Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Meidän mökillä on kummitellut niin kauan kun mökki on ollut meillä. Öisin kuuluu ulkoota puhetta, tavaroita katoaa ja ilmestyy erikoisiin paikkoihin, koputuksia kuuluu yms kummittelua. Nyt joulun alla olimme mökillä niin faija huomasi mökin ikkunasta, että metsässä seisoo jokin huomattavan isokokoinen ja mustiin verhottu tyyppi joka katsoo meitä päin. Hän huusi minulle, että ``kato kato mikä HELVETTI toi on!`` Sitten se tyyppi huomasi, että me olimme nähneet hänet ja tyyppi lähti juoksemaan uskomattoman kovaa vauhtia. Kun me juostiin mökistä ulos niin nähtiin ja kuultiin kun oksat rasahteli kun se juoksi ihan hirvittävää vauhtia ja katosi metsään. Sen jäljet päättyivät noin 2 km päässä olevalle autotielle mikä oli juuri aurattu, sen vuoksi siinä ei näkynyt jälkiä.

Minä faija ja minun kaveri kerettiin nähdä tuo tyyppi. Mutsi ja kaverin mutsi eivät uskaltaneet edes tulla katsomaan kun tuo tyyppi juoksi. Minulla on nyt noussut niskakarvat pystyyn, sillä ne kaikki kerrat kun siellä on ollut ja on tapahtunut jotain kummallista niin me ollaan laitettu ne vaan kummituksen piikkiin, mutta nyt tuli sellainen ajatus, että jos näiden outojen tapausten takana on tuo mummeli? Jos meidän mökki on ollut vaikka heidän joskus ja hän yrittää pelotella meidät pois sieltä saadakseen mökin takaisin?

Minä menen paniikin valtaan kun ajattelen, että minä olen nukkunut kesä öitä yksin mökissä ovi auki niin tuo ainakin 2 metrinen pikimustaan hameeseen ja huntuun pukeutuva mummeli on todennäköisesti kierrellyt mökissä minun nukkuessa.

Ihme kyllä vanhempani eivät ole vieläkään ostanut mökille riistakameroita vaikka he ovat sanoneet, että sellaiset olisivat hyvä olla olemassa. Mistä minä löydän halvimmat ja kohtuu laatuiset kamerat millä voi nauhoittaa ja katsoa suoraan tietokoneelta? Sellaiset täytyisi hommata.

Jännä juttu muuten, minun äiti ja isä ovat kerran eronneet ja he ovat palanneet taas yhteen. Eron aikana äidilläni oli mies ystävä joka sanoi nähneensä 2 metrisen mummon mökillä. Ei kyselty ikinä tarkemmin asiasta koska ajattelimme hänen vain pelottelevan meitä, mutta hän olikin kokoajan ihan tosissaan.

vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja vempele »

voin ensi keväästä lähtien tulla ilmakivääri väijjyyn, tarvii vaan kaljakopan ja röökitopan per päivä, sade päivinä istun saunassa ja takaan että syksyyn mennessä mummon pää on tuvan seinälle naulattuna.
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Kiitos kun tarjoat apuasi, mutta minä aion hankkia kamerat sinne. On todennäköistä, että mummeli on pyörinyt mökillä jo ainakin 15v sillä ainakin niin kauan siellä on ``kummitellut`` joten on todennäköistä, että hän taltioituu jossakin vaiheessa kameraan ja se tulee olemaan some materiaalia. Suomessa some hoitaa ankaramman tuomion kuin oikeuslaitos. Jos täällä saa kerta raiskatakkin ilman minkään näköisiä seurauksia niin tuon mummelin tekoja poliisi ei varmasti edes tutkisi ollenkaan. Kun Googlettelin niin huomasin, että uudet kamerat maksavat minulle ihan liikaa. Jos jollain on myydä käytettyjä kameroita niin minä olisin kiinnostunut niistä. Meidän tuurilla jos ja kun se mummeli taltioituu kameraan niin sillä on taas se sama huntu naamalla, että sitä ei tunnista :( Sen jälkeen olisi kyllä pakko ottaa kovemmat keinot käyttöön siitä huolimatta, että Suomen laki on usein enemmän rikoksen tekijän puolella kuin rikoksen uhrien

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja skoone »

Paranoid? kirjoitti:...

Jännä juttu muuten, minun äiti ja isä ovat kerran eronneet ja he ovat palanneet taas yhteen. Eron aikana äidilläni oli mies ystävä joka sanoi nähneensä 2 metrisen mummon mökillä. Ei kyselty ikinä tarkemmin asiasta koska ajattelimme hänen vain pelottelevan meitä, mutta hän olikin kokoajan ihan tosissaan.
Ei millään pahalla, mutta taitaa se äidin väliaikainen miesystävä olla se kaksimetrinen mummeli. Itse mummelina tiedän, että ei ne juokse maastossa noin kovaa :) :)
Muista lähdekritiikki!

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kaksmetrinen mummo joka juoksi 2km metsää (?!) pitkin autotielle?

Nyt on muodissa aikuisten värityskirjat. Niitä voi ostaa, voi väritellä ihan mielensä mukaan niin saa pahimmat asioiden värityshimot kuriin. 8)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Minun äitin ex ei ole noin isokokoinen kuin se mummu. Tuskin se nyt on 2km juossut. Näköpiiristä juoksi nopeasti pois ja loppumatkan se on varmaankin ihan kävellyt.

WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Toivottavasti saat jotain lohtua elämääsi näillä tarinoilla. Voin kertoa, että Minfo on nykyään täynnä heitä, joille ei lohtua suo mikään muu, kuin suunnaton viha kaikkea ja kaikkia kohtaan. Tsemppiä.

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Meinaatko, että minulla on suunnaton viha kaikkea ja kaikkia kohtaan? Melko outo kommentti sinulta. Onko sinusta kirjoitukseni suunnattoman vihaisia vai mistä sinä päättelet noin?

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kyllä minullekin tuli mieleen, että onko tuo mummeli lainkaan mummeli, vaan mummoksi pukeutunut mieshenkilö. Kummalliselta kuulostaa sekin, että hän pinkoo menemään pitkin metsikköä pitkä hame yllään ilman, että takaa-ajajat häntä saisivat kiinni.
Jos nyt ajatellaan kuitenkin, että hän on mummeli. Hänellä täytyy olla jokin tarkoitus noille käynneilleen mökillä. Jos mummeli on näin huomattavan pitkä nainen, aivan varmasti joku hänet tuntee/tietää. On tietysti mahdollista, että hän olisi jatkanut matkaansa autolla, mutta jokin yhteys hänellä täytyy mökkiin tai sen asukkaisiin olla.
Kerrot Paranoid?, että autotie oli aurattu eli tuolloin metsässä on ollut lunta. Millaiset jäljet hän jätti?
Nukutteko te aina mökin ovet auki? Jos tavaroita on siirrelty mökin sisällä, olisi tuon mummelin pitänyt päästä jollain sinne sisälle. Millä?
Kyllä minulle tuli vähän sama idea kuin nimimerkki vempeleelle, että olisihan se mielenkiintoista napata mummeli rysän päältä ja katsoa, mitä sieltä hunnun alta löytyy. Ehkä nyt se kamera voisi kuitenkin välttää näin aluksi. Kerro meille sitten tulokset! :mrgreen:

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Vai mummoksi pukeutunut mies? Toi minulla ei ole tullut edes mieleen. Siis me juostiin mökistä pihalle ja nähtiin kun mummo juoksi todella kovaa metsään, me olimme ihan suu auki. Ei me lähdetty perään juoksemaan. Hän tosiaan juoksi kovaa ja hänellä oli yli 50 metrin etumatka. Kun minun ja kaverini äidit tulivat mökistä pihalle niin he olivat vähän silleen, että älkää nyt valehdelko, että tuolla metsässä oikeesti juoksi joku tyyppi, te vain pelottelette meitä. Sanottiin, että se oli joku mummeli ja lähdetään vaikka katsomaan, että metsässä on jalanjäljet. No katsottiin ja jäljet siellä oli. Oltiin kaikki todella ihmeissään tapahtuneesta. Vasta myöhemmin iltapäivällä minä ja kaverini lähdettiin seuraamaan jälkiä ja huomattiin, että ne päättyivät 2km päähän autotielle. Näin jälkiviisaana olisi pitänyt yrittää jotenkin olla hämmästymättä ja lähteä heti juoksemaan perään vaikka mummon juoksu vauhti ja etumatka meihin oli meidän kannalta toivottoman iso.

Minä ja kaverini ollaan käyty meidän kylällä jopa lähimpien naapureiden oven takana kyselemässä, että onko heillä tapahtunut mitään outoa ja ovatko he nähneet kylällä ainakin 2 metristä henkilöä. Kenellekkään ei ole juurikaan tapahtunut mitään outoa ja he ovat sanoneet, että jos tuo tyyppi olisi kyliltä niin he kyllä tietäisivät. Meidän mökistä noin kilometrin päässä asuu kanssa keskellä metsää eräs nainen ihan yksin, hän järkyttyi kun kuuli mitä meidän mökillä tapahtuu. Hän hommaa kuulemma välittömästi vahtikoiran :)

Mummeli jätti ihan normaalit kengän jäljet. Ei me nukuta aina ovi auki, välillä ollaan nukuttu. Yleensä silloin kun mökissä on ollut niin kuuma, että ovea on täytynyt pitää auki. En ole pannut muuten merkille sitä, että onko ovet olleet aina lukossa kun tavaroita on siirrelty. Sanoisin, että välillä on ollut auki sekä lukossa, mutta tuo meidän ovi on varmasti helppo tiirikoida auki.

Joo olisi kyllä kiva saada tuo tyyppi rysänpäältä kiinni. Harmi, ettei veljeäni ja isäni hirveästi kiinnosta moinen tyyppi, tai ainakaan läheskään niin paljon kuin minua. Olen monesti sanonut, että he ottaisivat kaverinsa mukaan ja pistettäisiin väijy pystyyn, mutta turhaan. Ovat he kyllä joskus jättäneet auton 2 km päähän autotien varteen ja he ovat kävelleet metsän läpi mökin pihaan, tuloksetta.

Joskus kun veljeni ja heidän kavereitaan on ollut mökillä niin tavaroita on hävinnyt, koputuksia kuulunut, oven kahvaa kokeiltu, joskus ulko ovi on jopa avattu yöllä, sininen valo on nähty metsässä ym kaikkea outoa. Ja kaikki nuo tapahtumat ovat tapahtuneet usean eri kertaan ja usealle eri porukalle.

Ai niin tuli mieleen, että ennen kuin isä ja äiti erosivat niin isä epäili silloin, että meidän pihasaunassa käy joku ja hän laitteli oveen nauruja ( saunassa ei ollut lukkoa) pitääkin kysyä häneltä, että oliko nuo narut ikinä katkenneet. Ja kun mä saan kamerat hommattua niin jos se mummeli tarttuu nauhaan niin lupaan ladata nauhan YouTubeen ja laitan sen videon Facebookkiin ja tänne.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ajattelin sitä, että jos tuo tyyppi todella olisi edes lähelle 2 metriä, hänen jalanjälkensä olisivat todennäköisesti hyvin suuret ja niistä ehkä pystyisi erottamaan, ovatko ne miehen vai naisen. (Tästä tulee ihan Ulvilan jalanjälkipyydystys mieleen :mrgreen: )
Jos hän todella olisi naisihminen, olisi hän poikkeuksellisen pitkä. Onko kuitenkin mahdollista, että pituusarvionne pelästyessänne häntä heittää tai että hän mahdollisesti seisoi jonkun kiven päällä nähdäkseen paremmin?
Tiedätkö sinä Paranoid? mitään mökin historiasta?
Mielenkiintoinen juttu kaikenkaikkiaan. Tekisi mieli hetimmiten pakata reppunsa ja lähteä kohti Paranoidin mökkiä!

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Vaikka hän juoksi metsässä missä oli varmaankin 30 cm lunta niin silti hän näytti lähes 2 metriseltä. Hän oli kyllä todella iso kokoinen. Hän jätti jälkeensä normaali jäljet, varmaankin saappaan jäljet? En muista panneeni merkille, että jäljissä olisi ollut mitään huomiota herättävää. Ei ne ainakaan miltään jätti kokoisilta jäljiltä näyttäneet. Varmaan saman kokoiset kun mun isällä eli 45 kokoa. Me ostettiin meidän mökki joltain mieheltä (mikä on jo kuollut) mikä omisti tässä kylällä aika paljon maata. Tämä mökki oli hänen nuoruuden koti. Nyt en ole varma, mutta mökki on rakennettu 30 luvulla ilmeisesti. Ei sinun Ailar kannata tulla tänne, sillä todennäköisesti sinulta hukkuisi vaan tavaroita :) Mutta se tässä tavaroiden hukkaajassa on hyvä, että se ei varasta koskaan mitään arvokasta. Kerrankin me olimme kaikki pihasaunassa niin kuultiin kuin kaverini koira (mäyräkoiran pentu) alkoi haukkua mökissä. Kun tultiin saunasta takaisin mökkiin niin huomattiin, että joku oli sillävälin käynyt varastamassa kaverin takin taskusta tupakat ja jääkaapista oli hävinnyt mehupullo mikä oli viety seuraavana aamuna mökin pihassa olevan kaverin auton katolle. Ihme, että se varas ei ollut vienyt meiltä lompakoita, eikä läppäreitä, telkkaria eikä mitään arvokasta. Olisi heti pitänyt juosta saunasta ulos kun koira haukkui, me ei kiinnitetty siihen juurikaan huomiota. Mutta hullu saa olla, että tulee toisen mökkiin sisään, sillä sauna on mökkiä vastapäätä noin 20 metrin päässä. Jos olisimme katsoneet pukuhuoneen ikkunasta ulos mökkiin päin niin oltaisiin saatettu nähdä varas. Sen varkaan on täytynyt todella tarkkailla meitä pimeästä metsästä jonkun aikaa, sillä mistä se olisi muuten tiennyt mennä mökkiin juuri kun kaikki meistä on saunassa?

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Onhan hitto hauska tapaus! :D
Tuo varastelija tahtoo ilmeisesti tehdä vain kiusaa mökissä käyville, kun ei halua erityisesti varastaa mitään arvokasta. Joko hän itse on tupakkanaisia/-miehiä tai sitten hän päätti, että kaverisi olisi parasta olla polttamatta.
Yhtä asiaa jäin ihmettelemään kirjoituksessasi, Paranoid?. Kerroit alussa, että mökin pihalta kuuluu puhetta! :shock: Tämä ei sovi kuvioon lainkaan?!
Minulla on epäilys tästä jutusta. Tämä mummeli/mummeliksi pukeutunut on joku, jolle mökki on ollut aikanaan rakas paikka ja hän on mahdollisesti toivonut jopa perivänsä sen. Jos tuo sama henkilö on pyörinyt siellä nurkissa jo 15 vuotta, niin vakaat täytyvät olla hänen aikeensa. Missään kovin kaukana hän ei voi asua, koska osaa ja ehtii aina sopivasti mökille, kun siellä on asukkaita. Ei kai tuon mökkitien varrelta löytyisi sopivia ehdokkaita eli että hän näkisi kotinsa ikkunasta, milloin olette menossa sinne?
Hän haluaa pelotella uudet asukkaat huitsiin ja odottelee, milloin mökki tulee myyntiin.
Jos isäsi joskus myy mökin, niin katsopa vaan, sieltä kiitää paikalle heti pitkin askelin parimetrinen ostajaehdokas virne suupielessään. :mrgreen:

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Joo kiusaahan se vain tekee ja pelottelee. Tuskin mummeli ihan vaan kiusan takia häiriköi vuosia vaan hänellä luulisi olevan jokin motiivi. Moni muu sinun lisäksi on sanonut, että on aivan selvää, että joku haluaa karkoittaa teidät mökiltä. Mummeli voi olla mahdollisesti halukas ostamaan mökin? Joo usein yöllä kuuluu kuin joku puhuisi pihalla puhelimeen. Yhden henkilön puhetta kuuluu, sanoista on mahdoton saada selvää. Miehen ääneltä se kuulostaa voi olla tietty myös naisen jos naisella on matala ja miesmäinen ääni. Minun äiti on joutunut ainakin 2 kertaan soittamaan poliisit paikalle asian takia. Usein terassi on narissut viellä samaan aikaan, joten tunnelma mökissä on ollut hirvittävä. Poliisit ovat tietoisia näistä tapauksista ja he ovat ainakin kerran käyneet koiran kanssa tontilla. Koira kyllä pyöri ympäri tonttia siihen malliin, että siellä olisi joku ulkopuolinen kävellyt ja poliisi oli koiran kanssa metsässä pitkään. Minun ja äidin mielestä poliisit eivät viittineet kertoa suoraan, että koira sai vainun jostain, sillä olisimme olleet entistä enemmän peloissaan koska olimme tuolloin mökillä kahdestaan. Poliisien eleistä näki huolestumisen ja he sanoivat, että kannattaa pitää yöt ovea lukossa ja olisi syytä pitää kynnystä matalana kun soitatte poliisille. Ja he sanoivat vielä, että kun liikkuva poliisi ajaa välillä mökkimme ohi niin he voivat ulkoiluttaa koiriaan tontillamme.

Me olemme miettineet tästäkin asiasta aivan samaa kuin sinä Ailar, että mummelin ei luulisi asuvan missään kaukana meistä. Mutta silti näyttäisi siltä, että hän ei kyllä ole kyläläisiä ainakaan läheltä, sillä tiedämme suurin piirtein millaisia tyyppejä mökkimme ympärillä asuu. Moni on sanonut, että koko kylällä ei ole niin pitkää henkilöä tai edes sellaista ketä voisi olla näiden asioiden takana. Ellei hän sitten ole kulkuri mikä asuu kesät ladossa ja talvet autiotalossa millainen on muuten meidän mökkimme lähettyvillä. Metsän takana noin 300 metrin päässä on hylätty asuntovaunu ja 2 rakennusta. Välillä kun mökillämme on tapahtunut jotain niin veljeni ja hänen kaverinsa ovat lähteneet tuon hylätyn paikan pihaan kovistelemaan ja tutkimaan paikkoja. Kerran he löivät kepillä rakennuksen ikkunan rikki ja nostivat ovet pois paikoiltaan. Myöhemmin kun olemme käyneet tuolla niin ovet on kyllä nostettu takaisin paikoilleen ja voi olla, että joitakin jälkiä oli sisälläkin, että joku olisi käynyt. Mutta se voi hyvin olla, että lähin mökki naapurimme (vanha pariskunta) joka asuu tuosta paikasta noin 300 metrin päässä niin on huomannut, että paikassa on tehty ilkivaltaa ja käyneet sisällä ja nostaneet ovet paikoilleen. Sillä tämä naapurin mummeli kulkee tuon paikan ohi päivittäin koiransa kanssa. Hänen miestään me emme ole nähneet ikinä. Mutta mummoni joka oli aikoinaan paljon mökillä niin hän sanoi, että tuolla mummelilla on mies. Nyt samalla kun minä kirjoitan tätä niin tuli mieleen, että voisikohan tuon mummelin mies olla todella pitkä? Mutta luulisi, että mummoni tai joku kylällä olisi sanonut meille jos mies olisi todella pitkä kun ollaan kyselty, että onko kylällä harvinaisen pitkiä ihmisiä. Ailar me emme ole olleet viime vuosien aikaan mökillä kuin muutamia öitä vuodessa ja kesäisin ollaan tietty käyty päivisin kastelemassa kukkia ja ajamassa nurmikkoa. Luulen, että keväällä menemme mökille seuraavan kerran

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kyllä sinun on hankittava se kamera (vaikka lainaksi), ei tästä muutoin selvää tule. :mrgreen:
Sopivien kandidaattien etsinnässä on tosin otettava huomioon myös se, että te ilman muuta ajattelette siis kyseessä olevan mummelin. Mutta jos hän ei ole mummuksi pukeutunut mies, voisiko hän olla nuori nainen? Jos hän lymyää metsässä pitkät ajat kyttäilemässä, hän on saattanut varustautua tuollaisiin vetimiin pysyäkseen lämpimänä ja peittääkseen nuoruutensa. Jospa hän käy jonkun sukulaisensa luona vierailulla viikonloppuisin, loma-aikoina jne., kuten varmaan tekin.
Nuo poliisien käymät reissut olivat siis eri kertoja kuin tämä, jolloin juoksitte "mummelin" perässä?

Vastaa Viestiin