Unien tulkintoja?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Näin taas kerran unta siitä, että maailma tuhoutuu. Mikähän tässä on jujuna..? Tällä kertaa asialla oli venäläinen armeija, joka pala palalta räjäytti kaikki mestat. Itse olin omassa talossani nukkumassa, ja me kaikki tiedettiin että se tapahtuu kello 18. Jostain syystä juuri mun oma alue oli toistaiseksi vielä räjäyttämättä, tai niin että mun taloni säästyi. Siinä katselin viltin alla sohvalla vähän tietty peloissani, kun vesi oli noussut ikkunoiden korkeudelle ja ruumiita ja puita kellui ohi... No jotenkin pääsin sieltä talosta sitten ulos, ja tapasin hyvät ystäväni, jotka olivat myös hengissä. Yksi ystävistäni sanoi, että hänellä on tuttu tuolla venäläisessä armeijassa, jonka avulla me voitais pelastua, mutta kännykällä sille ei uskaltanut soittaa, koska venäläiset kuunteli linjoja ja bongaisi meidät. No, saatiin pikayhteys tähän tuttuun, ja se käski meidän lähteä tiettyyn paikkaan turvaan, ja päästiin juuri niillä bensoilla jotka autossa olivat, sillä myös kaikki bensa-asemat oli tietysti jo tuhottuja :D Että loppu hyvin kaikki hyvin, mutta tässä on nyt joku koira haudattuna kun näitä maailma-tuhoutuu -unia tulee. Tai sit täytyy vaihtaa unilääkettä :D
Nerot hallitsevat kaaoksen
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Näin unta, jossa näin Columbinen lukion ylhäältä päin, paitsi siinä ei ollut kattoa. Näin tarkasti missä kohtaa oli sisäänkäynti, missä luokkia, iso ruokala ja rappuja. Sitten tupsahdin maanpintaan lukion pihalle. Näin osan sisätiloista tutkimalla ikkunasta.
Koulurakennus oli suuri.
Oli ehkä aamupäivä ja tuuli puhalsi kevyesti. Minulla saattoi olla pitkähihainen paita ja sellaiset hippityyliset housut, jotka minulla on oikeastikin, vaikken ole hippi.
Koulun takaa ilmestyivät Reb ja VoDKa. He kulkivat rinnakkain. En muista oliko kummallakaan asetta, ehkä takin taskussa jokin pieni. Molemmilla pojilla oli aurinkolasit, panosvyöt (ainakin toisella heistä) ja Dylanilla oli pitkä takki. He astelivat varmoin askelin lyhyen matkan, kunnes pysähtyivät. He olivat lyhyen kivenheiton päässä minusta. He katselivat ympärilleen ja jäivät paikoilleen hengaamaan.

Tarkoittaako tämä uni jotakin?
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

^Joo se tarkoittaa sitä että olet lukenut / elänyt liikaa minfon kampuksen tulitaisteluketjua :D

Omia maailma-tuhoutuu -unia kelasin tänään, ja ajattelin, että kun ne eivät kuitenkaan tuntuneet ahdistavilta tai painajaismaisen pelottavilta, että ehkä se tarkoittaa sisäistä vahvuutta: vaikka ympärillä kaikki hajoaa ja menee pilalle (niinkuin moni asia on mennytkin), tiedän, että jaksan ja että kaikki järjestyy. En hätäänny, ahdistu, pelkää, vaan luotan omaan voimaani ja kuljen eteenpäin.

Näin siis terassilla kahden tuopin jälkeen välähti.

Edit.
Tuossa viimeisessä maailma-tuhoutuu -unessa oli mun rakas kissa, joka on ollut mulla 10 vuotta, ei tosin ole enää, ja se katseli sieltä ikkunalta sen näköisenä että olisi lähtenyt ulos kuikuilemaan, ja olin huolissani miten sille käy. No, anyway, sain työkaverin katsomaan unikirjasta:

Muutto: Jättää jokin elämänvaihe taakseen, siirtyä eteenpäin yms.
Koti tai talo: Minä itse, kokonaisuutena
Kissa: Naiseus ja kaikki mitä itse olen naisena tms
Maailman loppu: Vaikea elämäntilanne, rakkaus- tai työsuhteen päättyminen.

