Jussi Neuvonen, kadonnut Turussa v. 2000

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Jussi Neuvonen, kadonnut Turussa v. 2000

Viesti Kirjoittaja lost »

http://www.yle.fi/kadonneet/osa6_i.html

Tänään tosiaan nähtiin tuo kadonneet ohjelman uusinta kyseisestä henkilöstä ja tottakai kiinnostuin lisää.

Tässä tapauksessa siis todellakin on hyvin monia kysymyksiä avoinna. Esim. se että miksi Jussi nosti 200 markkaa. Mietin asiaa sillä tavoin, että jos itse olisin ollut Jussi, niin mihin olisin tarvinnut rahaa. Mieleeni tuli heti, että taksiinhan sitä tarvittaisi. Yleiseen taksiin hän tuskin kuitenkaan on päässyt, sillä aika varmasti joku taksikuski olisi ilmoittanut, jos huomaisi, että olisi kuljettanut juuri Jussia katoamisiltanaan. Kyllä aivan räkäkännissä olevan haalariasuisen nuorenmiehen muistaisi. Tietenkin on mahdollista, että Jussi oli löytänyt tälläisen "pimeäntaksin", jollaisesta tuossa kadonneet ohjelmassakin hieman puhuttiin.

Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Voi mun käy sääliksi sitä äiti, hänellä on niin puhtoinen kuva pojastaan...
Sitä en ymmärrä miten Kesoililla kukaan ei muista kuka on lompakon sinne tuonut ja kuka ottanut talteen...

Jos Neuvonen olisi hypännyt jokeen vapaaehtoisesti, niin kai se lompakko olisi ollut siellä taskussa mukana.

Astrokemisti
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:17 pm

Viesti Kirjoittaja Astrokemisti »

Niin, miks ravata automaatilla pilkun jälkeen. Ei kai juuri ole muita vaihtoehtoja ku hakee rahaa taksiin, viinaan tai muihin päihteisiin. Kepappia varten ei ehkä olis nostanu noin paljoa.

Huumeista ei mun tietääkseni kylläkään ole Jussin yhteydessä ollu puhetta.

Turussa olen opiskelijabilettäny yli 5 v [tosin en ollut vielä 2000 kaupungissa] enkä ikinä ole kuullut kenenkään hakeneen pimeetä viinaa mistään pika-Alkona toimivasta Corollasta tms, mutta toki sellasta toimintaa varmaan on.

Ehkä joku pimee taksi on tullu sitten hivenen kalliimmaks.

lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Mimosa kirjoitti:
Jos Neuvonen olisi hypännyt jokeen vapaaehtoisesti, niin kai se lompakko olisi ollut siellä taskussa mukana.
Mietin aivan samaa. Toisaalta lompakko olisi voitu varastaa häneltä hieman aikaisemmin. Tästä johtuen Jussi olisi masentunut enemmän(olihan hänellä jo samalta illalta yhdet pakit alla ja kihlatusta eroamisesta ei kauaakaan), sillä hänhän oli kuulemma tarkka taloudestaan. Sitten vielä kun lisätään räkäkännit siihen päälle, niin ei siitä voi tietää mitä ihmisen päähän tupsahtaakaan. Itse siis en sulkisi itsemurhaakaan pois, vaikka en siihen kauheasti uskokkaan.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Rahaa nostetaan taksiin (kyytiin yleensäkkin), naisiin, pimeäänpulloon, syömiseen, lainaksi kaverille... :shock:

Kuinkahan paikkaansapitäviä kavereiden kertomukset ovat? Ihan kuin rivien välistä olisi voinut lukea, että kaverienkaan osuutta ei voi sulkea pois.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Astrokemisti
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:17 pm

Viesti Kirjoittaja Astrokemisti »

Toisaalta lompakko olisi voitu varastaa häneltä hieman aikaisemmin.
Tai Neuvonen on voinu hukata lompakon ihan vahingossa [kamat putoilee helposti taskuista jos esmes hilaa haalarin yläosaa vyötäröltä kunnolla päälle]. Löytäjä sitten ottanu käteisen ja toivorikkaana pankkikortin ja jättäny turhat todistusaineistot bensikselle. Erikoista kyllä että henkilökunta ei ollenkaan osaa esittää löytymisestä mitään yksityiskohtia.

lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Kuinkakohan lähellä tämä Kesoil on sitä Jussin solukämppää? Itse kun ei kauheasti Turun suunnalla tule käytyä, niin en tiedä noista paikoista oikeastaan mitään.

Astrokemisti
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:17 pm

Viesti Kirjoittaja Astrokemisti »

Kesoil on kauppatorilta etelään/Kaarinan suuntaan, Halinen taas itä-koilliseen, eivät mitenkään saman reitin varrella.

Lisäyksenä että Kesoil on myös ihan eri suunnassa ku mahdolliset yöpaikat (Yo-kylä ja Tuureporinkatu).

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1848
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Ei kai ole mitenkään harvinaista, että hukuttautuva jättää henkilöllisyyspaperinsa rannalle vinkiksi kohtalostaan.

