2019 11:22 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Karinieminen »

Still love kirjoitti: Su Marras 10, 2019 2:39 pm
Rontti Supinen kirjoitti: Su Marras 10, 2019 2:10 pm Karigasniemeltä Tirroon tietä pitkin 134 kilometriä joka on jo pohjoisessa melko matka kävellä :) oliko jossain tosiaan mainintaa että lähtenyt kävelemään karigasniemeltä. Inarista matkan vielä kävelee..
Olen käsittänyt, että T.M. olisi Inarin Angelista kävellyt (Inarin) Koiraojantielle.
Kyllä tuonne matkaa kovasti tulee, itsellä ei kylläkään tuo kartan hahmottaminen vahvinta osaamisaluetta ole.
Näyttää 21km olevan noiden välimatka. Onko tämä Koiraojantie T.M:n lapsuudenkoti?

Entäpä jos T.M lähtikin kiihdyksissä kävelemään jo Antin kämpältä Ivalosta Tirroon..? Olisko ajansaatossa tarina voinut muuttua kun kiertänyt huhuna.

Selittääkö tuon kiihtymisen joku ahdistelu tms. tai raiskausyritys kuten jotkut huhut väittivät. Tai peräti kämpällä sattunut henkirikos..

Olisi sitten seuraavana päivänä tullut polkupyörällä hakemaan kämpältä jotakin, esim omaa kiireessä unohtunutta omaisuuttaan?
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Still love »

Rontti Supinen kirjoitti: Su Marras 10, 2019 3:24 pm Olen käsittänyt, että T.M. olisi Inarin Angelista kävellyt (Inarin) Koiraojantielle.
Kyllä tuonne matkaa kovasti tulee, itsellä ei kylläkään tuo kartan hahmottaminen vahvinta osaamisaluetta ole.
Se matka on mapsin mukaan 22km angelista. Eli ihan käveltävissä. Mutta mitä T.M. olisi asiaan liittyen angelissa tehnyt kun siellä ollut virallisen kannan mukaan vain tämä pariskunta joka käynyt nukkumaan ja Antti kaverinsa kanssa.
Siinäpä hyvä kysymys.

Kyllähän se käveltävissä tietysti on tuo 22km, jos esim. erittäin hyväkuntoinen nainen juoksee puolimaratonin (21,1km) pariin tuntiin. Siinä saa melko vauhtia juosta ja pohjakunto oltava melkoisen hyvä harjoitteluineen kaikkineen.

Mutta kuin moni nainen lähtisi bileistä kävelemään tuon matkan, mikähän on ollut vaatetus ja millaiset kengät? Monet bileissä käytetyt sellaisia, että 1km jälkeen jalkoja kolottaa ja särkee jo kunnolla.
Tuolloin myös ollut aika kylmä, olikohan TM. edes hanskoja ja pipoa, kylmä on saattanut tulla.
Pimeää ollut varmasti myös.

Aiemmassa viestissä tuli vastattua vahingossa myöntävästi Rontti Supinen kysymykseen, koskien T.M. kävelyä kotiin.
Pahoittelut siitä minun väärinkäsityksestä.
Viimeksi muokannut Still love, Su Marras 10, 2019 4:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Still love »

tuulituu kirjoitti: Su Marras 10, 2019 3:21 pm
Still love kirjoitti: Su Marras 10, 2019 1:14 pm
...

Jani on kertonut poliisille tuosta paluumatkastaan, että hän soitti Olavi Kyrön Ivalosta hakemaan hänet. Olavi on lauantaiaamuna hakenut sitten Janin Angelista.
Onko tää Kyrö sitten se "poliisin poika" mistä joskus oli puhe?
Olen lukenut ketjun läpi, mutta unohtanut osan. Olisi pitänyt tehdä muistiinpanoja koko ajan.
Poliisin poika asia ei ole selvinnyt edes, onko totta vai huhupuhetta. Tällaista kyllä esille tuotu, vaan ei perusteita tiedossa.
kusiainen
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Ke Syys 27, 2017 6:58 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja kusiainen »

Karinieminen kirjoitti: Su Marras 10, 2019 3:30 pm

Olisi sitten seuraavana päivänä tullut polkupyörällä hakemaan kämpältä jotakin, esim omaa kiireessä unohtunutta omaisuuttaan?
Koiraojantieltä Ivaloon edestakaisin 161 km.

