Unien tulkintoja?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

:shock:

Näin viime yönä älyttömän todentuntuista unta, jossa synnytin seitsikon (seitsikot?), neljä poikaa ja kolme tyttöä, kaikki käsittämättömän suloisia. Uni taisi alkaa synnytyksestä, joka toimitettiin keisarinleikkauksella. Olin unessa koko ajan hirveän väsynyt, tosin en vastasyntyneistä johtuen, vaan ennemminkin synnytyksen jäljiltä. Luokkakokoukseenkin osallistuin ja kun vanhojen luokkakavereiden kanssa vertailtiin elämäntilanteita, vuoroni tullessa totesin ylpeänä, että "No, mä olen seitsemän lapsen äiti." Muistan mieheni sukulaismiesten kehuneen unessa miestäni siitä, että sai siitettyä poikavoittoisen seitsikon :lol: Samoin muistan elävästi, kuinka mieheni yritti asetella kaikki sisarukset ylävartaloni ihoa vasten, makasin sohvalla selälläni ja mies pinosi vauvoja ympärilleni ja päälleni :lol:

Kaikista kummallisinta oikeastaan on, että herätessäni olin kamalan pettynyt siitä että kaikki olikin vain unta. Mieheni uskoo vahvasti että näen enneunia, joten kun kerroin hänelle unestani, hän totesi kylmän rauhallisesti: "Kiva juttu, miten hitossa aiot keksiä seitsemälle lapselle jokaiselle kolme nimeä?" (olen vakaasti päättänyt, että lapseni saavat kolme etunimeä) :lol:
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

En tiedä pitäisikö tämä laittaa enneunien puolelle vai tänne, mutta koska tämä ei ole toteutunut vielä, niin laitetaan tänne.

Viime yönä asuin tässä kerrostalossa missä oli useampia kerroksia (ainakin yli neljä). Asuin kolmannessa kerroksessa, päätyhuoneistossa. Eräänä päivänä tullessani kotiin oli asuntoni oven ulkopuolelle rikottu kännykkä, Samsungin musta kapistus. Puhelin oli ns. läppämalllinen, ja näyttöläppä (iso näyttö) oli irronnut alaosastaan. Silti puhelin muka toimi, eikä tarvinnut kuin liimata yläosa ja alaosa yhteen saadakseen siitä toimivan.

Otin puhelimen mukaani sisälle ja hetken päästä se soi. Näytössä luki "My momma", missä ei tietenkään ollut oikein mitään järkeä. En vastannut puheluun. Myöhemmin tulin katumapäälle ja soitin kyseiseen numeroon. Nainen vastasi "joo" tai vastaavaa ja selitin asiani löytyneestä puhelimesta. Nainen sanoi olevansa nyt huolissaan, sillä hän ei ollut saanut poikaansa hetkeen yhteyttä ja oli kuvitellut tämän olevan vain jossain menossa, puhelimen ollessa kotona/autossa/vastaavassa. Hän aikoi tehdä katoamisilmoituksen ja pyysi minua puhelimen kautta kuvailemaan kaikkea, mitä tiesin. Samalla minulle selvisi, että pojan sukunimi alkoi k-kirjaimella ja etunimi h-kirjaimella. Sukunimi oli ehkä Korhonen (heikkoja mielikuvia) ja etunimi mahdollisesti Heikki, Heino. Joku semmoinen.

Että jos lähiaikoina katoaa tämän niminen poika (iältään 18-28), niin uneni mukaan hän on kuollut (mutta ruumis on hukassa). Samaan tapaukseen liittyy ehkä neljä muutakin ruumista, kaksi lapsen ja kaksi naisen. Ja väkivaltainen kuolema. (Näitä en osaa selittää, olivat vain osana tuon unen elementtejä.)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Viimeyönä näin aikamoisen unen joka heräämisen jälkeen tunki mieleeni niin etten saanut enää kunnolla nukuttua.
Uni lyhyesti kerrottuna meni näin; Olin ilmeisesti pakosalla jonkun tyypin kanssa metsässä, ihan kuin oltaisiin etsitty joitain henkilöitä? Olimme olleet ilmeisesti kauan pakosalla sillä meillä alkoi jo olla kauhea nälkä. Ammuimme pari rusakkoa joiden lihat söimme raakana (hyi, sitäpaitsi olen semivegetaristi). Jatkoimme matkaa ja pian eteemme tuli kaksi nuorehkoa, muistaakseni poikaa jotka sitten myös tapoimme ja joiden lihaa söimme. Sen jälkeen tiesimme (mistä?) että poliisi on perässämme. Juoksemme yhä metsässä kunnes tulemme maatilalle joka muistuttaa paikkaa missä mumma ja paappani ennen asuivat. (jostain syystä olen alkanut uneksimaan tästä.) Haimme vajasta auton ja auton nähtyä tajusin että tuo tyyppi on eksäni kaveri. Hänen kanssaan sitten ajoimme kovaa vauhtia karkuun ja välillä matkamme näkyi USA:n kartalla :roll:
Olisi kiva tietää mitä tuo kannibalisointi tarkoitti. En kokenut sinällään unea painajaisena, herättyäni en ollut yhtä paniikkimainen kuin normaalisti painajaisista herättyäni. Uni kuitenkin oli "pettymys" ja oksettava ja se lihan syöminen tuli mieleeni kun yritin uudelleen saada unta.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Clyde kirjoitti:Olisi kiva tietää mitä tuo kannibalisointi tarkoitti.
Sitä, että olet katsonut liikaa telkkaria. Nelonen esittää tänään dokumentin "Kannibaalin tunnustukset" ja kyseistä ohjelmaa on mainostettu viikon verran nyt melko tiuhaan. :wink:

