Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
yannele
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 7:06 pm

Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja yannele »

Poliisi etsii kadonnutta vanhusta ja tämän venettä Helsingissä

Keskiviikko 21.10.2009 klo 12.32

Helsingin poliisi etsii kadonnutta vanhusta ja tämän venettä.

Viikkiläinen 73-vuotias mies on ollut poliisin arvion mukaan kateissa noin kuukauden.

Katoamisesta ilmoitti poliisille miehen kalakaveri, joka oli huomannut kadonneen miehen venepaikan olleen tyhjillään jo jonkin aikaa. Venepaikka on Munkkiniemessä, ja kadonneella miehellä on ollut tapana kalastella Laajalahdella ja Helsingin edustalla Koirasaaren tai Laakapaaden ympäristössä.

Kadonneen vene on vanha, harmaa ja avomallinen lasikuituvene, jossa on perämoottori. Pehmusteina on ollut vihreitä retkeilypatjoja. Mies on yleensä veneillessään käyttänyt tummansinistä sadeasua.

Poliisi pyytää havaintoja sekä miehestä että tämän veneestä.
"Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi."
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Olisiko voinut kuolla ja perikunta myynyt tai muuten vaan vienyt veneen?

Vaikuttaa siltä, ettei nimeä ole tiedossa ja näin ei ole voitu varmistaa sijaintia sen perusteella tarkemmin tai tavoitella mahdollisia sukulaisia.
Nuotio & Äreät Tiput
yannele
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 7:06 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja yannele »

Kävi itsellänikin mielessä, että vanhus on kuollut ja vene myyty. Katoamisesta ilmoittanut on lienee vain siellä kalastuksen parissa vanhuksen kanssa tekemisissä oleva. Luulisi jossain ihmeteltävän muuten, että mihin naapuri asunnon ukkeli on kadonnut. Myöskin, että ilmoittaja on kaveri, ei omainen viittaa juuri tuohon mitä epäilet.
"Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi."
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja joey »

Jotain samansuuntaista uumoilen minäkin. Ruumis voi toki pysyä kadoksissa vesistössä kuukausikaupalla, mutta yksin ajelehtiva vene ei pääkaupunkiseudun edustalla kauan kellu ilman, että joku huomaa.
Sijaltainen
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 2:08 am

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Vai olisiko toisin päin, nimi ilmoitetaan sitten kun omaisiin on saatu yhteys. Onhan näitä kuukausia tai vuosiakin kämpässä kuolleena olleita joitten perään ei kukaan ole kysellyt, miksei sitten merelle kadonneitakin. Jos perikunta olisi veneen myynyt niin kuolemakin olisi varmasti ehtinyt väestötietojärjestelmäänkin.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
yannele
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 7:06 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja yannele »

Sijaltainen kirjoitti:Vai olisiko toisin päin, nimi ilmoitetaan sitten kun omaisiin on saatu yhteys. Onhan näitä kuukausia tai vuosiakin kämpässä kuolleena olleita joitten perään ei kukaan ole kysellyt, miksei sitten merelle kadonneitakin. Jos perikunta olisi veneen myynyt niin kuolemakin olisi varmasti ehtinyt väestötietojärjestelmäänkin.
Mä olen vähän tähän suuntaan visioinut asiaa, että tämä ilmoittaja tosiaan tunsi kadonneen vain sieltä kalastuksen parista ja todennäköisesti vain jollain kutsuma nimellä. Ilmoittaja havaitsee, että kalastuskaveria ei ole näkynyt veneineen kuukauteen ja ilmoittaa poliisille huolestuneena asian. Ilmoitus on varmaan tänään tehty ja ihan lähiaikoina tulee tieto ( ehkä), että vanhus on joko viety hoitokotiin tai kuollut, kun poliisit saavat selville esim. sen, kenen hallussa venepaikka on ollut ja siten yhteyden vanhuksen omaisiin tai vanhukseen itseensä. Onhan näitä vastaavia tapauksia, joissa "Eino" on kadonnut kavereilta, mutta löytyy sairaalasta/vanhainkodista tai on kuollut, kaverien tietämättä.
No, spekulointia tämä vaan on ja aika näyttää mikä on asianlaita, jos näyttää.
"Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi."
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

yannele kirjoitti:Ilmoitus on varmaan tänään tehty ja ihan lähiaikoina tulee tieto ( ehkä), että vanhus on joko viety hoitokotiin tai kuollut, kun poliisit saavat selville esim. sen, kenen hallussa venepaikka on ollut ja siten yhteyden vanhuksen omaisiin tai vanhukseen itseensä.
Niin että poliisi lähtisi samantien pyytämään yleisöltä havaintoja ennen kuin selvittelisi sen enempää asiaa muilla keinoilla?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
yannele
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 7:06 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja yannele »

