19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4083
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Valvontakameran kuvan suhteen kai vaan luotettava tutkijoihin.
Jos Riina on levähdyspaikalle löytänyt ,niin vaikea uskoa ,että olisi sieltä uudestaan lähtenyt umpimetsään rämpimään. Muistetaan ,että oli puolikengissä ja toinen sukkakin ilmeisesti kengän kastuttua jätetty auton lähistölle ,josta äiti sen tunnisti . Mutta tietysti aineiden "voimalla" jaksaa aikansa taivaltaa.
No, kuten varmaan muistat, niin minä ainakin olen alusta lähtien ollut sitä mieltä, että Riina on haudattu johonkin ja Jarva jäi ruumiskyydistä länsi-levähdyspaikalla, ylitti moottoritien, liftasi ABC:lle itäiseltä levähdyspaikalta, jätti väärän aseen hyllyyn, pölli namupussin ja "antautui". Mielestäni esim. Tammiontien kääntöpaikan ympäristö sopisi tähän skenaarioon.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Mainecoon
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Su Loka 17, 2021 4:41 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Mainecoon »

LexVeritas kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 9:37 pm ^Ei kai muu ole satavarmaa kuin, että Riina on kadoksissa.

On kunnioitusta herättävää, että jaksetaan etsiä.

Joku toinen kerta sitten mainitsemalleni Tammiontien pohjoiselle kääntöpaikalle?
Oltais käyty siellä mutta hämärä alkoi tulla jo 15 maissa metsässä.
Uudestaan mennään kunhan keritään valoisan aikaan kunnolla.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

LexVeritas kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 9:45 pm
Valvontakameran kuvan suhteen kai vaan luotettava tutkijoihin.
Jos Riina on levähdyspaikalle löytänyt ,niin vaikea uskoa ,että olisi sieltä uudestaan lähtenyt umpimetsään rämpimään. Muistetaan ,että oli puolikengissä ja toinen sukkakin ilmeisesti kengän kastuttua jätetty auton lähistölle ,josta äiti sen tunnisti . Mutta tietysti aineiden "voimalla" jaksaa aikansa taivaltaa.
No, kuten varmaan muistat, niin minä ainakin olen alusta lähtien ollut sitä mieltä, että Riina on haudattu johonkin ja Jarva jäi ruumiskyydistä länsi-levähdyspaikalla, ylitti moottoritien, liftasi ABC:lle itäiseltä levähdyspaikalta, jätti väärän aseen hyllyyn, pölli namupussin ja "antautui". Mielestäni esim. Tammiontien kääntöpaikan ympäristö sopisi tähän skenaarioon.
Vectra oli se "ruumisauto" ja ajettiin tuonne yksinomaan poltettavaksi.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4083
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Voi se olla niinkin. Itse luulen, että ruumisauto jatkoi matkaa Helsinkiin.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10654
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja damfin »

Jos tosiaan ottaa huomioon sen että Riinan kenkä olisi jäänyt auton palopaikan läheisyyteen (olettaen että hänellä ei ollut toisia kenkiä mukana) niin voisi kyllä olettaa että hän olisi kulkenut teitä pitkin eikä lähtenyt mihinkään umpimetsään rämpimään, silloin voisin pitää vahvana vaihtoehtona sitä että Riina on kulkenut tätä karttaan merkitsemääni reittiä, se on sitten kysymysmerkki kuinka pitkällä hän on kävellyt (oletuksena se että Jarva on kertonut Riinan lähteneen kävelemään siihen suuntaan mistä he olivat autolla tulleet)
Riina.jpg
Riina.jpg (177.21 KiB) Katsottu 1450 kertaa
Huom. en ole itse käynyt paikalla, mutta käsittääkseni tuo on kutakuinkin se reitti mitä pitkin auto oli palopaikalle ajettu, vai oliko metsän läpi pellon laitaa kohti ajettu jo lähempää moottoritietä?
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

damfin kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 10:48 pm Jos tosiaan ottaa huomioon sen että Riinan kenkä olisi jäänyt auton palopaikan läheisyyteen (olettaen että hänellä ei ollut toisia kenkiä mukana) niin voisi kyllä olettaa että hän olisi kulkenut teitä pitkin eikä lähtenyt mihinkään umpimetsään rämpimään, silloin voisin pitää vahvana vaihtoehtona sitä että Riina on kulkenut tätä karttaan merkitsemääni reittiä, se on sitten kysymysmerkki kuinka pitkällä hän on kävellyt (oletuksena se että Jarva on kertonut Riinan lähteneen kävelemään siihen suuntaan mistä he olivat autolla tulleet)
Riina.jpg

