Kummitusjuttuja

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

kuulin isäni tutulta tapauksen, jossa aikoinaan kovana työntekijänä tunnettu maanviljelijä sairastui ja kuoli. Sairaana ollessaan murehti kuka jatkaisi tilan töitä hänen poismenonsa jälkeen.
Paikka myytiin vieraille, mutta vieläkin ihmiset väittävät maanviljelijän kulkevan pelloilla katsomassa viljan kypsymistä kadoten hiljaa näkymättömiin.

Sen voisi selittää jotenklin, mutta entäs se, että valtavat lukitut navetan vintin pariovet heilahtivat omia aikojaan auki ja tuli kylmä viima pihalle, ikäänkuin tuulenpuuska, joka heilutti omenapuita yms. ja ihmiset tunsivat oudon kylmyyden tyynenä kesäiltana. hiukan tämän jälkeen isäntä käveli taas pellollaan...
elämä on mysteeri
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Kummitusjuttuja

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Cactuksen kokemus oli oikein hyvä ulkotiloissa koettu kummitusjuttu. Tyypillisiä piirteitä: hahmon yksinkertainen käytös ja liike, koiran voimakas reaktio, hahmon yhtäkkinen katoaminen, paikan väkivaltainen menneisyys.
Tänä päivänä ulkotiloissa yleisimpiä kummitustapauksia ovat teillä ilmestyvät hahmot. Autoilijat luulevat ajaneensa ihmisen yli, mutta mennessään katsomaan eivät löydäkään mitään. Ovat onnettomuuksissa kuolleiden sieluja, jotka ovat jääneet kiinni tapahtumapaikkaan...

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tässä hieman lisää Cactuselta.

"Kyseinen hahmo oli vaaleahkon tummanpuhuva ihmisenmuotoinen mutta jollakin tapaa kuitenkin outo, ensinnäkään mä en kuullut sen tuloa joka on metsässä vähän outoa. Ja tosiaan koira ärisi kokoajan tilanteelle (8kk ikäinen sakunarttu) ja mua tilanne kummastutti aluksi. Jälkeenpäin puistatti. En pysty vastaamaan että kävelikö se vai mitä, mutta älyttömän korkea se ei kyllä ollut, ja ääntä ei tosiaan kuulunut. Lähdin varmasti oikeaan suuntaan katsomaan rysäystä (semmoinen ku mies kaatuis keskelle suota) se tosiaan kuului mutta askeleita ei ainakaan mun korviin. Koira ei ollut todellakaan riemuissaan kun huomasi että lähdettiin perään, yritti hangata vähän vastaan. Ja tuossa ajassa ei aukealta suo-alueelta kyllä katoa kuin teräsmies ilmaan.

Ja tiedoksi kaikille, tämä tarina on tosi oli tiistai-ilta (03.07.07) aamulla olin töihin menossa joten humalaa ei todellakaan ollut. Halluja en ole koskaan kokenut, eikä varmasti oltaisi nähty niitä koiran kanssa yhtäaikaa. Vähän on välillä öiseen aikaan kylmännyt kun olen ajatellut tuota tapausta.

Mietin tässä että pitäisikö sitä tänä tai huomisiltana käydä koiran kanssa uudestaan lenkillä siellä suoalueella. En usko tuon toistuvan, mutta haluan nähdä koiran reaktion kun palataan tuonne "yliluonnolliselle" alueelle.

Kertokaa kannattaisko sinne mennä uudestaan ja antakaa jotain luonnollisia selityksiä tolle tapahtumalle.


-Cactus-


Edit: Lisätään vielä että sen "hahmon" raajoja mä en nähnyt. Vain semmoinen ihmismäinen hahmo"
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Kummitusjuttuja

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.
Ilman muuta kannattaa mennä uudelleen koiran kanssa tapahtumapaikalle. Siellä voisi olla joitakin jälkiä.

Aina on syytä miettiä normaaleja selityksiä, mutta vain itse voit, Cactus, arvioida, olisiko hahmon poistuminen ollut mahdollista ilman että olisit huomannut.

Jos hahmo ei selvästi ollut ihmisen kaltainen, toinen paranormaali selitysmalli voisi olla luonnonhenki. Niitäkin edelleen nähdään (tunnen pari yliopistotutkijaakin, jotka näkevät luonnonhenkiä - mutta eivät tietenkään kerro niistä julkisesti).

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

En tiiä missä kysyä, mut tääl näyttää olevan pari asiantuntiaa, joten kysyn että onko olemassa seura nimeltä "Suomen Ufotutkijat"? Ja onko totta että heillä on ovessa se "I Want to Believe" juliste?
What you do... Makes you who you are.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Kiitos :)
What you do... Makes you who you are.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Kummitusjuttuja

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Minä satun olemaan Suomen Ufotutkijat ry:n puheenjohtaja. Tervetuloa joukkoon, kaikki ufoista kiinnostuneet. Voit ensin liittyä kannattajajäseneksi maksamalla jäsenmaksun, minkä jälkeen saat automaattisesti Uforaportti-kirjan sekä Yhteys-jäsenlehden. Puolen vuoden kuluttua voit pyrkiä tutkijajäseneksi suorittamalla kokeen, jonka kysymyksiin saat etsiä vastaukset ufokirjoista.

"I Want to Believe" on kansainvälinen ufojuliste, joka saattaa löytyä meidänkin toimiston seinältä, mutta se ei aivan vastaa meidän asennettamme. Meille sopii paremmin lause: "We are critical, but we know that UFOs exist."

