Unien tulkintoja?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

kossuppi
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:02 pm

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Itte omituisena pidän unta, joka kerrottakoon tässä vaikka ajattelin että ei liene viisasta. Mutta harkittuani asiaa, en usko olevan merkitystä että näin oli... Eli, silloin kun sattui se ikävä Jokelan homma, jossa oli sis tuttava uhrina mukana, niin olin aikapaljon tekemisissä uhrin perheen kanssa tukemassa ja lainasin autoa jne että he pystyivät asioita järestelemään jne.

Liekö siitä silloisesta läheisyydestä johtuen, eräänä aamuna olin kuin puulla päähän lyöty- kun muistin unen hyvinkin, ja hämmästelin kun tuon iskun tekijänä olikin tämä Saari, siis Kauhajoen rikollinen.
Todellakin asiaa ihmettelin kovasti ja ihmettelen edelleen, miten tuo voi olla mahdollista, useaa kk aiemmin tuollainen uni. Muistin unen samantein kun nyt myöhemminhan tuo tapahtui siis , eripaikassa. Kaverini soitti kun olin töissä itte, tosin jutun olin jo kuullut radiossa että siellä oli meneillään se tilanne, mutta vielä ei tiedetty yleisesti kuka oli tekijänä. Kaverini soitti ja kertoi nimen, ja kun tosin Matin "tunsin", niin heti tuo uni tuli mieleen.

Pelottavaa, kyllä- ja olen sitä ajatellut pääni puhki että mistä uni johtuu, olisiko ollut jotain viitteitä asiaan tms, olisiko sanonut jotain tms, mutta sillä voin rauhoittua että en ollut sittemmin tekemisissä viime vuosien aikana enää että olisin voinut kuullä häneltä jotain suunnitelmaa tms.
Eli en tiedä todellakaan asiasta enempää, ihmettelen ainoastaan ittekkin tuota, miksi tuollaisen unen näin.
Jos nyt joskus vielä olisi vastaava tilanne( toivottavasti ei) niin olen miettinyt että mitä tekisin, pitäisikö hulluna kaikki tms muuten- meinaan oisi aika järkyttävää jos edes vähänkään vastaava tilanne sattuisi. Mutta unet kai on vaan unia, aivot toimii ihmeellisesti ja yhteen sattumilla on osansa.

kitta
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 26, 2008 9:39 pm

Viesti Kirjoittaja kitta »

Itsellä on yksi toistuva uni, joka ei tule mitenkään säännöllisesti, mutta riittävän usein, jotta en sen pystyy tunnistamaan. Tapahtumapaikat muuttuvat (eivät ole oleellisia unessa), mutta aina olen raskaana (aika pitkällä), en tiedä lapsen isää ja mietin miten kertoisin tämän asian vanhemmilleni.

En tiedä, kai tuo raskaus jotain symbolisoi unessa, osaako joku kertoa? Ja voihan tuo uni tulla vain jostain alitajuisesta pelosta, että noin oikeasti kävisi joskus... :D

Tikkewtz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 11:21 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tikkewtz »

Uneni sijoittui Suolahdelle.Suolahtihan on keskisuomalainen pikkukaupunki, joka yhdistyi Äänekoskeen, mistä olen lähtöisin. Ryömin unessa armeijan tetsausmalliin karkuun vainoajiani. Jerry Orbach(Kovalaki-sarjan etsivä) jakelee tienvarressa flyereita. Pysähdyn tien viereen penkille, jossa istuu miehiä. Yksi heistä sanoo, ettei minun kannattaisi pälyillä niin paljon, vainoajani löytävät minut parhaiten tällä tavoin. Aiemmin unessa sain tainnutettua yhden vainoajista puristamalla häntä kaulasta.


Jerry Orbachan taisi kuolla syöpään. Olisiko minun parasta kenties varata aika lääkärille tutkimuksia varten :?:

Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Kuutteja.
Mieheni on vankilassa, mutta se oli joko päässyt vapaaksi tai lomalla sieltä. Me oltiin mun vanhempieni luona, joka on sellainen rauhoittumisen, perheen yhteydenkuuluvuuden ja pyyteettömyyden paikka. Sinä päivänä, jostain syystä, sai kuutteja metsästää (eli siis niítä hylkeen poikasia) vain 10€ sakon uhalla, vain sinä päivänä! Ja me kateltiin mun mieheni kanssa vanhempieni ikkunalta kun niitä kuutteja juoksi kaduilla ja jalkakäytävillä ja me keittiön ikkunasta seurattiin miten poliisit pidätti niitä kuutinmetsästäjiä, siniset valot vaan välkkyivät. Mutta me ei metsästetty.. Itseasiassa meidän porukoiden etuovelle oli raahautunut sellainen kuutti, jolla oli toinen tassu tai käpälä tai evä tai mikä vittu se nyt onkaan, rikki, joten me otettiin se sisään eikä haluttu päästää sitä ulos missä se otettaisiin kiinni.

