Vielä toteutumattomat enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Laitetaanpas tämän ketjun alle unia joiden näkijä uskoo voivan olla enneunia. Yleensähän käy siten että jonkinnäköisen suurkatastrofin tms. sattuessa löytyy lukuisasti "näkijöitä" jotka jälkikäteen kertovat nähneensä tapahtuman etukäteen. Jostain kumman syystä olivat kuitenkin etukäteen hiljaa... :o
Tänne vaan rohkeasti sitten enneunen tyngät. Katsotaan kellä toteutuu ensiksi!

-----------------------------
Jostain kumman syystä olen useasti vuosien varrella nähnyt unen missä lentokone lentää hyvin matalalla ylitseni ja rysähtää puolen kilsan päähän räjähdykseksi. Matkustajakoneesta on kyse. Joku unien tutkija voisi paremmin selittää mitä merkitsee mutta siihen mennessä laitetaanpas ylös tähän foorumiin. Jos nyt vaikka joku kaunis päivä käy siten että olen aivan vieressä tapahtuvan suurlento-onnettomuuden todistaja niin onpahan ainakin mustaa valkoisella siitä että tapahtuma tuli nähtyä unessa etukäteen ennen eikä suinkaan jälkikäteen ennen!

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kas kummaa, myös minä olen nähnyt samanlaisen unen lento-onnettomuudesta useasti. Kuten myös englannin kuningatar Elisabethin kuolemasta :shock: (elää vieläkin!) yms.
Unen selittäjät, tulkaa kertomaan teorianne!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Tramontana Veggente
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 9:02 am

Enneunista hiukan

Viesti Kirjoittaja Tramontana Veggente »

:?: Heippa vaan!
En tiedä mitä uneni tarkoitti, mutta näin unen josta olen ajatellut että se voisi olla enneunikin. Toivon sitä todella ettei se ole. Unesta on aikaa. En tarkkaa muista koska unen näin, mutta muistaakseni se oli viimevuoden puolella. En halua muistaa kyseistä unta, mutta se tuli mieleen kun täällä kysyttiin mahdollisia enneunia. Voihan se olla ettei se enneuni ole ja toivon sitä todella, mutta se uni oli niin todenperäinen ja outo. Heräsin unesta ahdistuneena.

Taustaa;
Tapanani ei ole nähdä painajaisia. Painajaisia olen näynyt viimeksi yli 15 vuotta sitten pari- kolme ennen tätä unta. Ne painajaiset olivat aika kesyjä tähän painajaiseen verrattuna. Kuitenkin olen nähnyt enneunia, kuten oman lapseni muutamia vuosia ennen hänen syntymäänsä. Tässä unessa hän oli tosin 5-7vuotias. Tiesin siis etukäteen lapseni sukupuolen ja ulkonäön 5-7vuotiaana. Enneunia olen nähnyt pääasiassa hyvistä unista, sillä painajaisia näen niin harvoin.

Itse tarinaan, josta olen ymmälläni:
Unessa on yö. Se on harvinaista että unessani on yö, sillä uneni on yleensä aina päiväaikaan. Näen vaaleahiuksisen hoikan naisen, jolla on vanha olkapäille juuri ja juuri ulottuva permanentti. Kiharat ovat loivistuneet. Naisen ikää on vaikea arvioida, mutta ehkä siinä 40-vuoden molemmin puolin. Naisella on päällään vaaleansiniset farkut, muita vaatteita en muista, mutta jokin lämmin pusero hänellä oli. Katselen unessa jostain pusikosta ja seuraan naista, joka menee miehen luokse ja lyö lapiolla miestä takaa päin iskun osuessa miestä päähän. Sitten nainen piilottaa miehen talon kivijalkojen alle. Paikka näytti suht rauhalliselta paikalta. Lehtipuita oli talon ympäristössä ja peltoa. Nainen kaivaa lapiolla monttua maahan ruohikkoon. Nainen ei näe minua unessa, mutta minä näen kaiken. Hän raahaa miehen kuoppaan ja alkaa peittää sitä. Ihmettelen sitä, että nainen peittää miehen mullalla, vaikka ei ole edes tarkistanut sitä elääkö mies vai ei. Tässä vaiheessa heräsin ja tunsin ahdistusta unestani.
Muutamina seuraavina öinä valvoin tietokoneen kanssa, sillä ei huvittanut mennä nukkumaan, koska tapanani on nähdä joskus jatkoa uneen. Kerran näin jatko-osan kahden vuoden kuluttua, mutta se oli lapsen fantasiauni silloin se.

Kuitenkin mietin pari seuraavaa päivää, että kannattaa katsoa tulevaisuudessa kenen tyttökaverin kanssa yöllä satun liikkumaan. Kannattaa pysyä yöt kotona kiltisti. Öisin liikun yleensä vain koirani kanssa.

