Ghost Box

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Katjaliini
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Helmi 05, 2014 2:33 pm

Ghost Box

Viesti Kirjoittaja Katjaliini »

Kun tämä on rikosaiheinen palsta, niin ajattelin ottaa tämän puheeksi.

Mikä Ghost Box on?
Satunnaisesti radiokanavia skannaava laite joka muodostaa niin sanotusti white nose -ääntä.

Mitä sillä voi tehdä?
Uskotaan, että tämä pystyy radiokanavien kautta saamaan henkimaailman ääniä ihmiskorville.

Onko sen toimivuudesta todisteita?
Koskaanhan mitään ei voi sanoa täysin varmaksi. Sitä on käytetty niin Suomessa kuin Ulkomaillakin. Laite ei varsinaisesti anna suoria lauseita, mutta vastauksia "kyllä" "ei" tai kertonut esim. Jonkun ihmisen nimen joka käy yksi yhteen jo kuolleen ihmisen tai on vaikka kuullut monta kertaa itse istuntoa pitävän nimi eri osissa joka tuskin on sattumaa.

Täältä löytyy AaveData nimisen ryhmän videoita jossa tätä kyseistä laitetta käytetään;
https://www.youtube.com/user/aaveDATA/videos

Tuli aihe mieleen, lukiessani kadonneiden ihmisten/selvittämättömien henkirikosten juttuja. Uskotaan siis ihmisen jäävän välitilaan jos hän ei kuole luonnollisesti. Mietin sitä voisiko tätä kokeilla käytettävän esim. Ulvilan tutkinnassa tai Hilkka Laitisen katoamisessa. Haluan sen sanoa kuitenkin, että en tarkoita sitä, että tämä olisi jokin virallinen todiste tai niiden vastausten perusteella voisi ketään ihmistä tuomita. Eihän sitä koskaan tiedä mitä mielenkiintoista paljastuisi.

Voin sanoa sen verran, että olen itse ollut mukana ghost box istunnossa, ettei se ainekana sillä tavalla huuhaata ole, mutta niinkuin mainitsin henkimaailma on asia josta ei voi tietää. Mua ehdottomasti kiinostaa mitä mieltä muut on! :D
RBW
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 6:59 pm

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja RBW »

Vähäinenkin radiotekniikan tietämykseni ja kokemukseni niin lähetinvastaanottimista kuin pelkistä vastaanottimista pakottaa minut sanomaan että huuhaata tämä on. Vaikkakin osa minusta ehkäpä jopa toivoo että tämä olisi totta.

Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka uskovat tähän touhuun, radiotekniikka on ahkerassa käytössä ympäri maailman ja täysin tyhjiä taajuuksia ei käytännössä ole, aina ei vain tekniikka riitä kuulemaan lähetettä. Tällöin taajutta jatkuvasti vaihtavalla laitteella voi kuulla sanan sieltä toisen täältä.
Valkoista kohinaa kuunnellessa jossain vaiheessa alkaa jokainen kuulemaan jotakin, varsinkin jos odottaa kuulevansa jotain. Monia öitä on mennyt valvoessa ja kuunnellessa tiettyä taajuutta toivoen että kuulisi jonkin tietyn aseman lähettävän kaukaisuudesta ja lähellä hulluttaa siinä tuntee käyvänsä.
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Vanhaa ketjua ylöspäin. Eli siis huijaavatko kaikki kymmenet TV-ohjelmat, joissa noita boxeja käytetään? ja kaikki on siis sovittua ja tehty niin, että ääni tai jokin sana kuuluisi, vaikka ei oikeasti mitään tapahdu ikinä, eikä missään :P :P Itse epäilen suhteellisen vahvasti.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2833
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Niin, onhan se omituista kun osa ghostboxeista ym vermeistä jostakin lukemani mukaan osaa vain lontoota...aika kielitaitoisia henkiolentoja sitten löytyy, jotka on kuolleet jossain pihtiputaan perukassa 1700 luvulla :roll:
Skannaamalla radioaaltoja saadaan takuu varmasti sanoja aikaiseksi ja mitä noita television wowdude aaveenmetsästäjiä olen katsellut, niin äkkiä lottoan, että nämä kirmaa pikkulämpimät housussa pitkin kairaa, jos jotain todella yliluonnollista tapahtuu, ilman noita vermeitä.
Niitä kummallisia ja selittämättömiä kokemuksia osuu ihmisille aina välillä omalle kohdalle ilman noita varusteita, eikä ne ole useinkaan sellaisia, että siihen tuollaisia tarvitsee...ne muiden kohdalle osuneen jopa jaksaa naurattaa huuhaana aina siihen asti, kunnes on se oma aika ihmetellä ja selvitellä niitä outoja tapahtumia ihan itse.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
RBW
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 6:59 pm

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja RBW »

Ghost box toimii tavallaan kuin mikä tahansa radio jossa on automaattinen kanavahaku.
Eli skannaa taajuuksia ja pysähtyy kun huomaa lähetyksen, tässä kohtaa radio yleensä jäisi tälle taajuudelle mutta ghost box pysyy taajuudella ohjelmoidun ajan ja hakee seuraavan taajuuden jolla on lähetys.

