Lena Lindgren, Helsinki 2019 - Nähty viimeksi Lapissa, auto löytyi Etelä-Savosta

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
sikakyösti
Sofia Karppi
Viestit: 439
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 2:06 pm

Re: Lena Lindgren, Helsinki 2019 - Nähty viimeksi Lapissa, auto löytyi Etelä-Savosta

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Pelkästään Tukholmassa asuu hitta.se-sivuston mukaan 57 Lena Lindgreniä. Väärien Lena Lindgrenin erottelemikeksi helpottaisi, jos tietäisimme kadonneen Lenan syntymäpäivän ja kaikki etunimet.

Nämä ruotsalaiset hakusivustot ovat kyllä jänniä. Kertovat henkilöistä iän syntymäpäivän tarkkuudella, kotiosoitteen ja myös jos samassa osoitteessa asuu joku toinen henkilö. Esim. minä löysin Tukholmasta yhden vanhan luokkakaverini, jonka pystyin tunnistamaan oikeaksi henkilöksi syntymäpäivän perusteella (meillä on ikäeroa pari päivää, äitimme ovat olleet samaan aikaan synnytyslaitoksella). Ihmettelen eikö Ruotsissa ole kuultu GDPR:stä mitään?
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Lena Lindgren, Helsinki 2019 - Nähty viimeksi Lapissa, auto löytyi Etelä-Savosta

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Lena Martina Lindgren. Sanotaan tässä ketjussa, silloin kun virallisessa lehdessä oli ilmoitus kuolleeksi julistamisesta. S. 22.4.1956

Eli Lena on KUOLLUT!! Ei viranomaiset nyt aivan pösilöitä sentään ole. Tai jos on häippässyt ulkomaille, niin Borneon viidakkoon, Ruotsissa kun se piilottelu ei onnistu.

ps. oon myös ihmetellyt Ruotsin outoa tietosuojaa. Sivistynyt länsimaa kuitenkin.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Lena Lindgren, Helsinki 2019 - Nähty viimeksi Lapissa, auto löytyi Etelä-Savosta

Viesti Kirjoittaja skoune »

viivahattu kirjoitti: Su Joulu 03, 2023 8:38 pm .. EU-kansalainen saa vapaasti oleskella missä tahansa EU-maassa, mutta yli kolme kuukautta kestävä oleskelu pitää rekisteröidä kyseisen maan viranomaisten kanssa. Jos henkilöllä olisi pysyvä osoite jossain muussa kuin siinä maassa, jonka kansalainen on, ei kerta kaikkiaan ole mahdollista, että tätä oleskelun rekisteröintiä ei olisi samalla tehty. Vai miten sinä luulet, että henkilö, josta on aktiivinen katoamisilmoitus päällä, voisi naapurimaassa vain lampsia hoitamaan virallisia asioita omilla papereillaan ilman, että kukaan huomaa mitään?

Asia voi olla niinkin, että Lena L ei ole koskaan tehnyt muuttoilmoitusta Ruotsiin! Hän voisi olla kirjoilla esimerkiksi erisukunimisen miehensä osoitteessa vaikka hän ei olisi kirjoilla itse ruotsalaisessa systeemissä.
Asialla ei sinällään ole merkitystä, jos hän esimerkiksi käyttää yksityisiä lääkäripalveluja eikä itsellään olisi ruotsalaista (!) pankkitiliä jne. Eli hän olisi säilyttänyt suomalaisen osoitteensa ja HETUnsa ja vaan kadonnut Suomesta. Jos ei halunnut rekisteröityä Ruotsiin, niin ei hän voisi hoitaa virallisia asioita Ruotsissa yksin, mutta jos olisi ruotsalainen kumppani, niin kyllä onnistuisi...

Tietysti tiedät, että jos muuttaa kirjansa Ruotsiin, niin saa ruotsalaisen henkilötunnuksen, mutta sitähän ei kaikki tee, vaan voivat elää siellä "pimeästikin". - Huomaa, että jos muuttaa kirjansa Ruotsiin, siitä menee tieto Suomeen.

Satun tietämään, että esimerkiksi itäisen naapurimme suurlähetystössä Tukholmassa on monia kymmeniä idästä muuttaneita henkilöitä, jotka ovat antaneet osoitteekseen suurlähetystön... Ja yhdessä asuinkaupungissani oli erään kerrostalonaapurini koko monikymmenpäinen suku antanut osoitteensa naapurini asuntoon (Minä asuin siis yksin samankokoisessa ei kovin isossa asunnossa). - No eivät he siellä asuneet, pesivät kyllä pyykkinsä talomme ilmaisessa pesutuvassa...

Ja sitten olisi vielä sekin mahis, että LL olisikin matkustanut Haparannan kautta Ruotsin poikki Norjaan. Siellä nimittäin on vähän niin ja näin nuo rekisteröinnit ja tiedon siirrot, ainakin sillä paikkakunnalla, jossa asuin oli aika epämääräistä nuo rekisteröinnit sun muut..

Kunhan jankutan, itse olen muuttanut Suomesta Ruotsiin viisi (5) kertaa. Tosin kaksi oli kesätyöpestejä, mutta minulle tehtiin ruotsalainen henkilötunnus, jotta voivat maksaa palkkaa.. ja yksi muutto oli vuoden pituinen työ tms Suomessa vaikka olinkin senkin ajan kirjoilla Ruotsissa. Ja sitten olen muuttanut Norjasta Ruotsiin myös yhden kerran. - Joten kokemusta on ...
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Lena Lindgren, Helsinki 2019 - Nähty viimeksi Lapissa, auto löytyi Etelä-Savosta

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^Kerro nyt vielä Lenan motiivi kaikelle tolle.

Vaikuttaa aika monimutkaiselta säätämiseltä. :mrgreen: :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Lena Lindgren, Helsinki 2019 - Nähty viimeksi Lapissa, auto löytyi Etelä-Savosta

Viesti Kirjoittaja skoune »

ruusumaa kirjoitti: Ma Joulu 04, 2023 8:23 am ^Kerro nyt vielä Lenan motiivi kaikelle tolle.

Vaikuttaa aika monimutkaiselta säätämiseltä. :mrgreen: :mrgreen:
No syitä voi olla vaikka mitä. Esim pako hankalasta parisuhteesta, tai velkoja pakoon tai muuten vaan kyllästynyt suomalaisen yhteiskuntaan ja sen varjopuoliin. LL saattoi kuulua (nimensä perusteella ainakin yhteen) kielivähemmistöjen kohteluun Suomessa - tai rakastui sokeasti johonkin sveduun ja karkasi sen mukana muille maille :mrgreen:
Vastaa Viestiin