Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Qtar
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 12:22 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Qtar »

Tiina kirjoitti:
Ma Marras 12, 2007 5:41 pm
wretch kirjoitti:Voisin asua.En näe mitään estettä.Miksi kuolleita pitäisi pelätä?Viimeksi kun kävin hautausmaalla niin kovin hiljaista oli porukka siellä (kuten aina).
Niinpä.
Vanha tarina kertoo kovahermoisesta haudankaivajasta.
Pikkupojat päättivät sitten kokeilla, että onko se kovahermoisuus totta ja menivät pötkötteleen juuri kaivettuun hautaan ja haudankaivajan tultua hytisevällä äänellä totesivat:...
-"Hrrrr....Onpas täällä kylmä"
Johon haudankaivaja kylmänrauhallisesti:
-"No ihmekös tuo, kun ootte potkineet hiekat päältänne. 8)


Mä oon kuullut version jossa pojat nousi haudasta ja "haamuina" koittivat kävellä portista ulos. Haudankaivaja nappas kauluksesta kiinni ja totes kylmän rauhallisesti "Jalotella saa, mutta alueelta ei poistuta"

Ja sitten palataan ketjun aiheeseen.
-NILS-

Avatar
sdude
Sofia Karppi
Viestit: 406
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 9:56 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja sdude »

Kyllä ilman muuta, mikäli kaikki mahdollinen raadonhaju on saatu pois ja muutenkin asunto on desinfioitu. Senhän voisi saada ostettua markkinahintaa halvemmalla, ja muutenkin paskat siitä välittäisin mitä jossain on joskus tapahtunut.
There are some people who always feel happy. They're called psychopaths

Zipe
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Zipe »

En ostaisi sellaista kämppää. Tiedän parikin taloa, joissa aikanaan on tapettu ihmisiä. Nykyiset omistajat vaikuttavat elävän normaalia elämää.

Jos rikoksesta on jo vuosia ja vuosikymmeniä, asunto on saattanut vaihtaa omistajaa monestikin. Joku kuulee vaikkapa naapurilta, että hänen kämpässään on joku joskus toimitettu pois päiviltä. Inha tunne sekin.

eloq
Harjunpää
Viestit: 348
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 9:16 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja eloq »

Voisin.

Annabelle
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

Blues kirjoitti:
Su Heinä 22, 2007 12:13 am
Tai haluaisitko edes? Tuli mieleeni, kun menneellä viikolla iltapäivä lehdestä luin, että Lahtien talo oli saanut uudet asukkaat. Siipan kanssa sitten asiasta keskusteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että ehkä sellaisessa, missä on tapahtunut perheen sisäinen henkirikos (vrt. Björkqvist), mutta ei missään tapauksessa sellaisessa, jossa tapahtunut ulkopuolisen aiheuttama, varsinkin vielä selvittämätön henkirikos (vrt. Lahti)
Mieluiten en kyllä asuisi kummassakaan.
Mä olen sen verran kuitenkin heikkohermoinen, että jos pitäisi tuolla Lahtien talossa, esimerkkinä, asua, niin en kyllä varmaan luottaisi edes noiden viiden koiran vahtitaitoihin :oops: koko ajan tarkistelisin ovia ja ikkunoita ja varmaan nukkuisin pumppuhaulikko kainalossa. :lol:
Sitä mä mietin, että porvoon surmatalo mennyt suhteellisen nopeasti kaupaksi, vaikka pyynti oli aika kova? Vai muistanko väärin? Eikä tuo Lahtien talokaan nyt niin kauaa markkinoilla vanhennut. Halpahan se oli, ainakin mun mittapuun mukaan. Björkqvistien talo taitaa vieläkin olla kaupan?

Olen mä kyllä, itseasiassa, asunutkin asunnossa, jossa joku kundi, kultaisella seiskytluvulla laski ilmat isästään. Ja vielä meidän makuuhuoneessa, joka niihin aikoihin oli ns. Hellahuone. Mutta niihin aikoihin kyseinen talo olikin sellainen spurgumesta, että oksat pois. Sittemmin museovirasto tarttui ohjiin ja talot remontoitiin.
No eikös aika moneen asuntoon ole voitu joku surmata aikojen saatossa. Ajatellaan vaikka kerrostalokaksiota, joka on rakennettu esimerkiksi 60-luvulla, tai 50-luvulla, onhan niitä paljon vanhempiakin tosiaan. Kuka enää muistaa, kuka jaksaa tarkistaa? Hyvinkin moneen asuntoon on itse asiassa voitu surmata joku.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto

Mopo-Ukko
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Joulu 18, 2019 11:52 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Olin seitsemän kun naapuri tappoi poikansa meillä kirveellä,asuminen jatkui siivouksen jälkeen.Isä tappoi itsensä samassa talossa muutama vuosi sen jälkeen ja edelleen asuttiin.Aikuisena asuin vuoden asunnossa jossa oli tehty paloittelu murha,minulla ei ollut vaikeuksia asua siinä mutta vaimo ei oikein viihtynyt ja sitten muutettiin pois.Eli ilmeisesti pystyn asumaan asunnossa jossa on tapahtunut henkirikos.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Kieltämättä aika raadollisia kokemuksia sinulla. Hyvä, että kuuntelit vaimosi mielipidettä. Toisinaan on suotavaa kuunnella "heikomman astian" ajatuksia. Monta kertaa niistä voi olla hyötyä.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

siveyssopuli

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja siveyssopuli »