Noniin, ilmiselvää! Koti, eli se, jossa ensimmäisessä maailma-tuhoutuu -unessani pakkasin mummin tavaroita, eli toisen tavaroita toisen kodissa (myös muutto) ja se, miten tässä viimeisimmässä unessa mulla oli oma, iso, tilava ja lämmin koti joka jäi ehjäksi, on selvästi kuvaa siitä, miten itsestä löytyy toivoa, vahvuutta ja levollisuutta kaiken keskellä. Kissa, ja pelko siitä, mitä sille käy, on tietysti... biologinen kello! :D Eli kun tosiasia on se, että ikää tulee koko ajan ja perheen perustaminen ei näine kuvioineen ole järkevää vielä moneen vuoteen, on huoli siitä että miten pikkumariellojen sitten käy... Eli ratkaisu: hanki se koira! 8)

Antaiskohan ne, jos kennelissä selitän tuon maailma-tuhoutuu -unen perusteeksi?
Nerot hallitsevat kaaoksen
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Viime yönä näin monta erilaista unta, jotka olivat kaikki sekavia ja lyhyitä. Yhdessä niistä isäni oli kuollut. Muun familyn kanssa oli sitten jotain kiistaa hautajaisista. Asia ei muistaakseni unessa liikuttanut minua kuin hiukan.
Toisessa unessani olin karannut kaupungin hämyyn ja olin keskustassa sijaitsevassa kaupassa. Kaupassa oli myös pari vanhaa koulukaveriani, mutta he olivat vain sattumalta siellä. Minulla oli kädessäni tikkari, ehkä huulikiilto ja taisi olla myös jotain karkkia. Suuntasin lehtihyllylle, sillä halusin ostaa tuoreimman Alibin, mutta en löytänyt sitä mistään! Etsin sitä katsellani ainakin 15 minuuttia paniikissa ja hätääntyneenä. Sitten joku tuli puotiin vetämään hihasta, käski lähtemään kotiin ja Alibi (ja kaikki muukin) jäi ostamatta.

Minulle tuli tuosta tunne, etten saakaan uusinta Alipia, jos en lähde mahdollisimman pian ostamaan sitä.
Mitä nämä unet tarkoittavat?

Viime viikolla muistan nähneeni ikkunassani huomattavasti tavallista isomman murkun. En muista, oliko se unta vai näinkö sen ennen nukkumaan menoani.
Huoneeni oli täynnä muurahaisia, jotka olivat 3-5 kertaa oikean kokoisia. Niitä oli vielä pari vähän pienempää ja yksi tarantellan kokoinen. Kavahdin niitä kaikkia. Siirsin ne pöytälaatikkooni. Ne söivät kaikki paperini.

Onko tällä jokin syvempi tarkoitus? Liittyykö se jotenkin kommunismiin?
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Viime yönä työnsin rumpukapulan erään nuorenmiehen silmästä sisään ja painoin sen takaraivosta läpi ja ulos. Sen jälkeen pyörittelin sitä kapulaa siinä, katsellen kuinka takaraivon haljenneesta kallosta tipahteli lattialle pieniä aivonpalasia, jotka mätkähtivät märästi lattiaan osuessaan.

Sitä ennen olin pudottanut toisen tyypin portaikosta alas.

Syynä oli, että ensimmäinen tyyppi oli polttanut KMFDM:n paitani ja toinen oli sen ensimmäisen kaveri.

Selitystä, vai oliko kyseessä vain vihanpurkaus uniteitse?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Tamara Maunosen unikirjassa ei kumma kyllä ole tulkintaa
"rumpukapulaläpikallonjaportaikostaalas"-unelle. :o
Jotenkin puutteellinen kirja. 8)

Hmm..Oiskohan kirjastossa parempia? :arrow:
Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Näin viime yönä unta, että murhasin jonkun. Ihan normaali uni muuten, mutta yleensä nää unet on sellaisia painajaisia, että herää yöllä hiestä märkänä. Viimeöinen ei.

Muutenkin, vaikka en yleensä nipota pienestä enkä isostakaan, niin joissain asioissa olen turhautumiseen asti pakkomielteisen tarkka, esim. puhelinnumerot ja verkkomaksut, tarkistan numerot niin moneen kertaan, että jos ei riitä keskittyminen, niin jätän soittamatta tai maksamatta laskut. Näissä tappounissa on aina sama ahdistunut fiilis, että jälkiä peitellessä jotain meni vikaan ja odotan, että poliisi tulee noutamaan.