Oman elämäntilanteen tuntiessani, ja tulevaisuuden toiveet huomioon ottaessani, toivoisin, että tämä kielisi siitä, että mitä tahansa ulkona tapahtuu ja miten houkuttelevaa ja valtaosan kansan mielestä kannattavaa ja hyväksyttävää jokin on, niin lämmin koti ja välittäminen menisi sen yli.. me ei osallistuttu kuuttien metsästykseen vaikka siitä olisi saanut vain kybän sakkoa. Eli ehkäpä toivon ja uskon, että nyt vankilassa istuva mieheni, olisi löytänyt ne inhimilliset arvot, elämän punaisen langan ja seuraisi sitä, ennen kuin materialistista voiton hakua ja sen tuomia hyötyjä ja ongelmia...? Koska hän, rikollisena, ei mennyt siihen kuuttien metsästykseen rahan tai ryhmäpaineen takia, vaan tiedosti sen että täällä on lämmin paikka ja tätä en halua tehdä elämälläni...

Toisaalta, eräänä yönä näin unta jossa mieheni oli lomilla vai olisikohan just vapautunut.. oltiin myös vanhempieni luona, hän lähti juhlistamaan vapautumistaan tai lomiaan ja myöhemmin sain mieheltäni postissa sellaisen Do not disturb -kyltin joka kertoi loppupeleissä aamulla sitä funtsiessani, että hän on hän, ja tekee sen minkä tekee eikä mun auta kuin toivoa että se olisi se mitä minä ja hän molemmat ollaan haluttu ja mä edelleen haluan, ja hän on ajautunut matkallaan liian fiiliksiin. Tai lähinnä pelko siitä, että onko ne kaikki puheet aitoudesta, rakkaudesta ja suhteesta minuun totta, vai haparoiko hän vielä paikkansa kanssa... Alitajuinen pelko.. siitä että tuleeko vapautuvasta linnakundista vielä se mies joka siellä jo välkkyi ennen tätä kaikkea, vai tuhoaako tuo maailma ne arvot ja syyt elää miten elää... Olen aina sanonut että hän saa mennä ja matkustaa kun pääsee pois, en aio olla pallo jalassa, haluan vaan tietää että onko tyyppi hengissä, meillä on reilu peli ja luottamus. Mutta "do not disturb" -sign kertoo siitä että se häslä joka on opittu vankila-aikoina, tai se patoutuma jota ei ole saanut toteuttaa istunta-aikana, sekoittaa paskaa siihen mistä ollaan puhuttu, että perhe ja suhde on tärkeintä. Ikinä en aio olla pirttihirmuna, eikä ole tarvettakaan, joten siksi tuo kyltti jäi niin vahvasti mieleen että mitä se tarkoitti. Tarkoittiko se sitä että mä pelkään että se oppii kaikkea muuta uutta, ja unohtaa sen mikä meillä oli suunnitelma ja yhteinen halu toteuttaa...Tarkoittaahan se ainakin sitä, että miestäni persoonana en voi muuttaa, enkä haluakaan, lähinnä ehkä kai se, että pelkään että ne punaiset langat elämän tarkoituksesta, joita ollaan löydetty tässä vuosien varrella, katoaisivat vankila-aikana.. Tai pelkoa siitä, että ehkä mä en olekaan sille se henkilö jonka kanssa hän haluaisi toteuttaa oman elämänsä kaavan...
Sanokaas.. mitä ajatuksia heräisi vastaavista unista jos elämän tilanne olisi vastaavanlainen?
Nerot hallitsevat kaaoksen

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Koko päivän on mieltäni vaivannut viimeöinen uni. Sen elävyys ja ikään kuin halu sanoa jotain tärkeää on ollut ahdistavaa, eikä ole takuulla koko päivänä mennyt yli kymmentä minuuttia kun en olisi ajatellut sitä.

