Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Vastaukseni tähän kysymykseen on: kyllä muuttuisi, jos se pystyy muuttumaan.
Alethes doksa meta logu
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Sirpa kirjoitti:Poliisiylijohtaja Mikko Paatero oli henkilökohtaisesti ottanut yhteyttä tilanteen tiimoilta jo aikaisemmin Pietarsaareen, ilmoittaen, ettei asiaan ole syytä puuttua, ja kuten Lex Nokia ketjuun kirjoitin, niin 1.1.2010 aloitti Suomessa uusi Poliisihallitus, jonka ylin valvoja ja määrääjä on tästä lähtien poliisiylijohtaja Mikko Paatero - jos hän jotakin ilmoittaa, se on laki.
Voitaisko tämä nyt vain tulkita niin, että näin taantuma aikana pyritään resursseja käyttämään lähiaikoina tapahtuneisiin ("Kadonneiden" kohdalla ehkä väärä termi?) rikoksiin ja niiden mahdolliseen torjuntaan, eikä liioin niihin joita on tapahtunut esimerkiksi 10 tai 22 vuotta sitten!?!? Ilman verovaroja ei poliisi tutki yhtään tämän kaltaisia "rikoksia", vaikka kuinka haluaisikin? Mystisyys vaan kiinnostaa kansaa.

Miksi täällä aletaan ylipäätänsä spekuloimaan aiheen vierestä?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Damien »

Mikko82 kirjoitti:Voitaisko tämä nyt vain tulkita niin, että näin taantuma aikana pyritään resursseja käyttämään lähiaikoina tapahtuneisiin ("Kadonneiden" kohdalla ehkä väärä termi?) rikoksiin ja niiden mahdolliseen torjuntaan, eikä liioin niihin joita on tapahtunut esimerkiksi 10 tai 22 vuotta sitten!?!?
No ei.Poliisihan tutkisi jos epäilty hyväksikäyttäjä olisi vielä elossa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Tempe Brennan
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 6:56 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Tempe Brennan »

Mikko82 kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Poliisiylijohtaja Mikko Paatero oli henkilökohtaisesti ottanut yhteyttä tilanteen tiimoilta jo aikaisemmin Pietarsaareen, ilmoittaen, ettei asiaan ole syytä puuttua, ja kuten Lex Nokia ketjuun kirjoitin, niin 1.1.2010 aloitti Suomessa uusi Poliisihallitus, jonka ylin valvoja ja määrääjä on tästä lähtien poliisiylijohtaja Mikko Paatero - jos hän jotakin ilmoittaa, se on laki.
--

Ilman verovaroja ei poliisi tutki yhtään tämän kaltaisia "rikoksia", vaikka kuinka haluaisikin?
Minusta kyse ei ole mistään haluamattomuudesta. Voi olla, että uusimpiin tekosiin käytetään suhteessa enemmän aikaa, niin kauan kunnes tulee vesiperä vastaan. Mutta kyllä näillä vanhoillakin tapauksilla on nimetyt tutkinnan johtajat ja kansiot käydään varmaan läpi säännöllisin väliajoin.

Paatero tulee esiin vain roolinsa puolesta, hänellä on suurin julkisten lausumien vastuu. En usko että näihin sinällänsä liittyy mitään "tutkimattomuutta". Itse asiassa ihan päinvastoin: Lähiyhteisömme ovat melko sairaita, jos eivät muka mitään halua nähdä ja muistaa! Samoin kävi Pietarsaaressa, moni tiesi ja vaikeni.

Piian tapausta on herätelty esiin säännöllisin väliajoin. Kirje kirjoitettiin vuoden 2001 lopulla - sitä ennen ei ollut minkäänlaista tietoa ja syytä epäillä muuta kuin "katoamista". Sen jälkeen ollut mediassa ainakin loppuvuonna 2003, vuonna 2007 ja viimeksi viime kesänä. Mediaantulothan on ihan tietoista poliisin strategiaa!

Suurin ongelma on se, että Piialla ei näyttänyt olevan riittävästi ympärillä sellaisia ihmisiä, jotka olisivat nähneet jo kun mitään pahaa ei tapahtunut... Ja että hän eli miehisessä hierarkiassa, joka ei välittänyt "toisen kastin" ihmisen kohtalosta.

Enää Piian tapausta ei pyyhitä yli: henkirikos ei vanhene koskaan.

