Rajatiedon mysteeriot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

AranRyan
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 22, 2007 4:20 pm

Viesti Kirjoittaja AranRyan »

Bombay kirjoitti:
AranRyan kirjoitti:Ah, Skepsis ja raha, huh huh. Omasta mielestäni yliluonnollisia kykyjä omaavalla maagikolla on aivan muita motiiveja, sanoisinko jopa himoja, kuin tuo iänikuinen rahan vänkääminen.
Miksi maagikolle (mitä sitten tarkoittaakaan) ei kelpaa raha? Pitää kai taikureidenkin syödä tai miksi magiikko ei halua auttaa huono-osaisia noil masseil? Ihme selitettelyä, että yliluonnollisia kykyjä omaavat ei halua massia. Mitkä motiivit estää maallisen mammonan haalinnan, eikö maagikot käy töissä?
Suurempi päämäärä? Itsekehitys?
patela

Viesti Kirjoittaja patela »

Bombay kirjoitti:
AranRyan kirjoitti:Ah, Skepsis ja raha, huh huh. Omasta mielestäni yliluonnollisia kykyjä omaavalla maagikolla on aivan muita motiiveja, sanoisinko jopa himoja, kuin tuo iänikuinen rahan vänkääminen.
Miksi maagikolle (mitä sitten tarkoittaakaan) ei kelpaa raha? Pitää kai taikureidenkin syödä tai miksi magiikko ei halua auttaa huono-osaisia noil masseil? Ihme selitettelyä, että yliluonnollisia kykyjä omaavat ei halua massia. Mitkä motiivit estää maallisen mammonan haalinnan, eikö maagikot käy töissä?
Vastaus lienee yksinkertainen: Kenelläkään ei ole sellaisia yliluonnollisia kykyjä, joiden perusteella pääsisi muuhun kuin Ultra-lehteen, puhumattakaan että ko. taidolla voisi ansaita rahaa tai näyttää pitkän nenän epäilijöille.

Taikuri ei tee mitään yliluonnollista, vain etukäteen tarkasti harjoiteltuja temppuja.

Mikä on maagikko?
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

AranRyan kirjoitti:
Bombay kirjoitti:
AranRyan kirjoitti:Ah, Skepsis ja raha, huh huh. Omasta mielestäni yliluonnollisia kykyjä omaavalla maagikolla on aivan muita motiiveja, sanoisinko jopa himoja, kuin tuo iänikuinen rahan vänkääminen.
Miksi maagikolle (mitä sitten tarkoittaakaan) ei kelpaa raha? Pitää kai taikureidenkin syödä tai miksi magiikko ei halua auttaa huono-osaisia noil masseil? Ihme selitettelyä, että yliluonnollisia kykyjä omaavat ei halua massia. Mitkä motiivit estää maallisen mammonan haalinnan, eikö maagikot käy töissä?
Suurempi päämäärä? Itsekehitys?
Millä perusteella rahan ottaminen tai huonompiosaisten auttaminen estää itsekehityksen tai suuremman päämäärän? Ovatko kaikki maagikot siis työttömiä? Mikä on suurempi päämäärä? Minä olen kyllä itse varma, että tässä ei ole kysymys mistään mitä sanoit vaan samanlainen ongelma kuin alkemisteilla kullan tekemisen kanssa - Se ei onnistu!

Joo, minuakin kiinnostaa miten määrittelet maagikon tässä yhteydessä. Ja myös linkit aitojen maagikoiden ihmeisiin kiinnostaa toki myös. Chris Angel tai Derren Brown ei käy vaikka näppäriä kavereita nekin toki on.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.
Raha on sinänsä neutraali käyttöväline ja energiaa, jonka hyvyys ja huonous riippuu siitä, minkä välikappaleeksi se joutuu, itsekkyyden vai kokonaisuuden edun.
Magiikassa ja paranormaaleissa ilmiöissä toimivat tarvitsevat myös rahaa ainakin perustarpeidensa tyydyttämiseen. Jotkut varovat rahanahneutta ja ihmisten hyödyntämistä niin etteivät ota palkkiota palveluksistaan tai antavat asiakkaan määrätä hinnan.
Jos selvänäkijän tai henkiparantajan palkkio on 60€/h (melko yleinen), se ei mielestäni ole kohtuuton, jos apua löytyy.

Muuten, Rajavartiolaitos ilmoitti 25.9.2007 sisäisten tutkimustensa tuloksista ufovideoiden suhteen. Lausunto oli ympäripyöreä, ja viranomaiset selvästi halusivat päästä eroon koko kiusallisesta jupakasta.

Rajavartiolaitos pitää mahdollisena, että sauvaufoja esittävät infrapunavideot on kuvattu vartiolaiva Merikarhun kameralla, mutta ei pidä sitä aukottomasti toteen osoitettuna. Lisäksi he toteavat kenraalimajurin ja lakimiehen allekirjoittamassa kirjeessä, että jos Merikarhun työntekijä on kuvannut videot aluksen kameralla, hän ei ole ilmoittanut siitä esimiehelleen. Myös he ilmoittavat, etteivät kykene arvioimaan, mitä videot esittävät.

Mielenkiintoinen ilmoitus. Hiljattain on myös paljastunut, että aikoinaan Pudasjärven-Kuusamon ufoaallon yhteydessä Rajavartiolaitos teki omia ufotutkimuksiaan. Vasta nyt 40 vuoden kuluttua salaiset asiakirjat on saatu päivänvaloon. Salaiset kansiot ovat siis todellisuutta myös Suomessa...

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
patela

Viesti Kirjoittaja patela »

Mielenkiintoista tekstiä. Toivottavasti näillä tutkituilla asioilla päästään lähemmäs totuutta. Pudasjärven ufoaalto on enemmänkin erään matkailuyrittäjän myyntivaltti. Ratsastaa edelleen tällä ufoaallolla.

Paranormaalien "tapausten" tutkiminenhan ei todista että niitä olisi tosiasiallisesti olemassa.

Keskusteluissa vilahdelleet selvänäkijät ja ennustajat ovat hyviä arvaajia. Eivät sen kummempia. Jotkut ihmiset ovat erittäin hyviä arvaajia vaikkapa Lotto-pelissa.

Minulle on muodostunut aika selkeä käsitys ko. istunnoista. Mitä useampi kuulija, sitä varmemmin joukosta löytyy joku, jolle sopii erinomaisesti juontajan puhe. Jos kuulijoita on vähän, juontaja osaa kysellä ja johdatella keskustelua haluamaansa suuntaan. Voin olla väärässä, joten sen takia suostun koekaniiniksi.

Jotta tämä ei jäisi pelkäksi sanahelinäksi, niin lupaudun osallistumaan ennen vuoden vaihdetta Pohjois-Suomessa järjestettävään ennustajan ja selvänäkijän istuntoon omalla kustannuksellani. Ufoseminaareissa olen jo ollut, joten sellaiseen en näe tarvetta osallistua.

Jos joku tietää missä näistä istuntoja järjestetään, niin yhteystiedot tähän tai sitten yksityisviesti suoraan allekirjoittaneelle. Lupaan raportoida tapahtumasta. Luonnollisestikin toivon saavani yhteyden vaikkapa kuolleisiin läheisiini tai haluan tietää mitä tapahtuu tulevaisuudessa.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Poltergeist ja ennenunet

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hei!
Uskottavimmilta rajatiedon ilmiöistä ovat mielestäni nuo kaksi: 1. Poltergeist ilmiö ja 2. Enneunet

Olen vuosien saatossa lukenut näistä tapauksista, esim. poltergeist tapaukset ja olen päätellyt, että kaikki ei voi olla pelkkää keksintöä. Kyllä siinä täytyy olla joku ilmiö takana. MITÄ MIELTÄ TÄSTÄ?

Entä enneunet? Olen itse nähnyt yhden enneunen joka toteutui. En uskonut sen toteutuvan, ennenkuin se toteutui. Se oli täysin realistinen tapahtumasarja, jonka olin nähnyt jo unessa samanlaisena, vieläpä kertonutkin siitä ohimennen. Juuri niin sitten kävi. MITÄ MIELTÄ ENNEUNISTA?
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Sariolan kanssa ollaan samoilla linjoilla sikäli, että korjaisin tuon enneunen merkitystä (omalta mielipiteeltäni) "telepatiauneen". Olen muutaman unen nähnyt, jotka ovat jostain syystä olleet kristallinkirkkaita, ja kun olen herännyt, niin olen ollut 100% varmuudessa siitä, että uni pitää paikkansa. Nämä ovat kuitenkin tapahtumia, jotka ovat käyneet toteen muualla SAMAAN AIKAAN unen kanssa. Eivät siis ennustuksia, vaan jonkinmoista telepatiaa tms.

Poltergeistista olemme samaa mieltä. Lisäisin tähän listaan vielä telepatian ja -kinesian.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei taas.

Patela on joskus järkevämpiäkin tekstejä lähetellyt.
Tässä tekstissä osa siitä pitää paikkansa, paranormaalit ilmiöt ovat niin hienovarainen asia, että kyvykkäilläkin ne toimivat tilanteen ja senhetkisen herkkyyden mukaan.

Patela ainakin tämänhetkisessä mielentilassa - rahoineenkin - olisi järjestettävissä kokeissa kuin elefantti lasikaapissa

Patela, nöyryyttä pari piirua lisää, niin alkaisi jotakin ihmeellistä näkyäkin ympäristössä ja kanssaihmisissä.

Iso-Syötteen ufot ovat todellisia, vaikkakin osa niistä on harvinaisia, vähän tutkittuja luonnonilmiöitä (kuten Norjan Hessdalenissa). On aivan oikein, että Atte Särkelä perheineen on uskaltanut tehdä ilmiöitä ja kotiseutuaan tunnetuksi. Atte joutui sodan jälkeen hoitamaan orpoa sisarusparveaan (isä kuoli sodasta kotiin palaavan kuorma-auton ajessa miinaan), ja välillä syötiin koivunlehtiä...

Sariola, voisit tarkemmin kertoa toteutuneesta enneunestasi. Vähäpätöinenkin uni, joka yksityiskohtaisesti on toteutunut myöhemmin, on mullistava ajatellen nykytieteen aikakäsitystä.

Näissä enneunissa - JOITA TODELLA TAPAHTUU - on monenlaisia vivahteita, joiden mukaan niitä voi analysoida ja luokitella juuri siihen tyyliin kuin Sariola tekee. Oman kokemuksensa viisastamana Sariolalla on aivan eri luokan nöyryys (=vastaanottavuus, herkkyys, oivaltavuus) kuin Patelalla.

Kaikessa paranormaalissa ennaltatietämisessä eli prekognitiossa (joka muuten on telepatian ja selvänäön jälkeen selkeimmin todistettuja parapsykologisia ilmiöitä) oleellista on, onko visiohetkellä joku jossakin jo tiennyt asian tai suunnitellut sen, jolloin kysymys saattaa todellakin olla telepatiasta.

Usein tilanne on kuitenkin sellainen, että vielä visiohetkellä on ihmisillä ristiriitaisia suunnitelmia ja pyrkimyksiä. Jos silloinkin näkijä osuu oikeaan, voisi olla kyseessä jonkinlainen selvänäön muoto, jossa näkijä arvioi useamman ihmisen ajatusten kokonaisuutta, josta voi alitajuisesti päätellä, mitkä voimat ovat vallitsevia - sillä hetkellä, jos uusia ristiriitaisia pyrkimyksiä ja suunnitelmia ei enää synny. Siksi monet näkijät kertovat, että visiot osuvat oikeaan useimmiten, jos aika näkemisen ja toteutumisen välillä ei ole kovin pitkä (joillakin se on pari vuorokautta).