Melko sissi, kun ensin kävelee yöstä 22 km kämpille ja pyöräyttää syysaamuna reilun 160 km pyörälenkin.
asdaski
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: Ma Touko 07, 2018 8:02 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja asdaski »

Itse olen edelleen sitä mieltä, että minfossa voisi olla välillä spekulaatiota myös muunkin kuin henkirikoksen puolesta, jota täällä on nyt pohdittu yli 120 sivua, mutta kyllähän tuossa pitäisi nyt typerimmänkin poliisin osata kyseenalaistaa kertomusta. Vaikka tänne moni vakuuttelee, ettei Lapissa tunnu matkat missään, niin lappilaisena (en onneksi ivalolaisena:D) niin onhan nuo välimatkat älyttömät. 60-70km on vielä sellainen reissu, mikä saatetaan hyvinkin ajella, 40km menee kepeästi, mutta 137 km Ivalosta Karigasniemelle? Ja karigasniemeltä Angelin 63 km? Humalassa? Edessä paluu Ivaloon 101 km? Ehkä 18 v vasta ajokortin saaneet saattaisivat olla näin typeriä, mutta käsittääkseni suurin osa oli jo aavistuksen päälle parikymppisiä. Tosin vähän vaikeaa on kyllä välillä arvailla sitä, mitä nuorten miesten päässä on liikkunut. Bensakaan ei ole ilmaista, ja Antti on talousvaikeuksissa ja kuulemma yöllä on vielä rälläilty autolla edestakaisin. Tuollainen perseily kerää huomiota myös muiltakin kuin poliiseilta, minkä takia onkin näitä silminnäkijöitä, jotka ovat käyneet jututtamassa seuruetta.
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Still love »

asdaski kirjoitti: Su Marras 10, 2019 4:12 pm Itse olen edelleen sitä mieltä, että minfossa voisi olla välillä spekulaatiota myös muunkin kuin henkirikoksen puolesta, jota täällä on nyt pohdittu yli 120 sivua, mutta kyllähän tuossa pitäisi nyt typerimmänkin poliisin osata kyseenalaistaa kertomusta. Vaikka tänne moni vakuuttelee, ettei Lapissa tunnu matkat missään, niin lappilaisena (en onneksi ivalolaisena:D) niin onhan nuo välimatkat älyttömät. 60-70km on vielä sellainen reissu, mikä saatetaan hyvinkin ajella, 40km menee kepeästi, mutta 137 km Ivalosta Karigasniemelle? Ja karigasniemeltä Angelin 63 km? Humalassa? Edessä paluu Ivaloon 101 km? Ehkä 18 v vasta ajokortin saaneet saattaisivat olla näin typeriä, mutta käsittääkseni suurin osa oli jo aavistuksen päälle parikymppisiä. Tosin vähän vaikeaa on kyllä välillä arvailla sitä, mitä nuorten miesten päässä on liikkunut. Bensakaan ei ole ilmaista, ja Antti on talousvaikeuksissa ja kuulemma yöllä on vielä rälläilty autolla edestakaisin. Tuollainen perseily kerää huomiota myös muiltakin kuin poliiseilta, minkä takia onkin näitä silminnäkijöitä, jotka ovat käyneet jututtamassa seuruetta.
Vaikka mielikuvitus on huippuhyvää luokkaa, täytyy myöntää että ei riitä tässä tapauksessa keksimään muita skenaarioita kuin henkirikoksesta.
13 vuotta ollut aikaa kehitellä kaikkea mahdollista mielessä tästä.

Ilman muuta, jos tulee jollain mieleen muita vaihtoehtoja, tänne vain niin spekuloidaan ja tarkastellaan huolella joka kantilta.
delirium12
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja delirium12 »

Mitäs porukka arvelee tekotavasta? Itse mietin lähinnä, että voisi olla myös ihan vaarattoman tuntuinen tappelukin, joka on vaan johtanut kuolemaan. Ihmisiä on ennenkin kuollut yhteen nytkin iskuun. Sitten on vaan täytynyt peitellä jälkiä.
On olemassa valmiiksi pureksittua tietoa lukeneita ihmisiä paljon mutta liian vähän järjellä ajattelevia. :roll:
Tuomari Dredd
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Loka 22, 2018 3:09 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Tuomari Dredd »