Viime yönä taas uni oli aika hämärä, mutta oli semmoinen rentoutunut olo kun katsoi miten koira veti naamaan viimeistä ruumiinpalaa eli irtonaista korvaa. Vaikka murha tapahtui sotkuisesti omassa kämpässä, niin sain mukamas siivottua kaikki jäljet ja ruumiin hävitettyä niin täydellisesti, että naureskelin vaan, että kukaan ei saa koskaan tietää.
Muutenkin, en muista, että koskaan olisin tosielämässäkään kokenut unen tunnetta, että Se Oli Siinä. Mulla ei oo koskaan valmista, kaikessa on aina parannettavaa, kaikessa on aina tehtävää ja jos ei ole niin sitä kehitetään!

Mitä ihmettä tuo uni tarkoitti? Tai mitä mulle on tapahtumassa?
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

vaihteels oli taas aivan helveitn hämärä uni viimeyönä:

asuin jossain aivan oudossa ok talos jonku oudon tytönkas, eteisen tuulikaapin oves pieni kapee ikkuna josta kurkkasin tuulikaappiin ja näin että joku jamppa oli tulos ruuvarilla sisään kämppään gorillapuku (sellanen mis kimi räikkönen on ollu seiskas) päällä. vihaseen juoksin keittiöön hakeen puukkoo ni se gorilla jamppa tuli kohta sinne, mulkasi vaan mua ja alko tonkiin kaappeja. vihdoin löysin sen puukon ni samantien aloin puukottaan sitä jannua pitkin mahaa ja kylkiä ja tuntu ettei se veitti uppoo yhtään siihen ja sit se väänty. aloin hakee uutta puukkoo keittiöstä ja löysinki viä isomman ja menin ettiin mihin se oli menny ni se seiso vaatekaapis piilos, heti puukolla mahaan ja se läks juokseen makkariin misä sain sen kiinni. nakkasin sen sängylle ja revin sen naamarin siltä pois siltä ni se oliki tyttö _(ennen tätä ei päästäny ääntäkää ku tökin moralla ni en tienny kumpi oli), puukko kurkulle ja kauhee karjuminenettä mitä vittua. täs vaihees oli se tyttö jonka kas asuin tullu seläntaa ja mäkätti siä jotain ni nakkasin sen ulos et saan rauhas kuulustella sitä gorilla tyttöö. se tyttö sano et se oli pakotettu tuleen mun luo varkaisiin ku ne pakottajat ties et oon kotona ja tapan sen jos se tulee sinne. aloin jo sääliin vähä tyttöö ja heitin puukon pois, sit tuli mieleen et vittu mähän puukotin sitä ja sanoin sille et sairaalaan kannattas lähtee ny ja lujaa ni se tyttö sano ettei oo mitää hätää ettei käyny pahasti. sanoin sille et näytä ny ees mahaa ja kylkiä et rauhottuisin vähä ni se alko itkeen jotenki kamalan tuskasesti ja hitaasti nosti paidan päältään ni koko kroppa aivan täynnä syviä viilto arpia ja ne mihin olin lyöny puukolla ni niis oli vaan pieni sentin reikä ja niistä vuoti kyyneleitä. sit heräsin ja oli aivan karmee fiilis.

en osaa ton paremmin selittää eikä sitä tunnelatausta mikä tos unes oli voi ees kuvailla mut hirveen surullinen oli :(
mullon muutenki alkanu oleen aika usein tollasia puukotus unia, aina ku joku kuolee mun käsien kautta mun unis ni aina puukolla tai saksilla kurkkuun, ja sillai lyömällä eikä viiltämällä.