Ja jos elät tuollaisissa olosuhteissa, on hieman todennäköisempää myös, että voit kadota ja ettei kukaan kaipaa, näin karrikoiden ilmaistuna. Eli nyt pitäisi saada ne muistinystyrät virkoamaan, edes takautuvasti.

Mutta jos kukaan ei kerro mitään - niin mitä ihmettä on tehtävissä? Johonkin konkreettiseen tietoon, epäilyyn tai perusteluun kaikki mitä tapauksen eteen tehdään, pitää perustaa. Ei vain voi lähteä haravoimaan koko Varsinais-Suomea. Parempia ehdotuksia?
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Tempe Brennan kirjoitti:Mutta jos kukaan ei kerro mitään - niin mitä ihmettä on tehtävissä? Johonkin konkreettiseen tietoon, epäilyyn tai perusteluun kaikki mitä tapauksen eteen tehdään, pitää perustaa. Ei vain voi lähteä haravoimaan koko Varsinais-Suomea. Parempia ehdotuksia?
Tottakai asiat tulee tutkia ja sitten vasta etsiä maastosta tms. Mutta totuus on ollut se, että vääränlainen tutkimistapa heti alussa poliisilla on antanut usein tekijälle aivan mielettömästi etumatkaa (esim. Bodom-juttu). Miten tämä etumatka saataisi kurotuksi kiinni? Esimerkiksi tämän Piia Ristikankareen kaltaiset jutut saattavat ratketa tulevaisuudessa kenties taajamien kameravalvonnalla tai muulla vastaavalla keinolla.

Itse olen saanut Suomen virkavallasta sellaisen käsityksen, että poliisit ennemmin tai hyvin mielellään istuvat munkkikahvilla kuin tekisivät jotakin kansamme puolesta. -ikävä kyllä näin on todettava! Esimerkiksi hätäkeskuksesta poliisiviranomaisille tieto kestää soittaessa numeroon 10022 n. 1,5 tuntia ennen kuin tullaan paikalle. -ne munkkikahveet on tärkeempi? Poliiseja kuitenkin valmistuu jatkuvasti työttömäksi ja rikollisuus vain Suomessa tehdään kannattavammaksi, miksi?

Katoaminen ei ole myöskään rikos -se tulee muistaa (katoaminen on myöskin nykyisin iästä riippumatonta). Sellaisia kadonneita etsitään vähemmin, joista asianomainen on itse poliisille ilmoittanut, mutta näin ollen poliisi esittää omaisille etsivänsä! Henkirikokseksi tapaus osoittautuu vasta sitten kun kyetään jotakin siihen viittaavaa todistamaan. Mikäli kroppaa ei löydy mistään maastosta, riittääkö tällöin todisteeksi että kysymys on henkirikoksesta?

Tuo kirje, joka on KRP:lle lähetetty Poliisi-tv:n kautta tähän Piian tapaukseen liittyen niin sen kirjeen alkuperää ei ole näihin päiviin mennessä kyetty todistamaan, onko se peräisin tekijältä vai silminnäkijältä!?!?

Vanhoihin juttuihin ei minusta kannata uhrata voimavaroja eli resursseja. Kaikki vanhat jutut on ihan kuin väin VÄKISIN olisi PAKKO saada jutut ratkaistua (oikeusmurhastakaan tinkimättä?) oli ne heti sotien jälkeen tai paljon myöhemmin tapahtuneita rikoksia tai murhia (siihen sisältyy myöskin poliisiviranomaisten maine, kunnia ja kansalaispropagandakin jne. ..ei kaikki hitsaritkaan osaa hitsata välttämättä vaatimusten mukaista saumaa). Bodom-jutun jälkeen mulla on ollut sellainen kutina takaraivossa, ettei vanhat jutut ratkea koskaan, vaikkei itse murha koskaan vanhenisikaan!

Ongelma piilee Suomessa resursseista (kaikissa ammateissa): "jollen saa noin paljon palkkaa mitä vaadin niin en työtänikään tee" tai jostakin sellaisesta ettei saa urallaan edetä: "olen ikuinen kenttäjohtaja/ylikonstaapeli enkä pääse koskaan etenemään komisarioksi" -tyyliin.