Siksi myös yksi syy käydä täällä vihjeen perusteella kurkkimassa oisko vastaavaa tapausta. Itse en vastaavaa tiedä. Olihan tuo aika uni - ainutlaatuinen ettenkö sanois. Karmea uni, joita en enempää halua edes nähdä. Olin aika järkyttynyt jonkin aikaa, vaikka heräsin omasta sängystäni.

Nyt tuli mieleen, että voiko olla jälkiunia? Tarkoitan tällä siis, että näkee jälkikäteen unta jostain josta ei tiedä mitään vaikka se on jo aiemmin tapahtunut. Jos luen joskus tällaisesta unesta, että se näkemäni uni olisi tapahtunut niin uskallanko mennä enään nukkumaan?

Kaiken kaikkiaan, mikään ei provosoinut tuolloin minua näkemään kyseistä unta. En katsonut väkivaltaisia elokuvia, enkä lukenut vastaavaa kirjaa. Kuitenkin on voinut käydä myös niin, että kun joskus olen katsonut esim. CSI-ohjelmaa, on alitajuntaani voinut jäädä jokin aihe muhimaan ja se on tullut uniini.

Mene ja tiedä, aika sen näyttää, onko uni enneunta vai ei. :?: :shock:

Termos
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:35 pm

Viesti Kirjoittaja Termos »

Minulle tulee melkein joka yö jokin enne uni. Unissa ei tapahdu mitään kauheaa, mutta uni toteutuu lähes aina heti seuraavana päivänä tai sitten myöhemmin. Unissa on ihan arkipäivän asioita: Hukkaan esimerkiksi avaimeni tai yms. Pelkään että jos joskus unessa näen jotain kauheaa, niin toteutuuko se. Onko kellään muulla tätä "ongelmaa"?

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Noh, minä olen nähnyt unia siitä että epäonnistun jossain kokeessa tai myöhästyn jostain tapaamisesta. Näitä on sitten "yllättäen" sattunutkin seuraavina päivinä :P

Mutta eipä todellisia enneunia ole ollut. Pahin painajainen viimeaikoina oli ehkäpä se, kun leikkasin vahingossa veitsellä oikeaan käteen valtavan viiltohaavan mistä näkyivät verisuonet, jänteet ja lihakset :cry: . Käskin läsnäolijoita soittamaan apua, mutta ne mulkerot eivät kuunnelleet :P joten yritin sitten itse soitella mutta eihän siellä perkele kuuluut muuta kuin hissimusiikkia! Sitten kaaduin ja sinne haavan sisääs meni hiekkaa ja muuta pikkuhilettä ja rupesin huutamaan hirveästi ja sitten heräsin. Olin kuitenkin tyytyväinen sillä kello oli vasta 2 ja tykkään jostain syystä siitä kun herää yöllä ja tietää että saa nukkua vielä piiiitkään 8)
I am an African!

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Termokselle voin sanoa, että täällä on yksi enneunien näkijä. Näen unet yleensä paljon voimakkaampina kuin itse tapahtuma on. Esim näen, että ystäväni hakataan sairaalakuntoon ja sitten käykin niin, että hän saa "vain" nyrkistä omalta mieheltään. Tai että ystäväni/sukulaiseni lapsi kuolee ja päivän päästä saan tiedon, että ystävän/sukalaisen lapsi on sairaalassa korvatulehduksen takia tai on tippunut kiikusta ja saanut aivotärähdyksen tms.. Esimerkkeinä esim nuo. Paljon on muitakin, mutten jaksa raapustaa..

Näen paljon unia, kummallisiakin ja osa enneunia, mutta tapana on yrittää unohtaa pahat unet heti ja yleensä siinä onnistunkin.. :?

Penttimutikainen
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 4:06 pm

Viesti Kirjoittaja Penttimutikainen »

Näinpä tuossa muutama yö sitten hieman ihmeellisen unen jossa näin lentokoneen tippuvan ja unessa vielä jotenkin korostui Finnairin logo koneen takaosassa. Tuo uni vaikutti hieman erilaiselta kuin muut "normaalit" unet.
Joku tässä aiemmin sanoi että miksi kukaan ei sano mitään etukäteen, noh katsotaampa nyt miten käy :D

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Lentokoneista

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Penttimutikainen kirjoitti:Näinpä tuossa muutama yö sitten hieman ihmeellisen unen jossa näin lentokoneen tippuvan ja unessa vielä jotenkin korostui Finnairin logo koneen takaosassa. Tuo uni vaikutti hieman erilaiselta kuin muut "normaalit" unet.
Joku tässä aiemmin sanoi että miksi kukaan ei sano mitään etukäteen, noh katsotaampa nyt miten käy :D
Älä nyt saatana toteuta tätä uneasi :wink:
Mulla on sukulaisia lentelemässä nyt vähän siellä ja täällä. Täytyykin sanoa niille, että välttävät Finnairin konetta. :o

Sitäpaitsi Finskille ei ole vielä onnettomuutta tapahtunut (kunnon) eli ennemmin tai myöhemmin...

