Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Nylonköysi
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

En tiedä. Ehkä voisin. Ei se mikään ehdoton ei olisi, ovathan tuollaiset asunnot halpoja.

Ja mistäs sitä tietää, vaikka olisin jo sellaisessa asunut? Esimerkiksi edellinen asunto oli sen verran iäkäs, että kyllä sinne on varmasti kaikenlaista mahtunut.
kelmikontio
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 02, 2008 9:42 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja kelmikontio »

Kyllä varmaan pystyisi asumaan. Toisaalata ehkä jotain kauhufilkkaa katellessa vois ruveta jänskää.
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

Jalmari1 kirjoitti:
"Olen asunutkin. Ihan Turun keskustassa.

Saattaa siitä olle murha.infossakin. Oli aika tunnettu tapaus Turussa joskus. Kaks romanipoikaa hakkas heidät kotiins kutsuneen toimittajan hengiltä. "

Onko tämä se tapaus, jossa murhattu toimittaja taisi olla Rauli Badding Somerjoen Kari-veli? Tällaisen tapauksen muistaisin.
elämä on mysteeri
mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

tulikukka kirjoitti:Jalmari1 kirjoitti:
"Olen asunutkin. Ihan Turun keskustassa.

Saattaa siitä olle murha.infossakin. Oli aika tunnettu tapaus Turussa joskus. Kaks romanipoikaa hakkas heidät kotiins kutsuneen toimittajan hengiltä. "

Onko tämä se tapaus, jossa murhattu toimittaja taisi olla Rauli Badding Somerjoen Kari-veli? Tällaisen tapauksen muistaisin.

Kari tapettiin järjestysmiehen toimesta Seurahuoneella:
"Raulin veli Kari Somerjoki menehtyi 1989 Someron seurahuoneella jouduttuaan järjestysmiehen pahoinpitelemäksi. Veljekset on haudattu Someron hautausmaalle."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauli_%22B ... _Somerjoki
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
Justme
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 11:42 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Justme »

Melko visainen kysymys.

Asunnon pitäisi olla vähintäänkin täydellinen, että tietäen henkirikoksesta sen hankkisin. Jonkin sortin pahojen henkien ulos heiton kyllä suorittaisin, hyvissä ajoin ennen muuttoa.

Jos tietäisin, että surmattu on lapsi, jättäisin varmaan asunnon hankkimatta (jotenkin mä uskon että lapset jää herkemmin kummittelemaan).

Jos taas asuisin jo asunnossa kun selviäisi , että sion tapahtunut henkirikos... Jäisin varmastikin asumaan, jos mitään "kummitteluun" viittavaa ei olisi ilmennyt.

Jos entinen asukas taasen olisi kokenut luonnollisen kuoleman, uskon ettei se minua häiritsisi.

En tietäen myöskään suostuisi muuttamaan asuntoon jossa joku on itseltään hengen riistänyt.

Mutta tosiaan jos se olis se mun unelmien talo/asunto ja en saisi mitään huonoja viboja näytössä, niin lopupjen lopuksi on aivan sama mitä siellä on tapahtunut
"Hold the hand of your best friend, look into their eyes
Then watch them drift away
Some might say, we've done the wrong things,
For way too long, for way too long"
Mudwayne - World so cold
mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

ei tuottaisi mitään ongelmaa asua sellasessa talossa vaikka ois tapettu 10 ihmistä siellä!
Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

ystäväni asui ikävuosinaan 9-12 äitinsä kanssa kahden kerrostalossa, ja juuri siihen hänen asuntoonsa oli kuollut tapaturmaisesti nuori nainen. kyllä siellä kummitteli, askelia kuului ja esineitä hävisi, ei niin nuorena kyllä hän tajunnut mikä äänet aiheutti.. usein lähti naapuriin karkuun luullessaan jonkun murtautuneen asuntoon.. sai kuulla vasta muuton jälkeen mitä talossa oli käynyt :(
Wilma
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:25 am
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Wilma »

Kyllä mä olen jo heti tänne muutettuamme etsinyt uutta asuntoa noiden omituisten tapahtumien ja tuntemusten takia. Nyt kun vielä kuuli tuosta jonkin edellisen asukkaan kuolemisesta saunassamme, niin etsin entistä kiivaammin. Toki mielikuvituksellakin voi olla osansa, mutta mites selittää konkreettiset jäljet kropassa..
Kummitusjuttuja on kiva tsiigailla joskus telkusta, mut en mä niitä kotiini halua.
"Sweet justice!" -Cosmo Kramer
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja aniko »

