Omituisia tapahtumia tosielämästä

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Rizzo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 4:24 pm

Viesti Kirjoittaja Rizzo »

ABC kirjoitti:^ Mikä oli kappale, joka tuli radiosta juuri tuolloin? ;)
Sen kun vielä muistais! :D Oltiin kyllä niin paniikissa, et kaikki muu unohtu siinä vaiheessa. Kyllä siinä asunnossa muutakin kummallista tapahtui, esim. sellasta isoa purkissa olevaa "hautakynttilämäistä" kynttilää ei saatu sammumaan, vaikka laskettii vettä päälle. Kyllä se sitten myöhemmin sammu itsestään. :shock:
Rizzo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 4:24 pm

Viesti Kirjoittaja Rizzo »

Voisinkin samantien kertoo lisää näitä tapauksia.
En tiiä pitäiskö seuraava tarina kirjottaa johonkin kummitusjuttuihin tms, mut kirjotan nyt tähän.

Eli äitini on tän mulle kertonut, itse en oikein muista tapahtunutta, kun olin about 5v.

Oltiin loppukesästä mökillä ja olin sitten illalla lähtenyt käymään huussissa, äiti oli mökin portailla pesemässä hampaita ja katteli ku kävelin huussille päin. Ennen ku pääsin huussille asti, pysähdyin kuulemma ja aloin itkemään kovasti ja äitini tietenkin katto, että mitä on tapahtunut.

Hän sitten näki ison mustan hahmon selkäni takana, mun ja huussin välissä. Koska hahmo näytti uhkaavalta, äitini pelästyi ja huusi mulle, että "Tuu äkkii tänne mökkii!" ja miehän menin.

Äitini kertoi tapahtuneen omalle äidilleen, joka kertoi sen näkijäystävälleen, ja selvisi, että tää hahmo oli mökin läheiselle linnoitukselle jonkin sodan aikana kuolleen sotilaan haamu, joka ei jostain syystä saanut levätä rauhassa. No, mummoni ystävineen siunasi sen/hänet ja siihen loppu sen kummittelut.

Spooky!
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kerroinkin tästä jo tuonne chattiin, mutta heitetäänpäs tännekin.

Suhtaudun edelleen kohtuullisen skeptisesti kummittelujuttuihin, kaikesta tapahtuneesta huolimatta. Paltaniemestä kerroin kummitusjuttu-ketjussa, mutta olisi kai pitänyt kirjoittaa ne tänne, kuitenkin.

Joka tapauksessa. Tämä tapahtui noin kuukausi sitten.

Istuin kaverini kanssa kämpällä katsomassa telkkaria. Ironista kyllä, katsoimme juuri Most Hauntedia, kun yhtäkkiä takaamme kuului ääni. Ohjelma pauselle, käännyimme, mitään ei näy. Ääni oli kuitenkin ollut täysin selkeä, samankaltainen ääni kuin silloin kun joku puhaltaa putkeen kevyehkösti tms. Laitoimme valon päälle ja rupesimme selvittämään äänen alkuperää. Lähes saman tien selvisi, että ääni oli tismalleen samanlainen kuin puhallettaessa erääseen rikkinäiseen onttoon lasipatsaaseen sen rikkinäisen kohdan kautta. Patsaan olin ostanut päivää, paria aiemmin ja laittanut sen korkean hyllyn päälle huoneen nurkkaan; paikka oli siis sen verran korkealla ja sijainniltaan sellainen, ettei sinne kukaan olisi voinut päästä puhaltamaan. Lisäksi asunto oli meitä kahta lukuunottamatta täysin tyhjä.

Jäi hieman mysteeriksi tuo ääni, että miten se syntyi, koska kuten tosiaan sanoin, kyseessä on huoneen nurkka, kauimpana kaikista ovista/ikkunoista/muista mistä veto olisi voinut patsaaseen osua.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

^It's alive!
Marianne
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Loka 04, 2008 11:49 pm

Viesti Kirjoittaja Marianne »

Oho. Äsken, kun tulin töihin yövuoroon, iltavuorolaisilla oli juttua siitä miten meidän osastolla kummittelee. Moni nähnyt yövuorossa potilashuoneiden ovien aukeavan itsekseen ja sellaista. Itse olen nähnyt ''silmäkulmasta'' justiin näkökentän reunoilla, miten joku tumma hahmo kulki käytävällä. Luulin sitä ensin erääksi potilaaksi mutta hän olikin nukkumassa. Ja nyt illalla juuri kun oli raportti kesken, syttyi työpöydällä ihan vieressäni itsekseen pöytälamppu O_o Niin ja tämä on siis saattohoito-osasto.
Psychosis
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:01 pm
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja Psychosis »

N. 14-vuotiaina poltimme hyvän ystäväni kanssa Raamatun eräällä kalliolla. Kun Raamattu oli palanut, huomattiin, että siitä oli jäänyt jäljelle yksi pieni palamaton kohta. Kun nostin ja luin sen, siinä luki "sinun takiasi minä olen joutunut häväistyksi" tms. En kyllä usko huuhaa-juttuihin, mutta tuo oli hauska sattuma. :lol:
Jaah.
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Marianne kirjoitti:Oho. Äsken, kun tulin töihin yövuoroon, iltavuorolaisilla oli juttua siitä miten meidän osastolla kummittelee. Moni nähnyt yövuorossa potilashuoneiden ovien aukeavan itsekseen ja sellaista. Itse olen nähnyt ''silmäkulmasta'' justiin näkökentän reunoilla, miten joku tumma hahmo kulki käytävällä. Luulin sitä ensin erääksi potilaaksi mutta hän olikin nukkumassa. Ja nyt illalla juuri kun oli raportti kesken, syttyi työpöydällä ihan vieressäni itsekseen pöytälamppu O_o Niin ja tämä on siis saattohoito-osasto.
Rennosti vaan. Sielut siellä vähän pitävät liikettä yllä.
Minppu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 5:03 pm
Paikkakunta: Esbo

Viesti Kirjoittaja Minppu »

Rohkaisin sitten mieleni ja päätin kirjoittaa tännekin. En tiedä onko ihan oikea topic mutta kun muitakin vastaavia löytyi niin tänne sitten tarinoin.
Joskus kymmenisen vuotta sitten, kun olin vielä nuori ja kaunis ja lukiolainen ja asuin vanhempien luona, niin heräsin usein yöllä siihen, kuin joku olisi nopeasti vetänyt verhoja ns. verhokiskoja myöden. Kaikki, jotka ovat joskus verhoja ottanut kiskoilta pois varmasti tietää tämän metallisen kirskunan. Heräsin siis ko. ääneen useana yönä muutaman vuoden ajan kunnes muutin pois kotikotoa. Mikä lie verhojenvaihtointoilija asuttanut huonettani silloin; nykyisin siellä vieraillessani moisia ääniä ei kuulu, ONNEKSI!
Mickey
Sabrina Duncan
Viestit: 361
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:56 pm

Viesti Kirjoittaja Mickey »

Minppu kirjoitti:Rohkaisin sitten mieleni ja päätin kirjoittaa tännekin. En tiedä onko ihan oikea topic mutta kun muitakin vastaavia löytyi niin tänne sitten tarinoin.
Joskus kymmenisen vuotta sitten, kun olin vielä nuori ja kaunis ja lukiolainen ja asuin vanhempien luona, niin heräsin usein yöllä siihen, kuin joku olisi nopeasti vetänyt verhoja ns. verhokiskoja myöden. Kaikki, jotka ovat joskus verhoja ottanut kiskoilta pois varmasti tietää tämän metallisen kirskunan. Heräsin siis ko. ääneen useana yönä muutaman vuoden ajan kunnes muutin pois kotikotoa. Mikä lie verhojenvaihtointoilija asuttanut huonettani silloin; nykyisin siellä vieraillessani moisia ääniä ei kuulu, ONNEKSI!
Vahemmillas ollut rajummat iltaleikit :lol:
Minppu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 5:03 pm
Paikkakunta: Esbo

Viesti Kirjoittaja Minppu »

Mickey kirjoitti: Vahemmillas ollut rajummat iltaleikit :lol:
Sehän voi olla :D Keittiö oli just mun huoneen alapuolella :o
Hanne
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 9:20 am

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Psychosis kirjoitti:N. 14-vuotiaina poltimme hyvän ystäväni kanssa Raamatun eräällä kalliolla. Kun Raamattu oli palanut, huomattiin, että siitä oli jäänyt jäljelle yksi pieni palamaton kohta. Kun nostin ja luin sen, siinä luki "sinun takiasi minä olen joutunut häväistyksi" tms. En kyllä usko huuhaa-juttuihin, mutta tuo oli hauska sattuma. :lol:
Heh :lol: Tuosta tulikin mieleen tapaus pari viikkoa sitten, joka ei sinänsä oo mitenkään pelottava tms. mut kerronpa sen ny silti :) Eli oltiin miehen kaa liikenteessä autolla ja mä jostain asiasta sit ukolle totesin että se vaa sattuu olemaan nii vaarallista ni radiosta kuulu heti perään "Ai miten niin se on vaarallista?"