Kuvitteellinen esimerkki toiminnasta jossa ghost box viipyy taajuudella ajan jossa kerkeää sanan kuulla per taajuus:
Keijjjo(Ylex) nautti(Järviradio) siemauksen(Yle puhe) olutta(Radio City) Epeleiden(Basso) uusimman(Iskelmä) soidessa(Nova).

Olen testannut paria laitetta joita olen reissuillani nähnyt, ne ovat olleet saman näköisiä kuin muutkin halpis taskuradiot halpakaupoissa mutta ohjelmoitu pomppimaan taajuudelta toiselle.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Minulla oli joskus auto jonka risa radio toimi tuolla metodilla. Eli kanavaa ei voinut lukita vaan se tuli ja meni mielensä mukaan. Ei kyllä käynyt mielessä ruveta sille kysymyksiä esittämään. Monena pimeänä iltana oli mielenterveys lujilla kun yritti toiveikkaana pitää sitä auki jollakin pitkällä erämaataipaleella siinä toivossa, että se olisi suostunut soittamaan musiikkia. Yleensä se tarjosi lähinnä satunnaisia ruotsinkielisiä sanoja.
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Täysi Purenta kirjoitti:Minulla oli joskus auto jonka risa radio toimi tuolla metodilla. Eli kanavaa ei voinut lukita vaan se tuli ja meni mielensä mukaan. Ei kyllä käynyt mielessä ruveta sille kysymyksiä esittämään. Monena pimeänä iltana oli mielenterveys lujilla kun yritti toiveikkaana pitää sitä auki jollakin pitkällä erämaataipaleella siinä toivossa, että se olisi suostunut soittamaan musiikkia. Yleensä se tarjosi lähinnä satunnaisia ruotsinkielisiä sanoja.
Mutta mitä sitten jos ghost box vastaakin esitettyyn kysymykseen oikein? Tämä itseäni lähinnä kiinnostaa :) Tuumaako skeptikot siihenkin, että sattumaahan se vain oli :lol:
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Jos boxilta kysyy jotain ja saa vastaukseksi puoli säkeistöä ruotsinkielistä kantrimusiikkia, niin siitä voi kukin vetää omat johtopäätöksensä. Kantrilla kun on kyky vastata useimpiin kysymyksiin että naiset on petollisia ja viina vie turmioon. Yleensä on myös pitkä matka kotiin.
RBW
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 6:59 pm

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja RBW »

TooToo kirjoitti: Mutta mitä sitten jos ghost box vastaakin esitettyyn kysymykseen oikein? Tämä itseäni lähinnä kiinnostaa :) Tuumaako skeptikot siihenkin, että sattumaahan se vain oli :lol:
En kyllä myönnä olevani skeptikko mutta sanoisin enemmän olevan sattuma kuin aave.
Perustan mietteeni kokemuksiini radiovehkeiden kanssa sekä avoimeen mieleeni yliluonnollisiin tapahtumiin.
En usko että kummituinen alkaisi viestimään radiotaajuuksilla, erillaiset poltergeistit ja muut tuntuu todennäköisemmältä minun mielestä.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2833
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Taitaa joo tosiaankin paremmat vastaukset ja paremman spookytunnelman saada kun hankkii samalla rahalla halvan vanhan tranceiverin tai liikennevastaanottimen...Ja kun haluaa kuulla ihan demonista manaamista ja manalan örkkien örinää, niin siihen riittää erityisesti eri pyhien aikaan mainiosti 3699Khz ja LSB :mrgreen:
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Täysi Purenta kirjoitti:Jos boxilta kysyy jotain ja saa vastaukseksi puoli säkeistöä ruotsinkielistä kantrimusiikkia, niin siitä voi kukin vetää omat johtopäätöksensä. Kantrilla kun on kyky vastata useimpiin kysymyksiin että naiset on petollisia ja viina vie turmioon. Yleensä on myös pitkä matka kotiin.
Noh noh, taisin päästä ihon alle :lol: Mutta yleisesti vituttaa juuri vastaavanlaiset vastaukset oli kyseessä mikä vaan aihe, johon ei itse usko..Perkele, menkää sinne skeptikoiden hinttarisivuille jorisemaan.. Omalta kohdaltani epäily katosi, kun neljästä kysymyksestä saman verran oikein. Toki jokainen saa uskoa mitä vaan ja selittää tuonkin vaan kröhöm öö sattumalla jos haluaa :D
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Ghost Box

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Omista kokemuksista oli wanha radio,satunnaisia sanoja,lauseita,nimiä.Kaikenlaista.Koittakaapa samaan aikaan hyvälaatuista emf-mittaria.Ei häirihde radion signaaleja,sain aika paljon yhteyksiä jäljestä jopa "ajoitettua"tietyn lauseen missä ei juuri isompia katkoja ollut.yhet sille
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Vastaa Viestiin