Olen sitä mieltä, että joku tuttu tai lähiomainen otti Piian kyytiin (kuten Raisan tapauksessakin esim. oma isä tai poikaystävä)...joku sieltä Jehovien todistajista tai itse isä tai vähemmän julkisuudessa ollut isoisä.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Tempe Brennan
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 6:56 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Tempe Brennan »

Munkkikahveista en tiedä... Itselläni on hyvin monenlaisia kokemuksia. Myös sellaisia, että paikalle
on tultu hyvin pian. Eiköhän heilläkin ole ihan seudullistakin hierarkiaa. Kiinnostavimpiin ympyröihin pääsee parhaat tyypit. Mutta on myös kokemuksia ihan käsittämättömästä änkytyksestä, kukkoilusta, tärkeilystä. Very funny :mrgreen: Poliisilla on ongelma kansalaissuhteissa ja sen parantaminen veisi kaiken mahdollisen ratkaisua eteenpäin!

Jos kirje olisi tekijältä, niin hänen henkisestä tilastaan voi todella huolestua. Olisiko kirjoittanut
kirjeen juuri kun olisi päässyt kuin koira veräjästä - kun Piia oltiin julistamassa/julistettu kuolleeksi?
Ja terve tapaushan nyt ei joka tapauksessa ole, ainakaan enää, jos on tekemäänsä hautonut 20 v.
Voi toki olla vaikka syrjäytynyt, pudonnut yhteiskunnasta niin ettei mitään muistijälkeä pystyttäisi
edes onkimaan esiin. Tai voi olla ihan pokerina soittelemassa ihmisten ovikelloja jehovalaisena :shock:

Jotenkin olen taipuvainen kääntymään epäonnisen tapahtumaketjun, vahingon tms. puolelle, mutta
niin, että asian ilmitulosta olisi tullut huomattava ongelma tekijälle. Tai miksei sekin olisi mahdollista,
että Piia ei vain olisi halunnut palata elämänsä raameihin. Jospa liittyi väärään seuraan ja aikanaan
kävi kuten kävi?? Tässä maassa riittää piirejä, joiden kuviot ns. häviävät normikansalaisen silmistä.
Olisiko Piia joutunut pakotetuksi johonkin epämääräiseen toimintaan... ja sitten kävi huonosti...?

Olen samaa mieltä siinä, että minusta Piia luotti ihmiseen, jonka avulla hän poistui kotoaan.
Arvatenkin hänellä oli myös "omaa elämää", vaikka lähipiiri - ehkä sukupuolestaan, ehkä muista kiireistään johtuen, ei siitä tiennyt. Lähtötiedot olivat heikot, etumatka 13 vuotta... Niin tai näin,
kirjeen kirjoittaja, lähettäjä tai kuka ikinä, tiesi jotain, ja tietää ehkä vieläkin. Siinä on saumat.
kitta
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 26, 2008 9:39 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja kitta »

Mikko82 kirjoitti:Itse olen saanut Suomen virkavallasta sellaisen käsityksen, että poliisit ennemmin tai hyvin mielellään istuvat munkkikahvilla kuin tekisivät jotakin kansamme puolesta. -ikävä kyllä näin on todettava! Esimerkiksi hätäkeskuksesta poliisiviranomaisille tieto kestää soittaessa numeroon 10022 n. 1,5 tuntia ennen kuin tullaan paikalle. -ne munkkikahveet on tärkeempi? Poliiseja kuitenkin valmistuu jatkuvasti työttömäksi ja rikollisuus vain Suomessa tehdään kannattavammaksi, miksi?
No ihmekös jos kestää, kun 10022 soitellaan, se kun poistettiin käytöstä viime vuonna. 112 puhelu ja sieltä yhdistellään sitten.

Sori offtopic, mutta onhan se nyt oikeastikin ihan hyvä tietää minne soittaa, jos hätä tulee. ;)
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

kitta kirjoitti:No ihmekös jos kestää, kun 10022 soitellaan, se kun poistettiin käytöstä viime vuonna. 112 puhelu ja sieltä yhdistellään sitten.
Jos nyt tarkaksi ryhdytään niin poliisilaitoksen maksullinen suoranumero on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin hoitaa poliisi paikalle Suomessa hätäkeskuksen kautta (liian monta välikättä). Liian vähän on hätäkeskuksia suljettu resurssipulan vuoksi, miksei samalla pelastuslaitoksiakin voitais...?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Claudia
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 2:12 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Claudia »

On todellinen ihme, ettei isä ole soitellut tytön perään ennen kuin vasta viikonlopun loppupuolella. Tämä seikka on minusta todella häiritsevä. Se seikka myös langettaa varjonsa Piian isän ja isoisän päälle saunomisen motiiveista.

