No onhan sieltä kuulunut Jukan jatkuvat pyynnöt että Anneli tulisi sinne...Arkipäiväinen kirjoitti: To Huhti 23, 2026 4:53 pmLaitetaas kysymys uudelleen, korjausten kera. Ajassa 0:43 häke-virkailija sanoo "Jaaha, odota hetki mä meen hetkeks pois linjalta. Alä sulje puhelinta. Älä mee pois." Ajassa 1:34, eli 51 sekuntia siitä kun häke-henkilö lähti linjoilta, Anneli sanoo: "Hei mun täytyy ny. Amanda. Tuuks sä tänne puhelimeen? Mä meen kattoo tonne." Tuota lausetta ennen on kahden sekunnin mittainen tyhjä kohta, jossa mitään ei ole tallentunut. Tartun vaan tuohon "mun täytyy nyt" -kommentiin, joka tulee välittömästi tuon tyhjän kohdan jälkeen. Miksi täytyy? Onko sieltä kuulunut jotakin erityistä, minkä vuoksi Anneli on halunnut lähteä katsomaan tilannetta? Tähän hän takuulla on osannut vasta, jos joku on kysynyt.nihilistinahalisti kirjoitti: Ke Huhti 22, 2026 2:38 pmKysymykset häkehenkilöltä, en muista ulkoa niitä kaikkea, mutta selkiintyy kun häkehenkilö kyselee lisää, esim: "en, ihan vieraan näköinen mulle" kaikki asiat on tallenteella, myös selkeä syyttömyys ja se, että oli joutunut ulkona viittoon poliiseille kun lähtivät kunniakierrokselle herättään koko tähtisentien asukkaat.Arkipäiväinen kirjoitti: Ke Huhti 22, 2026 2:06 am Onko Anneli kommentoinut missään, minkä takia hän pyysi Amandan puhelimeen ja sanoi, että hänen on pakko mennä tonne? Siinä on se kahden sekunnin katkos tallenteessa juuri samalla hetkellä kun tuo pakontarve tuli.
Koko tapahtuma on kestänyt minuutti toista pidempään kuin häketallenne.
Tekijän poistuminen kuuluu myös tallenteella.
Jk. Ah niin, häkehenkilö "meen tekeen hälytyksen, älä sulje puhelnta, älä mee pois" eli tuo sai kutsuun Amandan päivystään puhelimeen ja tavallaan oleen menemättä uteliaisuuttaan takkahuoneeseen.
Amanda kuitenkin meni myöhemmin ja amandalla ollut mitään tietoa aiemmin, luuli iskän voivan vaan huonosti.
HÄKE 'nauha' (ketju 2)
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Toki toki, selvä syyhän oli mennä katsomaan. Siinä on vaan just kriittisellä hetkellä tuo kahden sekunnin tauko. Ja se on ilmeisesti edelleen mysteeri mistä tuo kahden sekunnin tauko on johtunut? Se tauko oli kuitenkin siellä alusta asti heti ensimmäisissä litteroinneissa, niin ei voi spekuloida että sieltä olisi esim. murhaajan ääniä deletoitu pois.Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:44 pmNo onhan sieltä kuulunut Jukan jatkuvat pyynnöt että Anneli tulisi sinne...Arkipäiväinen kirjoitti: To Huhti 23, 2026 4:53 pmLaitetaas kysymys uudelleen, korjausten kera. Ajassa 0:43 häke-virkailija sanoo "Jaaha, odota hetki mä meen hetkeks pois linjalta. Alä sulje puhelinta. Älä mee pois." Ajassa 1:34, eli 51 sekuntia siitä kun häke-henkilö lähti linjoilta, Anneli sanoo: "Hei mun täytyy ny. Amanda. Tuuks sä tänne puhelimeen? Mä meen kattoo tonne." Tuota lausetta ennen on kahden sekunnin mittainen tyhjä kohta, jossa mitään ei ole tallentunut. Tartun vaan tuohon "mun täytyy nyt" -kommentiin, joka tulee välittömästi tuon tyhjän kohdan jälkeen. Miksi täytyy? Onko sieltä kuulunut jotakin erityistä, minkä vuoksi Anneli on halunnut lähteä katsomaan tilannetta? Tähän hän takuulla on osannut vasta, jos joku on kysynyt.nihilistinahalisti kirjoitti: Ke Huhti 22, 2026 2:38 pm
Kysymykset häkehenkilöltä, en muista ulkoa niitä kaikkea, mutta selkiintyy kun häkehenkilö kyselee lisää, esim: "en, ihan vieraan näköinen mulle" kaikki asiat on tallenteella, myös selkeä syyttömyys ja se, että oli joutunut ulkona viittoon poliiseille kun lähtivät kunniakierrokselle herättään koko tähtisentien asukkaat.
