Unien tulkintoja?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tulkinta:

Kahvittarena välttelisin lähipäivinä kioskeja ja seksibileitä 8)
jsamu84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:49 am

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

voi kun itekkin näkis unia tai muistais niitä.näen unia jtn 5-10 krt vuodessa,viimeks heräsin johonkin hauskaan uneen omaan nauruun sellissä nukkuessa.noista unien tulkinnoistahan kirjoja vaikka millä mitalla tiiä sit et mihin niistä uskois.itellä 3 kirjaa ja kertoovat eri merkitykset jokainen.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Viime yönä näin unta, että Bombay (terve vaan 8) ) oli pukeutunut sukelluspukuun ja toimi siis sukeltajana.
Hän esitteli meille rannan ihmisille lasten kesäpuseroa, ilmeisesti Madeleinen, jonka hän oli löytänyt merestä. Paita oli kärsineen näköinen, muistan kuvia myöden sen ulkoasun.
Oma tulkinta:
Nyt on tullut taas pitkästä aikaa paneuduttua Maddyn katoamiseen, joten tulee uniinkin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Heei! Bombay! Näin susta unta, come on! Sano jotain. 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Haha! :D En tätä ketjua liiemmin seurannu :) Hyvä uni, en olekkaan ikinä sukeltanut kunnolla, pitäsköhän harkita unesi innoittamana, jos vaik löytys madeleinen paita :D
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Sul oli sellaiset räpylät jalassa ja kumipuku :D
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

mä näin joskus yli vuoden joka ikinen yö saman unen ja heräsin samas kohdas joka yö. uni oli niin ahdistava että loppuvaiheessa pelotti mennä nukkuun ja meni kolmeakin vuorokautta ilman unta. uni meni näin, heräsin siinä unessa omasta sängystäni korisevaan ja raskaaseen hengitykseen joka kuului olohuoneesta. menin aina hiljaa olkkariin ja se hengityksen ääni oli oikeesti aivan järkyttävän oksettava ja kova, olkkaris oli vaaleet läpinäkyvät verhot jonka läpi näky et parvekkeella istui kumarassa joku ja sen hengitykseen heräsin aina. menin hiljaa raottaan verhoja ikkunalle ja hetken katselin sitä hahmoa, sillä oli aina pitkä repaleinen musta takki ja huppu pääs ja se vaan istu ja hengitti. aina kattelin sitä 5-10 min sitte se hengitys loppu niinku seinään muutaman sekunnin oli ihan hiljasta sit se hahmo käänty muhun päin aivan helvetin nopeesti ja silä ei ollu lainkaan silmiä eikä nahkaa naamassa, se alko pitään aivan saatanan kovaa ulinan ja korinan sekasta ääntä ja ojensi kätensä mua kohti anovasti, ei ollu mitenkää uhkaava ja jotenki oli surullinen. vaan tuijotti tyhjillä verisillä kasvoillaan ja piti älyttömän kovaa ja järkyttävää ääntä ja ojensi käsiään mua kohti ja mua alko sattuun korviin se ääni aivan saatanasti ku se huusi ja sitte heräsin aina samaan kohtaan. vuosi ja vajaa 4kk joka ikinen yö toi sama uni vaikka oli juopottelemas ja sammu ni silti heräsin yöllä tohon. sitte se vaan loppu yhtäkkiä kohta vuosi aikaa ku viimeks oli toi painajainen. oli oikeesti aivan vitun järkyttävää joka yö herätä tohon kävin psykiatrillakin se ei osannu sanoo yhtään mitään tohon kyseli vaan et aionko tehä itelleni jotain ym ja alko ehdotteleen lataamoo etten tee mitää itelleni ni löin hanskat tiskiin päälääkärille, ku mitään hyötyä ei ollu. reilu puolen vuotta joutu syömään rauhottavia ja unilääkkeitä ja silti oli tosi kovat univaikeudet. muijaki siirty nukkuun sohvalle ku joka yö heräs mun huutoon ja vaikerointiin. mutta jos jollain on mitään hajua mitä toi tarkotti jos mitään ni olis kiva jos kertoisitte.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Albaanisissi:
Pääasia, että olet päässyt nyt painajaisestasi eroon. Tässä eräs luetun ymmärtämiseen ja arvailuun perustuva unen tulkinta, älä ota liian vakavasti.