(Spekuloiminen on tietysti ikävää isän kannalta, joka luultavimmin kuitenkin suree tytärtään. )

Miksi he olivat yhdessä? Miksei isä soitellut perään? Ehtikö Piia todellisuudessa edes poistua kotoaan?

Jos ajattelen itseäni hänen ikäisenään tyttönä, niin eipä olisi tullut mieleeni lähteä kaverini luokse soittamatta tälle vielä varmistussoittoa, että tulen sittenkin.

Tällaista Piia ei ilmeisesti soittanut. Nuorilla tytöillä on yleensä suhteellisen paljon kavereita, naapurustosta ja koulusta. Piian asemassa olisin ajatellut vielä varmistaa, ettei kaveri ole tehnyt muita suunnitelmia. Tai mennyt esimerkiksi aikaisin nukkumaan, olihan tuolloin jo ilta. Tämän puhelun puute voisikin antaa ymmärtää, ettei Piia ollut menossa kaverilleen tai edes poistunut kotoaan.

Piian päiväkirjassa kertomasta "jätkästä" ei ole myöskään kerrottu esimerkiksi kadonneet-ohjelmassa. Olisko hänestä mitään tietoa? Lienee jo nyt 30-40-vuotias mies.
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Hyvin paljon samoja ajatuksia minulla kuin Claudialla.
Kyseessä kuitenkin alaikäinen tyttö. Isällä oli oletus, että on mennyt kaverilleen, mutta miksi ei varmistanut sitä?
Minusta kummallista.

Ei ole vielä tietoa ratkeaako Ulvila-case siihen, että vaimo todetaan syylliseksi, mutta tulee tässä tapauksessa samanlainen kutina siitä, että onko isän sanaan luotettu liian paljon tutkinnan alussa ja ehkä edelleenkin???
Jos jotain olisi käynyt ei olisi lainkaan hankalaa, että isä ja appi puhuisivat hyvin yhteneväisesti siitä, mitä tapahtui. Olihan heillä viikonloppu aikaa miettiä jokainen sanankäänne.

Liekö appi vielä elossa? Olisiko hän tullut tunnontuskiin ikääntyessään?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja peimari »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Hyvin paljon samoja ajatuksia minulla kuin Claudialla.
Kyseessä kuitenkin alaikäinen tyttö. Isällä oli oletus, että on mennyt kaverilleen, mutta miksi ei varmistanut sitä?
Minusta kummallista.

Ei ole vielä tietoa ratkeaako Ulvila-case siihen, että vaimo todetaan syylliseksi, mutta tulee tässä tapauksessa samanlainen kutina siitä, että onko isän sanaan luotettu liian paljon tutkinnan alussa ja ehkä edelleenkin???
Jos jotain olisi käynyt ei olisi lainkaan hankalaa, että isä ja appi puhuisivat hyvin yhteneväisesti siitä, mitä tapahtui. Olihan heillä viikonloppu aikaa miettiä jokainen sanankäänne.

Liekö appi vielä elossa? Olisiko hän tullut tunnontuskiin ikääntyessään?
Kiva seurata tätä hommelii!Ja miten edistyy.Luulenpa että ei tainnut Piia poistua talosta koko iltana!
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

se on kieltämättä ERITTÄIN outoa että isä alkoi kaipaamaan piiaa vasta parin päivän kuluttua..vai moniko teistä antaisi tuon ikäisen tyttösi haahuilla koko viikonlopun jossakin ilman että tiedät missä on?!itse en koskaan.siksi pahoin pelkään että lähipiiri saattaa olla sotkeutunut tähän..
pienikin hetki on arvokas
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

tyyppi85 kirjoitti:se on kieltämättä ERITTÄIN outoa että isä alkoi kaipaamaan piiaa vasta parin päivän kuluttua..vai moniko teistä antaisi tuon ikäisen tyttösi haahuilla koko viikonlopun jossakin ilman että tiedät missä on?!itse en koskaan.siksi pahoin pelkään että lähipiiri saattaa olla sotkeutunut tähän..
Mitä ilmeisemmin tilannehan oli se (kuten noilla jehovantodistajilla on tapana), että jehovat luottavat omiinsa niin kuin taivaaseen, mutta eivät välttämättä muihin ihmisiin. Eikö se ollutkin niin tämän isän mukaan, että Piia kertoi hänelle lähtevänsä ystävänsä luokse, joka (tai jonka vanhemmat) siis kuului myöskin jehovantodistajiin!?