Unessa olin Suomessa, istuin huoneessa yhdessä erään tuttavani kanssa. Odotin tuloksia, sillä olin tehnyt rikoksen, jota en muistanut itse tehneeni; poliisin raporttien ja tietojen mukaan olin matkustanut Yhdysvaltoihin ja mennyt johonkin kouluun mukanani ainakin yksi ase. Olin ampunut kaksi koulun oppilasta ja ilmeisesti olisin ampunut yhä useampiakin, mutta poliisi oli kerennyt paikalle ja estänyt aikeeni. Jostain syystä tosiaan kuitenkaan en muistanut koko tapausta, en matkustamista, en kouluun menemistä, tai ampumista. Muistan miettineeni kuitenkin toisesta uhrista erästä yläasteaikaista luokkatoveriani, jota vastaan minulla ei oikeassa elämässä ole koskaan kuitenkaan ollut mitään. Varsinaisesti en uhreja kuitenkaan muistanut, mutta tämä henkilö, nimeltään Pekka, oli kuitenkin jotenkin mieleni taka-alalla siinä.

Yhdysvaltojen lakien mukaan (olin tehnyt tämän ammuskelun osavaltiossa, jossa kuolemantuomio oli olemassa) tulisin luultavasti saamaan kuolemantuomion ja odottelin tuloksia siitä, saisinko sen. Periaatteessa oli varmaa, että saisin sen, joten vain pieni mahdollisuus ei-kuolemantuomioon oli olemassa.

En tiedä miksi olin Suomessa odottamassa tuota tuomiota, sillä en ollut edes vangittuna tai mitenkään erityisemmin estetty liikkumasta minnekään. Kuolemantuomio oli tarkoitus täytäntöönpanna 2.8., hieman reilun viikon päästä siis tästä. Oman kuolemani ajattelu oli rauhallinen, enkä mitenkään erityisemmin halunnut edes pysyä elossa enää. Jopa yritin lietsoa sitä paniikkia edes hieman mielessäni, mutta sitä ei koskaan tullut; oli vain ajatus tämän paikan jättämisestä, ilman sen kummempia haluja nähdä vielä maailmaa tai kokea lisää elämää.

Jos joku haluaa tälle antaa selityksen, niin olkaa hyvä. Minulla on omat aavistukseni, mutta koska en osaa tulkita unia millään tavalla, haluaisinkin jonkun teistä kertovan oman mielipiteensä. Mielestäni täällä on muutama henkilö vastaillutkin näihin juttuihin ja minusta ne vastaukset ovat useimmiten olleet parhaita ja eniten nappiin osuvia asioita, mitä koko foorumilta useimmiten saa edes enää lukea. :|

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Hexan
Agentti Scully
Viestit: 671
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Hexan »

^Musta tuntuu että sä olet valmis luopumaan jostakin. :) Kuoleminen unissa ei koskaan tarkoita kuolemista vaan luopumista irl. Jokin vaihe on ehkä lopussa
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja esmes- »

unisymboliikassa varmaan vähän samoja teemoja ku tarot-korteissa: syntymä edustaa uuden alkamista, hedelmällisyyttä, luovuutta ja kuolema irti päästämistä, loppuun saattamista, vapautumista. eivät kirjaimellisesti useinkaan tarkoita syntymää ja kuolemaa.

kannattaa alkaa pitää unipäiväkirjaa jos omien unien tulkitseminen enemmän kiinnostaa. jokaisella on kuitenkin ihan henkilökohtaisiakin unisymboleja joita ei kirjoista eikä kavereiden päästä löydy. sen pohjalta voi sitten koota oman "koodiston" siitä mitä unissa kokee. itse yritän aina kirjoittaa unet ylös jos vain ehdin ja muistan.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Copy
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 11:38 am

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Copy »

Kokeilkaa lentämistä selko -ja lucidunilla ;)
Selkounet (selväunet, lucid-unet, eng. lucid dreaming) ovat lyhyesti sanottuna unia, joissa uneksija tiedostaa näkevänsä unta. Sehän tarkoittaa sitä, että selkounessa uneksija voi tehdä mitä ikinä haluaa, ja rajana on vain uneksijan mielikuvitus.
Jokainen ihminen voi nähdä selkounia, ja itse asiassa noin 60 prosenttia ihmisistä näkee selkounen spontaanisti ainakin kerran elämässään. On kuitenkin suuri mahdollisuus unohtaa uni heti herättyään, jos ei ole tietoinen tästä ilmiöstä. Vastaavasti monet taas näkevät ensimmäiset selkounensa kuultuaan selkounista (tai he eivät ainakaan muista nähneensä niitä aiemmin).
Tuolla aiheesta lisää: http://www.hoyhensaaret.info

