Kadonneet-sarjan jaksoja YLE:n Elävään arkistoon

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

loneliness kirjoitti:Niinpä! Teeveen tarjonta on tällä alalla pitkälti ulkomaisten rikosdokumenttien varassa, joita Jim ja MTV fakta mm. tarjoavat. Ei ole Suomen kokoisessa maassa varmaan sitten markkinoita ns. marginaaliohjelmille, jotka eivät vetoa massoihin, vaan asianosaisiin ja harrastajiin. Mutta ehkä tuo aunila vielä innostuu ajamaan asiaa, kun tänne palstallekin kirjoittelee.
Toivon totisesti samaa! Ja täytyy myöntää, että on aika pettymys katsoa kauppojen dokumenttihyllyjä, kun melkein kaikissa hyppii silmille esim. toisen maailmansodan aihe, mutta kunnolliset rikosjutut (True Crime) puuttuu kokonaan. Mutta juu, anteeksi tämä OT kaikille.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Tulevia ohjelmia ajatellen kiinnostavia tapauksia voisivat olla ainakin: Antti Koski, Ilpo Härmäläinen, Vilho Hauhia, Merja Vaara ja Ulla Mielonen. Myös Marko Ovaskan katoaminen on niin erikoinen, että se herättäisi ainakin kysymyksiä.
atzq92
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:56 pm

Viesti Kirjoittaja atzq92 »

Juu Ulla Mielonen ehdottomasti ja Tarmo Matilainen, mies joka katosi lahdessa vuonna 1993 olisi myös melko kiinnostava!
atzq92
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:56 pm

Viesti Kirjoittaja atzq92 »

Olikos tuo Ulla Mielosen katoaminen muuten jollakin lailla samanlainen kuin Hilkka Laitisen ja Raija Juutilan tapaukset? Eli oiko mies pääepäilty tässäkin?
Teme-84
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 7:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Teme-84 »

Hieno homma että näitä jaksoja tulee nettiin vielä Elävään arkistoon. Itse olen alkanut kiinnostua sarjasta todella ja useita jaksoja jäänyt väliin.
aunila
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 3:53 pm

Ismo Kumpulaisen tapaus nyt Elävässä arkistossa

Viesti Kirjoittaja aunila »

Kaksi kaverusta palaa kisareissulta Suomeen. Takana ovat rankat rallikisat Ruotsissa ja edessä siintää paluu normaaliin arkeen. Yhdessä he päättävät ottaa vielä matkan päälle kunnon löylyt ja saunoa rallipolkujen pölyt pois. Kiuas lämpiää nopeasti ja toinen miehistä ehtii ensiksi lauteille. Hetken aikaa saunottuaan hän huhuilee kaveriaan, mutta yllätyksekseen hän ei saa vastausta. Mies tulee lopulta ulos löylyistä, mutta ystävää ei näy.
Alkaa rallimies Ismon viimeinen pikataival tuntemattomaan: http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=103&t=706&a=5963

Kadonneet-sarjalla on nyt myös oma teema Elävässä arkistossa: http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=103&t=706

Seuraavaksi lisäämme teemaan toiveistanne 27-vuotiaan Jari Pesosen tapauksen.
Teme-84
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 7:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Teme-84 »

Riippuen paljonko Elävään arkistoon tavaraa sitten tulee, niin Aili Sarpion tapaus olisi mielenkiintoista nähdä uudestaan. Jos en vielä aiemmin tätä sanonut..
sleskine
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:25 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sleskine »

Minä haluaisin nähdä jussi neuvosen tapauksen.
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Teme-84 kirjoitti:Riippuen paljonko Elävään arkistoon tavaraa sitten tulee, niin Aili Sarpion tapaus olisi mielenkiintoista nähdä uudestaan. Jos en vielä aiemmin tätä sanonut..
Tuo Sarpion tapaus minuakin kiinnostaa.
"Yöperho on koteloitunut"
aunila
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 3:53 pm

Jari Pesosen tapaus Elävässä arkistossa

Viesti Kirjoittaja aunila »

Nyt YLEn Elävään arkistoon on julkaistu aiemmin toivottu Jari Pesosen tapaus Kadonneet-sarjasta.

Viimeinen lause, jonka avovaimo muistaa 27-vuotiaan Jari Pesosen sanoneen, on "anteeksi rakas, että mä tein tämän." Pahoitteliko hölmöilyyn taipuvainen Jari mennyttä vai tulevaa? http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=103&t=706&a=5996



[/url]
atzq92
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:56 pm

Viesti Kirjoittaja atzq92 »

Maarit Haantien katoamistapaus ehdottomasti elävään arkistoon ! ! ! ! ! ! ! ! !

Todella mielenkiintoinen juttukokonaisuus, (Lukkarinen, Hellu ja Haantie) !!
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Se Pia Ristikankareen tapaus olisi mielenkiitoinen vaikkei siihen ratkaisua varmaankaan löydy.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
sleskine
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:25 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sleskine »

Laittakaa se jussi neuvosen tapaus elävään arkistoon
maigret
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 3:44 pm

Hieno juttu

Viesti Kirjoittaja maigret »

Olen positiivisesti yllättynyt, että Big Brother- ja Idols -roskan keskellä Yle tekee tällaista laadukasta ohjelmaa, joka on myös hyödyllistä. Hienoa myös, että Ylellä palvellaan katselijoita netissäkin. Luovuin telkkarista vuosi sitten, mutta ehdottomasti odotan mielenkiinnolla televisio- ja nettitarjonnan kehittymistä, kenties vielä palaan katselijaksi kunhan opiskelukiireet hellittävät.

Kadonneetkin on eräänlaista "tosi-tv":tä. Tällaista ohjelmaa voidaan tehdä siis hyvinkin. Itse kaipaan kovasti Ylen/Teeman "Tähtäimessä Maraton" -ohjelmaa, nähdäänköhän sitä koskaan netissä? Mukavaa, että tällaisia ohjelmia voi todella tehdä laadukkasti, niin että ne palvelevat hyvää tarkoitusta (kuten "Kadonneet") tai oppimista, urheiluharrastusta jne.

Kadonneiden myötä on tullut tutuksi myös muutamia sellaisia tapauksia, joista itse en ole ollut tietoinen. Varmasti esim. Raija Juutilan ja Ismo Kumpulaisen tapaukset ovat sellaisia, joissa julkisuus todella voi edistää ratkeamista.

Tuo Maarit Haantien ym. siihen liittyvien tapaus on myös sellainen, joka on hyvä pitää ihmisten mielissä. Itse olen ollut niin pieni noihin aikoihin, etten ollut aiemmin noista kuullutkaan. Harvinainen sarjamurha(?)tapaus, jolle toivoo ratkaisua.
Miccesousi
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja Miccesousi »

jep. Kadonneet ja Ei vanhene koskaan myyntidvd:ksi mahdolisimman nopeasti! Ei vanhene Koskaan elävään arkistoon?
Vastaa Viestiin