Kaverini asui muutama vuosi sitten asunnossa jonka edellinen asukas oli tehnyt itsemurhan, ja siellä sattui aina kaikenlaista pientä, sähkölaitteet pätkivät ja radio ja televisio ottivat jostain häiriötä. Kaverini sanoi usein kuvitelleensa "jonkun" olleen paikalla, vaikkei kämppis ollutkaan kotona, ja sanoi joskus yhdessä huoneessa nähneensä jonkun hahmon. Samaa huonetta monet pitivät jotenkin ikävänä fiilikseltään, minä myös.

Japanissa yövyttiin joskus hostellissa joka oli kai sitten entinen (vanki?)mielisairaala. Itse olin aina niin väsynyt että nukuin sikeästi, mutta kaverini nukkui levottomasti eikä pitänyt paikasta lainkaan. Fiilis ei siellä kuitenkaan ollut ihan hirveän paha, mutta ehkä siellä oli jo käynyt niin paljon matkailijoita, että vanhemmat jutut olivat jo ikäänkuin laimenneet..?

Nykyisessä kämpässä asui aikaisemmin joku enemmän tai vähemmän pimeä tapaus, en tiedä mitä kaikkea se oli tehnyt. Mutta koska asunto sen jäljiltä piti rempata kokonaan, niin se on varmaan hävittänyt "energiajäljet" tai mitä näiden nyt ajatellaan olevan, koska erityisen ahdistavalta paikka ei tunnu.

Juu ja ensimmäinen postaus tänne, aihepiirin parissa olen joskus aiemminkin ehkä pyörinyt, terppa vaan.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8152
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Sinänsä hankala sanoa kun ei ole tarvinnut moista seikkaa miettiä.

Saattaisi se asumishalukkuus riippua siitäkin että millaisesta tapauksesta olisi mahdollisesti kyse. Varmaan se enemmän pohdituttaisi jos talossa olisi vaikka jokin raaka paloittelumurha tehty tms...

Vaikka ei henkirikoksesta kyse olekaan ja sivuaa aiheesta, niin en ehkä kovin mielelläni asuisi asunnossakaan jossa olisi vaikka ns. "Maunulan muumion" tapainen tausta takana.

Eli kaipa sitä mieluummin asuisi kuitenkin sellaisessa asunnossa jossa ei ainakaan tapettu ketään olisi.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja joey »

Justme kirjoitti: Asunnon pitäisi olla vähintäänkin täydellinen, että tietäen henkirikoksesta sen hankkisin.
Tästä tuli mieleeni: eihän suomalaisen asunnonvälityksen lainsäädäntöpuolessa ole mitään tähän liittyviä pykäliä?

Katsoin joku aika sitten JIMiltä australialaisdokkarin siskonsa ja vanhempansa kotiinsa raa'asti tappaneesta pojasta. Talo saatiin myytyä ja uusille omistajille selvisi talon viehättävä menneisyys vasta myöhemmin. Juttu taidettiin viedä raastupaan saakka, mutta lopputuloksena oli joka tapauksessa se, että nykyään Australiassa on voimassa laki, jonka mukaan tuollaisesta menneisyydestä on kerrottava ostajaehdokkaille.
Donhothiel
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:01 pm
Paikkakunta: Poste Restante
Viesti:

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Donhothiel »

Enemmän mua karmii se, että jos asunnossa on tehty esim.itsemurha tai joku on kuollut ihan "normaalioloissa". Jotenkin on sellanen olo, että silloin ne henget sunmuut jää sinne paljon varmemmin pyörimään ja toteuttamaan kaikkea sitä, mikä jäi kesken.
Murhasta/paloittelusta sunmuusta goremmasta toiminnasta aiheutuneet erilaiset eritejäämät kuitenkin poistetaan niin kovilla myrkyillä, ettei niistä pitäisi/saisi mitään jäädä. Ja varmaan monissa tapauksissa jonkinlainen remppakin on siinä vaiheessa ihan kohdillaan.
Nykyisessä asunnossani ei oman tietämykseni mukaan ole kukaan kuollut, mutta onhan tuolla talolla jo ikääkin eli ei voi tietää. Minua ja edellistä asukasta ennen asunnossa kyllä oli joku kuolemansairas mamma asunut, joka on hyvinkin paljon harrastanut sänkynsä kastelua ja se näkyy vieläkin makuualkovin lattiassa. Samoin myös tuoksuu.. Luojalle kiitos Gladesta! :P
Hoping, praying that I'll find a way to turn back time. Can I turn back time?
Prisoner

