Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Jos nää omaiset on jonkin vihjeen saaneet, että Minja saattaa olla toisella paikkakunnalla, eikö senkin voisi kertoa missä?

Tuskin tää nainen enää elossa on, mt-ongelmat nyt ainakin selviä, koska osastohoidossakin ollut.

Maseennustahan tää vuodenaika usein pukkaa.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Yx2
Poliisikoira Rex
Viestit: 279
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 3:31 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Yx2 »

^100% samaa mieltä kaikista.

Niiskuneiti1
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2021 12:34 am

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Niiskuneiti1 »

Oli pakko tehdä tunnus tänne sivulle ja yleensä en kommentoi mut nyt haluun kommentoida. Ensinnäkin tuo joka facessa on kommannu että yli vuosi sitten Minja suunnitellu tollasta, että lähtis jonnekin ilmoittamatta tms. Tiedä tän henkilön joka kommentoinu ja jutellu hänen kanssaan nyt tästä Minja keissistä. Siis tossa lukee et yli vuosi sitten. Siis siitä on oikeasti aikaa kauan, oliko lähemmäs kaksi vuotta aikaa, kuitenkin ennen koronaa yms . Eli ei hän tarkoittanut vuosi sit vaan yli. Eli aikaa on siitä kun hän jutellu Minjan kaa. Hän on siis joskus aikoja sitten käyny tapailee tms Minjaa ja sillon Minja juuri kertonut itsestään esim että haluisi lähteä jonnekin ulkomaille ja ei kertoisi siitä kellekään.Mun mielestä ois hyvä ottaa huomioon mahdollisuus,että ois halunnut itse jonnekin lähteä/kadota ja Minjalla oli kuulemma mt-ongelmia tms en tiedä tarkalleen mitä ja kuulema on ollu uskonnollisesta perheestä mutta jtn ristiriitaa ollu tän asian ja perheen kaa. Enempää en avaa että en sano mitään väärin,jos oon jtn ymmärtänyt väärin ja en haluu spekuloida liikaa,koska tää asia ei mulle kuulu.

Toinen asia mitä pitää sanoo et oon ollu itse joskus osastolla aikoja sitten, oisko 2019 alkuvuonna ollu masiksen takia. Muistan että Minja oli joskus mun mielestä siellä kanssa yhtäaikaa. Yleensä mulla on hyvä kasvomuisti ja olenkin Minjan näköistä ihmistä joskus nähnyt sen osaston jälkeen kaupungilla, olen melko varma. Ja nyt sit tänä syksynä itse asiassa en oo varma millon kun en päivää muista, mut loppusyksystä, oisko ollu jopa marraskuun alkupuolella, olin menossa illalla oisko ollu klo 22 jtn,rantakylään päin bussilla ja kyytiin nousi nainen yhdellä pysäkillä joka oli hyvin Minjaa muistuttava. 50 %varma et ois ollu ehkä Minja mut en voi sata varma. Ei ollu päässä laseja. Maski oli, mut ei oikein, tais olla nenän alla ja nainen vaikutti sekavan oloiselta. Tuli tunne et oliko hällä kaikki ok. Meinasin jopa kysyä onko kaikki hyvin,mut olin itse jäämässä pois kyydistä pian. Kesktyin siihen et painan stop nappia oikeella pysäkil kun oli jo pimee. Harmittaa kun en suuta avannut, ei se ois ollu iso asia kysyy vaan et onko kaikki ok.😭 Mut tosiaan en voi olla varma oliko Minja, vaikka häntä kyllä muistutti kovasti. Surullinen tapaus ja toivon omaisten takia että Minja löytyy, niin sais mielenrauhan. Surullisia nää Joensuun katoamistapaukset mitä ollu tänäkin vuonna.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Jotain ristiriitaa perheen kanssa uskonnosta! Siinä se.

Kuten jo oon sanonut, melkein kaikissa lesta perheissä on ainakin yksi, joka haluaa irti niistä kuvioista.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Niiskuneiti1
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2021 12:34 am

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Niiskuneiti1 »

Jep itsekin mitä teidän siitä uskonnosta,niin näin se on. 😭

Leiffi
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Touko 10, 2021 3:53 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Niiskuneiti1 kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 6:05 pm

Harmittaa kun en suuta avannut, ei se ois ollu iso asia kysyy vaan et onko kaikki ok.😭 Mut tosiaan en voi olla varma oliko Minja, vaikka häntä kyllä muistutti kovasti. Surullinen tapaus ja toivon omaisten takia että Minja löytyy, niin sais mielenrauhan.

Surullisia nää Joensuun katoamistapaukset mitä ollu tänäkin vuonna.
Meistä jokainen tekee joka päivä hyviä valintoja ja joskus jättää niitä tekemättä. Et voi kuitenkaan tietää miten joku ihminen ottaa kysymyksen hyvinvoinnistaan. Se voi olla myös ikävän tuntuista ja painaa itseä vielä syvemmälle häpeään; "tämä näkyy jo ulospäin selvästi." Eli älä sure, se on ihan 50-50, kuinka tämä ehkä Minja olisi asian ottanut. Itsekin kun katson Minjan kuvaa, niin toivon ensimmäisenä hänelle pelkkää hyvää. Jotenkin symppis. Sitä herkästi ajautuu ajattelemaan, voisiko toisen oloa helpottaa. Mutta kaikkeen ei yksi ihminen taivu. Muista se.