Moni ennaltanäkijä - kuten edesmennyt tätini - kokevat herkkyytensä kovin raskaana, koska visiot usein liittyvät kuolemantapauksiin. Silloin kyseessä voi olla telepatian ja selvänäön yhdistelmä, jos kuoleva ihminen tiedostaa tilansa.

Usein näkijä saa tiedon kuolemantapauksesta juuri kuolinhetkellä (kuoleva saattaa ilmestyä ilman mitään ennakkotietoa näkijän makuuhuoneeseen ja jopa kertoa jotakin, mitä kukaan muu ei tiedä), vaikka varsinainen normaali tieto kuolemasta tuleekin vasta seuraavana päivänä.

Ennaltatieto niinkuin muutkin paranormaalit ilmiöt ovat jotakin aivan muuta kuin eipäs-juupas -asioita. Ihminen, joka vielä on juuttunut Patelan tavoin mustavalkoiseen asenteeseen (esim. virallisen tieteen ja oman älykkyytensä lumoissa), estää itseltään hienovaraisemman tiedon ja omakohtaisen kokemuksen.

Viikonloppuna näemme Hengen ja Tiedon Messuilla. Olen tavattavissa todennäköisesti (tämä ilman prekognitiota) huoneessa 38. Lauantaina viereisessä huoneessa on ufoaiheinen miniseminaari. Tervetuloa!

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
tri Dee
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:58 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja tri Dee »

Tuli tässä mieleeni että eikö Amerikkalaisilla ja Neuvostoliitolla kylmänsodan aikoihin ollut lukuisia tieteelisiä tutkimuksia paranormaaleista ilmiöstä ja niiden mahdollisesta sotiaalisesta käytöstä, esm selvän näköisyyteen perustuva vakoilu ja tiedustelu. Tutkimuksissa väittämien mukaan jonkinlaisia tuloksia ilmeisesti saatiin myös aikaan, Mutta oli ilmeisesti tehokkaan käytön kannalta liian epävarmaa. Olisi tullut toimiessaan miljoonia maksavaa vakoilu sateliittia halvemmaksi 8) Vaikka vahvasti epäilen tiettyjen ilmiöiden olemassa oloa menninkäiset keijut peikot vampyyrit jne. Mielestäni on olemassa kuitenkin jotain esim herkillä ihmisillä tietynlainen reaktio tai viidakkovaisto, tunne siitä kun joku katselee tai ajattelee ennakkoaavistus tulevasta tapahtumasta. Japanilaisissa budo lajien yhteydessä puhutaan usein ennakoinnista vastustajaan jo silloin kun ei ole vielä mitään tapahtunut eli mieli liikkuu ennen ruumista :shock:
patela

Viesti Kirjoittaja patela »

Nytkö se on allekirjoittaneessa vika, jos en ole nähnyt tai kokenut mitään paranormaalia? Jos et ole vielä ymmärtänyt, suhtaudun niihin avoimen realistisesti. Sehän olisi lähes sensaatiomaista, että näitä huuhaailmiöiksi lueteltavia ilmiöitä olisikin olemassa.

Minussako on sellainen vika, että en olisi kelpo osallistumaan selvännäkijän istuntoihin. Mikähän se vika on?

Jostain syystä ufoseminaareihin olen hyvinkin tervetullut ja sinunkin tarinoitasi kuunnellut suurella mielenkiinnolla. Nimeltä mainittu matkailuyrittäjäkin on hyvin tuttu persoona minulle.

Jospa Koivula kertoisi tässä ihan seikkaperäisesti, missä on todistettu telepatian tai selvänäkijän olevan todellisuutta. Jään mielenkiinnolla odottamaan. Siitä olemme voimakkaasti yhtä mieltä, että olen kirjoittanut tänne parempiakin tekstejä.