delirium12 kirjoitti: Su Marras 10, 2019 4:57 pm Mitäs porukka arvelee tekotavasta? Itse mietin lähinnä, että voisi olla myös ihan vaarattoman tuntuinen tappelukin, joka on vaan johtanut kuolemaan. Ihmisiä on ennenkin kuollut yhteen nytkin iskuun. Sitten on vaan täytynyt peitellä jälkiä.
Hyvä pointti. Esim. vasikan kovistelu voi helposti karata käsistä. Ja muutenkin ihminen voi helposti kuolla monenlaisen nujakoinnin seurauksena. Jos kuitenkin suunnitelmallisempi homma niin sitten todennäköisesti ampumalla. Kännitappeluissa tietenkin kaivetaan usein keittiöveitset ja morat esiin. Jos oletetaan, että merkittävä osa foorumin tiedoista pitää paikkansa ja kyseessä on jonkinlainen pikkurikollisporukka niin ampuminen jossakin syrjässä ja sitten oman auton takakonttiin siirrettäväksi voisi olla melko todennäköinen skenaario jos ei ole tapahtunut pahoinpitelyn sivutuotteena. Teoriassa istuinpäällisen läiskät voisivat olla myös hyvin väkivaltaisesta pahoinpitelystä. Kuskia ei kuitenkaan kannata vauhdissa pahoinpidellä, mutta onkin edelleen pieni mysteeri mikä penkki oli kyseessä. Tai jos sitten on vaikka kääritty siirron ajaksi päälliseen.
Ninnipieni
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Marras 06, 2019 3:54 pm
Paikkakunta: Ei ainakaan Ivalo o:)

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Ninnipieni »

Mistähän mulle oli jäänyt mielikuva, että olisi ollut toinen näistä A.M. & M. M. siskoksista joka sinne Antin kämpille fillaroi? Jostain sellaista muistelen lukeneeni, ja vielä siihen tyyliin että aika varmaksi todettu, kun en enää edes sitä mahdollisuutta miettinyt, että olis ollut T. M.
jeleno
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marras 19, 2017 9:50 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja jeleno »

asdaski kirjoitti: Su Marras 10, 2019 4:12 pm Itse olen edelleen sitä mieltä, että minfossa voisi olla välillä spekulaatiota myös muunkin kuin henkirikoksen puolesta, jota täällä on nyt pohdittu yli 120 sivua, mutta kyllähän tuossa pitäisi nyt typerimmänkin poliisin osata kyseenalaistaa kertomusta. Vaikka tänne moni vakuuttelee, ettei Lapissa tunnu matkat missään, niin lappilaisena (en onneksi ivalolaisena:D) niin onhan nuo välimatkat älyttömät. 60-70km on vielä sellainen reissu, mikä saatetaan hyvinkin ajella, 40km menee kepeästi, mutta 137 km Ivalosta Karigasniemelle? Ja karigasniemeltä Angelin 63 km? Humalassa? Edessä paluu Ivaloon 101 km? Ehkä 18 v vasta ajokortin saaneet saattaisivat olla näin typeriä, mutta käsittääkseni suurin osa oli jo aavistuksen päälle parikymppisiä. Tosin vähän vaikeaa on kyllä välillä arvailla sitä, mitä nuorten miesten päässä on liikkunut. Bensakaan ei ole ilmaista, ja Antti on talousvaikeuksissa ja kuulemma yöllä on vielä rälläilty autolla edestakaisin. Tuollainen perseily kerää huomiota myös muiltakin kuin poliiseilta, minkä takia onkin näitä silminnäkijöitä, jotka ovat käyneet jututtamassa seuruetta.
Vaan olihan se elossa ollessaankin sahannut pohjoisen ja etelän väliä ilmeisen paljon lyhyessä ajassa, tiedä sitten tienasiko niiltä reissuilta mitään vai ehtikö vaan tuhlata kaiken mutta kiintoisaa miten kiivaasti kielsi vanhempia kertomasta kellekään liikkeistään.
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Still love »