Jos vahingossa horjahtaa jokeen olettaisi, että lompakko menisi taskussa mukana. Ellei ole sitä sitten jo aiemmin hukannut.

Itselleni kävi kyllä kerran opiskeluaikana niin, että olin laittanut lompakon haalarin aukottomaan "taskuun", enkä itse heti huomannut sen tippumista. Reilun viikon kuluttua lompakko sitten oli löytynyt aikaisin aamulla kadulta ja toimitettu vieresiseen valokuvausliikkeeseen. Kaikki muu oli onneksi tallella, paitsi rahat. Oli ilmeisesti ensimmäinen löytäjä ottanut lompakon talteensa joksikin aikaa ja ottanut rahat siitä itselleen ja sitten jonkin ajan kuluttua yön hämärissä pudottanut takaisin kadulle.

Vähän epäilenkin, että Jussinkin lompakon ensimmäinen löytäjä on löytänyt sen muualta ja ottanut siitä vaan rahat ja toimittanut sen huoltoaseman tiloihin.

Onhan tuossa jutussa mahdollisuudet monenkilaisille tapahtumaketjuille. Eihän sen spekuloidun taksin tarvitse muuten olla pimeäkään. Ehkä vain tuo sana pimeä oli dokumentissakin mukana kohteliaisuus syistä, ettei turhaan herätettäisi epäilyksiä rajatun porukan niskaan ilman perusteita.
Viimeksi muokannut vasikka, To Touko 24, 2007 11:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1848
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Ajattelisi, että rahaa illalla nostaa ruokaa tai taksia varten. Minä kyllä nostan itse aina käteistä pankkiautomaatin ohi kulkiessani, jos lompakossa olevat käteisvarat on käyneet niukaksi, vaikka en niitä heti olisi käyttämässäkään.

Astrokemisti
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:17 pm

Viesti Kirjoittaja Astrokemisti »

Niin, pimeä taksi tai paha taksi..

Olen johonkin toiseen topikkiin [varmaan Atso Luoma -aiheiseen] kirjottanutkin että pari kaveriani/tuttuani oli Neuvosen vuosikurssitovereita, ja ovat mul kertoneet, että Neuvonen oli kännissä aggre, ainakin siis jotain tälläsiä episodeja oli ollu. Ja mainittiinhan tossa Kadonneissakin että myös katoamisiltana oli baarissa ollu kähyjä. Vikaks ehkä poken kanssa, kun takki jäi narikkaan?

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1848
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Mitäs ajattelette olisiko tällainen uskottava tapahtumakulku: Jussi ottaakin keskustasta ihan normaalin taksin. Sitten esimerkiksi oksentamisella tai huonolla käytöksellään saa taksikuskin hermostumaan. Ja menehtyykin aiheutuneen riidan seurauksena.
Viimeksi muokannut vasikka, To Touko 24, 2007 11:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Tapauksesta on minusta turhaa tehdä liian monimutkaista. Kun muistelee omia nuoruusrientojaan, voi tehdä seuraavia olettamuksia:

1) Nosti rahaa ravintolaillan jälkeen> Rahaa tarvittiin taksiin ja ruokaan. Naisiin ei tarvittu, koska tässä kunnossa tuskin edes maksullinen ottaa vastaan. Nakkikiskalla ei tapeta tai kadota muiden huomaamatta. Jäljelle jää kuljetus. Taksia ei ehkä saanut heti ja tämä ulkopuolinen kyydin tarjoaja todellakin jää ainoaksi vaihtoehdoksi.

2) Lompakko löytyy huoltoasemalta> Jos teke itsemurhan, lompakon kohtaloa ei ajatella. Ei sitä jätetä mihinkään osoituksena "se olen minä, ken killun täällä joessa". Mielestäni lompakon löytyminen muualta poissulkee TÄYSIN itsemurhan mahdollisuuden. Sitä, miksi lompakko on löydetty pitkän matkan takaa huoltoasemalta....

Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Aurajoesta on kuitenkin aika usein kai löytyneet lopulta ne ihmiset jotka sinne ovat tippuneet. Ilmeisesti katoamisen aikaan oli lunta(?)

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Entä viimeinen näköhavainnon tekijä, tuttava. Mikä sulkee pois hänen mahdollisen osuutensa tapahtumien kulkuun. Sekö, että ei ole ruumista?

Miksi rahaa nostettiin kahdesta automaatista peräkkäin?? Eikö ensin nostettu satanen ja perään toinen.

Ensimmäisellä kerralla taisi kaveri olla vielä mukana. Kaverihan sanoo, että ei muista juuri mitään.
Mitä jos pyysi vaikka vippiä (halusi syömään tms.)? Vaikka 50mk. Sitten tää kadonnut jamppa alkaa ajatella, että 50mk itsellä on liian vähän vaikka ruokaan ja kyytiin, ja meneekin nostamaan vielä sen 100mk.Sillä lainaamisella tajuaisin miksi pitää nostaa lisää rahaa.

No, se ei selitä katoamista.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Vastaa Viestiin