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Re:

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

VoDKa kirjoitti: Unessa olin Suomessa, istuin huoneessa yhdessä erään tuttavani kanssa. Odotin tuloksia, sillä olin tehnyt rikoksen, jota en muistanut itse tehneeni; poliisin raporttien ja tietojen mukaan olin matkustanut Yhdysvaltoihin ja mennyt johonkin kouluun mukanani ainakin yksi ase. Olin ampunut kaksi koulun oppilasta ja ilmeisesti olisin ampunut yhä useampiakin, mutta poliisi oli kerennyt paikalle ja estänyt aikeeni. Jostain syystä tosiaan kuitenkaan en muistanut koko tapausta, en matkustamista, en kouluun menemistä, tai ampumista. Muistan miettineeni kuitenkin toisesta uhrista erästä yläasteaikaista luokkatoveriani, jota vastaan minulla ei oikeassa elämässä ole koskaan kuitenkaan ollut mitään. Varsinaisesti en uhreja kuitenkaan muistanut, mutta tämä henkilö, nimeltään Pekka, oli kuitenkin jotenkin mieleni taka-alalla siinä.

Yhdysvaltojen lakien mukaan (olin tehnyt tämän ammuskelun osavaltiossa, jossa kuolemantuomio oli olemassa) tulisin luultavasti saamaan kuolemantuomion ja odottelin tuloksia siitä, saisinko sen. Periaatteessa oli varmaa, että saisin sen, joten vain pieni mahdollisuus ei-kuolemantuomioon oli olemassa.

En tiedä miksi olin Suomessa odottamassa tuota tuomiota, sillä en ollut edes vangittuna tai mitenkään erityisemmin estetty liikkumasta minnekään. Kuolemantuomio oli tarkoitus täytäntöönpanna 2.8., hieman reilun viikon päästä siis tästä. Oman kuolemani ajattelu oli rauhallinen, enkä mitenkään erityisemmin halunnut edes pysyä elossa enää. Jopa yritin lietsoa sitä paniikkia edes hieman mielessäni, mutta sitä ei koskaan tullut; oli vain ajatus tämän paikan jättämisestä, ilman sen kummempia haluja nähdä vielä maailmaa tai kokea lisää elämää.
Ensimmäisenä tulee mieleen - älä ota liian vakavasti, voi mennä täysin pieleenkin -- tulkinta perustuu arvaukseen:

Liittyykö koulukiusaaminen sinun nuoruuteesi?
Ehkä olet joutunut koulukiusatuksi ja nyt kun kouluampumistapaukset ovat Suomessakin toteutuneet,
samaistut ampujiin. Olet miettinyt kokemaasi jälkeen päin ja muistat vihan, jota koit kiusaajiasi kohtaan. Eikö olisikin tehnyt mieli käydä kimppuun ja puolustautua edes jotenkin, mutta siihen ei ollut voimia. Mitä vähemmän puolustit itseäsi, sitä röyhkeämmäksi kiusaajat tulivat. Opettajatkin käänsivät sinulle selkänsä, ainakin niin sinusta tuntui sillä hetkellä.

Mieleesi on kasautunut patoutunutta vihaa. Onko maailmassa pätkääkään oikeudenmukaisuutta -- kiusaajistasi on tullut hyvin menestyviä heikompien ylikävelijöitä. Johtajia, yrittäjiä, kirkkovaltuuston jäseniä, akateemisia...sinä taas puolestasi työskentelet alemmassa tehtävässä, kuin mitä kykysi ja älykapasiteettisi edellyttäisi.

Et ole tehnyt/et muista tehneesi tekoa, josta sinut tuomitaan kuolemanrangaistuseen. ---> Koet että elämä ei sinun kohdallasi ole ollut oikeudenmukaista, es. olosuhteet (sairaus, työttömyys, vähävaraisuus, rakkaudettomuus)lapsuuden perheessäsi ovat olleet sinua vastaan. Alisuoriutuja? Kouluun on vaikea keskittyä, jos elää rauhattomassa perheessä.