Itsekin olen alkanut ihmettelemään sitä, että Piian isällä ja appiukolla oli niin läheiset välit toistensa kanssa: 1) Piian vanhemmat olivat eronneet, 2) appiukko ei tiettävästi kuulunut Jehoviin? jne.

Kyllä se, joka tietää Piian katoamisesta löytyy lähipiiristä, jollei se ole isä/appiukko, niin joku uskonveli (mikäli Piia edes lähti kotoaan?) on ottanut hänet varmasti kyytiin ja autossa olisi saattanut tulla jotakin kinaa.

Mikäli yhtään jehovia tiedän niin mielestäni heillä on perheessä aika suuri perhekuri ja -järjestys. Perheväkivaltaakin saattaa ilmetä jossakin määrin?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
atzq92
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:56 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja atzq92 »

Voihan se toki olla, että tekijä löytyy uskonlahkosta / tuttavapiiristä, mutta jotenkin tässä kallistuu vaan siihen että Piia on lähtenyt suutuspäissään kotoa ja on ollut pirusti huonoa mäihää matkassa, on päätynyt siitä päätieltä jonkun pedofiilin kyytiin ja loppu on pääteltävissä. KRP:llä oli käsitys tästä kirjeenlähettäjästä joka liikkui valkoisella autolla ja oli ilmeisesti epäiltynä useista väkivallan teoista ja raiskauksista/raiskauksien yrityksistä. Lieköhän tyyppiä jo kopitettukin mutta onko sitten näytön puutteella osuutta asiaan kun ei ole mitään uutta kuulunut. Perheen sekaantuminen katoamiseen kuulostaa ainakin näiden tietojen valossa aika epäuskottavalta.
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Piia Irmeli Ristikankare

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Siis jos Piia on edes kotoa jonnekin lähtenyt niin kyllä mä olen taas sitä mieltä, että se ko. "pedofiili" on ollut Piialle jo aikaisemmin tuttu "uskonveljistä". Uskovaisistahan (tai Jehovista) annetaan sellainen käsitys, ettei johonkin "ääriuskonlahkoon" kuuluva henkilö voi mitenkään tehdä minkäänlaista seksuaalirikosta tai pahoinpitelyä jne. Jehovilla ei ole myöskään mitään yhteiskunnallisia normaaleja velvoitteita jne. ja se on ihan tunnettua heidän piirissä, että heillä on ankara kuri lastenkasvatuksessa. Seksiä ei saa harrastaa ennen avioliittoa tms. Minkäänlaista sellaista ns. "nautinnollista" elämän tapaa heillä ei liioin ole vaan se koitetaan samalla juntata lasten päähän kotona melko varhaisessa vaiheessa, ettei sellaista "tulisi koskaan tapahtumaan". En ollenkaan ihmettele, jos Piia olisi alkanut n. 15-vuotiaana kapinoimaan isäänsä kohtaan tms. Jos vaikka Piian isä olisi kuullut jostakin Piian mahdollisesta "seurustelusta" tai lueskellut Piian päiväkirjoja salaa ja saanut tietää se sieltä, eikä se poika tai mies olisi ollut Piian isän mieleen!!

Se, ettei Piian veljeä Teijoa ole kuulusteltu (tai ei ollut tuossa Kadonneet-ohjelmassa), niin se on hieman hämmentänyt ainakin minua. Onko Teijolle paukutettu aikoinaan päähän, että "se oli sitten niin, että teillä tuli riita Piian kanssa tv-kanavista kun me olimme appiukon kanssa saunassa".

Se ns. "pedofiilisuus" alkaa kallistumaan ainakin minulta aika vahvasti Piian isän suuntaan, vaikka olisi ollut kuinka uskovainen tahansa ja vaikka kuinka "olisi ollut appiukkonsa kanssa saunassa sinä iltana kun Piia katosi".
atzq92 kirjoitti:KRP:llä oli käsitys tästä kirjeenlähettäjästä joka liikkui valkoisella autolla ja oli ilmeisesti epäiltynä useista väkivallan teoista ja raiskauksista/raiskauksien yrityksistä.
Yhtä hyvin se voi olla kenen tahansa hämäystä??? Kylhän se Taru Sormusten Herrastakin on kirjoitettu, eikä sekään voi totta olla?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Lukittu