En tiiä yhtään, mistä poitsut YleX:n iltapäivässä keskusteli mut ei ny luultavasti ainakaan samasta, mistä mä ja mies :)
siskopuoli
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: La Syys 27, 2008 12:38 am

Viesti Kirjoittaja siskopuoli »

Meillä telkkari vaihto itsestään kanavan kolmoselta neloselle... Kaukosäädin oli hukassa ja sillä aikaa kun olin yläkerrassa käynyt niin kanava oli vaihtunut.
Valopallo suhahti joku aika sit eteisessä. Kun käännyin katsomaan pallo katos.
Ja kaikkein oudoin juttu oli kun meidän vessan ovi oli menny itestään lukkoon. Ketään ei siis ollut vesassa vaikka ovi oli lukossa.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Nyt mullekin on lopultakin alkanut tapahtumaan jotain vähän outoa: Kun tulen aamulla ensimmäisenä koko porukasta työpaikalle, huoneestani on hävinnyt pikkutavaroita, niinkuin yön aikana. Valkotaulutusseja ja muita. Ihan turhia tai siis arvottomia sinänsä. Mutta sellaisia joita tarvin joka päivä ja siksi huomaankin niitä katoavan. Lähden usein iltapäivällä viimeisenä ja laitan oveni lukkoon. Tulen aamulla lähes aina ensimmäisenä ja kun alan asettumaan, huomaan pian jotain taas kadonneen. Tänään viimeksi. Muistin tarkasti laittaneeni kolme tussia tiettyyn paikkaan. Aamulla niitä ei ollut missään.

En tiedä onko ilkivaltaa, mutta kummallista. Siivoojilla on pääsy huoneeseen, mutta eivät ole koskaan ennen mitään siirrelleet. Huoneeni on siisti ja pöytä myös, joten mihinkään suurisuuntaiseen siirtelyyn ei ole edes tarvetta.

Köyhältähän tämä kuulostaa, mutta totta se on.
Nothing is quite what it seems
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Parin viime viikon aikana olen onnistunut kahteen kertaan ennustamaan eläimen juoksevan tielle auton eteen. Molemmilla kerroilla ennustuksestani itse tapahtumaan kesti vain muutamia kymmeniä sekunteja. Ja lausuin siis ennustukseni ääneen, joten todistajiakin löytyy :lol: Kumpikin tapaus oli eläimen koon, auton vauhdin sekä kelin huomioonottaen sellainen, että ilman ennustuksiani (joihin kuski kummallakin kerralla reagoi asiaankuuluvalla vakavuudella hiljentäen vauhtia) olisi voinut käydä huonosti tai todella huonosti.

Mainittakoon vielä se, että näitä kahta tapausta lukuunottamatta en ole todistanut vastaavia tilanteita (joissa eläin lähtee ylittämään tietä aivan auton edestä) ainakaan vuoteen.

edit: OHO, kiitos eräälle tarkkasilmäiselle foorumilaiselle huomautuksesta, jäi juttu VÄHÄN kesken :lol: Asia korjattu!
Viimeksi muokannut joey, Ke Marras 26, 2008 11:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

Eilen tapahtui hassu sattuma. Etsin facebookista pikkuserkkuani, ja soitin äidilleni, että onkohan hän saattanut mennä naimisiin ja vaihtaa sukunimeään..

No, löysin henkilön ja katsoin juuri tietoja ruudulta, kun äiti sanoi puhelimessa, että "Ajattelin jos ostais tietokoneen, Fujitsun kone olis tarjouksessa.." Samaan aikaan katsoin pikkuserkun profiilia, jossa (työ?)yhteisönä oli Fujitsu...

Oli vaan jotenkin hassu sattuma, miten tuollainen firma sattuu putkahtamaan ruutuun ja puheeseen aivan samaan aikaan.eikä äiti siis tiennyt mitään sukulaistytön työpaikasta tms.
Vastaa Viestiin