jeleno kirjoitti: Su Marras 10, 2019 5:29 pm
asdaski kirjoitti: Su Marras 10, 2019 4:12 pm Itse olen edelleen sitä mieltä, että minfossa voisi olla välillä spekulaatiota myös muunkin kuin henkirikoksen puolesta, jota täällä on nyt pohdittu yli 120 sivua, mutta kyllähän tuossa pitäisi nyt typerimmänkin poliisin osata kyseenalaistaa kertomusta. Vaikka tänne moni vakuuttelee, ettei Lapissa tunnu matkat missään, niin lappilaisena (en onneksi ivalolaisena:D) niin onhan nuo välimatkat älyttömät. 60-70km on vielä sellainen reissu, mikä saatetaan hyvinkin ajella, 40km menee kepeästi, mutta 137 km Ivalosta Karigasniemelle? Ja karigasniemeltä Angelin 63 km? Humalassa? Edessä paluu Ivaloon 101 km? Ehkä 18 v vasta ajokortin saaneet saattaisivat olla näin typeriä, mutta käsittääkseni suurin osa oli jo aavistuksen päälle parikymppisiä. Tosin vähän vaikeaa on kyllä välillä arvailla sitä, mitä nuorten miesten päässä on liikkunut. Bensakaan ei ole ilmaista, ja Antti on talousvaikeuksissa ja kuulemma yöllä on vielä rälläilty autolla edestakaisin. Tuollainen perseily kerää huomiota myös muiltakin kuin poliiseilta, minkä takia onkin näitä silminnäkijöitä, jotka ovat käyneet jututtamassa seuruetta.
Vaan olihan se elossa ollessaankin sahannut pohjoisen ja etelän väliä ilmeisen paljon lyhyessä ajassa, tiedä sitten tienasiko niiltä reissuilta mitään vai ehtikö vaan tuhlata kaiken mutta kiintoisaa miten kiivaasti kielsi vanhempia kertomasta kellekään liikkeistään.
Tuo on kyllä erikoista, miksi ei saanut kertoa noista liikkeistä kenellekään? Tuotakin miettinyt monesti, miksi erikseen sanoa noin, tuollainenhan se epäilyksiä vasta herättää.
Onko kellään tietoa, oliko Antilla tyttöystävää? Antti on ollut kuitenkin hyvännäköinen poika, että voisi kuvitella ainakin tarjontaa olleen.
Voisiko tuohon olla joku sellainen syy takana, että Antilla olisi ollut tuolla pohjoisessa joku valituinen tyttökaveri, ja joku toinen kiinnostuksen kohde jossain Turkusen suunnilla? Tämä ehkä kaukaa haettua, mutta naisena tällainen tulee ekana mieleen tuosta.
Onko tuosta varmaa tietoa, missäpäin Antti edes tuolloin kävi? Olisiko Antti niin tyhmä ollut, että paljastanut oikean kaupungin, jos piti salata koko asia.

Jos Antti olisi muulina toiminut, niin onko kenenkään muun mielestä pikkuisen pitkä matka ajella Ivalosta vaikkapa Turkuseen asti? Että eikö sieltä Turusta voinut joku tuossa tapauksessa tulla puoliväliin vastaan? Mistä tulee kyllä mieleen, että saattoihan näin ollakin, että välillä joku olisi vaikka Oulun suunnille tuonut kuorman vastaan.

Aiemmin jossain viestissä kerroin Antin satunnaisesta näkemisestä Oulun huoltsikalla. Tajusin jälkeenpäin että kyseessä ollut Antti, olen antanut itseni uskoa jotta hän todella oli Antti.
Tilanne tosiaan jäi mieleen, koska siinä oli jotain niin äärettömän erikoista. Olisi tehnyt mieli jäädä katsomaan, ketä hän odotteli, vaan oli itsellä kiire. Muistan vielä autonkin, joka tuli huoltsikan pihalle, kun itse olin lähdössä.
En ole varma, liittyikö tuo auto asiaan, mutta vahva tunne siinä tilanteessa oli, että tässä mustassa BMW :ssä oli se henkilö, jota Antti odotti.
Jotenkin se tunnelma, mietin vielä pihalla, palaanko takaisin sisälle katsomaan, ja ei ole tapana ihan pikkujutusta hermoilla kuitenkaan.
Cornwell
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Marras 06, 2019 10:48 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Cornwell »

Ninnipieni kirjoitti: Su Marras 10, 2019 5:23 pm Mistähän mulle oli jäänyt mielikuva, että olisi ollut toinen näistä A.M. & M. M. siskoksista joka sinne Antin kämpille fillaroi? Jostain sellaista muistelen lukeneeni, ja vielä siihen tyyliin että aika varmaksi todettu, kun en enää edes sitä mahdollisuutta miettinyt, että olis ollut T. M.
Taitaapi yhtien siskosten sukunimi olla Mustonen. Toinen näistä on tyttönen joka Jani Svendsenin fillarilla (J.nykyään Micro jotain, kaivelen myöhemmin turhuuden koko nimen) todistettavasti Antin asunnolle polkenut, Antti tällöin jo tapettu näiden reppanoiden toimesta. Tästä kytille laitettu tieto, uudelleen, ei luottoa että tutkitaan, niin kerrotaan tänne, jos vaikka jotain saa aikaan kun alkaa julkisesti paukuttaa tulemaan.
------------------------------
Kopsasin tän s.118 StillLoven laajemmasta kirjoituksesta.
Vastaa Viestiin