Koko tapahtuma on kestänyt minuutti toista pidempään kuin häketallenne.
Tekijän poistuminen kuuluu myös tallenteella.
Jk. Ah niin, häkehenkilö "meen tekeen hälytyksen, älä sulje puhelnta, älä mee pois" eli tuo sai kutsuun Amandan päivystään puhelimeen ja tavallaan oleen menemättä uteliaisuuttaan takkahuoneeseen.
Amanda kuitenkin meni myöhemmin ja amandalla ollut mitään tietoa aiemmin, luuli iskän voivan vaan huonosti.Niitä ei ole kaikkia Niemen litterointiin merkitty.
-
Josefiina Punakulta
- Scooby-Doo
Näissä spekuloinneissa ja tulkinnoissa jotenkin hassusti aina oletetaan, että Auer tai lapsi olisivat kyenneet 100 luotettavasti kertomaan motiivejaan ja tapahtumajärjestystä ja aikajanoja. Ihmismieli ei yksinkertaisesti toimi niin shokkitilanteessa ja jokainen joka jotain traumaattista on kokenut ja omaa itsereflektiota, tietää tämän. Ajan taju on yksi ensimmäisistä joka lähtee laukalle ja jälkeenpäin voi antaa vain suuntaa antavia arvioita, vaikka itse olisi 100 varma ajasta. Lisäksi mielellä on tavoite rationalisoida "järjettömyydet", joten vaikeaa on usein varmaksi sanoa mitä on tiettynä hetkellä oikeasti ajatellut. Toki tässä meillä on häkenauhalla kuultavissa todellinen ajan kuluminen ja ainakin osittain se, mitä henkilöt tapahtuma-aikana sanovat ja tekevät. Tämä nauha yksiselitteisesti poistaa mahdollisuuden siihen, että Auer olisi murhaaja. Jälkeenpäin on aivan turha halkoa hiuksia siitä, mitä olisi itse tehnyt tai jättänyt tekemättä, tai sen kanssa mitä tilanteesta on yksityiskohdiltaan pyritty selittämään.Arkipäiväinen kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:59 pmToki toki, selvä syyhän oli mennä katsomaan. Siinä on vaan just kriittisellä hetkellä tuo kahden sekunnin tauko. Ja se on ilmeisesti edelleen mysteeri mistä tuo kahden sekunnin tauko on johtunut? Se tauko oli kuitenkin siellä alusta asti heti ensimmäisissä litteroinneissa, niin ei voi spekuloida että sieltä olisi esim. murhaajan ääniä deletoitu pois.Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:44 pmNo onhan sieltä kuulunut Jukan jatkuvat pyynnöt että Anneli tulisi sinne...Arkipäiväinen kirjoitti: To Huhti 23, 2026 4:53 pm
Laitetaas kysymys uudelleen, korjausten kera. Ajassa 0:43 häke-virkailija sanoo "Jaaha, odota hetki mä meen hetkeks pois linjalta. Alä sulje puhelinta. Älä mee pois." Ajassa 1:34, eli 51 sekuntia siitä kun häke-henkilö lähti linjoilta, Anneli sanoo: "Hei mun täytyy ny. Amanda. Tuuks sä tänne puhelimeen? Mä meen kattoo tonne." Tuota lausetta ennen on kahden sekunnin mittainen tyhjä kohta, jossa mitään ei ole tallentunut. Tartun vaan tuohon "mun täytyy nyt" -kommentiin, joka tulee välittömästi tuon tyhjän kohdan jälkeen. Miksi täytyy? Onko sieltä kuulunut jotakin erityistä, minkä vuoksi Anneli on halunnut lähteä katsomaan tilannetta? Tähän hän takuulla on osannut vasta, jos joku on kysynyt.Niitä ei ole kaikkia Niemen litterointiin merkitty.
