Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Masentaja
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Helmi 21, 2023 10:57 pm

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Itsellä kävi mielessä, että poliisi tietää missä heppu menee
ja siksi eivät mediassa pyytele näköhavaintoja.
Luulisi että tuossa tapauksessa saisi auton vähintään paikannettua, koska luulisi jo tuon ikäisessä mercedes me olevan vakiona.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Masentaja kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 9:24 pm Itsellä kävi mielessä, että poliisi tietää missä heppu menee
ja siksi eivät mediassa pyytele näköhavaintoja.
Luulisi että tuossa tapauksessa saisi auton vähintään paikannettua, koska luulisi jo tuon ikäisessä mercedes me olevan vakiona.
Joo. Juuri tuota mietin myös.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2850
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

ruusumaa kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 9:55 pm
Masentaja kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 9:24 pm Itsellä kävi mielessä, että poliisi tietää missä heppu menee
ja siksi eivät mediassa pyytele näköhavaintoja.
Luulisi että tuossa tapauksessa saisi auton vähintään paikannettua, koska luulisi jo tuon ikäisessä mercedes me olevan vakiona.
Joo. Juuri tuota mietin myös.
Noissa taitaa olla tosiaan kyllä paikannus ja se kyllä juoruaa sijainnin, jos poliisit on saaneet vaan tiedot mersulta, tässä tapauksessa kai maahantuojalta. Somessa joku selitti että poju itse pääsee siihen tietoon vain itse käsiksi, mutta kyllä siihen pääsevät poliisitkin maahantuojan tai vastaavan toimesta, jos siihen riittää valtuudet tai on lupa moiseen. Tarviikohan tuo auton paikannustieto oikeuden antaman telekuuntelu, teletieto tai kotietsintäluvan suomessa?
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Pikkumyyrä
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 20, 2016 10:58 am

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja Pikkumyyrä »

Masentaja kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 9:24 pm Itsellä kävi mielessä, että poliisi tietää missä heppu menee
ja siksi eivät mediassa pyytele näköhavaintoja.
Luulisi että tuossa tapauksessa saisi auton vähintään paikannettua, koska luulisi jo tuon ikäisessä mercedes me olevan vakiona.
Mercedes me loppui muistaakseni viime vuonna. Ei sitä välttämättä ole kaikissa, itsekään en sitä aktivoinut ja jokin aika sitten tuli viesti että loppuu.
Masentaja
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Helmi 21, 2023 10:57 pm

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Voin olla myös väärässä, mutta tuo loppuminen koski vain autoja joissa 3g moduuli. Uudemmissa 4g moduuli millä sovellus toimii.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2850
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Tuo 3G modulihan saattaisi olla jopa ehkä ongelma paikantamisen kanssa, sillä ruotsalaiset operaattorit on ajamassa ja jotkut on jo alkaneet ajaa alas 3G verkkojaan ja jäljelle jää 4G verkko, sekä tietty 5G laajenee koko ajan .
Eli ei välttämättä edes silloin toimisikaan koko paikannus. Comviq/ Tele2 3G verkko toimii meilläpäin ainakin vielä, koska mulla puhelin loikkaa siihen joskus 4G modesta jos on oikein paska signaali, joten olettaisin että pohjoisempanakin on vielä 3G verkko mainitulla operaattorilla käytössä. Tais olla Telia joka sitä 3G verkkoaan on ajanut alas oikein hiki päässä, jos oikein muistan.
Mulla häiritsee tässä pojussa se kun mulla on sellainen kutina, kuin olisin törmännyt jossain tuohon naamariin paljon aiemmin ennen tätä katoamistaan, en vaan saa lahoon päähäni missä yhteydessä ja jos niin on, niin onko se naamari tullut netissä vastaan vai ihan livenä jossain yhteydessä.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Niks
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Touko 16, 2022 9:12 am

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja Niks »

SYLWAR kirjoitti: Ke Maalis 20, 2024 2:29 am Mulla häiritsee tässä pojussa se kun mulla on sellainen kutina, kuin olisin törmännyt jossain tuohon naamariin paljon aiemmin ennen tätä katoamistaan, en vaan saa lahoon päähäni missä yhteydessä ja jos niin on, niin onko se naamari tullut netissä vastaan vai ihan livenä jossain yhteydessä.
Kiitos tästä. Oon myös alusta asti ollu sitä mieltä että toi naama on jostain tuttu mutta en saa päähäni mistä.
Veljen sivuille eksyin tuon katoamisilmoituksen kautta ja hänenkin profiili näytti tutulta. Oisko tää ollu ennenkin hukassa vai mitähän hitsiä 🤔
Idiootitkin tarvitsevat ystäviä
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Kyllähän tyyppi varmaan jotain hämärähommia harrastaa.