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

VoDKa kirjoitti:
Clyde kirjoitti:Olisi kiva tietää mitä tuo kannibalisointi tarkoitti.
Sitä, että olet katsonut liikaa telkkaria. Nelonen esittää tänään dokumentin "Kannibaalin tunnustukset" ja kyseistä ohjelmaa on mainostettu viikon verran nyt melko tiuhaan. :wink:
Entä jos ei ole omistanut TV:tä 1½ vuoteen ;) Enkä ole kyllä katsonut mistään muualtakaan mitään kannibalistijuttuja :?
hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:26 pm

Viesti Kirjoittaja hidas mutta heikko »

Toistuvia unia on minulla kahdenlaisia.

Toisessa nousen korkealle, puuhun tai korkean talon katolle. Siellä jostain syystä on tehtävä jotain, mutta puu tai jopa talo alkaa huojua tuulessa niin että on todella vaikea olla siellä. Sieltä on sitten jotenkin kikkailtava alas, hypättävä toisen talon katolle ja joskus jopa on kiivettävä uudestaan ylös. Joskus olen ollut unessa, jossa voin "päättää tekemisistäni", jolloin olen kokeeksi loikannut alas ja pudotus tuntuu fyysisesti - en tosin ymmärrä miten. Viimeksi näkemässäni tällaisessa unessa miljöö muistutti lähinnä käsitystäni Vuosaaresta tai lähinnä Aurinkolahden puolesta (ei, en asu siellä, käynyt olen). Kuitenkin aina noihin unien ympäristöihin sekoittuu lapsuuden paikat ja seudut jollakin tavalla - joskus kyseessä on ollut puu johon olen joskus kiivennyt. Outoa. Tämä on se yleisempi muistamani toistuva uni.

Sitten tässä harvinaisemmassa unessa olen tilanteessa, jossa jokin ajaa minua asunnossa takaa aina huoneesta toiseen. Olen aika diplomaattinen ja konfliktia välttävä siviilissä, kamppailuharrasteista huolimatta (tai niiden vuoksi), mutta unen lopussa olen ehtinyt johonkin huoneeseen jossa käännyn oveen päin päättäen että nyt riittää perkele, antaa tulla (mitä sieltä lieneekin tulossa) ja valmistaudun puolustautumaan parhaan kykyni mukaan. Nostan nyrkit pystyyn ja adrenaliini nousee. Ovi alkaa aueta, mutta en näe mitä siellä takana on koska herään. Tässä nähdyssä unessa värisävyt ovat kaikkialla hyvin punaista tai tummaa aina mustaan asti.

Jälkimmäinen uni on helpompi tulkita monien asioiden pohjalta, jotka tiedän ainoastaan minä, mutta ensimmäinen on täysi mysteeri. Kenties se kertoo, että perimäni on suhteellisen lähellä apinaa kiipeilyaspektin vuoksi.
MegaB
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 2:06 pm
Paikkakunta: Kervo

Viesti Kirjoittaja MegaB »

