Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
kurvijor
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 4:09 pm

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja kurvijor »

Olen katsonut Kimmo Ojalan kadonneet jakson ja voin todeta, että siinä on aika suuret ainekset henkiriokselle.Mökillä sattunut "vahinko", ruumis hävitetty ja auto lehtomäkeen. Jotenkin epäillyttää Sinikka, miksei riidan jälkeen tavoitellut Ojalaa, eikö talo ollut Sinikan ja jäänyt jotain Kimmon tavaroitakin.
Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Katselin uudestaan Kimmo Ojalaa koskevan Kadonneet -jakson:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/k ... edia=48460

2:17 Näytetään pätkä Poliisi-TV:n lähetystä, jossa etsittiin nimen ja kuvan kanssa Kimmo Ojalaa ja oltiin kiinnostuneita hänen olinpaikastaan. Lähetys oli tullut Kadonneet -jakson mukaan 2. maaliskuuta (2.3.2000).
4:40 Poliisi mainitsee, että Kimmon auto löytyi pari päivää Poliisi-TV:n lähetyksen jälkeen.
4:51 Mainitaan, että Kimmon auto löytyi helmikuun 22. päivä (22.2.2000) Kouvolasta.
5:00 Mainitaan, että Kimmon auto oli Ford ja sen rekisteritunnus oli NG-50.
9:32 Poliisi mainitsee, että televalvontatietoja haettiin, mutta niistä ei ollut apua tässä katoamistapauksen tutkinnassa

Harmi vain, kun poliisi ei tarkentanut sitä, että miksi televalvontatiedoista ei ollut apua tämän katoamistapauksen tutkinnassa; eikö Kimmolla ollut kännykkää tms.?
Viimeksi muokannut Kötti, La Tammi 05, 2013 1:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ojalan tapauksessa allekirjoittanut ja nimimerkki Nooruska on tuonut tupakoinnin autossa (2 hlöä mahdollisesti) esiin jo ensivaiheessa.
Vuonna 1999 ei todellakaan kännyköitä ollut jokaisella, siitä ei ole mitään tietoa, oliko Ojalalla kännykkä, mutta mikäli olisi ollut, olisi siitä varmasti mainittu enemmän, koska puhelinten (kännyköiden ja perinteisten lankapuhelimien) teletiedot on poliisin saatavilla. Ojalan tapauksessa epäily kohdistuu hänen avovaimoonsa jonka mökille Kimmo Ojala oli menossa, miksi heillä ei ole Kimmosta mitään havaintoa? Kysymysmerkkejä on liikaa mutta en ala syyttelemään ketään, jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä itse..
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Tietysti täytyy olla varovainen, jos lähtee spekuloimaan lähipiirin osuutta katoamiseen. Kuitenkin herkästi näitä katoamisia vertaa Raija Juutilan tapaukseen. Juutilaa koskevassa jaksossa avopuoliso näyttäytyi vähintäänkin epäilyttävässä valossa, vaikka mitään suoraa syytöstä ei esitetty. Avopuolison osalta jäi kummallisia aukkoja eikä hän ollut suostunut haastateltavaksi ohjelmaan. Ojalankin kohdalla lähipiiri (äitiä lukuun ottamatta) näyttäytyy Kadonneiden jaksossa epäilyttävänä. En tiedä oliko se haastateltujen poliisien tarkoitus vai mistä lie tämä outo tunne tuli. Mutta varovainen täytyy olla spekuloinneissa, koska väärän ihmisen leimaaminen on aika rankka juttu näissä hämärissä katoamisissa.
pikkukaupungin poika
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 6:18 pm

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja pikkukaupungin poika »

Kimmo taisi kadota silloin kun kouvolassa käytiin kymi GP ravit... Itse olin yhden oluthanan takana ko. tapahtumassa nykyisen vaimoni kanssa ja Kimmo hoiti kaljapuolen ja muistini mukaan keräsi rahat jne.
Joskus miettinyt että mahtoi olla iso potti rahaa kun oli hellepäivä ja useampi myyntipiste... Liekkö rahat tilitetty normaalisti eteenpäin vai olisiko tässä syy katoamiseen tavalla tai toisella?
Toisaalta ihme ettei meitä ketkä oli Kimmon kanssa päivän tekemisissä ikinä kuultu, nyt on muistikuvat jo kadonneet...
Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja Kötti »

pikkukaupungin poika kirjoitti:Kimmo taisi kadota silloin kun kouvolassa käytiin kymi GP ravit... Itse olin yhden oluthanan takana ko. tapahtumassa nykyisen vaimoni kanssa ja Kimmo hoiti kaljapuolen ja muistini mukaan keräsi rahat jne.
Joskus miettinyt että mahtoi olla iso potti rahaa kun oli hellepäivä ja useampi myyntipiste... Liekkö rahat tilitetty normaalisti eteenpäin vai olisiko tässä syy katoamiseen tavalla tai toisella?
Toisaalta ihme ettei meitä ketkä oli Kimmon kanssa päivän tekemisissä ikinä kuultu, nyt on muistikuvat jo kadonneet...
Vuoden 1999 Kymi GP-ravit järjestettiin seuraavan linkin mukaan 5.6.1999:

http://www.sukuposti.net/hevoset/d--fi- ... ria/183863

Ei varmaankaan ole liian myöhäistä kertoa tietojaan poliisille. Kimmo Ojalan tapaushan oli esillä ainakin Poliisi-TV:ssä ja Kadonneet-ohjelmassa. Varsinkin Poliisi-TV pyysi vihjeitä Kimmo Ojalan olinpaikan selvittämiseksi.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Kötti kirjoitti:Katselin uudestaan Kimmo Ojalaa koskevan Kadonneet -jakson:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/k ... edia=48460

2:17 Näytetään pätkä Poliisi-TV:n lähetystä, jossa etsittiin nimen ja kuvan kanssa Kimmo Ojalaa ja oltiin kiinnostuneita hänen olinpaikastaan. Lähetys oli tullut Kadonneet -jakson mukaan 2. maaliskuuta (2.3.2000).
4:40 Poliisi mainitsee, että Kimmon auto löytyi pari päivää Poliisi-TV:n lähetyksen jälkeen.
4:51 Mainitaan, että Kimmon auto löytyi helmikuun 22. päivä (22.2.2000) Kouvolasta.
5:00 Mainitaan, että Kimmon auto oli Ford ja sen rekisteritunnus oli NG-50
Herkinen. Poliisi-tv:ssä on etsitty kimmon autoa 2.3. Kadonneissa kerrotaan, että auto löytyi pari päivää myöhemmin (4.3.). Kuitenkin auton kerrotaan löytyneen 22.2.?
Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Kainonsorttinen kirjoitti:
Kötti kirjoitti:Katselin uudestaan Kimmo Ojalaa koskevan Kadonneet -jakson:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/k ... edia=48460

2:17 Näytetään pätkä Poliisi-TV:n lähetystä, jossa etsittiin nimen ja kuvan kanssa Kimmo Ojalaa ja oltiin kiinnostuneita hänen olinpaikastaan. Lähetys oli tullut Kadonneet -jakson mukaan 2. maaliskuuta (2.3.2000).
4:40 Poliisi mainitsee, että Kimmon auto löytyi pari päivää Poliisi-TV:n lähetyksen jälkeen.
4:51 Mainitaan, että Kimmon auto löytyi helmikuun 22. päivä (22.2.2000) Kouvolasta.
5:00 Mainitaan, että Kimmon auto oli Ford ja sen rekisteritunnus oli NG-50
Herkinen. Poliisi-tv:ssä on etsitty kimmon autoa 2.3. Kadonneissa kerrotaan, että auto löytyi pari päivää myöhemmin (4.3.). Kuitenkin auton kerrotaan löytyneen 22.2.?
Samaa asiaa kirjoittelin jo aiemmin tässä viestiketjussa

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 35#p346540

Liekö ohjelmantekijöillä käynyt "copy-paste" -virhe vai mikä?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kouvolan Sanomat käsitteli 12. tammikuuta Kymenlaakson pimeitä henkirikoksia ja sellaiseksi poliisi luokitteli Kimmo Ojalan tapauksen - ollen ainoa tapaus, jossa ruumista ei ole löydetty.

Ojalan katoamista tutkitaan tappona.

Vanha koulukaveri tapasi 29-vuotiaan miehen Ristiinan Nesteellä kesäkuussa 1999 ja kertoi tämän lähteneen henkilöautolla Mikkelin suuntaan. Tämän jälkeen miehestä ei ole havaintoja.

Hänestä tehtiin katoamisilmoitus tammikuussa 2000 ja kuukautta myöhemmin poliisi löysi kadonneen henkilön auton Lehtomäestä, etuikkunat raollaan ja kesärenkaat alla. Tähän jäljet päättyivät.

Miehen kohtalosta on ollut tutkinnan aikana lukuisia teorioita. On epäilty, että tällä olisi ollut vaarallisia liikesuhteita Virossa. Toisaalta katoamisen taustalla on voinut olla myös avovaimon kanssa riitelyä. Mistään ei ole saatu todisteita.

Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että tapausta on syytä pitää henkirikoksena. Katoaminen ei vaikuttanut järkevältä selitykseltä pankkitietojen ja muun selvityksen ohessa, rikoskomisario Juha Paukkunen kertoo.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Onko tuosta yhteydestä Viroon puhuttu aiemmin? Maksamaton laina sinne suuntaan niin onhan Kimmo voitu käydä käsittelemässä tämänkin porukan toimesta ja aika varmaa on, että ruumista ei silloin helpolla löydy.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

LAWoman kirjoitti:Onko tuosta yhteydestä Viroon puhuttu aiemmin? Maksamaton laina sinne suuntaan niin onhan Kimmo voitu käydä käsittelemässä tämänkin porukan toimesta ja aika varmaa on, että ruumista ei silloin helpolla löydy.
Viron yhteyksistä kerrottiin Kadonneiden Ojalaa koskevassa jaksossa. Kimmolla oli yhteyksiä Viroon, mutta poliisin mukaan mikään ei viittaa siihen, että katominen liittyisi Viron yhteyksiin.

Tuo oli mielenkiintoinen tieto DL:n kopsaamassa jutussa, että Ojalan katoamisen syyksi epäillään henkirikosta. En ole tällaiseen suoraan oletukseen aikaisemmin törmännyt. Kadonneiden jaksosta jäi sellainen maku, että henkirikos on mahdollinen, mutta siinä ei asiaa näin suoraan sanottu.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Luinpa koko ketjun ja mieleeni tuli asia, mitä ei ole kukaan vielä tuonut esiin. Ensinkään ei tarvitse olla totta, mitä Kimmo kaverilleen kertoi. Voi olla vaan huulen heittoa. Hän on ajamaan lähtenyt; mutta minne. Ja nyt tulee mieleen, että hän on voinut ottaa kyytiin liftarin. Ja liftari on surmanuut Kimmon jostain syystä, piilottanut auton sekä ruumiin. Poliisi-tv:n jälkeen auton sinne. mistä löytyi. Pelästyi, että virkavalta tulee nuuskimaan puolen Suomen ladot ja tallit, niin auto löytyy. Kas, kun se löytyi niin pian Poliisi-tv:n lähetyksen jälkeen. Ikkunat jätettiin auki, että mahdolliset hajut ja muut jäljet lähtevät. Tekijällä ei ole rikostaustaa; sen takia ei ole löytynyt.
Tai sitten Kimmo on häipynyt maasta vaivihkaa. Jättänyt kaiken entisen taakseen. Kaikki, jopa 500 markan nosto on hämäystä. On saanut esim pienen lotto-tai totovoiton ja se pesämunana häipynyt. Saahan aina uudet henkkarit, kun tietää, mistä kysyä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Luulisi, että mahdollisen liftarin ollessa kyseessä olisi henkirikos tapahtunut autossa ja tällöin autosta löytyisi mahdollisesti verta ja muuta rikokseen viittaavaa. Miksi Kimmo olisi liftarin kanssa noussut pois autosta jonnekin niin syrjäisään, että henkirikos peittelyineen olisi onnistunut ja olisi edelleenki pimennossa?
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

En usko, että mahdollinen surma tapahtui autossa, siis jos sellsinen on tapahtunut. Miehet ovat voineet nousta verryttelemään ja vettä heittämään. Kimmolla saattoi olla rahat mukana ja matkustaja huomasi sen. Siinä on jo syytä surmata toinen. J a sitten on käynyt, kuten jo kerroin.
Enemmän uskon, että Kimmo vaan sai tarpeekseen ja häipyi. Avovaimo oli ehkä tyytyväinen, kun kaveri pysyi poissa. Entinen vaimo(pojan äiti) ei varmaan myöskään kaivannut, sillä luulen, että elatusmaksun maksoi valtio. Eikä sekään herätä epäilyjä, ettei pidä lapseensa yhteyttä. Niitä isiä on paljon;ei käydä eikä muisteta, oli sitten joulu tai juhannus tai syntymäpäivä. Mutta kun Kimmo ei ottanut edes äitiinsä yhteyttä jouluna, niin epäilykset heräsi.
No näin. En silti usko, että Kimmo oli mikään hirveä juoppo. Hän ajoi sentään työkseen autoa, joten suht kunnossa piti olla. Entä millainen oli avovaimon alkoholin käyttö?
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Kat_Revolver
Harjunpää
Viestit: 321
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:32 pm

Re: Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

Katsoin juuri tuon Kadonneet-jakson Ojalasta ja eniten jäi kummastuttamaan tuo puolen vuoden viive katoamisilmoituksessa. Miten joku voi kadota ilman että kukaan kaipaa 6kk? Siis jos ei ole täysi pulsu tai muuten vaan paljon reissaava (esim. Antero Harju)? Tuntuu ihan käsittämättömältä. Kyllähän elämä Ojalalla meni alamäkeä, mutta sain sellaisen käsityksen, että kyseessä olisi kuitenkin aika perus jamppa ja yleensä niitä joku kaipaa.
Muuten epäilisin varmaan itsemurhaa, mutta tuo kaipaamattomuus, vanhan koulutoverin kertoma ja auton löytyminen (sijainti ja kunto) tukevat jotain aivan muuta. Nyt koluamaan sitä mökkitienoota! (Siis sitten kun on lumet sulaneet :roll: )
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
Vastaa Viestiin