-
42 päivää ryypännyt
- Susikoski
Kyllä kun kuuntelee tuota häke nauhaa, tulee mieleen että noin huonoa näyttelemistä mitä annuli tuossa vetää ei nää eikä kuule edes ala-asteen joulujuhlassa.
-
nihilistinahalisti
- Martin Beck
Ei, eikä tarvikkaan, kaikki on häketallenteella, myös syy siihen miksi Auer kutsuu Amandan puhelimeen, on kaksi syytä, ettei tytär mene vaaratilanteeseen, mutta tärkeämpi syy on tuntomerkit, aika alussa häkehenkilö kysyy hyökkääjästå,, tunneks sä sitä, anna tuntomerkkejä, tuo on se syy miksi Auer lähtee puheimesta, saadakseen tuntomerkejä tekijästä ja niitä saadaankin sinne.Arkipäiväinen kirjoitti: Ke Huhti 22, 2026 2:06 am Onko Anneli kommentoinut missään, minkä takia hän pyysi Amandan puhelimeen ja sanoi, että hänen on pakko mennä tonne? Siinä on se kahden sekunnin katkos tallenteessa juuri samalla hetkellä kun tuo pakontarve tuli.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla 
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään
-
nihilistinahalisti
- Martin Beck
nii'iin, mitä itse ehdit tehdä kahdessa sekunnissa?Arkipäiväinen kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:59 pmToki toki, selvä syyhän oli mennä katsomaan. Siinä on vaan just kriittisellä hetkellä tuo kahden sekunnin tauko. Ja se on ilmeisesti edelleen mysteeri mistä tuo kahden sekunnin tauko on johtunut? Se tauko oli kuitenkin siellä alusta asti heti ensimmäisissä litteroinneissa, niin ei voi spekuloida että sieltä olisi esim. murhaajan ääniä deletoitu pois.Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:44 pmNo onhan sieltä kuulunut Jukan jatkuvat pyynnöt että Anneli tulisi sinne...Arkipäiväinen kirjoitti: To Huhti 23, 2026 4:53 pm
Laitetaas kysymys uudelleen, korjausten kera. Ajassa 0:43 häke-virkailija sanoo "Jaaha, odota hetki mä meen hetkeks pois linjalta. Alä sulje puhelinta. Älä mee pois." Ajassa 1:34, eli 51 sekuntia siitä kun häke-henkilö lähti linjoilta, Anneli sanoo: "Hei mun täytyy ny. Amanda. Tuuks sä tänne puhelimeen? Mä meen kattoo tonne." Tuota lausetta ennen on kahden sekunnin mittainen tyhjä kohta, jossa mitään ei ole tallentunut. Tartun vaan tuohon "mun täytyy nyt" -kommentiin, joka tulee välittömästi tuon tyhjän kohdan jälkeen. Miksi täytyy? Onko sieltä kuulunut jotakin erityistä, minkä vuoksi Anneli on halunnut lähteä katsomaan tilannetta? Tähän hän takuulla on osannut vasta, jos joku on kysynyt.Niitä ei ole kaikkia Niemen litterointiin merkitty.
Juosta naapuriin, soittaa ovikelloa, sitten äkkiä kotiin ja vielä ovenraosta lällättään naapurille, tehän ehtisitte kyllä.. HUUUOOH
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Pointtini: onko sen puuttuvan kahden sekunnin aikana kuulunut Jukan tai murhaajan suusta jotakin erityistä, jota Annelin on ollut pakko lähteä katsomaan? Mutta sulla laukkaaa ajatus viisi kilometriä eri radalla - ei kannata vastata.nihilistinahalisti kirjoitti: To Touko 07, 2026 3:53 pmnii'iin, mitä itse ehdit tehdä kahdessa sekunnissa?Arkipäiväinen kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:59 pmToki toki, selvä syyhän oli mennä katsomaan. Siinä on vaan just kriittisellä hetkellä tuo kahden sekunnin tauko. Ja se on ilmeisesti edelleen mysteeri mistä tuo kahden sekunnin tauko on johtunut? Se tauko oli kuitenkin siellä alusta asti heti ensimmäisissä litteroinneissa, niin ei voi spekuloida että sieltä olisi esim. murhaajan ääniä deletoitu pois.Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:44 pm
No onhan sieltä kuulunut Jukan jatkuvat pyynnöt että Anneli tulisi sinne...Niitä ei ole kaikkia Niemen litterointiin merkitty.
