Ihmeparantajat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tätä ollaan kyllä naureskeltu jo useamman päivän ajan. varsinkin tätä tanssahtelua käärmeen niskan päällä...parempi kuin mikään komiikkatehdas:)
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17032
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ennen toista maailmansotaa ilmestyi Helsinkiin saksalainen lääkäri, joka tuntui mullistavan oikeaoppisen lääketieteen monisatavuotiset saavutukset aivan perin pohjin. Hänen hoitotapansa perustui jonkin salaperäisen säteilyn hyväksikäyttöön ja pian potilaita tulvi hänen käsittelyynsä. Hoidossa käytetty vekotin olikin kerrassaan vaikuttava.

Potilas sai istua messinkilevyllä, joka oli yhdistetty arvokkaannäköiseen valonheitintä muistuttavaan laitteeseen paksulla, kiehkuraisella metallijohdolla. Kapistus ei tarvinnut edes sähkövirtaa; avaruuden eriskummalliset voimat pitivät huolen tervehdyttävästä vaikutuksesta. Lisäksi niitä varten, jotka tunsivat tuskia päässään tai niskassaan, tohtori oli konstruoinut messinkilangalla vahvistetun päähineen. Ja kas, kun sitä hetken käytti, kohta oli tauti tipotiessään!

Lopuksi vielä niitä varten, joille säteilyn voima ei tuonut helpotusta, tohtori piti apteekkia, josta hänen lääkemääräyksillään sai rohdoksia. Aivan varmaa on, että lääkkeet vaikuttivat ainakin jossain suhteessa, sillä niiden pääasiallisena sisältönä oli sprii.

Tohtorin komeettamainen nousu herätti ansaittua huomiota. Ansaittua ennen kaikea siksi, että ilmeni hänen lääkäriytensä olevan täysin tuulesta temmattu. Tietenkään hänellä ei ollut mitään vaadittavia lupia lääkärintoimen tai apteekinpidon harjoittamiseen. Ja monia ihmisiä parantanut säteily poistui salamannopeasti heti kun huijari joutui kiinni. Puoskari sai ansaitsemansa rapsut ja menetti myös verrattomat vehkeensä.

Lähde: Rikospoliisin mukana 28/1958

Kuten moni muistaa, niin tämän lääkärin säteilylaitteet olivat nähtävillä Poliisimuseossa Helsingissä, Ratakadun ja Fredrikinkadun kulmauksessa KRP:n tiloissa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

seireeni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 12:47 pm

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Kertokaapa, onko kenellekään omakohtaista tai jonkun läheisen kautta koettua kokemusta parantajista? Onko joku todellakin saanut apua fyysiseen (tai psyykkiseen) sairauteensa parantajalta? Oliko kyseessä hetkellinen helpotus, vai lähtikö esim. migreeni pysyvästi pois ihmisen elämästä? Mihin parannus perustui, kosketusta vai kaukoparannusta?
"I think it was sick and weird."

debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Ihan uteliaisuuttani kysyn: käytkö siellä kirjoittamassa?

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

debbie kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kysyn: käytkö siellä kirjoittamassa?
Mitä? No en todellakaan. En ole uskovainen enkä kyllä sen enempää jaksa trollata tai väitellä noiden kans.

debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Bombay kirjoitti:
debbie kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kysyn: käytkö siellä kirjoittamassa?
Mitä? No en todellakaan. En ole uskovainen enkä kyllä sen enempää jaksa trollata tai väitellä noiden kans.
Siellä kirjoittaa jännä yhdistelmä uskovia ja ei-uskovia, jotenkin aika äärilaidan tyyppejä molemmista suunnista.

debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

seireeni kirjoitti:Kertokaapa, onko kenellekään omakohtaista tai jonkun läheisen kautta koettua kokemusta parantajista? Onko joku todellakin saanut apua fyysiseen (tai psyykkiseen) sairauteensa parantajalta? Oliko kyseessä hetkellinen helpotus, vai lähtikö esim. migreeni pysyvästi pois ihmisen elämästä? Mihin parannus perustui, kosketusta vai kaukoparannusta?
Jännä kun kysyit migreenistä. Mieheni kärsi pahasta migreenistä aikoinaan. Tuska oli kova. Kun hän tuli uskoon, migreeni katosi. Ei hän käynyt kenenkään parantamisen armolahjan omaavan luona, migreeni vain katosi. Kyllä me pidimme sitä ihmeenä, Jumalan lahjana.

Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Tuossa edellä oli tarinaa saksalaisihmelääkäristä.

Kauan sitten eräs vanha tohtori kertoi minulle isästään - hän oli myös lääkäri - miten isä teki leikkauksia omalla vastaanotollaan (normaalia tuohon menneeseen aikaan) ja äiti avusti, vaikka ei ollut koulutustakaan. Vaimo keitti suolaliemen puusaaviin, johon suolet laitettiin esim. vatsaleikkauksen ajaksi.

Eräänä iltana vanha tohtori oli poissa ja vaimo siivosi vastaanottoa, kun paikalle tuli hyvin sairas rouva, jolla oli kova päänsärky. Eihän naisparka osannut auttaa, pyysi tulemaan myöhemmin takaisin kun miehensä olisi paikalla, mutta rouva näyttikin ruskeaa pulloa hyllyllä ja sanoi: "Tuosta tohtori aina antaa minulle ruokalusikallisen ja päänsärky helpottaa heti."

Niinpä rouva toimi kuten miehensäkin olisi toiminut, ja antoi rouvalle pullosta ruokalusikallisen, ja potilas sai avun välittömästi. Potilaan lähdetty tohtorin vaimo katsoi mitä ainetta pullo sisälsi ja siinä luki: Tislattua vettä.

Joten älkäämme väheksykö plasebo-vaikutusta - se on hyväksi koettu ennenkin ja täysin vaaraton. Kyse ei ole ainoastaan luulosta ja kuvittelusta - vaikutusmekanismi voi olla paljon monimutkaisempi juttu.

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/plasebo.html
Alethes doksa meta logu

bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 10:45 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

debbie..Kiitos Jumalalle, että teitä on kohdannut terveys.
Jumala parantaa vielä tänäkin päivänä, monet kertomukset olen saanut itsekkin kuulla.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Niinhän tuolla raamatuissa sanotaan, että lopun aikoina ihmisillä on nälkä ja jano, mutta ei ruuan ja juoman jälkeen, vaan Jumalan sanan jälkeen. Ja kulkevat maan äärestä toiseen etsien eivätkä löydä, koska Sana on jo otettu pois... mielenkiintoista että Sana on niinkuin esine joka on laskettu maan päälle tietyksi ajaksi, se on ihmisten keskuudessa tietyn ajan ja otetaan lopulta pois.
Nothing is quite what it seems

bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Näin se on, olet lukenut Raamattua, mutta tuo tapahtuu tänä lopun aikana vielä, siinä on yksi ennuste lopunajalle.

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Tuosta sana ja ylistys -"seurakunnasta"...

Ei se ole mikään seurakunta. Ei edes rekisteröity uskonnollinen yhdistys vaan ihan puhdas ry.

Kikä on kaiken takana? Rahapa tietenkin. Pyseisen porukan veli saarikalle ("pastori") saarnaa ns. menestysteologiaa eli sitä että hurskaalle jumalan miehelle jumala vaan antaa mammonaa maallisenakin aikana. Näin ollen rikkaus maallisessa muodossaankin monasti todistaa hänen mukaansa hurskaudesta.

Mies on täysin mielivaltainen ja on keksinyt esim. säännön keskustelupalstalle että Israelia ei saa missään olosuhteessa pilkata tai arvostella. Kyseinen jannu otti uuden säännön käyttöön taannehtivasti niin että sen nimissä jaettiin siten banneja niille jotka olivat arvostelleet lafkaa ja saarikallea tai tässä tapauksessa israelin toimintaa ennen sääntöä.

Pitkään mietin miten tämä onnistuu että pystyään tekemään merkittäviä varainsiirtoja yhdistykseltä "pastorilleen" joka tietenkin nauttii kertomansa mukaan hyvin pientä liksaa.

Selvisi lopulta. Ei se niin toimikkaan, vaan se toimii niin että a) minä perustan ry:n joka saa jollain lailla karismaa ja ihmisiä maksamaan kymmenyksiä yms. b) vaikka Mikko Kivinen (karismaattisena ja spontaaninan näyttelijänä) perustaa vastaavan poppoon.

Minä kutsun Mikko Kivisen puhumaan seurakunnan tilaisuuteen ja puhujankorvauksena maksan hänelle vaikka 5000 euroa.

Lieneekö yllätys jos minä sitten saan kuukauden kuluttua kutsun puhumaan ja saan siitä puhujanpalkkiota 5000 euroa.

Eipä siis ihme että melko kielitaidoton (kielilläkin puhuu kankean oloisesti) veli saarikalle saa kutsun jonnee seurakuntaan afrikkaan puhumaan.

Ja sen jälkeen on vielä vähemmän ihme että afrikasta saapuu tumma jannu puhumaan lappajärvelle S & Y tilaisuuteen. Silloin puhujanpalkkiokaan ei enää liene se 5000 euroa. Matkat ja majoituksen hoitaa luonnollisesti kutsunut seurakunta ja seurakunnan tileiltä ei vahingossakaan ole siirretty tilille jonka omistaja on seurakunnan oma mies.

(käytin esimerkkinä minulle henk. koht tuntematonta kivistä. Yhtä hyvin olisin voinut ottaa toiseksi seurakunnan perustajaksi vaikka mazan, raidin tai vaikkapa tohtori D:n)

Mielenkiintoisena pointtina todettakoon että Veli Saarikallella on myös kontakteja yhdysvaltoihin jossa tämä menestysteologia kukoistaa, onhan itse G. tuplaw usein puhunut jumalan tehtävästä yms. paskasta.

On aika mielenkiintoista että saarikallella näyttää olevan ainakin niihin videoihin joissa hänet on mainittu täysi moderoimisoikeus esim. youtubessa. Pistää vähän miettimään.

Veli saarikalle on myös nostanut syytteen tai siis tehnyt rikosilmoituksen yhden miehen yhtyeelle nimeltä veriryhmä (löytyy biiseineen ainakin blogspotista) joskaan se homma ei ole dennyt kun "poliisilla on muka kiireellisempää hommaa" :mrgreen:

(Mielestäni veriryhmän huumori on kyseenalaista mutta pitäisi sen saarikallenkin ymmärtää että tuossa hommassa kaikki julkisuus on hyvästä. Jos joku vaikka kuinka svittuuntuu saarikalleen, ei hänen tililtään saa mitään vietyä, ja aina joku taas suuttuu että " uskon miestä" vainotaan ja lahjoittaa jonkun roposen saarikallen seurakunnalle joka taas voi paksummin.)

Joo, ja olen siellä käynyt kirjoittelemassa muutaman sata kommenttia mutta aina mut on lopulta bannattu, jollain syyllä. Miksi oon moiseen aikaa käyttänyt? Siksi että vituttaa noin selkeä huijari jonka edessä yhteiskunta on voimaton.

Suurin syy ei ole fyrkka miksi mua ko. lafka vituttaa vaan se että saarikalle opettaa niin että jos et uskoon tule, niin vika ei ole saarikallen eikä jumalan vaan yksinkertaisesti sen onnettoman joka usein etsii viimeistä henkireikää kurjuutensa avuksi.

aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

seireeni kirjoitti:Kertokaapa, onko kenellekään omakohtaista tai jonkun läheisen kautta koettua kokemusta parantajista? Onko joku todellakin saanut apua fyysiseen (tai psyykkiseen) sairauteensa parantajalta? Oliko kyseessä hetkellinen helpotus, vai lähtikö esim. migreeni pysyvästi pois ihmisen elämästä? Mihin parannus perustui, kosketusta vai kaukoparannusta?
Mun pappani oli uskovainen, melkoisen harras sellainen. Papalla oli nuoresta pojasta lähtien ollut toinen jalka lyhyempi kuin toinen, koska oli ollut pahassa mopokolarissa, ja karannut sairaalasta joten hoito jäi kesken :D

No, iän myötä vaiva paheni,ja papan toinen jalka oli muutaman sentin toista lyhyempi,eli hän käytti aina kenkiä,joiden toinen pari oli korotettu pohjasta..ilman sitä hän "konkkasi" selkeästi,ja kävely oli hieman vaivalloista.

Kerran tuollaisessa kokouksessa oltuaan pappa meni eteen jossa ihmisten puolesta rukoiltiin. Jotain tapahtui, ja tämän jälkeen jalat olivat samanpituisia. Tämän ihmeen todisti myös lääkäri. Jokainen pystyi näkemään kävelytyylistäkin,että vaivaa ei enään ollut..

Itse koen asian melkomoisena ihmeenä, mutta ymmärrän, että joillekin tuottaa v aikeuksia uskoa, että sellaisia voi tapahtua. Myös oman isäni virkoaminen ns.kuoleman porteilta henkiin,ja täysin normaaliksi ihmiseksi oli selkeä ihme. Näin sanoivat itse Meilahden johtavat neurokirurgit,joten paha siinä oli vastaansanoa.

Kyllä se jotenkin pisti miettimään,kun kirurgi,joka on omistanut koko elämänsä lääketieteelle, sanoo,että "tätä ei voi selittää, täytyy sanoa,että mukana oli korkeammat voimat, lääketieteellistä selitystä ei löydy".

Ennen tuota en ollut mitenkään uskonnollinen, mutta nykyään olen avoin kaikenlaisille katsomuksille, sen verran tuo isän tapaus etenkin todisti minulle itsellenikin.

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Debbie, olisi kiva saada edelliseen viestiini sinunkin kommenttisi....

Vastaa Viestiin