En välttämättä uskaltaisi asua asunnossa, jossa joku on tapettu tai murhattu. Olen jo asunut asunnossa missä yks entisistä asukkaista lähti oman käden kautta ja sen kyllä huomas siitä kämpästä ja jutuista mitä siel tapahtui :D

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Ollaan sitä mieltä kyllä, että oma käden kautta lähtenyt -mestat on pahemmat vibat kuin murhan tai tapon kautta.
Mestatuissa taas ei mitään säpinää, vanhoista pöpilä hospitaalista saa kuulemma takiaisia joita kannattaa varoa 8)

siveyssopuli

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja siveyssopuli »

Ghost hunting kirjoitti:
Ke Touko 05, 2021 7:39 pm
Ollaan sitä mieltä kyllä, että oma käden kautta lähtenyt -mestat on pahemmat vibat kuin murhan tai tapon kautta.
Mestatuissa taas ei mitään säpinää, vanhoista pöpilä hospitaalista saa kuulemma takiaisia joita kannattaa varoa 8)
Joo ainakin oman kokemuksen pohjalta oli varsin yhhhyi fiilikset kyseisessä kämpässä, etenkin kun tää kyseinen entinen asukas halus välillä ilmotella eri tavoin että nii muute meikäläinenkin on täällä. :lol: Ei ollu aina kauhean kivaa, etenkin jos oli yksin kotosalla. Sen aikainen poikaystävä ei uskonut mihinkään yliluonnolliseen tai muuhun, mutta mieli muuttui kun sai tarpeeks yövyttyä tuolla kämpillä... :lol:

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

siveyssopuli kirjoitti:
Ke Touko 05, 2021 7:46 pm


Joo ainakin oman kokemuksen pohjalta oli varsin yhhhyi fiilikset kyseisessä kämpässä, etenkin kun tää kyseinen entinen asukas halus välillä ilmotella eri tavoin että nii muute meikäläinenkin on täällä. :lol: Ei ollu aina kauhean kivaa, etenkin jos oli yksin kotosalla. Sen aikainen poikaystävä ei uskonut mihinkään yliluonnolliseen tai muuhun, mutta mieli muuttui kun sai tarpeeks yövyttyä tuolla kämpillä... :lol:
Kerro lisää, miten edellisen asukkaan läsnäolo ilmeni?

siveyssopuli

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja siveyssopuli »

Hermione kirjoitti:
To Touko 06, 2021 3:02 pm
siveyssopuli kirjoitti:
Ke Touko 05, 2021 7:46 pm


Joo ainakin oman kokemuksen pohjalta oli varsin yhhhyi fiilikset kyseisessä kämpässä, etenkin kun tää kyseinen entinen asukas halus välillä ilmotella eri tavoin että nii muute meikäläinenkin on täällä. :lol: Ei ollu aina kauhean kivaa, etenkin jos oli yksin kotosalla. Sen aikainen poikaystävä ei uskonut mihinkään yliluonnolliseen tai muuhun, mutta mieli muuttui kun sai tarpeeks yövyttyä tuolla kämpillä... :lol:
Kerro lisää, miten edellisen asukkaan läsnäolo ilmeni?
Toki! Elkäähän leimatko hulluksi tosin :lol:

Välillä ovet paukku vaikka vetoa ei ollut mistä se voisi johtua, kerran lattialle ja erääseen tauluun oli ilmestynyt huomattava määrä verta, vaikka ei ollut mitään lähdettä sille ja se tapahtui aivan yhtäkkiä ihan kotona ollessani, tarkistin kroppani ja kaiken läpi, mutta mitään kohtaa mistä veri olis ilmestynyt ei ollu. Pari kertaa keskellä olohuonetta ja sänkyni jalkopäätä seisoi kylmää huokuva olento.
Pari kertaa oon tuntenu et joku on painanu mua sänkyä vasten keskellä yötä ja etenkin päänalueelta painanut kovaa ja miesääni on kuiskannu "no onko siinä nyt hyvä olla häh?"

Karmivaahan se oli sellaselle 18vee likalle... :D Nykyinen kämppä on onneks sen verran uus et ei oo kukaan täällä kerenny päiviänsä päättämään.

Edit: tää kyseinen entinen asukas oli todella pahoin alkoholisoitunut jos sillä on mitään merkitystä. Ei onneksi liian aggressiivinen mua kohtaan ollut vaikka välillä pelottelikin :D

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2083
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

siveyssopuli kirjoitti:
To Touko 06, 2021 5:41 pm
Pari kertaa oon tuntenu et joku on painanu mua sänkyä vasten keskellä yötä ja etenkin päänalueelta painanut kovaa ja miesääni on kuiskannu "no onko siinä nyt hyvä olla häh?"
*poistettu täysin asiaton OT*t:mode
Vakavasti ottaen satuolentoja ei ole. Jos niitä olisi, olisin nähnyt niitä. Mielenterveysongelmaiset saattavat nähdä jeesuksia ja näitä kummituksia sekä tikku-ukkoja.

siveyssopuli

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja siveyssopuli »

*poistettu ihan asiallinen vastaus edellisen provoon turhana viestinä*t:mode

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Vaikka mihinkään henkimaailman juttuihin ei uskoisikaan, niin ei ole ainakaan haittaa siitä, että "puhdistaa" asunnon. Yksinkertaisimmillaan se voi olla sitä, että pyytää edellisen asukkaan, tai jonkun joka on kyseisessä paikassa tullut maallisen vaelluksensa päähän, poistumaan asunnosta, toivottaen samalla hyvää matkaa kohti valoa.

Yllä mainitun tempun toimivuudesta en tietenkään voi antaa mitään takeita :twisted:

Vastaa Viestiin