"...oli vain ajatus tämän paikan jättämisestä, ilman sen kummempia haluja nähdä vielä maailmaa tai kokea lisää elämää." ---Kuoleminen ei kauhistuta sinua, koska omasta mielestäsi sinulla ei ole syytä elää? Huonot kokemukset elämästä estävät sinua menemästä eteenpäin, että et vain siirtäisi
samoja "herkkyysgeenejä" eteen päin tuleville lapsillesi.

Päivämäärästä 2.8 en osaa sanoa muuta kuin että olisiko se jonkun "tietyn henkilön" syntymäpäivä.
Pekka unessasi oli uhri, kuten kouluampuja Pekka Eric, nimi on varmaan ainoa yhdistävä tekijä.
Yhdysvallat tapahtumapaikkana liittyy varmaankin siihen kuolemanrangaistukseen haluat saada itsellesi pahimman mahdollisen rangaistuksen, Suomessa se ei olisi mahdollista.

Tällaista tuli mieleen, toivottavasti ei mennyt ihan pieleen....ja mitä sitten jos menikin, joku toinen saa yrittää :wink:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Lydia07 kirjoitti: ---Kuoleminen ei kauhistuta sinua, koska omasta mielestäsi sinulla ei ole syytä elää? Huonot kokemukset elämästä estävät sinua menemästä eteenpäin, että et vain siirtäisi
samoja "herkkyysgeenejä" eteen päin tuleville lapsillesi.
Loistavaa tulkintaa Lydia! Sitä en tiedä, onko tulkinta Vodkan mielestä "totuudenmukainen" ,mutta ihan tuli vaan tuosta yhdestä kohdasta mieleen, että usein tämänkaltaiset ihmiset eivät myöskään halua lapsia tähän maailmaan. Koetaan ehkä, että tämä maailma on liian paha paikka, ja ei haluta, että omat lapset joutuisivat kärsimään edes murto-osan siitä, mitä itse on saanut kokea. Just my opinion...

Olen tarkoituksella kiertänyt tätä osiota pitkään, ehkä siitä syystä, että en haluaisi tuoda tänne liian henkilökohtaisia tunteita, millä ehkä jokin taho täällä tai muualla voisi käyttää sitä minua vastaan.

Nyt kuitenkin ajattelin avautua ainakin yhden unen verran. Siinä ei kyllä paljon tulkinnan varaa jää, luulen, koska olosuhteet huomioon ottaen, kaikki on jo tapahtunut.

Muutama vuosi sitten pikkuveljeni kuoli väkivaltaisesti.
Näin seuraavana yönä unen, missä seisoin ruumishuoneella tarjoilijan vetimet ylläni (tai näin ainakin luulisin, valkoinen paita, musta hame ja musta essu) ja edessäni sellainen metallinen kärry, missä oli hengitysputkea ja joitakin työkaluja.
Sisällä oli kelmeä valo ja edessäni tyhjä pöytä (samanlainen kuin leikkaussalissa, missä potilas makaa). Pöydän vieressä seisoi pikkuveljeni minuun selin. Hänellä oli päällään kauhtunut puolipitkä takki ja kasvot olivat siis piilossa. Hän sanoi minulle näin: "Miksi mun piti kuolla nyt, en olisi halunnut vielä kuolla" Ja oli hyvin tuskaisan oloinen. En osannut sanoa mitään, muistan, että ajatuksissani jotenkin hoin vaan, että mä olen niin pahoillani, mitä sulle tapahtui.
Seuraavaksi mun sitten piti siivota se paikka ja viedä siinä tarjoilukärryllä olevat tavarat ison mustan salin läpi toiseen huoneeseen, missä paistoi valo. Muistan, että viivyttelin kovasti sitä menoa mustan salin läpi, koska mä pelkäsin.