Mieti itse, mitä pahaa siellä parvekkeella voi itselleen tehdä, joka aiheuttaa hengenahdistusta ja kovaa krohinaa? Oletko tupakkamiehiä?

Ehkä olet unesi läpi kuorsannut ja yhdistänyt sen tupakointiin, joka yleensä tapahtuu nykyään (onneksi) parvekkella. Tupakointi aiheuttaaa yleensä limaneritystä, joka saa taas kuorsaavan hengityksen tukkoon.

Parvekkeella oleva kumara ja huomiotasi vaativa hahmo olet sinä itse.
Et uskalla kohdata "silmästä silmään" (mustiin pukeutuneella hahmolla ei ole silmiä, eikä kasvoja hän haluaa pysytellä tuntemattomana) omaa pimeää puoltasi (riippuvuus terveyden kustannuksella, näitähän on meillä jokaisella) ja seurauksia, jotka se aiheuttaa, hengitysinfektiot, pahimmassa tapauksessa keuhkoahtauma tai keuhkosyöpä.

Jos et ole tupakkamiehiä niin en keksi mitään selitystä unellesi.

Joillakin tuttavillani (toisistaan tietämättä ovat kertoneet)on ollut vahvoja kipulääkkeitä, jotka aiheuttavat rottaunia. Olisiko painajaisten syy jokin epäsopiva lääkeyhdistelmä?

Oliko se syy vaimon muuttamisesta sohvalle nukkumaan sittenkin kuorsaaminen eikä painajaiset? :idea:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Tuuli@
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 11:23 am

Viesti Kirjoittaja Tuuli@ »

Harvakseltaan tänne olen kirjoitellut, mutta nyt tähän aiheeseen on ihan pakko osallistua :).

Mä näen paljon unia. Olen nähnyt myös enneunia. Meillä suvussa niin isän kuin äidin puolella kulkee "unennäkemisen lahja" vai miksikä sitä nyt haluaakaan kutsua.
Isälläni tämä kyky on ällistyttävä, alkoi hänen ollessaan noin kolmikymppinen. On nähnyt useita enneunia, jotka siis toteutuneet. Kaikkein mielenkiintoisimpia ovat kuitenkin isäni unet, joiden hän itse arvelee olevan edellisestä elämästään. Hän on unissa espanjalainen sotilas (muistaakseni lentäjä?). Isäni ei ole koskaan matkustanut Tukholmaa pidemmälle, eikä tiedä Espanjasta mitään. Unissa hän on kuitenkin yksityiskohtaisesti nähnyt jonkun luostarin, jossa yöpyi, ja tiesi pienen paikkakunnan nimenkin. Ja ällistyttävää kyllä - se paikka on todella olemassa. Sekä muita yhtäläisyyksiä.

Mutta siis omiin uniini.

Enneunet ovat tosiaan kristallinkirkkaita ja erottuvat muista unista selkeästi.

Joskus muutama vuosi sitten, kun miehelläni oli työsuhde katkolla ja paino huoli taloudellisesta toimeentulosta, näin unessa edesmenneen enoni. Hän istui keinutuolissa valkoinen kauluspaita ja musta liivi päällään, hyväntuulisena. Enoni oli eläessään kova vitsailemaan. Unessa hän katsoi minua ilkikurisesti, ja sanoi humoristiseen sävyyn: "Perusta kuule hautaustoimisto. Niille riittää kohta töitä."
Tuon unen jälkeen seuraavan puolen vuoden sisällä meidän suvussa oli 12, aivan oikein, kahdettoista, hautajaiset. :shock:
Erityisesti unesta jäi mieleen, että enon ääni tuntui tulevan ikäänkuin unen "ulkopuolelta".

