Urbaanilegendat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Oletteko kuulleet tätä urbaanilegendaa?

Tapahtui 70-luvulla, aikaan ennen kännyköitä.
Nuori pari oli lähdössä kahden viikon lomareissulle etelään. Isoäidin piti tulla hoitamaan perheen vauvaa loman ajaksi.

Taksi tuli jo pihaan, mutta isoäitiä ei kuulunut.

Isä yritti soittaa isoäidille, joka ei vastannut kotipuhelimeen. Koska isoäiti asui parin korttelin päässä, he olettivat että mummi on jo lähtenyt kotoa ja saapuu paikalle ihan muutaman minuutin sisällä.
He nostivat vauvan syöttötuoliin ja lähtivät itse taksilla lentokentälle.

Kahden viikon kuluttua pariskunta palasi Suomeen.
Vauva istui edelleen syöttötuolissa nälkään nääntyneenä ja isoäiti löytyi oman kotinsa eteisestä sydänkohtaukseen kuolleena.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

Joskus 2000-luvun alussa/viime vuosisadan loppupuolella kiersi juttu naisesta, joka oli mennut Viroon.Nainen oli kadonnut mieheltään mystisesti.Kun nainen vihdoin löytyi oli häneltä viety toinen munuainen.Tarina ei ole hämmästyttävä.Mikä oli hämmästyttävää kuinka jotkut siihen uskoivat.Mikään ei saanut kertojia (kuulin tarinan useammalta henkilöltä) muuttamaan kantaansa.Ei edes se tosiasia, että jos munuainen halutaan siirtää pitää oikeanlaista sirrännäistä etsiä joskus pitkäänkin.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Urbaanilegendat on aivan loistavia, lisää näitä! :D Olen joskus muinoin lukenut aiheesta jonkun suomenkielisen kirjan, olisko ollut 'apua, maksa liikkuu' tai jotain. Täytyykin muistella joskus paremmalla ajalla niitä juttuja...
Munuaisjutun olen kuullut ennenkin. Mutta hei, onhan elinvarkauksia sattunut joskus...! :!:
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Howler »

Lydia07 kirjoitti:Isä yritti soittaa isoäidille, joka ei vastannut kotipuhelimeen. Koska isoäiti asui parin korttelin päässä, he olettivat että mummi on jo lähtenyt kotoa ja saapuu paikalle ihan muutaman minuutin sisällä.
He nostivat vauvan syöttötuoliin ja lähtivät itse taksilla lentokentälle.

Kahden viikon kuluttua pariskunta palasi Suomeen.
Vauva istui edelleen syöttötuolissa nälkään nääntyneenä ja isoäiti löytyi oman kotinsa eteisestä sydänkohtaukseen kuolleena.
Täytyy sanoa, että jos tämä olisi totta (epäilen suuresti) niin ovat aika tyhmiä vanhempia olleet, koska lasta ei koskaan saa noin jättää yksin VAIKKA olisi kohta tulossa hoitaja. Murh.

wretch, tuosta on kuultuna todella monta variaatiota. :lol: Ja totta, kovin moni uskoo urbaanilegendoihin ja pysyvät mielipiteessään todella vahvasti.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

^Ainakin filmissä Turistas :lol:
tre_1982
Olivia Benson
Viestit: 745
Liittynyt: La Elo 25, 2007 2:51 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Paljon kaikkea kivaa urbaanilegendoista:
http://www.snopes.com/snopes.asp

:wink:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Itse muistan yhden ikivanhan, McDonaldsiin liittyvän urbaanilegendan. Joku nainen oli kuulemma löytänyt hampurilaispihvistään rotan hännän. Rouva oli sitten maksettu isolla rahalla hiljaiseksi, ettei ketju saisi epäedullista julkisuutta.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^

Kuva

Liekkö sit aito tämä kuva, paha sanoa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

En syö. Paahtaria. Enää. Ikinä.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Minäkin olen sen "Apua, maksa ryömii" kirjan lukenut :), nää urbaanit legendat on tosi mielenkiintosia
I am an African!
minttusuklaa
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 4:43 pm

Viesti Kirjoittaja minttusuklaa »

Kyllä ainakin Viipurissa on suomalaiselta naiselta ryöstetty munuainen, tästä oli silloin aikanaan mm. Iltasanomissa juttu. Tapahtui joskus 1990-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa.
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

Tapahtui muistaakseni 90-luvulla, koska opettajani (joka oli entinen sairaanhoitaja) kertoi sen (v.95) tapahtuneen ystävälleen, joka oli vessareissulla huumattu Viron puolella. Leikkausjälki oli ollut todella siistiä, joten ammattilaisten oletettiin olleen asialla.
Muu porukka odotteli vessareissulle mennyttä ystäväänsä, jota ei koskaan vessasta löydetty. Myöhemmin hän hoiperteli satamaan ja valitteli kylkikipuaan. Silloin huomattiin tikattu kylki.

Oliskohan sama juttu?
elämä on mysteeri
tre_1982
Olivia Benson
Viestit: 745
Liittynyt: La Elo 25, 2007 2:51 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Merope kirjoitti:Itse muistan yhden ikivanhan, McDonaldsiin liittyvän urbaanilegendan. Joku nainen oli kuulemma löytänyt hampurilaispihvistään rotan hännän. Rouva oli sitten maksettu isolla rahalla hiljaiseksi, ettei ketju saisi epäedullista julkisuutta.
Mä löysin mustan karvamadon joskus Hesen salaatista (tästä on reippaasti yli 5v). Jälkeenpäin ajatellen olis pitänyt pyytää jotain korvausta, muistaakseni sain jonkun lahjakortin vaan sinne. Mutta sen työntekijän ilmekin korvasi kyllä aika paljon, sen naama veti ihan valkoiseksi kun näytin sen ja vaadin selitystä! :lol: :lol: :lol:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Kaiser

Viesti Kirjoittaja Kaiser »

Kuulin 80-luvun alussa tarinan Disneylandista. Suomalainen perhe oli lomamatkalla ja perheen lapsi meni Disneylandin kummitusjunaan. Kun juna tuli takaisin oli lapsi kadonnut. Lasta ei koskaan loytynyt. Minulle tarinaa kertonut kertoi jopa vanhempien tyonantajat.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Tuli vain tuosta paahtoleivästä mieleen se tositapaus vuosi-pari sitten Suomessa kun nainen oli löytänyt einesmakaronilaatikostaan kokonaisen rotan.
Koskaan ei voi tietää mitä ylläreitä löytää kun noita eineksiä popsii. :lol:
Lukittu