Näin viimeyönä todella hämärän unen, jonka kaltaista en ole koskaan ennen nähnyt..
Olin ostoskeskuksessa lasteni kanssa ja yhtäkkiä huomasin että oikean käteni ihon alla liikkuu jotain.. kädestä tulee ulos mato!! Sama toistuu useasti, madot ovat eri pituisia, värisiä ja muotoisia. Yhtääkkiä olen terveyskeskuksessa ja puolituttu sairaanhoitaja selittää että tämä on ihna normi juttu. Ei ollenkaan todellista vaan olen juoppohullu!!
Aamulla heräsin ja oli todella paha olo! En ota alkomahoolia kuin joskus viikonloppuisin, eli en miellä itseäni juopoksi tms :)
Sitten mietin voisiko tämä johtua jotenkin riidasta joka muksuilla oli eilen? Minä tietenkin erotuomarina ja sovittelijana. Olen jo tytöille pari päivää hokenut, että lopettakaa nyt toi tappelu, että mun pää ei kohta enää kestä...
Varmaan vaan jonkin asteista väsymistä ja halua vetää pää täyteen ja viitata hetkeks kintaalla koko katraalle :D
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Clyde kirjoitti:Viimeyönä näin aikamoisen unen joka heräämisen jälkeen tunki mieleeni niin etten saanut enää kunnolla nukuttua.
Uni lyhyesti kerrottuna meni näin; Olin ilmeisesti pakosalla jonkun tyypin kanssa metsässä, ihan kuin oltaisiin etsitty joitain henkilöitä? Olimme olleet ilmeisesti kauan pakosalla sillä meillä alkoi jo olla kauhea nälkä. Ammuimme pari rusakkoa joiden lihat söimme raakana (hyi, sitäpaitsi olen semivegetaristi). Jatkoimme matkaa ja pian eteemme tuli kaksi nuorehkoa, muistaakseni poikaa jotka sitten myös tapoimme ja joiden lihaa söimme. Sen jälkeen tiesimme (mistä?) että poliisi on perässämme. Juoksemme yhä metsässä kunnes tulemme maatilalle joka muistuttaa paikkaa missä mumma ja paappani ennen asuivat. (jostain syystä olen alkanut uneksimaan tästä.) Haimme vajasta auton ja auton nähtyä tajusin että tuo tyyppi on eksäni kaveri. Hänen kanssaan sitten ajoimme kovaa vauhtia karkuun ja välillä matkamme näkyi USA:n kartalla :roll:
Olisi kiva tietää mitä tuo kannibalisointi tarkoitti. En kokenut sinällään unea painajaisena, herättyäni en ollut yhtä paniikkimainen kuin normaalisti painajaisista herättyäni. Uni kuitenkin oli "pettymys" ja oksettava ja se lihan syöminen tuli mieleeni kun yritin uudelleen saada unta.
Tämä nyt on vain tällaista arvailua, kun en tunne sinua enkä tiedä taustojasi, mutta kannibalismi on ikivanha initiaatioriitti, jolla otettiin itseen uusia ominaisuuksia. Koska olet menossa esivanhempiesi maatilalle, niin se saattaisi tarkoittaa sitä, että sinun pitäisi hyväksyä itsessäsi joku piirre, joka liittyy vanhempiisi ja esivanhempiisi. Ilman omien ominaisuuksien hyväksymistä ihmisestä ei voi tulla kokonaista, ja hyväksyminen ei tarkoita, että sinusta silti pitäisi tulla samanlaista, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Pako unen lopussa kuvaa sitä, että yrität paeta tätä asiaa, vaikka se onkin nousemassa pintaan alitajunnasta, koska näet näitä unia.

Toivottavasti meni edes sinne päin. Tämä analyysi perustuu 100% jungilaiseen psykologiaan, antropologiaan ja ABC:n besserwisser-takuuseen. ;) :lol:
Every ship must sail a world.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Voisikohan joku analysoida viimeöisen uneni, jäi nimittäin häiritsemään ihan kunnolla.

Elikkäs, en muista unestani kovinkaan paljoa, mutta tämän muistan täysin kristallinkirkkaasti: Olin nykyiseen kouluuni menossa pitämään esitelmää, parkkeerasin autoni kunnolla parkkiruutuun. Menin luokkaan ja huomasin, että luokka on täynnä ala-asteella samalla luokalla olleita ihmisiä (tietenkin nyt aikuisina) ja mietin, että "Jippiaijee, mitähän tästäkin tulee". Noh, aloitin sitten esitelmän pidon, mutta kukaan ei kuunnellut minua vaan häsläsi ja teki vaikka mitä muuta. Koitin sitten saada heidät lopettamaan, mutta kun sama meno jatkui, minulla kärähti ja karjuin, että "Voisitte aikuistua!". Avautumisen jälkeen pakkasin tavarani laukkuuni ja lähdin siltä seisomalta luokasta ulos autolleni. Se kuitenkaan ei enää ollut siinä parkkiruudussa, missä sen piti ja pitkän selvittämisen jälkeen selvisi, että poliisi on vienyt sen. Menin sitten poliisiasemalle, jossa he lätkäisivät minulle laskun eteen, että en saa autoani ennenkuin olen laskun maksanut. Muistan vielä, että sen summa oli 407 euroa ja kun koitin selittää poliisille, ettei minulla ole moisia rahoja, niin poliisi vain voivotteli asiaa. Loppujen lopuksi jouduin soittamaan isälleni ja selittämään tilanteen.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Tää on ihan tuulesta temmattu sillä en tunne sinua tai elämäntilannettasi mitenkään. Se aina auttaa unientulkinnoissa paljon.
Kuitenkin; ehkä luulet että elämäsi on nyt ojennuksessa mutta onko se? Oletko siitä jotenkin epävarma? Tunnetko ehkä olevasi kaveriporukkasi "aikuinen"? Ehkä muut tuntuvat sinusta lapsellisilta? Et ehkä tunne siksi kuuluvasi joukkoon eli ts. "kukaan ei kuuntele sinua".