Toinen enneuni:
Unessa olen edesmenneen tätini, äitini sisaren, maatilalla, järven rannalla. (Täti menehtyi Alzheimerin tautiin, dementoituneena, noin 70-vuotiaana.) Unessa täti ei puhu mitään, hänellä oli käyttämänsä "kävelysauva" mukanaan ja viittilöi sillä seuraamaan itseään. Lähdin kulkemaan hänen perässään pitkin järven rantaa, kuljimme pitkän matkan metsäistä rantaa pitkin kunnes saavuimme talon luo. Talossa ei ollut sisällä muuta kuin portaat. Täti viittilöi minua kulkemaan nuo portaat ylös, ja toiselta puolelta ne johtivat alas. Kuljettuani portaat huomasin päätyneeni samaan aikaan ja paikkaan kuin unen alussa. Tunnelma oli hyvin, erittäin ahdistunut, toivoton.

Seuraavana päivänä unen jälkeen tuon tätini tyttären, eli serkkuni, miehen aivoveritulppa uusiutui kohtalokkain seurauksin.
Tajusin silloin, että tuo unen "paluu samaan aikaan ja paikkaan" merkitsi nimenomaan sitä uusiutumista.


Sitten muihin uniin. Tässä pari viikkoa sitten näin erityisen hassun unen, jonka takia se jäi myös mieleen :D .

Unessa saavun maanantaipäivänä töistä kotiin, haettuani lapset päiväkodista jne. Mieheni on kotona vastassa, ja kertoo, että appiukkoni on luvannut maksaa meille matkan Portugaliin, ja lähtö olisi jo samana iltana.
Kiirehän siinä tulee! Meillä ei ole edes matkalaukkua, joten komennan mieheni sellaista hankkimaan jostakin kaupasta ja hän lähtee.
Sitten muistan, että päiväkotiin pitää ilmoittaa lasten olevan viikon poissa, ja ehdinkin sinne soittaa juuri ennen päiväkodin sulkeutumista. Puhelimessa ollut hoitaja oli oikein hyväntuulinen ja toivotteli mukavaa matkaa.
Heti tuon jälkeen tajuan, että apua - enhän voi olla itse töistä pois viikkoa anomatta virkavapaata! Eikä töissä ole enää pomo paikalla siihen kellonaikaan.
Soitan appiukolle, joka on tosi äkäinen - ai miten niin et voi olla töistä pois? Senkun olet vain! Hän sentään maksaa matkan!
Muistan samassa, että yleensähän työpaikan iso pomo, siis oman pomoni pomo, on iltaan asti töissä - jospa hän olisi vielä paikalla. Kiiruhdan työpaikalle, lapset mukanani, ja tosiaan, ison pomon auto on pihalla parkissa. Huh!
Täytän ja tulostan työhuoneessani palkattoman virkavapaan hakemuksen, ja iso pomo allekirjoittaa sen toivottaen hyvää matkaa.
Riennän kotiin, mies on juuri saapunut matkalaukkuostoksilta. Innoissani soitan appiukolle, että voin sittenkin lähteä...

...ja eikös se kutale ollut mennyt perumaan sen matkan!!! Ja arvatkaa vaan, harmittiko, viikko palkatonta virkavapaata enkä edes päässyt Portugaliin :evil: .

Mulla olisi näitä unia vaikka säkillinen kerrottavaksi, mutta en nyt tuki palstaa enempää :).
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

no joo mä oon kyl tupakkamiehiä ja mullon viä astmaki päälle ja synnynnäisesti ahtaat hengitystiet..... perkele ei oo tullu ees mieleen et voi liittyä noihin kiitoksia kovasti lydia
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Viime yönä nähtyä. :wink:
Minä ja mieheni lähdettiin kyläilemään pikkukaupunkiin, joka sijaitsi Suomessa.
Olin kertonut miehelleni, että siellä asuu tuttavani, jonka kanssa on sovittu, että tulemme muutamaksi päiväksi hänen luokseen asumaan. (?)
Mies vähän kyseli, mutta kerroin vain epämääräisesti, että tuttava... :D
Kyseessä oli Doctor Lecter...Tuttu MurhaInfosta siis...Ei elokuvahenkilö.