Ja sehän on kovin outoa, että näitä keissejä oli viime talvena muutama ja nyt talven tullessa ralli jatkuu. Kamalaa, miten nuorilla ihmisillä menee niin huonosti. Onko näitä odotettavissa vielä lisääkin? Toivottavasti ei.

MotherOfMisery
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 12, 2018 11:55 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja MotherOfMisery »

ruusumaa kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 6:01 pm
Jos nää omaiset on jonkin vihjeen saaneet, että Minja saattaa olla toisella paikkakunnalla, eikö senkin voisi kertoa missä?
Tätä mietin itsekin. Ja vieläkin mietin onko ollut tapana hävitä ennenkin, jos ilman havaintoja sanovat mahdollisesti olevan toisella paikkakunnalla.

MotherOfMisery
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 12, 2018 11:55 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja MotherOfMisery »

ruusumaa kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 7:16 pm
Jotain ristiriitaa perheen kanssa uskonnosta! Siinä se.

Kuten jo oon sanonut, melkein kaikissa lesta perheissä on ainakin yksi, joka haluaa irti niistä kuvioista.
Totta, mutta harvemmilla se ihan tähän saakka kärjistyy. Toki jos herkempi mieli kyseessä niin eroaikeet lahkosta saattaa tehdä todella pahaa jälkeä.

Ehkä kaikkien tekijöiden summa tämä lopputulema.

tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Onkohan lopullinen osoite Pielisjoki..?
pienikin hetki on arvokas

weisses fleisch
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Loka 20, 2016 5:53 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja weisses fleisch »

ruusumaa kirjoitti:
Ti Marras 30, 2021 9:24 pm
10 sisarusta, vanhemmat elossa mutta tajutaan vasta vajaan parin viikon päästä, ettei Minjasta oo kuulunut. Eli ollut se jo mainitsemani musta lammas.

Mulla on vaan yksi sisko, mutta ihmettelisin jo vajaassa vuorokaudessa, ellei hänestä mitään kuuluisi :roll:
No mä olen hyvissä väleissä perheenjäsenteni kanssa, parisuhteessa (etä-), en koe olevani millään lailla "musta lammas", mutta hyvinkin voi mennä pari viikkoa tai ylikin, ettei kukaan em. henkilöistä ota yhteyttä. Eli joillekin vaan osuu sellaiset tutut, jotka ei ole perään kyselevää tyyppiä. Ja olen usein ajatellutkin, että jos joku meikäläisen tappaisi, niin lähipiiri ei olisi se, joka asian ensimmäisenä huomaisi :lol: Näin niinkuin totaalisen offtopiccina.

MayamayA
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Marras 26, 2021 10:53 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja MayamayA »

Minja on tietääkseni ex-vanhoillislestadiolainen. Perhesuhteista en tiedä, mutta lestadiolaiset perheet eivät hylkää uskonyhteisöstä lähteneitä. Yksinäisyyttä uskonyhteisöstä lähtö voi tietysti muuten lisätä, kun yhteisössä usein on henkilön koko sosiaalinen piiri ennen siitä eroamista. Uskonyhteisöstä lähtemisen jälkeinen identiteetin ja elämän uudelleenrakentaminen jo itsessään hyvin raskas prosessi. Usein mielenterveydeltään vakaakin ihminen tarvitsee siinä siirtymävaiheessa ammattilaisapua kuten terapiaa.

Minja vaikuttaa herkältä ja kiltiltä ihmiseltä, toivottavasti ei ole ajautunut väärään seuraan. Mä en nyt oikein itsemurhaan usko, kun suunnitteli kivaa viikonloppua ystäviensä kanssa. Ystäviä hänellä siis ainakin kauempana kotoa oli. Mielenterveysongelmat ovat pandemia-aikana hyvin yleisiä eivätkä suoraan tarkoita omaehtoista katoamista. Toivon sydämestäni, että Minja löytyisi ja on kunnossa. :( Voin vain kuvitella läheisten kamalan huolen.

MotherOfMisery
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 12, 2018 11:55 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja MotherOfMisery »

MayamayA kirjoitti:
To Joulu 02, 2021 9:22 am
Minja on tietääkseni ex-vanhoillislestadiolainen. Perhesuhteista en tiedä, mutta lestadiolaiset perheet eivät hylkää uskonyhteisöstä lähteneitä. Yksinäisyyttä uskonyhteisöstä lähtö voi tietysti muuten lisätä, kun yhteisössä usein on henkilön koko sosiaalinen piiri ennen siitä eroamista. Uskonyhteisöstä lähtemisen jälkeinen identiteetin ja elämän uudelleenrakentaminen jo itsessään hyvin raskas prosessi. Usein mielenterveydeltään vakaakin ihminen tarvitsee siinä siirtymävaiheessa ammattilaisapua kuten terapiaa.
Ei varmasti kukaan tunnusta hylkäävänsä, mutta käännytyspuheet saattaa ajaa tilanteeseen, jossa lähtenyt ei tunne oloansa enää tervetulleeksi. Vahva epäilys, että olankohautuksella on lähtemisestä selvinnyt.