/Edit: kiitos ABC mahtavasta tulkinnasta, ihan meni kylmät väreet ;) Eli oikeaan osuit.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Clyde kirjoitti:Kuitenkin; ehkä luulet että elämäsi on nyt ojennuksessa mutta onko se? Oletko siitä jotenkin epävarma? Tunnetko ehkä olevasi kaveriporukkasi "aikuinen"? Ehkä muut tuntuvat sinusta lapsellisilta? Et ehkä tunne siksi kuuluvasi joukkoon eli ts. "kukaan ei kuuntele sinua".
Itse asiassa olen pelottavan tietoinen siitä, ettei kaikki ole juuri nyt kondiksessa ja ojennuksessa, olen aika rikki ja "tuuliajolla" henkisesti sekä myös työhön liittyvissä jutuissa. Minun kaveriporukkani on suht pieni ja heistä vain yksi osoittaa tällä hetkellä olevansa äärettömän lapsellinen, itse asiassa olen ko. ihmisen kanssa mykkäkoulua juuri nyt. *pohtiva ilme*

Minua vain hämmentää niin kamalasti tuo autoni tuossa, se näytteli minulle isompaa osaa tuossa unessa kuin purkautumiseni esitelmän jälkeen. Suoraan sanoen rakastan autoani, sen avulla pääsen välillä pakoon ihan kaikelta kun lähden vain ajamaan ristiin rastiin. Lisäksi minua häiritsee vahvasti tuo 407 euroa, mietin että mitä ihmettä se voi kuvastaa. En ole vähään aikaan edes harkinnut ostavani jotain, mikä maksaisi noin paljoa...
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Howler kirjoitti:Itse asiassa olen pelottavan tietoinen siitä, ettei kaikki ole juuri nyt kondiksessa ja ojennuksessa, olen aika rikki ja "tuuliajolla" henkisesti sekä myös työhön liittyvissä jutuissa.
Tuohon juuri tarkoitin sitä autoasi. Aluksi se oli hyvin parkissa, eli ehkä ulkoinen olemuksesi näyttää että kaikki on hyvin tai uskottelet itsellesi että kaikki on hyvin. Kun taas mietit hetken ja katsot asioita oikein niin huomaatkin että asia ei olekaan niin (vrt. auto ei olekaan parkissa).
Itse en ole koskaan saanut noita omia numeroita tai joidenkin henkilöiden nimiä selville mitä tarkoittavat. Olipa kerran unessani lihava oranssihiuksinen lesbo nimeltä Pinja joka yritti minua. Nyt kammoan sitä nimeä, ehkä se on ollut ainut "tarkoitus" sillä :lol:

Ainiin, ja jos kerran kaverisi on nyt suuressa roolissa (mykkäkoulu) niin vielä helpommin tuollaiset asiat tulevat uniin.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Lisäksi minua häiritsee vahvasti tuo 407 euroa, mietin että mitä ihmettä se voi kuvastaa. En ole vähään aikaan edes harkinnut ostavani jotain, mikä maksaisi noin paljoa...
Jos haaveilet salaa Peugeot 407 -autosta... :wink:
Nothing is quite what it seems
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Maybrick kirjoitti:Jos haaveilet salaa Peugeot 407 -autosta... :wink:
Mikä se semmoinen on?
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ilmeisesti on mahdotonta nähdä unta sukulaisista ilman veristä riitaa. Viime yönä taas sukulaiset oli paikalla, ei tässä kämpässä, eikä edes omassani, vaan erään lähisukulaisen. Siellä syntyi taas jumalaton riita en-tiedä-mistä jossa tilanne on aina se, että minä olen vastaan koko muuta sukua/sukulaista. Tämä siis tapahtuu joka kerta unissani, tappelu menee yleensä siihen pisteeseen asti, että yritän tappaa jonkun ihan tosissani, koska jos en tee sitä, tämä ihminen tappaa minut.

Lisäksi toinen uni mikä on alkanut yleistymään yhä useammin on tatuointi-unet. Unessa otan aina tatuoinnin ja mietin ennen sen aloittamista sattuuko se, mutta loppujen lopuksi en edes tunne koko neulaa ikinä.

Ensimmäinen uni kuitenkin hämää, koska sama teema toistuu jokaisessa unessa missä on mukana sukulaisiani.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin