Tapaus Dyatlov pass (1959)

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Tämä oli aivan selvä joukkoitsemurha, jonka he halusivat jäävän historiankirjoihin suurena mysteerinä.

Onnittelut onnistuneesta mysteerin luomisesta.

Tosin he itse halusivat tarinan menevän niin, että lumimies olisi ollut syyllinen.
Lumimies repii teltan riekaleiksi, retkeilijät poistuvat paniikissa, lumimies mätkii jokaista turpaan.

Oikeasti tilanne meni niin, että itse repivät teltan, lähtevät rauhallisesti, mutta tietoisesti ilman kunnollisia vaatteita pakkaseen ja mätkivät toisiaan turpiin.
it's my car !

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

Kuolemannaakka kirjoitti:Missä noista kahdesta teltalla olleesta ruumiista on juttua?

.
Näistä kahdesta teltan vieressä makaavasta ruumiista on ollu maininta, myös tän viestiketjun linkeissä.
Se ei kuulemma alun alkaenkaan ollu missään virallisissa tiedonannoissa.

Nää retkeilijäthän kuoli n. 2. helmikuuta.
Armeija sai siitä tiedon 1-2 vuorokauden sisään jolloin lentäjä Gennadi Patshurev teki koneestaan havainnon kahdesta ruumiista teltan vieressä. Ei voinu silloin vielä tietää että ruumiit tultaisiin löytämään vasta viikkoja myöhemmin, etsijäseurue saapu paikalle vasta 12.2 ja 4 rotkosta löydettiin vasta 3 kk kuluttua.
Siis lentäjällä ei voinu olla mitään syytä keksiä ko havaintoa.

Myös jotkut ap. etsijäseurueen jäsenet kerto että ruumiita oli 11.

Siis 2 ulkopuolista.

Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Ei kai sun lähteellä garcia ole mennyt sekaisin nämä oikeat tapahtumat ja Devil's pass -leffa (ohjaaja Renny Harlin)? Siinä löytyi 2 ylimääräistä ruumista, tosin en muista mistä. Olen nimittäin itsekin lukenut tapahtumista paljon, enkä ole muualla kuin tuossa leffassa törmännyt ylimääräisiin ruumiisiin.

PS. Vauva.fi ei ole kaikkein luotettavin lähde näissä jutuissa, se on täynnä trolleja ja provoja. :mrgreen:
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

Olin yllättyny siitä miten paljon tän ihmeellisen tapahtuman tuntijoita on vauva.fi:n 60-sivuisessa viestiketjussa. Lue jos olet kiinnostunu.

En ole nähny Harlinin ko. elokuvaa enkä aio katsoa.

Ensimmäinen paikan yli lentänyt pilotti Gennadi Parutshev näki teltan vierellä 2 ruumista.
Siitä on myös maininta Dyatlov Pass -sivuston "full radiogram"-osiossa joka on kopio vuoden -59 lentäjien välisestä keskustelusta. Sen löytää jos jaksaa lukea.

Itselläni on ko. aiheesta muutama kirja, esim Irina ja Vladimir Lobatshevin "Dyatlov pass keeps it's secret". Mielenkiintoinen, mutta mielestäni kirjan prologi (ei missään nimessä lumivyöry) ja epilogi (ehdottomasti lumivyöry) ovat hämäystä ja eräänlaista huumoria.
Muuten kirja on mielenkiintoinen ja täynnä mielenkiint. linkkejä, tosin puolet vain venäjäksi.

Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

^Minä seuraan sitä sivustoa aika paljonkin, ja se on ihan aikuisten oikeasti täynnä trolleja. Älä usko mitään "faktaa" sieltä ellei sitä ole tuettu lähteillä (siis muillakin kuin foliohattujen blogit ja Magneettimedia 8) ).

Pistäpäs linkki tuohon lentäjien väitteeseen (ja jos se on venäjäksi, niin käännös luotettavalta lähteeltä).
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

Luotettava kääntäjälähde? Mistä mä tiedän kuka mitkäkin käännökset tehny.

Mä kirjotan kännyllä, tällä ei voi linkittää.
Etsivä löytää, netti on yks maailma mut kaikki tieto ei löydy netistä.

Lentäjien keskustelua voi etsiä hakusanoilla dyatlov pass erva...radiogram...

Jos on kiinnostusta, jaksaa. Ei voi odottaa että linkit lyödään eteen aina.

Lue myös se vauva-lehden viestiketju, se on täynnä linkkejä aiheesta, trollausta ehkä 20%. Olin itsekin hämmästyny et ko. sivustolla käsitellään tätä aihetta. Mutta ei jos ei kiinnosta.

Keitä kutsut foliopipoiksi? Niitä jotka jaksaa ottaa asioista selvää.
Älä mene mukaan netin papukaijakuoroon.

Tästä aiheesta on myös kirjotettu kirjoja.

Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Olen jo lukenut kyseisen keskustelun ja trollejahan se on täynnä.

Väitteesi menettävät uskottavuuttaan viesti viestin jälkeen. Laita nyt vaan se linkki, muuten menetät sen kokonaan.

Luotettava: ei Alex Jonesin (et kumppaneiden) tai Google-kääntäjän versio. Mutta kyllähän sinä tuon tajusit, kun noin kauan olet ollut tälläkin palstalla, ja oletettavasti ainakin saman verran netissä.

Muu viestiäsi on niin tuubaa, etten viitsi tuhlata aikaa sen tarkempaan kommentointiin.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

Radiogram löytyy sivulta ermakvagus.com

En usko että olet lukenut vauva-palstan 60- vai oliko se 90-sivuinen ketju.

En myöskään usko että olet lukenut tästä aiheesta yhtään kirjaa.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

Jatkan vielä kun känny katkaisi,
niin kännykällä en pysty linkittämään.

Ikävää että haluat riidellä tässä viestiketjussa.

Olen käyttänyt nettiä vsta -99.
Olin jo olemassa taaperona kun tämä keskustelemamme tapaus tapahtui.


Osaan kohtalaista venäjää.

En haluaisi keskustella tästä aiheesta sen kaltaisella tyylillä mitä harrastat.

En tiedä kuka on Alex Jones.
En juurikaan käytä google-kääntäjää mihinkään mutta en voi tietenkään tietää jos jonkun sivuston jotain tekstiä on jollain netin kääntäjällä käännetty.

Anubis
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2016 8:40 pm

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja Anubis »

Thelea kirjoitti:^Minä seuraan sitä sivustoa aika paljonkin, ja se on ihan aikuisten oikeasti täynnä trolleja. Älä usko mitään "faktaa" sieltä ellei sitä ole tuettu lähteillä (siis muillakin kuin foliohattujen blogit ja Magneettimedia 8) ).

Pistäpäs linkki tuohon lentäjien väitteeseen (ja jos se on venäjäksi, niin käännös luotettavalta lähteeltä).
Mihin perustat väitteesi, että se olisi trolleja täynnä?

Anubis
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2016 8:40 pm

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja Anubis »

garcia kirjoitti:Näillä tunturi- ja vuoristoalueilla tehtiin n-liitossa paljon erilaisia kokeita, myös ydin.
Näiden nuorten opiskelualat on aika lähellä sellasia juttuja minkälaisia kokeita ko. alueella oletettavasti tehtiin. Eli Shverdlovskin yliopiston opiskelijoista ainakin kolmen ala oli: ydinfysiikka, radiologia, geologia.
Itse en usko, että Venäjä valtiona tai Neuvostoliitto olisivat aikoinaan liittyneet tähän tapaukseen mitenkään vaan uskon, että kyseessä on jokin kolmas taho.


Mitä luulet voiko kyseessä olla joku kokeellinen ase? Tai joku uusi kokeellinen salainen laite joka aiheutti ruumiissa havaitut jäljet sivuvaikutuksena?

Vaikutat tietävän aiheesta paljon! Laita toki viestiä jos haluat sivistää tapauksesta!

Epäiletkö että kyseessä on tahallinen vai tahaton tapahtuma?

Kenen epäilet olevan tässä takana?


Muutkin saavat vastata jos tietoa löytyy!

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

Sen lisäks mitä oon edellä kirjottanu niin mielenkiintonen kirja aiheesta on esim:

Svetlana Oss: Don't go there - The Dyatlov Pass mystery

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

Ja ilmeisesti hyvinkin mielenkiintonen on Aleksei Rakitinin aiheesta kirjoittama 900-sivuinen kirja. Sitä ei taida olla käännetty venäjästä muuta kuin saksaksi, lääh puh, ei jaksa.

Anubis
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2016 8:40 pm

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja Anubis »

garcia kirjoitti:Sen lisäks mitä oon edellä kirjottanu niin mielenkiintonen kirja aiheesta on esim:

Svetlana Oss: Don't go there - The Dyatlov Pass mystery
Laitoin juuri tilaukseen!

Miten hyvin olet tähän aiheeseen garcia itse perehtynyt?

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Tapaus Dyatlov pass (1959)

Viesti Kirjoittaja garcia »

No luitko sen?

Vastaa Viestiin