Urbaanilegendat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

EDIT: "Puhallus ratsiat (Alkoholi ja huumeet)" keskustelu siirretty muualle - RAID

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4023
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Toihan on kalan suu! Ja hyvää sitäpaitsi! :D Kunhan olis öljyssä.
Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

Mariacka kirjoitti:Sen sijaan reilu kymmenen vuotta sitten, kun tyttäreni oli lastenosastolla, kameran salama/laukaisu sai tippalaskurin nollautumaan (kokeiltiin useita kertoja, kun ei ensin ymmärretty/uskottu). Mutta kaipa ne lääkintälaitteetkin kehittyvät vähemmän herkiksi.
Nykyään laitteiden tulee kestää tietty määrä häiriötä ennen kuin ne voidaan päästää markkinoille eli niille tehdään EMC testi, joka niiden tulee kestää häiriöttä. En nyt tähän hätään muista minkälaisia ne määrät on, mutta liittyy siis juuri siihen, että laitteet eivät saa ottaa häiriötä mm. matkapuhelimen käytöstä samoissa tiloissa.
raippa
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja raippa »

En lukenut kaikkia sivuja, joten en tiedä onko tätä jo mainittu.

Eli joku aerobic-typy oli saunan lauteilla demonstroinut notkeuttaan ja asettanut vaivoin molemmat jalkansa niskansa taakse. Kaverit olivat huomattavan vakuuttuneita, mutta vain muutamia sekunteja kestänyt kunnia muuttui pian epäluuloksi ja sitten kivuliaaksi hädäksi, kun jalan perkeleet eivät enää irroneet takaisin alas. Kaverit koittivat repimällä auttaa, mutta ei auttanut. He soittivat hätänumeroon ja kotvan kuluttua ambulanssi tuli paikalle ja nainen saatiin takaisin normaalitilaan... On voinut olla aika veikeä näky.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

jamppa kirjoitti:Legendaa tai ei niin nykyään ei tarvii enään sulkea puhelimia sairaalaan mennessä. Tosin en tiedä onko näin tehostetunhoidon osastolla.
Muistin että olisin tähän vastannut jo, mutta en ilmeisesti.
Olin Satakunnan Keskussairaalassa hoidossa ja tarkkailuhuoneessa leikkauksen jälkeen, niin pistin kännykkään virrat päälle. Huone täyttyi heti hoitajista. Puhelin oli laukaissut hälytyksen siinä koneessa mikä tarkkailee elintoimintoja. Tämä siis vuonna 2007. Mutta tulipahan hoitajilta sanomista siitä että he sanoivat mulle että kännykkää ei ehdottomasti saa käyttää siinä huoneessa, luulin kuitenkin ettei siitä mikään laite häiriinny.
Jatimatic
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 10:32 pm
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jatimatic »

Olen kuullut tarinan miehestä, joka ampui toisen henkilön lähietäisyydeltä asettamalla pistoolin ammuksen lyijyputken päähän ja lyöden sen nallia vasaralla. Tiedä häntä, toimisiko edes tuommoinen "ase".
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

joey kirjoitti:
Hahah, tuli taas yksi mieleen, jonka alunperin itse olen lukenut ircquotesista, mutta jota olen monen kuullut kertovan urbaanilegendana, "tapahtui mun kaverille": Elokuvateatterissa Troijan näytös. Kun ukot kiipeää alas puuhevosesta, kuuluu takaa innostunut naisen ääni: "Mä arvasin!"
Tuo on totta. Ainakin vahvasti uskon niin :P
Nimittäin kuuntelin muutama viikko sitten YleX:ää, jonka juontajille joku kuulija oli kertonut tuon jutun sähköpostilla (se liittyi jotenkin aiheeseen josta puhuttiin). Vähän ajan kuluttua studioon soitti jäbä, joka sanoi että tämä nyt varmasti kuulostaa urbaanilegendalta, mutta hän itse oli siinä näytöksessä Oulussa jossa se tapahtui. Kun juontajat kysyivät että miten muu yleisö reagoi siihen, tyyppi sanoi ettei se niin kovaan ääneen sitä sanonu, mutta kyllä siinä ympärillä vähä repeiltiin. Jos se olisi valehdellut, todennäköisesti jätkä olis liioitellut tyyliin "koko sali repes täysin".
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Jatimatic kirjoitti:Olen kuullut tarinan miehestä, joka ampui toisen henkilön lähietäisyydeltä asettamalla pistoolin ammuksen lyijyputken päähän ja lyöden sen nallia vasaralla. Tiedä häntä, toimisiko edes tuommoinen "ase".
toimii. olen itse teininä ollut todistamassa.

putki ei tosin ollut lyijuä vaan erään kaksipyöräisen männän tappi. kaliperia en myöskään kerro.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

supernova kirjoitti:
Jatimatic kirjoitti:Olen kuullut tarinan miehestä, joka ampui toisen henkilön lähietäisyydeltä asettamalla pistoolin ammuksen lyijyputken päähän ja lyöden sen nallia vasaralla. Tiedä häntä, toimisiko edes tuommoinen "ase".
toimii. olen itse teininä ollut todistamassa.

putki ei tosin ollut lyijuä vaan erään kaksipyöräisen männän tappi. kaliperia en myöskään kerro.
22LR?
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

rapier kirjoitti:
supernova kirjoitti:
Jatimatic kirjoitti:Olen kuullut tarinan miehestä, joka ampui toisen henkilön lähietäisyydeltä asettamalla pistoolin ammuksen lyijyputken päähän ja lyöden sen nallia vasaralla. Tiedä häntä, toimisiko edes tuommoinen "ase".
toimii. olen itse teininä ollut todistamassa.

putki ei tosin ollut lyijuä vaan erään kaksipyöräisen männän tappi. kaliperia en myöskään kerro.
22LR?
no sen verran kerron että reunasytytteinen paruuna oli tietenkin...
Anna
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: To Loka 18, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Anna »

Urbaanilegendaa..?
Kuulin joskus että olikohan se nyt Turussa, sijaitsee vanhainkoti.
Vanhainkodin nimi on Tulliportin Vanhainkoti, ja siellä asuu vain naisia.
Hauskaa tässä siis oli se kun luki Tulliportin lopusta alkuun..
:roll: :lol:
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Anna kirjoitti:Urbaanilegendaa..?
No, netistä löytyi että kyseinen vanhainkoti olisi Porvoossa, toisessa paikkaa kerrotaan että se on Kuopiossa :D
Kumpaankin juttuun liittyy se, että siellä olisi pelkkiä naisia. Kuopion paikan sanotaan olevan Tulliportinkadulla.

EDIT: Näyttää sellainen löytyvän Tampereeltakin :lol:
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Kuopiossa ainakin on sellainen tosiaan. En tiedä kyl et asuuko siel pelkkiä naisia.
Kake
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 2:11 pm

Viesti Kirjoittaja Kake »

Walrus
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: To Touko 15, 2008 4:24 pm
Paikkakunta: Soome

Viesti Kirjoittaja Walrus »

Kyl sieltä Kuopiostakin se Tulliportinkatu löytyy...
:shock: :shock: :shock:
Lukittu