Huom. en ole itse käynyt paikalla, mutta käsittääkseni tuo on kutakuinkin se reitti mitä pitkin auto oli palopaikalle ajettu, vai oliko metsän läpi pellon laitaa kohti ajettu jo lähempää moottoritietä?
Tuolta reitiltä Riina olisi sillan kohdalta kavunnut alas moottoritien varteen liftaamaan, ei olisi jatkanut pidemmälle tuota sivutietä. Mikäli olisi paikalla ollut.
Mainecoon
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Su Loka 17, 2021 4:41 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Mainecoon »

damfin kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 10:48 pm Jos tosiaan ottaa huomioon sen että Riinan kenkä olisi jäänyt auton palopaikan läheisyyteen (olettaen että hänellä ei ollut toisia kenkiä mukana) niin voisi kyllä olettaa että hän olisi kulkenut teitä pitkin eikä lähtenyt mihinkään umpimetsään rämpimään, silloin voisin pitää vahvana vaihtoehtona sitä että Riina on kulkenut tätä karttaan merkitsemääni reittiä, se on sitten kysymysmerkki kuinka pitkällä hän on kävellyt (oletuksena se että Jarva on kertonut Riinan lähteneen kävelemään siihen suuntaan mistä he olivat autolla tulleet)
Riina.jpg

Huom. en ole itse käynyt paikalla, mutta käsittääkseni tuo on kutakuinkin se reitti mitä pitkin auto oli palopaikalle ajettu, vai oliko metsän läpi pellon laitaa kohti ajettu jo lähempää moottoritietä?
Joo tuolta se on tullut kun ei sinne kyllä muualta henkilöautolla pääse. Tuolle tielle pääsee kummaltakin puolelta louhosta. He ajoivat tuonne luultavasti louhoksen jälkeen koska toinen tie menee maston ohi missä vene oli jemmassa.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2586
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja MEG »

Autopalopaikan lähistöltä löytyneisiin Riinan tavaroihin kuului äidin tunnistama Riinan sukka ,ei kenkä.
Mainecoon
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Su Loka 17, 2021 4:41 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Mainecoon »

Etsivä Shitlock kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 11:00 pm
damfin kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 10:48 pm Jos tosiaan ottaa huomioon sen että Riinan kenkä olisi jäänyt auton palopaikan läheisyyteen (olettaen että hänellä ei ollut toisia kenkiä mukana) niin voisi kyllä olettaa että hän olisi kulkenut teitä pitkin eikä lähtenyt mihinkään umpimetsään rämpimään, silloin voisin pitää vahvana vaihtoehtona sitä että Riina on kulkenut tätä karttaan merkitsemääni reittiä, se on sitten kysymysmerkki kuinka pitkällä hän on kävellyt (oletuksena se että Jarva on kertonut Riinan lähteneen kävelemään siihen suuntaan mistä he olivat autolla tulleet)
Riina.jpg

Huom. en ole itse käynyt paikalla, mutta käsittääkseni tuo on kutakuinkin se reitti mitä pitkin auto oli palopaikalle ajettu, vai oliko metsän läpi pellon laitaa kohti ajettu jo lähempää moottoritietä?
Tuolta reitiltä Riina olisi sillan kohdalta kavunnut alas moottoritien varteen liftaamaan, ei olisi jatkanut pidemmälle tuota sivutietä. Mikäli olisi paikalla ollut.

Jos ei sitten vältellyt virkavaltaa ja ihmisiä.
Voihan olla että katosi motarin toiselle puolelle metsään jos meni sitä tietä pitkin jonkin matkaa.
Onkohan sitäkään puolta tutkittu yhtään?
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10654
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja damfin »

Mainecoon kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 11:13 pm
Etsivä Shitlock kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 11:00 pm
damfin kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 10:48 pm Jos tosiaan ottaa huomioon sen että Riinan kenkä olisi jäänyt auton palopaikan läheisyyteen (olettaen että hänellä ei ollut toisia kenkiä mukana) niin voisi kyllä olettaa että hän olisi kulkenut teitä pitkin eikä lähtenyt mihinkään umpimetsään rämpimään, silloin voisin pitää vahvana vaihtoehtona sitä että Riina on kulkenut tätä karttaan merkitsemääni reittiä, se on sitten kysymysmerkki kuinka pitkällä hän on kävellyt (oletuksena se että Jarva on kertonut Riinan lähteneen kävelemään siihen suuntaan mistä he olivat autolla tulleet)
Riina.jpg

Huom. en ole itse käynyt paikalla, mutta käsittääkseni tuo on kutakuinkin se reitti mitä pitkin auto oli palopaikalle ajettu, vai oliko metsän läpi pellon laitaa kohti ajettu jo lähempää moottoritietä?
Tuolta reitiltä Riina olisi sillan kohdalta kavunnut alas moottoritien varteen liftaamaan, ei olisi jatkanut pidemmälle tuota sivutietä. Mikäli olisi paikalla ollut.

