Jälleensyntyminen.

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Rocpy
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: To Syys 08, 2011 4:07 pm

Re: Jälleensyntyminen.

Viesti Kirjoittaja Rocpy »

Uskon.

Mä uskon, että ihminen kuoltuaan viedään taivaaseen, helvettiä ei ole olemassakaan, ja siellä taivaassa saat valita, jäätkö sinne, meet näin henkenä auttamaan ihmisiä maahan, vai synnytkö uudelleen.
polliisin tuttava
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Su Kesä 13, 2010 11:31 pm

Re: Jälleensyntyminen.

Viesti Kirjoittaja polliisin tuttava »

Rocpy kirjoitti:Uskon.

Mä uskon, että ihminen kuoltuaan viedään taivaaseen, helvettiä ei ole olemassakaan, ja siellä taivaassa saat valita, jäätkö sinne, meet näin henkenä auttamaan ihmisiä maahan, vai synnytkö uudelleen.
Toi on ihan hyvä usko. Se muistuttaa mun uskoa, jossa ei ole mitään sen kummempaa kuin nyt kun eletään. Nyt tai kuoleman jälkeen, sama asia.

Helvetti keksittiin pronssikauden roomassa, siitä on turha huolestua.

Eihän me voida osoittaa olevamme olemassa, vai voimmeko ? Eihän mitään muutakaan ole olemassa.

Aistit sanoo että elän. Selvä, elän, mutta olenko silti olemassa ?

Väitän, että emme voi tietää olevamme olemassa, sitä ei voi todistaa.

Tarkoitan että on olemassa erilaisia olemassaolon tasoja.

Me emme tiedä olemmeko olemassa edes perustasolla.

Emme voi koskaan tietää. Voimme vain VÄITTÄÄ niin, puoleen tai toiseen.

Amen. ( anteeksi sarkasmi :D :D )
Elpukka
Remington Steele
Viestit: 235
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 4:39 pm

Re: Jälleensyntyminen.

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

polliisin tuttava kirjoitti:
Rocpy kirjoitti:Uskon.

Mä uskon, että ihminen kuoltuaan viedään taivaaseen, helvettiä ei ole olemassakaan, ja siellä taivaassa saat valita, jäätkö sinne, meet näin henkenä auttamaan ihmisiä maahan, vai synnytkö uudelleen.
Toi on ihan hyvä usko. Se muistuttaa mun uskoa, jossa ei ole mitään sen kummempaa kuin nyt kun eletään. Nyt tai kuoleman jälkeen, sama asia.

Helvetti keksittiin pronssikauden roomassa, siitä on turha huolestua.

Eihän me voida osoittaa olevamme olemassa, vai voimmeko ? Eihän mitään muutakaan ole olemassa.

Aistit sanoo että elän. Selvä, elän, mutta olenko silti olemassa ?

Väitän, että emme voi tietää olevamme olemassa, sitä ei voi todistaa.

Tarkoitan että on olemassa erilaisia olemassaolon tasoja.

Me emme tiedä olemmeko olemassa edes perustasolla.

Emme voi koskaan tietää. Voimme vain VÄITTÄÄ niin, puoleen tai toiseen.

Amen. ( anteeksi sarkasmi :D :D )
Hah, tästä tuli mieleen, kun joskus aikoinaan katoin Matrix leffan ja mietin, et mistäs minä sen tietäsin vaikka elettäiskin "Matrix-maailmassa" :D
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Jälleensyntyminen.

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Miksi ne edelliset elämät kuulostavat aina niin hienoilta ja romanttisilta? Egyptiläisiä prinsessoja, keskiaikaisia linnanneitoja, hävittäjälentäjiä... Jos sielut olisivat käytettyjä, niin eikö sieltä tulisi useammin ihan taviksia. Keuhkotautiin menehtyneitä piikatyttöjä ja sodissa hävinneitä rivimiehiä?
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Jälleensyntyminen.

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Rocpy kirjoitti:Uskon.

Mä uskon, että ihminen kuoltuaan viedään taivaaseen, helvettiä ei ole olemassakaan, ja siellä taivaassa saat valita, jäätkö sinne, meet näin henkenä auttamaan ihmisiä maahan, vai synnytkö uudelleen.
Helvetti ei ole tosiaan enää muodissa. Harmi, etten löytänyt netistä, mutta Wagner-sian vierailu helvetissä oli paljon puhuva. Wagner käveli saatanan kanssa pitkin helvettiä, joka näytti karulta ja autiolta. Wagner kysyi saatanalta, että miten täällä on näin autiota. Saatana vastasi, että nykyisinhän kaikki pääsevät taivaaseen.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Jälleensyntyminen.

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Minä kyllä jossakin määrin uskon jälleensyntymiseen, en pidä sitä aivan mahdottomana. Jälleensyntyminenhän on keskeinen uskonasia hindulaisten keskuudessa, olen vähän lueskellut tuohon uskontoon liittyviä juttuja ja törmännyt mielenkiintoisiin seikkoihin. Tämä asia on sisältynyt tuhansia vuosia, jopa kymmeniä tuhansia vuosia ihmisten käsitykseen olemassaolosta ja kuolemasta. Kaikilla alkuperäiskansoilla uskomuksiin kuuluu nimenomaan jälleensyntyminen, ja on tuhansia vuosia sitten ollut Suomessakin samat uskomukset. Kyllä tätä tietenkin pitää tutkia tarkemmin ja miettiä onko tämä missä määrin uskottava teoria, mutta on olemassa tapauksia, joissa on joku lapsi muistanut entisen elämänsä ja osannut hyvin seikkaperäisesti kertoa kuka oli aiemmassa elämässään, missä asui jne. Luin kerran yhden kirjan, jossa tällainen tapaus esiteltiin, mutta pitää ottaa tietysti huomioon sekin, että tarina olisi vain sepitetty, mutta...Joka tapauksessa asia on niin, että jos ei uskota jälleensyntymiseen niin voiko tässä uskoa mihinkään muuhunkaan? Hartaasti uskotaan, että kuoleman jälkeen mennään "taivaaseen", mutta voiko siihenkään uskoa? Millä se voidaan sen kummemmin todistaa? Raamatussa kerrotaan millainen paikka "taivas" on, mutta missä se sijaitsee?
Gods made heavy metal.
Vastaa Viestiin