Enpä kyllä itsekään tiedä tämän jutun todellista laitaa, mutta joku syy sille on, ettei halua läheistensä tietävän mikäli on vielä elossa.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Kyllä tää huonolta näyttää.

Tuskin voi olla nyt hoidossakaan, koska poliisi saisi sen selville, vaikka eivät omaisille kertoisikaan. Mutta eivät etsisi julkisesti.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
K9Wifey
Agentti Scully
Viestit: 691
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Leiffi kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 8:40 pm
Niiskuneiti1 kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 6:05 pm

Harmittaa kun en suuta avannut, ei se ois ollu iso asia kysyy vaan et onko kaikki ok.😭 Mut tosiaan en voi olla varma oliko Minja, vaikka häntä kyllä muistutti kovasti. Surullinen tapaus ja toivon omaisten takia että Minja löytyy, niin sais mielenrauhan.

Surullisia nää Joensuun katoamistapaukset mitä ollu tänäkin vuonna.
Meistä jokainen tekee joka päivä hyviä valintoja ja joskus jättää niitä tekemättä. Et voi kuitenkaan tietää miten joku ihminen ottaa kysymyksen hyvinvoinnistaan. Se voi olla myös ikävän tuntuista ja painaa itseä vielä syvemmälle häpeään; "tämä näkyy jo ulospäin selvästi." Eli älä sure, se on ihan 50-50, kuinka tämä ehkä Minja olisi asian ottanut. Itsekin kun katson Minjan kuvaa, niin toivon ensimmäisenä hänelle pelkkää hyvää. Jotenkin symppis. Sitä herkästi ajautuu ajattelemaan, voisiko toisen oloa helpottaa. Mutta kaikkeen ei yksi ihminen taivu. Muista se.

Ja sehän on kovin outoa, että näitä keissejä oli viime talvena muutama ja nyt talven tullessa ralli jatkuu. Kamalaa, miten nuorilla ihmisillä menee niin huonosti. Onko näitä odotettavissa vielä lisääkin? Toivottavasti ei.
Joo, oon samaa mieltä, että Niiskiksen ei nyt kannata potea huonoa omaatuntoa, ettei kysynyt vointia. Eihän se olisi tuntemattomalle muuttanut suuntaa yhteen jos toiseenkaan. No, jos itse olisin jostain syystä 'under the weather' nii lähinnä v***tais, jos joku tuntematon (tai miksei tuttukin) vielä tulis sitä sääliä lisäämään säpi-kysymyksillään. Ite oon sen verran kyyninen, ettei itse asiassa kiinnosta v****kaan jonkun mielentilat.

Eipä taida Minja olla enää elävien kirjoissa; voisin kuvitella Pielisen vieneen, tai sitten lähtenyt viimeiselle pyhiinvaellukselle jonnekin Utran metsiin tai jopa Kontiolahden puolelle, kuten se yksi tyttö viime keväänä (tais löytyy Paiholasta ne jäänteet).

Ja oon ruusumaan kanssa (jälleen) samaa mieltä, että ei vissiin kauheen lämpimät välit oo ollu, kun yksi sisarus kaksi viikkoa tavoittamattomissa ja sit aletaan poliittisen uran ohessa havahtumaan, että 'hei, mitenkähän tähän (mustaan lampaaseen?) ei nyt oo kukaan saanut yhteyttä pariin viikkoon'... Tosin ainoana lapsena en tiedä, miten nuo henkilösuhteet menevät suurperheissä. Äiti on soittanut jo pariin otteeseen häkeenkin, kun ei oo saanu pariin päivään yhteyttä minuun (ei kiva). Mut ulkoisesti Minja kyllä näyttäisi kiltiltä uskovaiselta tytöltä, joten en oo niin varma tuosta 'musta lammas' -olettamuksesta....

Joensuu on kyllä 'kunnostautunut' katoamisten suhteen; OT: mites se Samuli-poika, onko löytynyt ku ei oo ollu uutisointiakaan? Eiköhän Minjan taivasmatkakin ole alkanut ja maalliset jäännökset löytyvät sitten lumien sulettua - tai Pielisjoen kuohujen pinnalta.
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Usein tälläisissä tapauksissa henkilö on voinut itse miettiä pitkään jotain vastaavaa, mutta lähipiirille tilanne voi tulla täysin yllätyksenä.

Kun taustalla on vielä aiemmin tapahtunut vastaavanlainen tapaus ja kadonneella oli ollut yhteys aiempaan tapaukseen, niin siinä on hyvin iso vaara kopioida toisen käytöstä.

Varmasti apua saisi ja tukea riittäisi monelle, jos uskaltaisi etukäteen puhua ajatuksistaan. Mutta moni ei saata uskaltaa tai halua puhua. Lopulta kaikki on kyse myös henkilöstä itsestään.

Vastaa Viestiin