Edelleen odotan yhteystietoja joko yksityisviestinä tai tähän. Yhtään ei ole vielä tullut.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tapani Koivula kirjoitti:.....
Usein näkijä saa tiedon kuolemantapauksesta juuri kuolinhetkellä (kuoleva saattaa ilmestyä ilman mitään ennakkotietoa näkijän makuuhuoneeseen ja jopa kertoa jotakin, mitä kukaan muu ei tiedä), vaikka varsinainen normaali tieto kuolemasta tuleekin vasta seuraavana päivänä.
.....
Se minun näkemäni tapaus oli kuin olisin katsellut filmiä. Siinä asiat tapahtuivat täsmälleen samoin kuin todellisuudessa. Se tieto olisi muuten ollut rahanarvoinen, mutta en uskonut siihen enkä näinollen käyttänyt sitä hyväkseni. Voinhan paljastaa: Minä näin ravilähdön maalintulon ennakkoon muutamaa päivää aikaisemmin kuin se tapahtui todellisuudessa. Näin voittajahevosen ja tiesin sen nimen jo pari päivää ennen raveja. Se ei ollut lähimainkaan suosikkivoittaja. Eräälle kysyjälle huikkasinkin varman voittajan ennen lähtöä, vaikka en itse uskonut siihen uneeni.

Itse asiassa on minulla pari muutakin paranormaalia kokemusta. Yksi oli juuri kuten oli kuvattukin tuolla edellä. Äiti oli kuollut ja minä koin satojen kilometrien päässä sellaisen tuskaisen kokemuksen ja arvasin, että äiti oli kuollut.

Sitten on tapaus, että joku ääni normaalilla puheäänellä ilmoitti minulle kellonajan. Tähän tapaan: "Kello on seitsemän kaksikymmentä". Vilkaisin taakseni eikä tiellä näkynyt ketään. Olin juuri ajatellut, että paljonkohan kello on? Ei ollut kelloa mukana. Jälkeenpäin arvelin, että ilmoitettu aika oli oikein. Olin aamulla matkalla työpaikalle kävellen hiljaista tietä pitkin.

Tällaisia kokemuksia minulla on näistä oudoista ilmiöistä. Enpä ole näistä paljoa puhunut.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

->Tri Dee

Netistä löydät varmaan documentin nimeltä "secret KGB files of paranormal" tms. käytä noita hakusanoja. Saat katsottavaksesi mielenkiintoisen dokumentin juuri kyselemistäsi asioista.

->Sariola

Mä aion varmuuden vuoksi ostaa kynän ja lehtiön, johon kirjoitan tästä eespäin muistiin unet. Katsotaan sitten niitä tarkemmin. Jos siellä tulee yllätyksiä V75-lähtöihin tms. niin en kyllä varmasti jätä käyttämättä... 8)
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.
Raha on sinänsä neutraali käyttöväline ja energiaa, jonka hyvyys ja huonous riippuu siitä, minkä välikappaleeksi se joutuu, itsekkyyden vai kokonaisuuden edun.
Magiikassa ja paranormaaleissa ilmiöissä toimivat tarvitsevat myös rahaa ainakin perustarpeidensa tyydyttämiseen. Jotkut varovat rahanahneutta ja ihmisten hyödyntämistä niin etteivät ota palkkiota palveluksistaan tai antavat asiakkaan määrätä hinnan.
Jos selvänäkijän tai henkiparantajan palkkio on 60€/h (melko yleinen), se ei mielestäni ole kohtuuton, jos apua löytyy.



Jep, totta. Kyllä minä ymmärrän ja olen samaa mieltä että rahaa saa ja PITÄÄ ottaa omasta työstään. Mutta tuota, 60e kuulostaa aika hurjalle tuntipalkalle, jos ei ole varmuutta toimiiko koko asia. Sama kuin palkkaisi putkimiehen hommiin (Paitsi että putkimiehen tuntipalkka taitaa olla puolet tosta..) jonka työntulos EHKÄ toimisi. Tosin, itse kyllä voisin ihan mielenkiinnosta joskus testata moisia palveluita, olen avarakatseinen ja kukkaroni kestää tunnin session mutta onko Kuopiossa tarjolla näitä palveluita?