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Prisoner »

Itselläni kysymys olisi enemmän siitä että jos asuntoon on joku kuollut, niin kuinka kauan se on siellä maannut ennen kuin joku on löytänyt.
Jos aika on pitkä, en asuisi vaikka kuinka olisi jynssäty ja putsattu. Henkirikoksista ainakaan selvitättämättömissä en myöskään haluaisi asua juuri tuon tekijän paluun mahdollisuuden vuoksi.

Vähän asian vierestä tuli mieleen asunnoissa oleviin vainajiin liittyvä tapaus.
TV:stä tuli vuosia takaperin ohjelma New Yorkissa toimivasta puhdistusfirmasta joka oli erikoistunut vainajien jälkien siivoukseen asunnoista.
Firman mies kertoi ohjelmassa tarinan kuinka eräässä kerrostalossa oli mies kuollut helleaikana. Kukaan ei ollut pitkiin aikoihin kaivannut, joten vainajasta alkoi kertyä isommanpuoleinen 'neste' lammikko.
Nesteet olivat sitten valuneet elementtien välistä pitkin seinää alakerran asuntoon ja osuneet suoraan seinällä olevaan ilmastointihäkkyrän tuulettimeen, joka oli sitten hoitanut tämänkin kämpän viihtyisyyden uusiin ulottuvuuksiin.

Jos tietäisin että joku on maannut viikkoja asunnossa ennen löytämistä, en varmaan kauaa siellä asuisi, vaikka kuinka olisi rempattu ja maalattu.
Luulen että alkaisin jokaisen läiskän, rasvatahran tai tuoksahduksen kohdalla arvailemaan että olisiko desinfiointi pojilla jäänyt joku kohta väliin putsaamisoperaatiossa.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Mä en kertakaikkiaan voi asua asunnossa, missä olisi tapahtunut henkirikos..Nejnejeijeij...Kauan aikaa sitten, mun opiskelupaikkakunnalla minä ja eksä etsimme yhteistä asuntoa ja löydettiinkin kiinteistöfirman kautta todella ihana ja valoisa kaksio.
Olin iltatöissä yhdessä kaupassa ja mun työkaveri alkoi kertomaan, että siinä samassa talossa on kuulemma tapettu joitakin vuosia sitten nainen. No, mua alkoi ihmetyttämään, että eikai se just olisi tämä asunto, ja ihmettelin vielä, koska talo oli rauhallinen kolmikerroksinen siisti osaketalo.
Työkaverin tuttu muija, joka jakoi aamulehtiä oli sitten varmistanut, että se on just tämä kyseinen asunto, mitä me olimme menossa katsomaan, oli tää aamulehtitäti ollut kuulemma työvuorossa ja kun oli mennyt pihalle, oli poliisit olleet ovella ja sanoneet, että nyt ei saa tulla, kroppa tuli arkkumiesten kyydissä.
No, me menimme silti katsomaan sitä asuntoa, ja se oli todellakin oikein unelma, vuokrakin olisi ollut ihmeen halpa. Mua silti häiritsi se, että siinä olisi tapettu joku nainen joskus ja kysyin kiinteistövälittäjältä, että onkos tässä joskus tapettu joku (pahat kehiin heti) ja kamala kiertely ja kaartelu oli, että hän ei tiedä sellasesta, että on kuulemma hanttimiehille vuokrattu sitä kämppää ja näin, että eikai siellä hänen tietääkseen ollut tapahtunut mitään... Sit satuin menemään saunaosastolle ja voisin väittää nähneeni verta lauteilla, sellasta tummaa läikkää siellä täällä.
Se kämpänkatselu oli ohi.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8152
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Tulikin mieleen nuoruudesta kuinka usein tuli auton kyydissä ollessa katseltua vanhahkoa valkoista omakotitaloa, joka tuntui tietyllä tapaa aika pelottavaltakin kun tiesi että talolla oli varsin synkkää historiaa kun talossa asunut mies surmasi äitinsä ja piilotti ruumiin talon ruokakomeroon. Moisessa talossa ei kyllä ikinä voisi asua...en tiedä onko nykyään enää pystyssä muutenkaan koko kämppä.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Vastaa Viestiin