Jos ei sitten vältellyt virkavaltaa ja ihmisiä.
Voihan olla että katosi motarin toiselle puolelle metsään jos meni sitä tietä pitkin jonkin matkaa.
Onkohan sitäkään puolta tutkittu yhtään?
Minä olen jo aiemmin pohtinut sitä mahdollisuutta että Riina olisi päätynyt sinne veneelle ja kömpinyt sinne veneeseen nukkumaan, sieltä veneestä oli joidenkin tietojen mukaan löytynyt jotain auton palopaikan läheiseltä mökiltä vietyjä esineitä, ja itse kyllä uskon että Riina on ollut Jarvan mukana kun sinne mökkiin on murtauduttu, todennäköisesti ollut mukana jo venettä varastamassakin, näiltä osin Jarva todennäköisesti valehtelee että olisi hakenut Riinan mukaansa vasta myöhemmin.

Auto on päätynyt sinne metsään siksi että on etsitty piilopaikkaa jossa odotella mahdollisia veneen ostajia eikä siksi että olisi eksytty, eli ensin on viety vene maston luokse, sitten käyty tokmannilla viemässä ilmoitustaululle myynti-ilmoitus ja hörhöilty siellä pihalla, jossain vaiheessa murtauduttu sinne mökille, ja lopulta piilopaikkaa etsiessä päädytty metsätielle jumiin johon sitten auto palanut ja Riina lähtenyt omille teilleen.
persearska
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: To Helmi 13, 2020 6:29 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja persearska »

Jos olisi kyseessä henkirikos ja tekijällä hyvä tuuri niin tuulenkaato juurakoineen olisi hyvä jemma.
Jos sattuisi sopiva tuulenkaato joka jääny konkeloon juurakoineen niin roppa juurakon alle ja mukana olleella moottorisahalla runko poikki.
Painovoima hoitaa loput ja vaikka ei olisi sahakaan niin sopivan konkelon saa narulla takas pystyyn jos älyää hyödyntää koulun oppeja.
Mainecoon
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Su Loka 17, 2021 4:41 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Mainecoon »

Onko kellään mitään karttaa mistä näkyy paikat mistä etsitty? Ei ole paljon tainnut julki noita tulla. Minkähän takia. Luulisi että apu kuin apu näissä tapauksissa olisi tarpeen.
TaMa
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2018 2:54 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja TaMa »

Muistakaa kun menette etsimään että maanomistajan lupa pitää olla! Myös jos menette metsästysaikana, pitää metsästysseuraa infota jne.
Alueelle ei voi tuosta vaan mennä!
Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

TaMa kirjoitti: Ke Marras 24, 2021 3:31 pm Muistakaa kun menette etsimään että maanomistajan lupa pitää olla! Myös jos menette metsästysaikana, pitää metsästysseuraa infota jne.
Alueelle ei voi tuosta vaan mennä!
Miksi siihen maanomistajan lupa tarvitaan, jos käy etsimässä? Olettaen, että etsiessä ei ota mailta ja metsistä mitään, joka ei kuulu jokamiehenoikeuksiin, ja jos etsimisellä ei tuota haittaa.
TaMa
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2018 2:54 pm

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja TaMa »

Neo7 kirjoitti: Ke Marras 24, 2021 4:00 pm
TaMa kirjoitti: Ke Marras 24, 2021 3:31 pm Muistakaa kun menette etsimään että maanomistajan lupa pitää olla! Myös jos menette metsästysaikana, pitää metsästysseuraa infota jne.
Alueelle ei voi tuosta vaan mennä!
Miksi siihen maanomistajan lupa tarvitaan, jos käy etsimässä? Olettaen, että etsiessä ei ota mailta ja metsistä mitään, joka ei kuulu jokamiehenoikeuksiin, ja jos etsimisellä ei tuota haittaa.
Olen kuullut että maanomistajat ei pidä että siellä käydään ilman lupaa. Joten oman turvallisuuden vuoksi kannattaa luvat hankkia.
Vastaa Viestiin