Lisätietoa löytyy nettisivuiltamme www.suomenufotutkijat.fi

Vuoden päätapahtuma on Lautsian ufoseminaari Hauholla 1-2.9.2007.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Re: Kummitusjuttuja

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

Minä satun olemaan Suomen Ufotutkijat ry:n puheenjohtaja. Tervetuloa joukkoon, kaikki ufoista kiinnostuneet. Voit ensin liittyä kannattajajäseneksi maksamalla jäsenmaksun, minkä jälkeen saat automaattisesti Uforaportti-kirjan sekä Yhteys-jäsenlehden. Puolen vuoden kuluttua voit pyrkiä tutkijajäseneksi suorittamalla kokeen, jonka kysymyksiin saat etsiä vastaukset ufokirjoista.

"I Want to Believe" on kansainvälinen ufojuliste, joka saattaa löytyä meidänkin toimiston seinältä, mutta se ei aivan vastaa meidän asennettamme. Meille sopii paremmin lause: "We are critical, but we know that UFOs exist."

Lisätietoa löytyy nettisivuiltamme www.suomenufotutkijat.fi

Vuoden päätapahtuma on Lautsian ufoseminaari Hauholla 1-2.9.2007.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Heetkinen...Kansainvälinen..Meikä nähny sitä oikeeta KOSKAAN kaupassa :/
What you do... Makes you who you are.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Enkä nettikaupoissa.
What you do... Makes you who you are.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Kummitusjuttuja

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Pojat, matkustelkaa vähän niin tiedätte mitä on oikea kansainvälisyys... Läppärissä kaikki latistuu 2-ulotteiseksi mössöksi.

Itse olen käynyt vasta 56 maassa.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Re: Kummitusjuttuja

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

Pojat, matkustelkaa vähän niin tiedätte mitä on oikea kansainvälisyys... Läppärissä kaikki latistuu 2-ulotteiseksi mössöksi.

Itse olen käynyt vasta 56 maassa.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Anna rahaa nii pistän paremmax :P

Meinasin sit isona poikana käydä ihan joka paikassa.
I am an African!
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Tämä on nyt vähän OT, mutta oletteko muuten koskaan miettinyt sitä, että kummittelullakin tuntuisi olevan aikaraja? Roomalaisaikaisista kummituksista vielä joskus raportoidaan, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään nähneen kivikautista kummitusta. Enkä Suomestakaan muista yhtään tuhat vuotta vanhaa kummitusta, vaan vanhimmat ovat keskiajalta.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Re: Kummitusjuttuja

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

Pojat, matkustelkaa vähän niin tiedätte mitä on oikea kansainvälisyys... Läppärissä kaikki latistuu 2-ulotteiseksi mössöksi.

Itse olen käynyt vasta 56 maassa.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
56 maassa? Hullu :)

Itse olen käynyt Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä, Latviassa, Espanjassa, Kreikassa, Kyproksella ja Virossa.
What you do... Makes you who you are.
Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Pari kummitusjuttua:

Yksi parhaista ystävistäni kertoi tälläisen tapauksen mikä sattui hänelle ja hänen isälleen kun ystäväni oli nuorempi. Hän yhtäkkiä ilman syytä heräsi keskellä yötä ja jostain syystä käveli olohuoneeseen takkahuoneeseen ja näki siellä ihmisen hahmon. Hänen isänsä oli samaan aikaan herännyt ja tullut myös takkahuoneeseen ja nähnyt saman ihmishahmon seisomassa siinä. Sitten kun he pistivät valot päälle oli tämä hahmo kadonnut eikä sen koommin näkynyt. Heidän talon kohdalla oli ennen ollut joku torppa ja sieltä on vieläkin välillä löytynyt ikivanhoja sirppejä ja muita työkaluja kun ovat siellä jotain kaivuu- ja rakennustöitä tehneet.

Me Tamperelaiset ainakin tiedämme tästä Hugo Salmelasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Hugo_Salmela joka onkin Tampereen tunnetuimpia aaveita. http://www.uta.fi/campus/951/hugo1.html
Hugon sanotaan kummittelevan Tampereen teknillisellä yliopistolla, jossa isäni työskenteli aikoinaan. Itseasiassa juuri siinä kohdalla missä Hugo Salmela sai surmansa oli isäni työpaja. Isäni ei ollut koskaan tätä Hugon haamua nähnyt eikä siihen usko, mutta esimerkiksi siellä ollut yövartija oli sen nähnyt selvästikin ja siitä taisi olla lehdessäkin juttua muistaakseni.

Nokialla on myös mielenkiintoisia paikkoja kuten Nokian erilaiset linnat. http://www.nokiankaupunki.fi/palvelut/t ... an_linnat/ joihin kätkeytyy paljon erilaisia tarinoita. Tuolta kun selaa alaspäin on juttua Pitkänniemen linnasta missä olen itsekin ollut. Linnassa asui Pitkänniemen ylilääkäreitä jonka yhden ylilääkärin Ilkka Kalpan poika Heikki Kalpa tappoi itsensä juuri tuolla linnassa. Ikää ei pojalla ollut
paljon ja oli juuri aloittanut lääkisopintonsa. Heikin sanotaan kummittelevan linnan ullakolla ja siitä on henkilökunnalla paljon kokemuksia. Jalanjälkiä ullakolle muttei takasin, kuuluu ääniä yläkerrasta kun tavaroita siirrellään vaikka siellä ketään ole, valot katkeaa välillä ja räpsii, ikkunat aukeaa yms. Nykyään tuolla Pitkäniemen linnassa pidetään paljon kokouksia, eläkkeellejäämisjuhlia yms ja Heikin läsnäolo on monille arkea siellä ja Heikki riehuu kuulemma jopa kesken kokousten.
Vastaa Viestiin