Juosta naapuriin, soittaa ovikelloa, sitten äkkiä kotiin ja vielä ovenraosta lällättään naapurille, tehän ehtisitte kyllä.. HUUUOOH
-
nihilistinahalisti
- Martin Beck
No kerrotaan se nyt vielä kerran, vaikka se on täällä jo kerrottu.Arkipäiväinen kirjoitti: To Touko 07, 2026 6:38 pmPointtini: onko sen puuttuvan kahden sekunnin aikana kuulunut Jukan tai murhaajan suusta jotakin erityistä, jota Annelin on ollut pakko lähteä katsomaan? Mutta sulla laukkaaa ajatus viisi kilometriä eri radalla - ei kannata vastata.nihilistinahalisti kirjoitti: To Touko 07, 2026 3:53 pmnii'iin, mitä itse ehdit tehdä kahdessa sekunnissa?Arkipäiväinen kirjoitti: Pe Huhti 24, 2026 2:59 pm
Toki toki, selvä syyhän oli mennä katsomaan. Siinä on vaan just kriittisellä hetkellä tuo kahden sekunnin tauko. Ja se on ilmeisesti edelleen mysteeri mistä tuo kahden sekunnin tauko on johtunut? Se tauko oli kuitenkin siellä alusta asti heti ensimmäisissä litteroinneissa, niin ei voi spekuloida että sieltä olisi esim. murhaajan ääniä deletoitu pois.
Se noin 2s tyhjäkohta ei johdu ulvilatien päästä, ei hätäkeskuksestakaan, vaan tuija niemestä ja tuo kohta toi selkeästi esiin tekijän olevan paikalla, sillä siitä on poistettu Amandan kysymys isälleen, alku kuuluu kyllä ja sen erottaa lapsen ääneksi.
Alku kuullaan "ii" eli "iiskää, ketä se on", "iiskä mikä siel on",
Tuo tuija niemi kehui suureen ääneen poistaneensa Amandan "kauhistuttavan" rääkäisyääneen, mutta silti se on tallenteen loppupäässä ja jonka loppuvaiheessa kuullaan kirkaisuäänenkin voittava terävä napsahdus ääni ja tuo napsahdus tulee siitä kun ulkopuolinen astuu ikkuna-aukkoon ja lasikieleke menee poikki kun paino siirtyy vasemmalle jalalle.
Eli tuliko nyt selväksi se kahden sekunnin tyhjä kohta?
Se ei johdu Auerista, ei hätäkeskuksesta, eikä edes hätäkeskuksen tekniikasta, koska alun kuulee selvästi, niin ei hätäkeskuksen automatiikka katkaise vaikka tuija niemi yritti selittää sen niin syntyneeksi, alun kuulee, mihin katosi loppuosa?
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
En ihan osta tuota selitystäsi ja kysyisin muutaman täydentävän kysymyksen, mutta kun tietää miten kova tarve sinulla on taistella todellisuutta vastaan, niin parempi olla jatkamatta.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 8:49 amNo kerrotaan se nyt vielä kerran, vaikka se on täällä jo kerrottu.Arkipäiväinen kirjoitti: To Touko 07, 2026 6:38 pmPointtini: onko sen puuttuvan kahden sekunnin aikana kuulunut Jukan tai murhaajan suusta jotakin erityistä, jota Annelin on ollut pakko lähteä katsomaan? Mutta sulla laukkaaa ajatus viisi kilometriä eri radalla - ei kannata vastata.nihilistinahalisti kirjoitti: To Touko 07, 2026 3:53 pm nii'iin, mitä itse ehdit tehdä kahdessa sekunnissa?
Se noin 2s tyhjäkohta ei johdu ulvilatien päästä, ei hätäkeskuksestakaan, vaan tuija niemestä ja tuo kohta toi selkeästi esiin tekijän olevan paikalla, sillä siitä on poistettu Amandan kysymys isälleen, alku kuuluu kyllä ja sen erottaa lapsen ääneksi.
Tuo tuija niemi kehui suureen ääneen poistaneensa Amandan "kauhistuttavan" rääkäisyääneen, mutta silti se on tallenteen loppupäässä ja jonka loppuvaiheessa kuullaan kirkaisuäänenkin voittava terävä napsahdus ääni ja tuo napsahdus tulee siitä kun ulkopuolinen astuu ikkuna-aukkoon ja lasikieleke menee poikki kun paino siirtyy vasemmalle jalalle.