pahoittelen kielioppi virheitä ja kaikkee sellasta, on aikanaan jääny melko monta äikän tuntia väliin, mtu yrittäkää saada selvää.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Mullekin kaikenlaiset murhaamisunet ovat tuttuja - kuinka ollakaan. Yleensä päälimmäisenä on tuollainen samantapainen fiilis kuin albaanisissillä, veitset vääntyy tai voimaa ei ole yhtään, uhri ei kuole eikä edes reagoi vaan on viileän, ärsyttävän rauhallinen... Joskus onnistun tappamaan jonkun, jollain raa´alla tavalla (esim. juuri tuollainen rumpukapula silmästä aivoihin voisi olla tyypillinen unessani) ja se uni on aivan erilainen, olo herätessä on voimakas ja tuntuu että on saanut itsensä riuhtaistua siitä voimattomuuden ja saamattomuuden turhauttavasta tunteesta mikä noissa tappamisyrityksissä on. Ja hyvä puoli unissani on se, ettei minulle ole tullut ikinä mieleenkään unessa mikään kiinnijääminen tai että jälkiä pitäisi peitellä. Unimaailmassani ei yksinkertaisesti ole poliiseja tai vankiloita!

Noiden ensiksimainittujen unien olen ajatellut symboloivan jotenkin kommunikointivaikeuksiani, en saa sanomaani perille toisille ihmisille, vaan he tuijottavat välinpitämättöminä vaikka tekisin mitä. Nyt tätä kirjoittaessa mieleen juolahti, että vääntyilevät ja tylsät aseet sun muu sellainen voisi ehkä tarkoittaa sitä, että taidan myös valita hieman vääriä tapoja yrityksissäni kommunikoida ihmisten kanssa... :oops: Ehkä. Ja albaanisissin unesta ajattelen, että naamari on jokin voimakas symboli. Jokin näyttää muulta kuin mitä se on. Ehkä teet jostain asiasta pahemman kuin se onkaan, kärpäsestä härkäsen siis ja paneudut uhmaamaan sitä kaikin voimin, vaikka lähempää tarkasteltuna koko asia onkin aika vaaraton?

En ole muuten eläissäni selaillut mitään unikirjaa. Luulen että yleisimmilläkin symboleilla tms. on aivan eri merkitykset eri ihmisten mielissä enkä usko että toinen ihminen voi ymmärtää toisen unesta hölkäsenpöläystä. Mutta analysointi vain on niin mukavaa. :D
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Mulla on melkeen samanlainen toistuva uni.

Edellinen uni oli tälläinen:

Olin syntymäkotini eteisessä ja joku tuntematon, keski-ikäinen, siisti, mieshenkilö yrittää sisään.
Mies on uhkaava takanani seisovaa tyttöystävää, äitiä ja siskoa kohtaan. En päästä miestä ohitseni.
Mies ei kiinnitä minuun juuri mitään huomiota ja käyttäessäni voimaa estääkseni miestä, mies vetää kantamastaan salkusta veitsen, jolla pistää minua kylkeen useita kertoja, ennenkuin saan veitsikäden hallintaani.
Taitan miehen kyynärnivelen. Saan veitsen ja pistän muutamia kertoja miestä maaten hänen päällään lattialla ahtaassa eteisessä. Mies ei lopeta massiivisesta verenvuodosta huolimatta vastarintaa ja veitsikin juuttui miehen kylkeen. Tässä vaiheessa suutun miehelle kovasti, koska en halunnut käyttää kovaa väkivaltaa ja mies minut siihen pakotti. Tunnen myös ahdistuvani siitä, että ymmärrän joutuvani riistämään miehen hengen. Ei vain ole vaihtoehtoja ja tunnen siksi valtavaa painetta.

Työnnän oikean käteni sormet miehen silmäkuoppaan ja mies karjuu tuskasta, muttei vieläkään lopeta. Miehen niskahiuksista vasemmalla kädellä pitäen ja oikean käden sormet silmäkuopasta /ohimosta kiinni pitäen hakkaan miehen päätä toistuvasti lattiaan ja kynnyslistaan. Saan miehelle kallovamman aikaiseksi ja mies yrittää enää vain suojata päätänsä, mutta en pysty lopettamaan väkivaltaa, ikäänkuin olen pakotettu jatkamaan ja jatkamaan, vaikkei enää ole oikeasti tarvetta.
Miehen päästä on kallonmurtuman kohdalta irronnut iso nahkasuikale ja alan hakkaamaan nyrkillä kallonmurtumaa isommaksi, kunnes nyrkkini uppoaa miehen pään sisään. Mies alkaa kouristelemaan aivovammalle tyypillisesti.