Ja myös kiinnostaisi tietää mikä on Tapanin mielipide näistä puhelinennustajista joita lehdissä mainostetaan, rahastusta, toimivaa ennustuspalvelua, osa huijareita osa ei?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

EuroJR kirjoitti: ->Sariola

Mä aion varmuuden vuoksi ostaa kynän ja lehtiön, johon kirjoitan tästä eespäin muistiin unet. Katsotaan sitten niitä tarkemmin. Jos siellä tulee yllätyksiä V75-lähtöihin tms. niin en kyllä varmasti jätä käyttämättä... 8)
Kysymyksessä oli juuri V75 lähtö. Olin laatinut kotona peliä ja miettinyt tuntikausia asiaa, ja väsytti. Oikaisin sohvalle makuulleni. Nukahdin siihen sellaiseen kevyeen uneen, syvän unen ja valvetilan välitilaan. Olin unessa ravipaikalla ja katselin sitä tiettyä lähtöä. Näin kuinka se tietty hevonen lähti takasuoran lopussa kiertämään edellä olevaa porukkaa. Kiersi koko joukon ja voitti. Käytännössä sitten siellä raveissa tapahtui juuri samoin. Olin tietämättäni mennyt vastaavaan katselupaikkaan ja kävi juuri samoin. Hevosen nimi ja ohjastaja olivat tiedossa. Tapahtumat olivat identtiset. En vain itse luottanut, että niin käy. Ihmettelin kyllä itsekin. Valitettavasti tällaista ei voi pakottaa - se tulee jos on tullakseen. Sen hevosen kautta olisi voinut lyödä vaikka kaksoisveikkauksen vaikkapa viiteen enimmän pelattuun. Kerroin oli jotain 120. Voittajakerroinkin oli hyvä. Sitä en enää muista tarkemmin. Menomatkalla olin kertonut eräälle henkilölle, että näin tulee käymään, ja niin kävi.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.
Olikin tavallista mielenkiintoisempia viestejä. Se on tietysti jokaisen oma asia, uskaltaako näistä asioista kirjoittaa omalla nimellä, mutta hieman on aina merkillinen olo, kun pitää keskustella nimimerkkien kanssa.

Patelalle: kokeilepa meditaatiota, aluksi 10min. Se herkistää kummasti. Siitä sovellutuksena unien tarkkailu ja muistiin merkitseminen. Kolmas harjoittelukeino on luonnossa liikuskelu. - Paranormaalit ilmiöt ovat herkkiä, ja tyly asenne pirstoo ne kuin kivi vedenpinnan...

Parhaat todisteet löytyvät telepatialle, selvänäölle, ennaltatietämiselle, psykometrialle, psykokinesialle, mediumismille, kaukonäölle, ruumiistairtautumiselle ja kuoleman lähikokemuksille. Niille, jotka ovat herkistyneet kokijoiksi, tieteellisillä kokeilla on toissijainen merkitys.

Sariolan kokemukset ovat kiinnostavia. Olen tavannut useita ennaltanäkijöitä, jotka ovat ilmeisesti nähneet yksi-yhteen tulevia tapahtumia. Sitä ei voi selittää enää telepatialla, vaan se romuttaa länsimaisen, tieteellisen aikakäsityksen.

Kaukonäöstä eli remote viewingista (näkijöiden käyttämisestä vakoilussa) on erinomaisia kirjoja, joista yksi on suomennettu: David Morehouse: Selvänäköinen soturi, Lotus-kirjat. Kun Morehouse henkensä kaupalla paljasti salaiset tutkimukset, armeija joutui myöntämään kokeilut, mutta tietysti väitti lopettaneensa ne. Kyllä ne jatkuvat, mutta ei niistä tarvitse kertoa...

Lähden tästä Hengen ja Tiedon Messuille (SYK, Isonevantie 16, Haaga, Helsinki), 13-14.10. la klo 10-19, su 10-18. Siellä on Suomen Ufotutkijoilla oma osasto huoneessa 38. Viereisessä huoneessa on ufoaiheinen miniseminaari tänään la klo 17-19. Tervetuloa keskustelemaan kasvotusten. Samassa huoneessa on mainio keskustelija, taiteilija ja tutkija Martin Keitel.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Vastaa Viestiin