Se ei johdu Auerista, ei hätäkeskuksesta, eikä edes hätäkeskuksen tekniikasta, koska alun kuulee selvästi, niin ei hätäkeskuksen automatiikka katkaise vaikka tuija niemi yritti selittää sen niin syntyneeksi, alun kuulee, mihin katosi loppuosa?
-
nihilistinahalisti
- Martin Beck
Todellisuutta, siis tätä nykytodellisuutta vastaan pitääkin taistella ja kohta taistellaankin, mutta totuutta vastaan en taistele vaan tuon totuuden mieluusti esiin ja sillehän meikä ei mahda mitään jollei jollekkin totuus kelpaa.Arkipäiväinen kirjoitti: Su Touko 24, 2026 8:05 pmEn ihan osta tuota selitystäsi ja kysyisin muutaman täydentävän kysymyksen, mutta kun tietää miten kova tarve sinulla on taistella todellisuutta vastaan, niin parempi olla jatkamatta.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 8:49 amNo kerrotaan se nyt vielä kerran, vaikka se on täällä jo kerrottu.Arkipäiväinen kirjoitti: To Touko 07, 2026 6:38 pm
Pointtini: onko sen puuttuvan kahden sekunnin aikana kuulunut Jukan tai murhaajan suusta jotakin erityistä, jota Annelin on ollut pakko lähteä katsomaan? Mutta sulla laukkaaa ajatus viisi kilometriä eri radalla - ei kannata vastata.
Kuuntele itse, kyllä se siellä on, alku kuuluu hyvin, enkä sitä tänne edes toisi jos ei kuuluisi, niin siis, he kuulevat joilla vielä normaali kuulo on.
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Kuuntelin ja selvästi mainitsemasi ii-äänne kuuluu ja jää kesken, juuri ennen kun tallenne katkeaa. Mistä tuo ääni on peräisin - sitä on ihan mahdoton tuon perusteella sanoa. Onhan tuo sinunkin selitys mahdollinen, mutta aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä siinä tehdään. Omaan korvaan se ei kuulosta ihmisen suusta tulevalta ääneltä, vaan enemmän mekaaniselta vingahdukselta, mutta koska kyseessä on niin lyhyt äännähdys (0,16 sekuntia), on mahdoton sanoa. Äänenvoimakkuuksista en tämän tallenteen tapauksessa päättelisi yhtään mitään, koska sitä on niin paljon editoitu, mutta tuo "ii" on selvästi voimakkaampi kuin pari sekuntia myöhemmin kuultava Amandan ääni. Onhan se tietenkin mahdollista, että koko puhelu editoitiin sillisalaatiksi samantien poliisin toimesta syystä X. Annelikin ihmetteli kirjassaan tallenteen olleen ihmeen lyhyt.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 11:23 pmTodellisuutta, siis tätä nykytodellisuutta vastaan pitääkin taistella ja kohta taistellaankin, mutta totuutta vastaan en taistele vaan tuon totuuden mieluusti esiin ja sillehän meikä ei mahda mitään jollei jollekkin totuus kelpaa.Arkipäiväinen kirjoitti: Su Touko 24, 2026 8:05 pmEn ihan osta tuota selitystäsi ja kysyisin muutaman täydentävän kysymyksen, mutta kun tietää miten kova tarve sinulla on taistella todellisuutta vastaan, niin parempi olla jatkamatta.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 8:49 am
No kerrotaan se nyt vielä kerran, vaikka se on täällä jo kerrottu.
Kuuntele itse, kyllä se siellä on, alku kuuluu hyvin, enkä sitä tänne edes toisi jos ei kuuluisi, niin siis, he kuulevat joilla vielä normaali kuulo on.
Mutta en pysy tässä ihan kärryillä. Kaikissa litteraateissa on merkittynä tuo 2 sekunnin mystinen hiljaisuus (ajassa 1:34-1:36). Jo 19.12,2006 Tuija Niemen tekemässä litteraatissa tämä lukee. Vastaavasti ainoastaan Sihvonen on kuullut ajassa 2:00-2:15 (Sihvosen aikamerkinnät ei tarkkoja) Amandan sanovan "ketä siellä on?". Miksi Niemi olisi siirtänyt Amandan lauseen 30 sekuntia eteenpäin ja korvannut sen kahden sekunnin tyhjällä kohdalla? Logiikka?