Itselleni olen selittänyt sen unen niin, että mä olin ainoa, kuka pystyi toimimaan siinä tilanteessa ns. järjellä. Vanhempani ja varsinkin äitini oli niin lamaantunut, että olin sekä henkisenä tukena että käytännön apuna ottaen samalla lomaa töistä. Hoitelin myöskin kaikki käytännön järjestelyt hautajaisia myöten. Joten ehkä se tarjoilijan virka-asu sitten oli jotenkin kuvastava, jonkun piti hoitaa asiat, kun muut eivät pysty.
Ruumishuoneella tuli myös käytyä hetkeä ennen ruumiinavausta, joten näin veljen ja jotenkin tajusin, miksi unessa ei näkynyt kasvoja. Toinen puoli kasvoista oli ns. muussia.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Itse ainakin olen huomannut, että unet todella usein heijastavat niitä, mitä joskus alitajunnassakin mietimme. Erityisesti "ne oikeat" unet, jos niin voidaan sanoa. Eli ne, jotka kestävät pitkään ja joissa pystyy kokemaan eri tunteet, valaistuksen ja niin edelleen ja että sen unen tunteineen kaikkineen pystyy vielä muistamaankin. Harvoin, ainakaan omalla kohdallani, "sekunda unet" tarkoittavat jotain tärkeää. Ne unet on kuin elokuva ja hyvin erotettavissa noista "oikeista unista". "Oikeat unet" myös toistuvat, ei aina välttämättä samana unena, mutta tunteina ja juonena. Yleensä, kun aikaa kuluu ja jos innostuu selvittämään, mitä uni tarkoittaa - löytää sille myöskin oman, henkilökohtaisen vastauksen. Kuten Rosamarine yllä, mikä oli mielestäni hyvä postaus omasta unesta ja sen tulkinnasta. Aina toisten unien tulkinta kun ei suju, varsinkaan jos ei kyseistä henkilöä tunne sillä suurin osa unessa tapahtuvista asioistahan on tunnetta.
Nanika ga tooku matteiru to

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

rosamarine kirjoitti: Olen tarkoituksella kiertänyt tätä osiota pitkään, ehkä siitä syystä, että en haluaisi tuoda tänne liian henkilökohtaisia tunteita, millä ehkä jokin taho täällä tai muualla voisi käyttää sitä minua vastaan.
Kiitos kehuista! :D
Joku lukee näitä minunkin viestejä?
Mitä näihin liian henkilökohtaisiin tulkintoihin tulee, niin ne ovat Lydian mielikuvitusta -- ei faktaa -- niihin ei ole pakko vastata.
Syvästi otan osaa veljesi poismenoon.
Hyvä oli tulkinta omasta unestasi. Ehkä tarjoilijan asu oli samalla palvelijan asu.
Muut lamautuivat ja sinä toimit muidenkin edestä.
rosamarine kirjoitti:Tuli myös käytyä hetkeä ennen ruumiinavausta, joten näin veljen ja jotenkin tajusin, miksi unessa ei näkynyt kasvoja. Toinen puoli kasvoista oli ns. muussia.
Toi faktan ja (uni)fiktion sekoitus veljesi kasvoista pistää ajattelemaan; :shock:
"Pesunkestävät huuhaa-ihmiset" väittäisivät, että veljesi kävi ilmoittamassa, ettei tapahtunut ollut
ainakaan itsetuhoisuuden seurausta.
Ehkä sait voimia siitä hautajaisvalmisteluihin. :idea:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -

Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Mielenkiintoisia unia ja tulkintoja teillä.
Itsellä on vähän samaan asiaan liittyvä kuin tuo Rosamarinen järkyttävä uni. Mun unessa minä ja mun juuri tapaturmaisesti kuollut kaveri mentiin lentokoneeseen. Istuttiin jo paikoillaan koneessa turvavöissä, kun yhtäkkiä tajusin, että kone ei ollut se kone, mihin mun piti mennä. Sanoin kaverilleni, että olen väärässä koneessa ja juoksin ulos. Kaveri jäi koneeseen. Jäin katsomaan koneen perään kun se nousi. Aika simppelisti voisi varmaan tulkita, että päästin tällä tavalla mielessäni irti kuolleesta kaverista, mukaan lähtö olisi ollut huonompi homma. :D

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Clyde kirjoitti: Aina toisten unien tulkinta kun ei suju, varsinkaan jos ei kyseistä henkilöä tunne sillä suurin osa unessa tapahtuvista asioistahan on tunnetta.
Sehän tämän otsikon alla kirjoittelussa vähän on, että kun henkilö on nähnyt unen, mikä koskettaa häntä ja henkilö haluaisi ehkä tietää, tarkoittaako tämä jotain erityistä, niin on vaikea lähteä tulkitsemaan unta tuntematta henkilökohtaisesti unennäkijää. Mielestäni kuitenkin Lydian unianalyysi Vodkalle oli uskomaton ja kuitenkin oletan, ettei Lydia Vodkaa tunne muuten kuin siitä, mitä Vodka on kirjoittanut palstalle. Itse en uskaltaisi lähteä tulkitsemaan kenenkään unia tuntematta henkilöä, koska en pysty siihen.