Kumma juttu nämä lentokoneunet. Niitä näkee aika moni.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Minulla on muuten hyvä mieli kaikista unista nykyään! Vielä lapsena monet unet pelottivat kun siellä oli vaikka mitä psykoottisia juttuja aina välillä. Onhan niitä vieläkin :P eli mörköjä ja kaikenmailman örrimörrejä sattuu aina silloin tällöin näkemään. Mutta nykyaan voin ottaa niissä unissa "vallan" eli voi saada supervoimimia kuten lentökyvyn tai mahtavat voimat että pääsen pois pinteestä! Olettaisin, että nämä unet ovat juuri unen ja hereillä olon välissä joten olen niinQ puoliksi jo hereillä ja voin vaikuttaa asioihin.

Nään joskus niitä yleisiä putoamisunia. Nykyään olen "oppinut" aina silloin tällöin pysäyttämään ne puoamiset "levitaation" avulla :D mutta noin joka kolmas kerta herään siihen putoamiseen. Unet on kyllä aika hassuja juttuja, ei voi muuta sanoa!

Mutta eipä ne mielestäni muuta ole kuin unia vain. :roll: :wink:
I am an African!

Penttimutikainen
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 4:06 pm

Viesti Kirjoittaja Penttimutikainen »

Herkkis kirjoitti:Minulla on muuten hyvä mieli kaikista unista nykyään! Vielä lapsena monet unet pelottivat kun siellä oli vaikka mitä psykoottisia juttuja aina välillä. Onhan niitä vieläkin :P eli mörköjä ja kaikenmailman örrimörrejä sattuu aina silloin tällöin näkemään. Mutta nykyaan voin ottaa niissä unissa "vallan" eli voi saada supervoimimia kuten lentökyvyn tai mahtavat voimat että pääsen pois pinteestä! Olettaisin, että nämä unet ovat juuri unen ja hereillä olon välissä joten olen niinQ puoliksi jo hereillä ja voin vaikuttaa asioihin.

Nään joskus niitä yleisiä putoamisunia. Nykyään olen "oppinut" aina silloin tällöin pysäyttämään ne puoamiset "levitaation" avulla :D mutta noin joka kolmas kerta herään siihen putoamiseen. Unet on kyllä aika hassuja juttuja, ei voi muuta sanoa!

Mutta eipä ne mielestäni muuta ole kuin unia vain. :roll: :wink:
http://elonen.iki.fi/articles/selkounet ... #Alkusanat tuossa linkissä vähän lisää noista "selkounista" jos kiinnostaa..

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Kiitos linkistä!
I am an African!

hannibaali
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Unista

Viesti Kirjoittaja hannibaali »

Muutaman kerran olen unessa onnistunut tajuamaan, että näen unta sillä hetkellä. Silloin on kiva huomata, miten pystyy "kontrolloimaan" unia, voi siirtyä paikasta toiseen, saada uniin tiettyjä henkilöitä.

Jos epäilen että olen unessa, vilkaisen kelloa, katson muualle ja sitten vilkaisen kelloa uudestaan. Ainakin minulla tämä kikka on toiminut, unissa aika heittelehtii miten sattuu.

Pitäisi oikeasti alkaa harrastamaan unien näkemisen harjoittelua, älyttömän mielenkiintoista!
As I kissed her goodbye, I said, 'All beauty must die'. And lent down and planted a rose between her teeth.

Penttimutikainen
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 4:06 pm

Re: Unista

Viesti Kirjoittaja Penttimutikainen »

hannibaali kirjoitti:Muutaman kerran olen unessa onnistunut tajuamaan, että näen unta sillä hetkellä. Silloin on kiva huomata, miten pystyy "kontrolloimaan" unia, voi siirtyä paikasta toiseen, saada uniin tiettyjä henkilöitä.

Jos epäilen että olen unessa, vilkaisen kelloa, katson muualle ja sitten vilkaisen kelloa uudestaan. Ainakin minulla tämä kikka on toiminut, unissa aika heittelehtii miten sattuu.

Pitäisi oikeasti alkaa harrastamaan unien näkemisen harjoittelua, älyttömän mielenkiintoista!
Tuo unien kontrollointi kyllä kieltämättä on erittäin hauskaa, varsinkin kun voit todella vaikuttaa mitä unissa tapahtuu.
Siitä se vasta riemu alkaa, kun pistää vähän härskejä ajatuksia peliin :wink: :lol:

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

:D D:P :lol:
I am an African!

hannibaali
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja hannibaali »

:oops: Tällä vaan on aika kieroutunut mielikuvitus... Kun on pystynyt saamaan unessa jonkun tietyn tyypin paikalle ja alkaa viemään unta härskiin suuntaan, muuttuu tuo tyyppi aina jossain vaiheessa joksikin Paavo Lipposeksi. (Paavoa mitenkään väheksymättä...)

Ehkä juuri tämän takia harjoitus tekisi poikaa! Heh
As I kissed her goodbye, I said, 'All beauty must die'. And lent down and planted a rose between her teeth.

Vastaa Viestiin