Marsalkka kirjoitti:
yannele kirjoitti:Ilmoitus on varmaan tänään tehty ja ihan lähiaikoina tulee tieto ( ehkä), että vanhus on joko viety hoitokotiin tai kuollut, kun poliisit saavat selville esim. sen, kenen hallussa venepaikka on ollut ja siten yhteyden vanhuksen omaisiin tai vanhukseen itseensä.
Niin että poliisi lähtisi samantien pyytämään yleisöltä havaintoja ennen kuin selvittelisi sen enempää asiaa muilla keinoilla?
No, jos jätetään tuo venepaikka (virallinen) pois laskuista, ja ajatellaan kadonneen pitäneen venettä epävirallisessa paikassa. Tuolloihan ei ole mitään mahdollisuutta saada kadonneesta tietoja esim. venekerhon tai kaupungin taholta. Poliisi saattaa yrittää veneen tuntomerkkien ja kadonneen toimintamallin ( kalastusalue ym.) avulla tavoittaa tämän omaisia.
"Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi."
Seea
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 6:05 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja Seea »

Ilmoitus poliisille ei ole tullut tänään, muistelisin, että pari viikkoa sitten on ilmoitus tehty. Odottelinkin, koska tästä tulee infoa tänne (tai ylipäätään jonnekkin), en itse ole viitsinyt tehdä avausta, koska lähimmät sukulaisensa ovat ulottumattomissani ja itse olen aika kaukaa, toisesta suvun haarasta. En omin lupineni viitsi toisen katoamista ruotia..

Ilmoituksen tekijästä en ole ollenkaan varma, mutta kuten jutussa mainitaankin, kalakaveri oli käynyt herraa etsimässä mm. saaresta, jossa he tapasivat kalareissuillaan yöpyä mutta sieltä ei ollut löytynyt mitään. Myöskin poliisi oli jo aiemmin käynyt tarkistamassa kadonneen asunnon todetakseen, ettei asunnon haltija ole hetkeen ollut paikalla.. Uskon että tuo ilmoitus on tehty yhteisymmärryksessä suvun ja kaverin kanssa.. Eikä ole myöskään perikunta venettä myynyt, sillä kyseisellä paatilla oli herra kadotessaan liikkeellä.

Olen jo itse viikon verran ihmetellyt, miksei mediassa kerrota tapauksesta. Veneen löytyminen olisi varsin olennaista herra P:kin löytymisessä ja merellä liikkuvat ovat hyvinkin voineet havaita jotain. On kokenut kalamies mutta luultavasti ja valitettavasti nyt on meri vienyt.

Kovasti toivon kuitenkin, että hän löytyisi.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

MissHolmes kirjoitti:Olisiko voinut kuolla ja perikunta myynyt tai muuten vaan vienyt veneen?

Vaikuttaa siltä, ettei nimeä ole tiedossa ja näin ei ole voitu varmistaa sijaintia sen perusteella tarkemmin tai tavoitella mahdollisia sukulaisia.
No ampuu vähän yli mun ymmärrykseni että puolituttu voisi tehdä katoamisilmoituksen vaan sillä perusteella että kalakaveria ja venettä ei ole näkynyt :roll:
Jos meinaat että poliisit ihan oikeasti noin heppoisesti lähtisivät etsimään, jos ei nimeä olisi tiedossa?
"-Hei, täällä Jorma, kalastelin tossa kesällä yhden kaverin kanssa ja nyt sen vene on poissa, et varmaan on pahasti käynyt, tekisin katoamisilmoituksen?"
Ei kun sori oikeesti, mä en vaan uskoisi että noin voisi käydä.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Seea kirjoitti:

Olen jo itse viikon verran ihmetellyt, miksei mediassa kerrota tapauksesta. Veneen löytyminen olisi varsin olennaista herra P:kin löytymisessä ja merellä liikkuvat ovat hyvinkin voineet havaita jotain. On kokenut kalamies mutta luultavasti ja valitettavasti nyt on meri vienyt.