Tuo autokin, vaikka se nyt onkin rahoitusyhtiön nimissä, ei maksuerät taatusti oo ihan pienet.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Niks kirjoitti: Ke Maalis 20, 2024 8:46 am
SYLWAR kirjoitti: Ke Maalis 20, 2024 2:29 am Mulla häiritsee tässä pojussa se kun mulla on sellainen kutina, kuin olisin törmännyt jossain tuohon naamariin paljon aiemmin ennen tätä katoamistaan, en vaan saa lahoon päähäni missä yhteydessä ja jos niin on, niin onko se naamari tullut netissä vastaan vai ihan livenä jossain yhteydessä.
Kiitos tästä. Oon myös alusta asti ollu sitä mieltä että toi naama on jostain tuttu mutta en saa päähäni mistä.
Veljen sivuille eksyin tuon katoamisilmoituksen kautta ja hänenkin profiili näytti tutulta. Oisko tää ollu ennenkin hukassa vai mitähän hitsiä 🤔
Itselleni tuli juuri tämä julkaisu vastaan ja tuli heti nämä teidän kommentit mieleen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuo ... #gs.656dzk
Niks
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Touko 16, 2022 9:12 am

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja Niks »



Kiitos. Tähän sen todennäköisesti oon ulkonäöllisesti sekoittanut. Ei ihme jos oli tutun näköinen.

Jotain hämärää silti tässäkin jutussa on. Eniten ihmetyttää että jätkä ajelee tuollaisella autolla ja on säpön/kirjeiden avulla yhteydessä muihin. Miksi? 🤔

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Idiootitkin tarvitsevat ystäviä
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2850
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Niks kirjoitti: To Maalis 21, 2024 9:59 am

Jotain hämärää silti tässäkin jutussa on. Eniten ihmetyttää että jätkä ajelee tuollaisella autolla ja on säpön/kirjeiden avulla yhteydessä muihin. Miksi? 🤔

Vähän veikkaan ettei ajele ikävä kyllä ajele enää ja kirje tai ainakin sähköposti on jokun muun kuin tämän Samin tuotantoa.
Ei toki haittaa kyllä jos olen väärässä, tässä tapauksessa se ei harmita, jos löytyykin hyvässä hapessa ja on kuitenkin sitten itse nuo rustannut.

Mutta tuo sähköposti...ei kukaan viesti noin ja puhelimen kortin vaihtaminen ei kyllä välttämättä auta televalvonnan kanssa, jos siksi olisi puhelin pimeänä, että olis kortin vaihtanut, silloin pitäisi IMEIn ym muun takia vaihtaa kyllä luurikin.

Sitten tuo auto, missä vitussa se on? Tuon hintaluokan kosla kyllä herättäisi huomiota jos olisi hylättynä jossain vaikka levähdyspaikalla. Metsäteille se tuskin on jemmaan päätynyt, meilläpäin sveduja on tullut lunta koko talven sen verran reippaasti ja pohjoisempana varmaan vielä enempi, että ei auraamattomille ja siis liikennöimättömille teille kyllä pääse ainakaan tuollaisella mersulla ja silloin liikennöidyllä teillä tuo olisi osunut jonkun silmiin.

Mun veikkaus on siis, että Sami on sekaantunut johonkin joka ei ollut sitten fiksu valinta ja joko eräpäivä venähti liian pitkäksi tai sitten vastapuoli teki kenkusti ja korjasi ostorahat talteen ilman tuotetta ja siinä kävi sitten samalla ikävästi Samille.
Joko tai, jos yksin on tuollaisella reissulla seikkaillut, niin ei siinä ole oikein itsesuojeluvaisto paljoa silloin toiminut, suomalainen alamaailman meno on aina ollut oikeastaan aika kesyä settiä ruotsalaiseen tai taskalaiseen menoon verrattuna.