Nousen miehen päältä ja käyn istumaan lattialle. Ymmärrän mitä olen tehnyt ja näen kauhun läheisteni silmissä. Tunnen suurta häpeää ja omatunto soimaa. Tunnen irtaantuvani ruumiistani, kunnes ymmärrän kuolevani vammoihini, tähän ymmärrykseen ja sen tuomaan rauhantunteeseen uneni päättyy. Herään nihkeänä ja hiukan kiihtyneenä, mutta nukahdan yleensä välittömästi uudelleen.

Kaikista yleisin uni on juuri jokin tunkeutuja / uhka, jolta minun on suojeltava muita ja itseäni. En haluaisi käyttää väkivaltaa, mutta on pakko. Yleensä kaikki välineet on tehottomia, ei osu tms. ja homma menee käsirysyksi. Saatan pitkäänkin äheltää ja käännellä kohteen raajoja sijoiltaan, kunnes raivostun siitä että uhkaaja ei lopeta toimintaansa, tämän jälkeen tunnen kuinka naksahtaa ja alan käyttämään kontrolloimattomasti väkivaltaa, kaivaa silmää päästä, hakata kurkkutorvea, kuristaa ym.ym. ja lopulta saan kaverin hengiltä rumasti, mutta kuolen yleensä myös itse saamiini vammoihin. Yleensä olen myös surullinen, katuva tms. siitä syystä, että riistin tuntemattoman hengen. Kaava on aina todella sama ja tunteet unessa ovat erittäin vahvoja, kipua taas ei juuri tunne.
HrZ
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 3:50 pm

Huuhaaa.

Viesti Kirjoittaja HrZ »

Omat uneni ovat täydellistä ajan ja energian hukkaa. Usko teoriaan, että unet jäsentävät esim: kuluneen päivän tapahtumia päässä, mutta omalla päättömällä tavallaan. Ärsyttää kun vaimoke näkee kauhian loogisia unia joissa sattuu ja tapahtuu, joissa on jotain järkeä ja logiikkaa, kun omat uneni, joita harvoin muista, ovat täysin päättömiä, ei painajaisia, ei oikein mitään, jotain sotkua, jota lähinnä pystyy kuvailemaan tyyliin Salvador Dalin maalaukset. Viimeisin, jossain määrin normaali uneni oli, kun isäni tuli yllätysvierailulle, syli täynnä halkoja, sekin vain lyhyt pätkä, en tiedä mitä haloille tapahtui... Yhden ainoan kerran olen ns. märän unen, jokus teini-ikäisenä, miksi ei enään...;(
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

taas oli surullinen mut samalla kaunis uni ku vetäsin päikkärit.

jonku hotellin baarissa tapasin naisen jonka nimi oli sophia loren, tumma ja nätti. seurusteltiin kesä ja asuttiin turussa ja tehtiin kaikkia "rakastavaisten" juttuja (unessa meni koko kesä) sitte tuli syksy ja puis oli keltaset lehdet ja lämmin tuuli kävi, seistiin aurajoen rannalla ku lehtiä putoili sen hiuksiin ja se sano et sen täytyy lähtee pois eikä se enää ikinä palaa. halus et en unohda sitä mut en myöskään ikävöisi ja anto pusun poskelle ja nousi suomen joutseneen joka seilas pois.

googletin ton nimen äsken ku oon sen joskus jossain kuullu ni se on joku näyttelijä mut oudointa on että se nainen mun unessa oli oikeesti toi sama nainen, ihan älyttömän haikee olo ja kauhee vitutus :?

ny tuli mieleen et oon ton kuullu aarne tenkasen biisis ton nimen, sonora baarin kaunis sophia loren.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Albaani. Sophia Loren on "joku näyttelijä"?
Sen elokuvia kattellessa on miehet hieman kuolaa valutelleet. Joskus. En myönnä.
http://www.youtube.com/watch?v=xSdFfO120pM :D
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

Sen elokuvia kattellessa on miehet hieman kuolaa valutelleet. Joskus. En myönnä.
en oo ennen nähny mut mä voin kertoo sulle yyveellä miltä sen alkkarien takana näytti :lol: niisk tuli oikeen ikävä, pitää imutella sen leffoja jokunen ni saa fiilistellä :D

"the one that got away"
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Sen alkkarien takana näytti samalta ku muidenki. On vaan hienommassa paketissa. :D
Vastaa Viestiin