Fobiat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Fobiat

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Mielenkiinnolla jatkan foorumilaisten kartoitusta uuden kyselyn merkeissä, seuraavaksi kyselen kärsitkö jostakin fobiasta ja ilmeneekö se jotenkin normaalissa arjessasi?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

No onhan noita....

- kaikki pienetkin kolikot pitää aina noukkia maasta. Jos joku "onnen jumala" näkisi, ettei pienet kolikot kiinnosta, voisi laittaa ylpeän ihmisen vaikeuksiin
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Minulla on fobia (ei sairaalloinen mutta joka tapauksessa vahva) kaikenlaisia kuusi- ja kahdeksanjalkaisia elukoita kohtaan. Erityisasemassa hämähäkit. :? Niinä päivinä, kun koiralta on löytynyt punkki jonka urhoollinen avopuolisoni on poistanut, minä tunnen tuntikausia jatkuvaa "ryömintää" ja kylmänväreitä pitkin kehoa. Tällä fobialla ei sinänsä ole mitään todellista logiikkaa, koska en esim. pelkää lentävää kärpästä mutta vahingoittunut, lentokykynsä menettänyt kärpänen on puistattava otus. :roll:

Muita sellaisia pelkoja ei löydy, jotka normaalielämää haittaisivat.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

itse pelkään ihan sairaalloisesti korkeita paikkoja ja myöskin ahtaita paikkoja. pahin painajainen on, että tulisin suljetuksi arkkuun. hyi hitto...ette usko millainen show oli, kun jouduin magneettikuvaukseen ja sehän on hitusen arkun kaltainen putki, jossa ei sitä tilaa liiemmälti ollut...*puistatus* hyönteisiä olen oppinut sietämään, mutta ahtaan- ja korkeanpaikankammot on vaan vanhemmiten pahentuneet! :oops:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Täällä listaa kaikista kummallisimmistakin fobioista.

http://www.gernet.fi/public/fobiat.zml?s=a

Itselläni on neulan pistämiskammo. Eli itse neula ei pelota, lähinnä kauhua aiheuttaa ajatus neulasta suonen sisällä. Voi pyhä jysäys kun tuli taas huono olo. :? Trypanofobia se siis taitaa olla, itse diagnosoituna.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Spider kirjoitti:Minulla on fobia (ei sairaalloinen mutta joka tapauksessa vahva) kaikenlaisia kuusi- ja kahdeksanjalkaisia elukoita kohtaan. Erityisasemassa hämähäkit. :? Niinä päivinä, kun koiralta on löytynyt punkki jonka urhoollinen avopuolisoni on poistanut, minä tunnen tuntikausia jatkuvaa "ryömintää" ja kylmänväreitä pitkin kehoa. Tällä fobialla ei sinänsä ole mitään todellista logiikkaa, koska en esim. pelkää lentävää kärpästä mutta vahingoittunut, lentokykynsä menettänyt kärpänen on puistattava otus. :roll:
:shock: Sama täällä. Käärmeet, liskot yms. lierot ei tee mitään heikkoa, mutta nuo mönkivät ja lyllertävät monijalkaiset, yöks. Metsästystä harrastavana ihmisenä koen myös hirvikärpäset pieneksi ongelmaksi..

Toinen fobia liittyy tavallaan ahtaisiin paikkoihin eli tilanne, jossa kädet jää esim. puristuksiin tai sidotaan niin, ettei niitä saa liikutettua -> järjetön paniikki. Hissit yms. normaalisti ahtaan ja suljetun paikan kammoa aiheuttavat paikat no problems, mutta tilanne, jossa käsiä ei pysty liikuttamaan on jo paniikkikohtauksen arvoinen juttu.
jeemu_
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 9:43 am

Viesti Kirjoittaja jeemu_ »

^^myös mulla sama.
Siis mahdoton ahtaanpaikan kammo!
Tämän takia en voi käyttää esim.pieniä kerrostalo hissejä :?
En tiiä mitään kauheempaa kun tulla suljetuksi johkin pieneen,ahtaaseen ja pimeään josta loppuu happi :(

Vielä hirveämpää olisi tulla haudatuksi elävältä..hyih..
days are long and the night's still cold-Gary Moore
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

EuroJR kirjoitti:No onhan noita....