Toivotaan kuitenkin Samin ja tämän lähiomaisten kannalta että olen väärässä ja huruja hörisen.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1962
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

^Juu huonolta kaikinpuolin kuulostaa....omaiset toki haluavat pitää käsiä silmillä ja korvilla ja yrittää ajatella positiivisesti ja toivoa aina parasta.....
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
pete85
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Marras 11, 2015 7:23 pm

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja pete85 »

Prkl ko en kerenny rekkaria katsoon mutta tänään aamulla tuli pellon ja ylitornion välillä vastaan just tuomonen mersu!
Avatar
K9Wifey
Olivia Benson
Viestit: 731
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Veljen FB-sivu/ilmoitus on poistettu.

Tuosta baarikuvasta tuli fibat, et jos (myöskin) suhteessa jonkun Håkanin kanssa; ja tullut ryppyjä rakkaudessa? Tai sitten ovat karanneet yhdessä [jonnekin].

Kyl mie voisin iskälle laittaa säpöa, jos vaik liitteenä kuvia. Hän kun tykkää käyttää konetta nii kuvatkin aukee helpommin mm. Tosin iskä on 85 - tällä kadonneella vrm vähän nuoremmat vanhemmat.

Huumeilta haiskahtaa.
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
Annabelle
Sofia Karppi
Viestit: 408
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: Sami Alatalo, 34v, Tornio - kadonnut 6.3.2024

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

SYLWAR kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 8:39 pm Mulla haiskahtaa sama bisnes vahvasti nenään, mikä ei ole mikään fiksu valinta, kun täällä Ruotsissa kaksi kamaa diilaavaa ghettoapinajengiä tappelee keskenään, josta saa lukea mediasta sen kahakan raatojen määrän sitten koko ajan. Vaan tuo sähköposti, itsekin epäilen samaa, ettei ole itse kirjottanut sitä, syynä sama, ei nykykansa todellakaan viestittele noin tuollaisia asioita, vaan textarilla, whatsupilla ja fb mesengerillä. Kirjoittajan pitää olla myös suomenkielinen, ellei sitten Sami ole kaksi tai ruotsinkielinen, jos on asunut Ruotsin puolella Tornijokilaaksoa, niin se voisi selittää tämän asian, mutta mun saama mielikuva on se, että Sami puhuu ja kirjoittaa äidinkielekseen suomea.

Tämä pohdinta siksi, että ghettoapinat puhuu ja kirjoittaa ruotsia, mutta suomenkieli ei taida ihan äkkiä onnistua niin, ettei sillä viestittelystä narahtaisi, kun googlen ym muiden konekäännökset ei suomeksi oikein toimi mitenkään kovin hyvin.

Kokeilin kääntää koneella ruotsista, jolloin lopputulos oli Olen Tampereella, palaan 7. Helmikuuta. Siihen asti oli ihan ok, mutta kun aloin hiukan muutakin runoilemaan ruotsiksi samaan viestiin, koska harvoin kukaan tuollaista viestiä laittaisi noin lyhyesti tai tuollaisessa muodossa, sen huomasin kyllä heti, että konekäännöshän se on. Englantia kokeillessa sama lopputulos. Olisi hyvä tietää siis mitä siinä viestissä oikein luki tarkalleen, se paljastaisi aika nopeasti jos kyseessä konekäännös samoin joissain tapauksessa murteet sekä puhetapakin jopa voi paljastua kirjoittaessa sanavalinnoista ja lauseerakenteesta vaikka sitä miten yrittäisikin kirjakieltä kirjoittaa.
'


No voihan siellä Ruotsin päässäkin olla viestejä kirjoitellut joku suomikantis, joka on bisneksiin sekaantunut.

Itse en kyllä usko, että joku muu olisi hänen viestejään kirjoitellut.
Lisäksi pohjoisessa jotkut eivät kännykäsovelluksia käytä, vaan kyllä vanha kunnon lappu pöydälle on hyvä tapa viestiä, tai sähköposti. Kukin tyylillään. Voi olla myös luutunut tapa kyseisen perheen kesken viestiä tietyllä tavalla; perheen sisäisestä kulttuurista voi olla kyse.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Vastaa Viestiin