Se, mitä Clyde sanoit siitä, että usein unet toistuvat sarjoina joko samana tai ns. jatkumona, pitää ainakin minun tapauksessani paikkansa.
Näin siihen aikaan paljon unia veljestäni ja aina jotenkin löysin niihin loogisen selityksen joko alitajunnasta tai muistoista.
Yksi uni kuitenkin jäi mietityttämään erityisen paljon ja se oli viimeinen uni kuolleesta veljestäni. Sen uskallan nyt myös kirjoittaa tähän, silläkin uhalla, että saan hörhön leiman.

Oikeassa elämässä meille syntyi nuorimmainen lapsi ja olimme järjestämässä ristiäisiä. Olimme myös ostaneet uuden asunnon, joka ei ollut vielä valmis ja siis odottelimme muuttoa uuteen kotiin.

Unessa olimme uudessa asunnossa ja olin lasten kanssa yksin kotona. Lapset kyselivät koko ajan, että koska se vieras tulee ja miksi kestää. Sanoin unessa, että odottakaa rauhassa, tämä vieras tulee todella kaukaa ja odotellaan nyt rauhassa. Oli myrskyilta ja eteisen lamput pätkivät ja valo oli himmeä. Unessa tuntui, että odotus oli piinallisen pitkä. Vihdoin oveen koputettiin ja pyysin lapsia menemään sivummalle.
Avasin oven, ja ulkona oli kamala myrsky, satoi vettä ja näin, kuinka puut heiluivat ja lehdet lensivät vasten kasvojani. Ovella oli siis veljeni. Hän sanoi siinä, että ei voi jäädä, että nytkin on jo laina-ajalla ja on pitkä matka mennä takaisin. Sitten hän sanoi siinä, että haluan kuitenkin antaa jotain ja raotti kämmeniään, siinä oli pieni talo.
Hän sanoi, että se on lahja uudelle vauvalle ja hymyili. Veli oli pukeutunut taas johonkin hyvin kauhtuneeseen takkiin ja nosti kaulukset ylös ja vinkkasi silmää. Katselin perään, kuinka hän lähti siitä kävelemään tuuleen päin ja hävisi sumuun.

Tästä unesta meni ehkä n. pari viikkoa ja olin äitini luona. Yht'äkkiä hän sanoi, että oli järjestellyt vihdoinkin veljeni tavaroita ja löytänyt sieltä yhtä ja toista. Äitini kysyi minulta, olisinko halukas ottamaan jotain itselleni muistoksi veljen jäämistöstä. Sanoin, että en kyllä halua mitään, mikä muistuttaa liikaa, tulisi vaan paha olla. Hän kuitenkin meni hakemaan jotain ja tuli takaisin mukanaan pieni posliininen talo, sellainen koristetalo ja sanoi, että jos nyt kuitenkin tämän ottaisin, olenhan sen joskus veljelleni antanut.
Katsoin sitä pientä taloa äitini käsissä ja muistin uneni. Meni kylmät väreet. Olen ajatellut, että se oli kai sitten lahja vauvalle.
Tätä unta en vieläkään ole pystynyt selittämään itselleni, joskin se oli alitajuntaista, kuinka olisin voinut tietää, että se pieni posliininen talo päätyisi minulle?
ps. Anteeksi jos meni off topikin tää uni...

Muoks. Katjushka, minä tulkitsisin tuon unesi juuri noin, niinkuin sinäkin, että päästit ns. irti ja hän jatkoi matkaansa tuonpuoleiseen. Olitte ilmeisen läheisiä, luulen?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2370
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

Viime yönä tuli nähtyä taas merkillinen uni.
Olin unessa jossain murhattujen naisten muistotilaisuudessa, joka pidettiin jossain koulun liikuntasalissa tms. paikassa. Paikalla oli hyvin paljon ihmisiä, ja olipa siellä myös niitä murhattuja naisia (sikäli kummallista että en tunne ketään joka olisi murhattu :roll: ).
Lähes kaikki ihmiset tilaisuudessa olivat naisia, ainoastaan muutama mies oli mukana.


Tämän enempää en nyt unestani muista :lol:
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra

Vastaa Viestiin