- kaikki pienetkin kolikot pitää aina noukkia maasta. Jos joku "onnen jumala" näkisi, ettei pienet kolikot kiinnosta, voisi laittaa ylpeän ihmisen vaikeuksiin
Eli laajennetaan vähän aihetta ja otetaan vaan nuo lievät pakkoajatukset mukaan!
Itse pelkäsin aiemmin hämähäkkejä mutta näin vanhemmiten se on alkanut lievittyä. Ahtaanpaikan kammo (ja lievä korkean paikan kammo) minulla on, mutta onnekseni en ole joutunut esim. magneettikuvaukseen.
Mikähän se leffa muutama vuos sitten oli missä vaimo katosi ja sureva mies ryhtyi selvittämään juttua... Salaperäinen tekijä antoikin miehelle mahdollisuuden saada totuus selville sillä ehdolla, että tämä suostui huumattavaksi. Mies heräsi elävältä haudattuna. Yks karmeimpia leffoja mitä one nähnyt - muistaako joku nimeä??
Mitään kauhean graaveja, arkea haittaavia pakkoajatuksia tai fobioita mulla ei taida olla, mitä nyt normaalit hellan ja avainten tarkastelut...
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Itselläni on tuo arakhnofobi, eli hämähäkkikammo myöskin. Minulle hämähäkin näkeminen aiheuttaa hysteerisen tilan. Kesäisin en aina pysty nukkumaan, kun pelkään että samassa huoneessa on kanssani kauhea kuusijalkainen otus. Lisäksi en pysty menemään esim. ullakoille ja tämmöisille, joissa yleensä on paljon hämähäkin seittejä.
Kauheaaa :shock:
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

arakhibutyrofobia pähkinävoin kitalakeen tarttumisen kammo

Toi oh kyllä ehkä oudoin fobia ikinä. :lol:
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Ainiin... Pelkään hirviä, en nyt ihan foobisesti mutta kuitenkin.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

No voi mahoton teitä... :D Mites me sitten selvitellään rikoksia, kun puolet porukasta pelkää korkeita paikkoja, osa ahtaita paikkoja, hämähäkkejä...J.R. joutuu keräämään kaikki kolikot maasta... :lol:
Ja minä kun haaveilin, että mennään autenttisille paikoille joskus maastoja ja vanhoja rakennuksia koluamaan... :roll:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tampereen Tyttö kirjoitti:No voi mahoton teitä... :D Mites me sitten selvitellään rikoksia, kun puolet porukasta pelkää korkeita paikkoja, osa ahtaita paikkoja, hämähäkkejä...J.R. joutuu keräämään kaikki kolikot maasta... :lol:
Ja minä kun haaveilin, että mennään autenttisille paikoille joskus maastoja ja vanhoja rakennuksia koluamaan... :roll:
Mua kiehtos lähteä tämän kesän lapin reissulla koluamaan angelin metsiä. :roll: Mies aiko kyllä ajaa ainoastaan inarille ja tenolle kalaan. :evil: Porsas!
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

hehehe....tilannekomiikkaa parhaimmillaan;) no joo, unohdin aikaisemmasta, että mullahan on vielä sellainen aika vahva pakkoajatus, että esim. kahvia, maitoa, siis ihan mitä tahansa nestettä on aina jäätävä kuppiin tai pulloon pieni tilkka....en tiedä miksi, mutta kauheasti alkaa ahdistaa, jos en saa näin tehdä, josta mies sitten aina raivona et miksi tänne jääkaappiin pitää jättää näitä tyhjiä maitotölkkejä, ja minä sitten siihen;" ei ole tyhjiä...":)
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
PanCamO
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 1:55 am
Paikkakunta: sitä ei moni tiedä..

Viesti Kirjoittaja PanCamO »

pakko kai tunnustaa että korkeanpaikankammo löytyy :( on vielä aika pahakin..
petetty, lyöty ja päähän potkittu.
Vastaa Viestiin