Doc ei ollutkaan kotona, mutta ovi oli auki. Asetuimme taloksi. Sievä asunto, mielenkiintoisia esineitä kuin Remu aaltosella ja huom, erittäin hyvää porkkanakeittoa tms. joka oli vielä lämmintäkin. Katselimme valokuvia, ja tongin paikkoja muutenkin :oops: uteliaisuuttani. Mieheni ei ihmetellyt mitään. :shock:
Sitten näin käytävään tulevan hissin ja sieltä tulla kolisteli mies. Arvasin heti, että tohtori itse.. :wink:
Riensin heti tervehtimään, (jotta hän ei suuttuisi kun huomaa meidän kotiutuneen liiankin hyvin), hän oli yllättynyt, mutta onneksi vain iloisesti hämmästynyt. 8)

Nyt siis tiedän, miltä Doc näyttää (!) ja minkälainen koti hänellä on... Vai tiedänkö sittenkään?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

En usko unien tulkintaan, uskon, että jokainen voi varmasti itse tulkita omia uniaan, mutta että muutoin se on jokseenkin mahdotonta. Toisaalta, voivathan jotkut unet kertoa selvästi näkijänsä ajatuksista ja tunteista, jos esimerkiksi näet usein unen läheisesi kuolemasta, voi sinun kenties tulkita pelkäävän läheisesi kuolemaa _o/

EuroJR, tuo sinun unesi on todella samantyyppinen kun mitä itse näen. Onko uni saanut alkunsa ennen lentomatkaa (toisaalta, lentokoneella matkustaminen on jokaiselle tuttua ja siksi hyvä aihe painajaisiin)? Olen itse hirveä kontrollifriikki, ja tärkeiden tapahtumien lähetessä nään unia siitä, miten kaikki menee klassisesti pieleen. Tilanteet näissä painajaisissa ovat aina samantyyppisiä - mitään ei ole enää tehtävissä. Paitsi ehkä jos sittenkin ehtisi :lol: Eli sullakin on tuossa unessa se parin tunnin aika, jona kuitenkin periaatteessa ehtisi sekä pakata laukun että lainata rahaa, jos kävisi hyvä tuuri. Kysymys kuuluukin: löytyykö atk-tuoliltasi kontrollifriikki? Uskotko hyvin suunnitellun olevan puoliksi tehty, ja huolehdit suunnittelusta kaiken lisäksi usein itse?
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

joey kirjoitti: Kysymys kuuluukin: löytyykö atk-tuoliltasi kontrollifriikki? Uskotko hyvin suunnitellun olevan puoliksi tehty, ja huolehdit suunnittelusta kaiken lisäksi usein itse?
Uskon ratkaisun olevan jossain tuossa. Juuri näin ovat asiat, paitsi ettei ole atk-tuolia.

btw, taas olen nähnyt muutaman kerran näitä unia. Eivät näemmä lopu koskaan. Ja yksi painajainen seuraa aina silloin tällöin. Vuoristoradan juna suistuu raiteiltaan. Juontaa varmaan juurensa siihen, kun olin muutaman vuoden sitä aikanani kuljettamassa.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Oho, ihan jarrumiehenä! :wink: Kaikkien teinityttöjen unelma :D

Sun kannattaisi varmaan lähteä pohtimaan asiaa siltä kannalta, että miksi sulla toistuvat samat unet. Se käsittääkseni on kuitenkin kohtalaisen harvinaista. Itsekään en näe juuri koskaan toistona samaa unta, erilaisia variaatioita kyllä siitä, miten kaikki menee pieleen :D Yleensä liittyen opiskeluun tai työhön, oikeasti tärkeisiin asioihin.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mä näen jatkuvasti unia nuoruuden (13-17vee) ihmisistä ja paikoista, joiden kans en ole ollut vuosiin tekemisissä, varmaan päälle kymmeneen vuoteen. Outoa. Melkein joka yö. Tulkitkaapa :)
Vastaa Viestiin