Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Spurgumies
Neuvoja-Jack
Viestit: 544
Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 10:13 pm

Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Spurgumies »

YÖTÄ PÄIVÄÄ työllä????? MITÄÄN RAJAA ei ole sillä' rääkkäämisellä!!!?? jois LESTADIOLAINEN YHTEISÖ siigtä hyötyy bhei eivät anna nukua,ei sylödä, ei kusella käydä !!! JUMALAUTA mitä KUSIPÄITÄ ne ovat ja mitä KAKSINAAMAISIA rottia!!! mielistellään silmien edessä mutta todelisuudessa KUSIPÄISEMPIÄ MULKKUJA saa HAKEA!!

lihamestari
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Elo 02, 2013 10:49 pm
Paikkakunta: Syrjäisillä kujilla

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja lihamestari »

Spurgumies kirjoittaa ehkä provosoivasti ja oikeinkirjoitus on vähän niin ja näin. Spurgun viesti on jokatapauksessa täyttä asiaa. Olen elämäni ensimmäiset vuosikymmenet joutunut lestojen kanssa tekemisiin. Kaksinaamaisempaa porukkaa on vaikea löytää. Naisten alistettu asema, lasten piiloteltu seksuaalinen hyväksikäyttö siinä muutama huutava epäkohta. :evil:

Spurgumies
Neuvoja-Jack
Viestit: 544
Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 10:13 pm

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Spurgumies »

KAALEET on paljon parempaa seuraa kun lestat.. ne ei pakota ihmisiä yötä päivää töihin ja siks olen alkanut veljeillä Kaaleiden kanssa nykyään

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Romanit ei ole uskontoon liittyvä ryhmä kuten lestadiolaiset. Ei voi verrata siten toisiinsa, mutta tavallaan ymmärrän asiasi. Silti kehoitan varovaisuuteen: liian veljeilyn seurauksena eräs kaverini sai puukosta kun rakastui mustalaisnaiseen. Mustasukkainen mies teki kuten siinä porukassa tapana on.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja CSI »

Tarkoitus on varmaan tehdä synnissä elävien elämästä helvettiä.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Tracker
Theo Kojak
Viestit: 1192
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 9:13 am

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Tracker »

Öh....jotenkin olen käsittänyt lestojen osaavan muuntaa syntisen teon anteeksi saamisen kautta sallituksi teoksi.
Myös joillakin muilla uskovaisilla vaikuttaa olevan, syntisten tekojensa pontimena anteeksi saanti, armahdus, jopa etukäteen, jo ennen syntistä tekoa?
Tämän kaltainen logiikka vaikuttaa kuin ihminen ei olisi itse vastuussa tekemisistään.
Sipilä taaskin tuli mieleen.

Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

Lestadiolaisuus on sairaus.
Radiopuhelin kirjoitti:
Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm
Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.

LaveallaTiellä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 12:21 pm

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja LaveallaTiellä »

En osaa sipilän puolesta sanoa, kun kuuluu eri lahkoon kuin mitä ite aikoinaan. Syntymälahja, valitettavasti näille itse voi kovin vähän mitään lapsena :( Homma tosiaan toimii niin, että vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä synniksi määritellään esimerkiksi kiroilu, ehkäisy, televisio, rytmillinen musiikki, esiaviollinen seksi yms yms yms. Sitten näitä käytetään lampaiden kontrollointiin ja opetuksien mukaan pelkästään seksin ajattelukin (ellei ole naimisissa) on jo syntiä ja siitä pitää tehdä "parannus". Eli tämä teko tulee toisen "uskovaisen" kontolta saada anteeksi. Tähän VL (vanhoillislestat) ovat kehittäneet oman jnjksvka:n eli "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä kaikki anteeksi" eri muotoineen. Tässä sitten välittömästi vapaudutaan syntitaakasta. Tracker on oikeassa siinä että tällainen epäterve hengellisyys ja henkinen väkivalta on ollut omiaan vääristämään joidenkin ihmisten ajatuksia. Sinänsä mikään teko ei virallisesti muutu sallituksi, mutta jokainen kai noita voi oman päänsä sisällä väännellä miten haluaa... Jotain tällaista on varmasti tapahtunut mm. vl-pedofiilien ja näiden puolustajien päässä, joka mahdollisti näiden tekojen pysymisen piilossa niin pitkään.

John Kimble: kyllä, niinkuin on jehovan todistajuus, Islam kokonaisuutena ja moni muu hihhulisuuntaus.

Avatar
ajanpatina
Jack Bauer
Viestit: 963
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

LaveallaTiellä kirjoitti:
Ma Helmi 04, 2019 11:33 am
En osaa sipilän puolesta sanoa, kun kuuluu eri lahkoon kuin mitä ite aikoinaan. Syntymälahja, valitettavasti näille itse voi kovin vähän mitään lapsena :( Homma tosiaan toimii niin, että vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä synniksi määritellään esimerkiksi kiroilu, ehkäisy, televisio, rytmillinen musiikki, esiaviollinen seksi yms yms yms. Sitten näitä käytetään lampaiden kontrollointiin ja opetuksien mukaan pelkästään seksin ajattelukin (ellei ole naimisissa) on jo syntiä ja siitä pitää tehdä "parannus". Eli tämä teko tulee toisen "uskovaisen" kontolta saada anteeksi. Tähän VL (vanhoillislestat) ovat kehittäneet oman jnjksvka:n eli "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä kaikki anteeksi" eri muotoineen. Tässä sitten välittömästi vapaudutaan syntitaakasta. Tracker on oikeassa siinä että tällainen epäterve hengellisyys ja henkinen väkivalta on ollut omiaan vääristämään joidenkin ihmisten ajatuksia. Sinänsä mikään teko ei virallisesti muutu sallituksi, mutta jokainen kai noita voi oman päänsä sisällä väännellä miten haluaa... Jotain tällaista on varmasti tapahtunut mm. vl-pedofiilien ja näiden puolustajien päässä, joka mahdollisti näiden tekojen pysymisen piilossa niin pitkään.

John Kimble: kyllä, niinkuin on jehovan todistajuus, Islam kokonaisuutena ja moni muu hihhulisuuntaus.
Aikanaan Lestadiolaisuus oli ihan ok, mutta ajan myötä rapautunut ja haarautunut moneen osaan. Tämän päivän Lestadiolaisuus voidaan luokitella ns. "lahkoksi", "lahkohengellisyydeksi", mikä on muuten Raamatussa kiellettyä. Lahkoksi on katsottavissa "hengellinen seurakunta", joka väittää avoimesti, "vain meidän oppi on oikea oppi, kaikki muut menee helvettiin". :shock:

Tämän päivän Ev.Lut. kirkko on myös pitkälle maallistunut. Ei ihme, koska kirkkovaltuustot koostuu poliittisista ryhmistä. Sopiikin ihmetellä mm., mitä vasurit, ateistit tekevät kirkkovaltuustossa? :roll:
Kirkko on tänä päivänä väärällään leipäpappeja ja leipäpiispoja, jotka ovat ulkoistaneet toiminnastaan Jeesuksen. Muutenhan ei papit voisi "siunata" susipareja ja pervoja, ym maallista humpuukia, joita myös synniksi sanotaan. :wink:

Tuonne John Kimben listaan voi lisätä monta muutakin "uskontoa", joita maailmalliset ihmiset eivät halua sanoa "uskonnoksi", vaikka ihmiset USKOVAT niihin kuin jumalaan. Kuitenkin heidän uskonsa on yhtä vakaata kuin Jeesukseen uskovan ihmisenkin. Kohde on vain eri. 8) :roll:
Yhtälaisia nykyajan "uskontoja" on mm.:
- Ateismi
- Kommunismi
- Kansallis-sosialismi, eli natsien opit.
- Evoluutioteoria eri visioineen.
- Usko poliittiseen puolueeseen ja sen oppeihin.
- Usko kapitalismiin.
- Usko psykiatriaan.
- Uskot eri itämaisiin mystiikoihin ja oppeihin, jne.
- ym. :oops:

Ihmisillä on paljon harhaluuloja, -kuvitelmia, kuten -uskomuksiakin. :shock:

Muuten, Suomen kieltä, kuten montaa muutakaan kieltä ei olisi ilman kristinuskoa, jonka ydin on Kristus Jeesus.
Itse kunkin ihmisen kohdalla kysymys kuuluukin;
MITÄ TEET JEESUKSELLE ?
*************************************************************************************'
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Kaikella on aikansa.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1529
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Muutaman tapauksen tiedän joissa tuo lahko on kiusannut ihmisiä,jopa vanhuksiakin aivan kokoajan,ei kyllä käy minun järkeeni semmoinen uskonto,toki on muitakin uskontoja jne jotka harrastaa samaa mutta tämä kyseinen on mennyt vähän liian pitkällekkin.
Eräs kyläläinen sanoikin että päivällä tehdään syntiä ja illalla saadaan ne anteeksi, tai päinvastoin jos nuoremmista kyse.

Late6
Theo Kojak
Viestit: 1173
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Tessu kirjoitti:
Ti Maalis 23, 2021 4:33 am
Muutaman tapauksen tiedän joissa tuo lahko on kiusannut ihmisiä,jopa vanhuksiakin aivan kokoajan,ei kyllä käy minun järkeeni semmoinen uskonto,toki on muitakin uskontoja jne jotka harrastaa samaa mutta tämä kyseinen on mennyt vähän liian pitkällekkin.
Eräs kyläläinen sanoikin että päivällä tehdään syntiä ja illalla saadaan ne anteeksi, tai päinvastoin jos nuoremmista kyse.
Ihmekös tuo kun suurilapsisessa perheissä lapset jäävät ilman huomioita niin sitä huomiota opitaan hakemaan toisia kiusaamalla

Eki-setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2018 8:27 am

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Eki-setä »

Olen kuullut, että lahkossa on tärkeää elää sääntöjen mukaan, mutta tärkeää on myös kärvistellä synnintunnoissa ja pyytää tekojaan anteeksi. Kun tämä on lahkokokouksessa tehty ja kaikki on saatu anteeksi, voi tuntea armon. Joidenkin mukaan juuri tämä ajaa lestat tekemään pahoja tekoja. Jos ei olisi konkreettista anteeksi pyydettävää, katsottaisiin se ylpeydeksi.

Asuinpaikkakunnallani asuu vain vähän lestadiolaisia. Joihinkin heistä olen törmännyt töiden parissa ja luullut tulleeni jopa hyvän päivän tutuksi. Aikoinaan olikin hämmästys, kun huomasin, että nämä kaverit eivät tervehdi tullessaan vastaan muissa ympyröissä. Käytäntö kai liittyy jotenkin "vääräuskoisuuteen". He ilmeisesti kokevat, että on syytäkin suhtautua ylimielisesti henkilöön, joka ei tule pelastumaan -toisin kuin heidän yhteisönsä jäsenet.

Sorun
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Touko 03, 2021 10:26 pm

Re: Mikä saa LESTADIOLAISET rääkkäämään ihmisiä??

Viesti Kirjoittaja Sorun »

Lapsuudenkokemusta on tästä, enkä ihmettele, että jehovalaisten kanssa Uskonnon uhrit- yhdistyksen kärjessä. Silkkaa vallankäyttöä. Itse olen menossa helvettiin kun en anna anteeksi rikosta joka minua vastaan tehtiin lapsena. Nämä menee/ovat menneet taivaaseen puolustaessaan yhteisöä ja siksi auttaessaan johtohenkilöä. Lapsi on tuossa kuviossa täysin turvaton.
Jotakin on pielessä rippikäsityksessä ja anteeksiantoautomaatissa. Katua ei tarvitse anteeksipyytäessä. Sitten voi ottaa uusiksi.

Vastaa Viestiin