Kovasti toivon kuitenkin, että hän löytyisi.
Yksi ikävä mahdollisuushan on että on käynyt hullusti ja mennyt yli laidan.
Vene on mahdollisesti ajelehtinut rantaan ja sen on sieltä joku pitkäkynsinen löytänyt ja myynyt.
Venevarkaudet on täälläpäin varsinkin olleet melko yleisiä tänä kesänä :?
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ahaa. Minä ymmärsin myös niin, että ilmoituksen on tehnyt joku, joka ei tiedä kadonneesta suunnilleen muuta kuin lempinimen ja asuinalueen.

Surullista, jos on meri vienyt.

Onhan aina mahdollista, että vanha vene uppoaakin, jos ei ollut rakenteeltaan kelluva. Ja kyllähän helsingissä ja edustalla on niitäkin rantoja joissa ei kukaan liiku.

Nyt on ollut niin kovia tuuliakin ja öisin, että hyvin on voinut ajautua tyhjä vene ihan suorastaan rannalle. Ikävä kyllä.

Pakko vielä lisätä, että aina tuntuu pahalle, kun vanha ihminen on niin etäällä läheisistään, ettei kukaan huomaa kaivata :(
Nuotio & Äreät Tiput
Seea
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 6:05 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja Seea »

Kadonneen henkilöllisyys on poliisin tiedossa. Kuten aiemmin mainitsin, asunnollakin on jo käyty. Katoamisilmoitus on tehty viime viikolla eikä pari viikkoa sitten, kuten edellisessä viestissä erehdyin väittämään. Oletan myös, että poliisilla on omaistenkin tiedot, koska juuri heiltä on tullut tieto todennäköisestä katoamisajankohdasta.

Tosiaan varmistin senkin, että juurikin tämä kalakaveri on katoamisilmoituksen tehnyt. Sukulaiset eivät ole osanneet olla huolissaan, kun miehestä ei ole kuulunut ja syyskuussa ollut vielä kaikki hyvin ja tosiaan silloin kertonut olevansa lähdössä kalaan. Tämän puhelun jälkeen ei miestä ole näkynyt eikä kuulunut.


edit. typoja pois.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Seea kirjoitti:Kadonneen henkilöllisyys on poliisin tiedossa. Kuten aiemmin mainitsin, asunnollakin on jo käyty. Katoamisilmoitus on tehty viime viikolla eikä pari viikkoa sitten, kuten edellisessä viestissä erehdyin väittämään.
Minä kanssa vähän ajattelin, että poliisi tekee erilaisia toimenpiteitä ennen kuin kysellään lehtien kautta havaintoja...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
yannele
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 7:06 pm

Re: Vanhus kateissa Helsingissä jo kuukauden

Viesti Kirjoittaja yannele »

Seea kirjoitti:Ilmoitus poliisille ei ole tullut tänään, muistelisin, että pari viikkoa sitten on ilmoitus tehty. Odottelinkin, koska tästä tulee infoa tänne (tai ylipäätään jonnekkin), en itse ole viitsinyt tehdä avausta, koska lähimmät sukulaisensa ovat ulottumattomissani ja itse olen aika kaukaa, toisesta suvun haarasta. En omin lupineni viitsi toisen katoamista ruotia..

Ilmoituksen tekijästä en ole ollenkaan varma, mutta kuten jutussa mainitaankin, kalakaveri oli käynyt herraa etsimässä mm. saaresta, jossa he tapasivat kalareissuillaan yöpyä mutta sieltä ei ollut löytynyt mitään. Myöskin poliisi oli jo aiemmin käynyt tarkistamassa kadonneen asunnon todetakseen, ettei asunnon haltija ole hetkeen ollut paikalla.. Uskon että tuo ilmoitus on tehty yhteisymmärryksessä suvun ja kaverin kanssa.. Eikä ole myöskään perikunta venettä myynyt, sillä kyseisellä paatilla oli herra kadotessaan liikkeellä.

Olen jo itse viikon verran ihmetellyt, miksei mediassa kerrota tapauksesta. Veneen löytyminen olisi varsin olennaista herra P:kin löytymisessä ja merellä liikkuvat ovat hyvinkin voineet havaita jotain. On kokenut kalamies mutta luultavasti ja valitettavasti nyt on meri vienyt.

Kovasti toivon kuitenkin, että hän löytyisi.
Hienoa, voinet varmaan olla avuksi tapauksessa, kun olet sukua. Mitä tätä enää jauhamaan sitten.
"Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi."
Vastaa Viestiin