-
nihilistinahalisti
- Martin Beck
Hienoa, että tässäkin asiassa päästään eteen päin, vaikkakin kohta kohdalta näemmä.Arkipäiväinen kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 7:17 pmKuuntelin ja selvästi mainitsemasi ii-äänne kuuluu ja jää kesken, juuri ennen kun tallenne katkeaa. Mistä tuo ääni on peräisin - sitä on ihan mahdoton tuon perusteella sanoa. Onhan tuo sinunkin selitys mahdollinen, mutta aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä siinä tehdään. Omaan korvaan se ei kuulosta ihmisen suusta tulevalta ääneltä, vaan enemmän mekaaniselta vingahdukselta, mutta koska kyseessä on niin lyhyt äännähdys (0,16 sekuntia), on mahdoton sanoa. Äänenvoimakkuuksista en tämän tallenteen tapauksessa päättelisi yhtään mitään, koska sitä on niin paljon editoitu, mutta tuo "ii" on selvästi voimakkaampi kuin pari sekuntia myöhemmin kuultava Amandan ääni. Onhan se tietenkin mahdollista, että koko puhelu editoitiin sillisalaatiksi samantien poliisin toimesta syystä X. Annelikin ihmetteli kirjassaan tallenteen olleen ihmeen lyhyt.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 11:23 pmTodellisuutta, siis tätä nykytodellisuutta vastaan pitääkin taistella ja kohta taistellaankin, mutta totuutta vastaan en taistele vaan tuon totuuden mieluusti esiin ja sillehän meikä ei mahda mitään jollei jollekkin totuus kelpaa.Arkipäiväinen kirjoitti: Su Touko 24, 2026 8:05 pm
En ihan osta tuota selitystäsi ja kysyisin muutaman täydentävän kysymyksen, mutta kun tietää miten kova tarve sinulla on taistella todellisuutta vastaan, niin parempi olla jatkamatta.
Mutta en pysy tässä ihan kärryillä. Kaikissa litteraateissa on merkittynä tuo 2 sekunnin mystinen hiljaisuus (ajassa 1:34-1:36). Jo 19.12,2006 Tuija Niemen tekemässä litteraatissa tämä lukee. Vastaavasti ainoastaan Sihvonen on kuullut ajassa 2:00-2:15 (Sihvosen aikamerkinnät ei tarkkoja) Amandan sanovan "ketä siellä on?". Miksi Niemi olisi siirtänyt Amandan lauseen 30 sekuntia eteenpäin ja korvannut sen kahden sekunnin tyhjällä kohdalla? Logiikka?
Oletteko (teitittely siksi koska emme tunne ja luo arvokkuuden tuntua) ajatelleet sitä, että Sihvonen on kuunnellut täysin alkuperäistä tallennetta joka on ollut Juha Joutsenlahdella ja tätä jota kansalaiset korvat pinkeenä yrittävät kuunnella ja tulkita, on t.n muokkaama tallenne (katsos kun litteraatiossa jonka hän on tehnyt, voi ihmetellä kovasti) ja ehkä leikkaa liitä menetelmällä lyhennellyt, ihmetellä kovasti, että miksi tyhjä kohta, johtuuko hätäkeskuksesta (jos oikein muistan tuon litteraatiokohdan).
Tuo kohta alkaa aika tarkkaan alusta 1min 40,5 -8 ja loppuu 1min 41,2. Otin ajan vain normaalisti kuunnellen, mutta varmuus on, että alkaa 1min 40 tai vähän yli.
Kuunnelkaa sieltä häketallenteelta ja laittakaa vaikka äänivertailugrafiikkaan Amandan puhetta ja nuo kaksi iitä, vaikkakin ne on vaimeampia, niin kuulen ne kaksi selkeästi lapsen ääneksi ja tytön.
Kuunnelkaapa sitä kohtaa jossa Amanda henkäisee sisään päin, niin kuullaan aika samanlainen soundi kuin kahdessa iissä.
En tietenkään mahda itse sille mitään, että kuulotutkimuksissa meikä omaa erittäin laajan äänierottelukyvyn, en muista enään hertzejä mistä lähti ja kuinka korkeaan ääneen pääsin,, niitä on ohjelmia joilla voi sen tehdä, itse oli ihan lääkärin tutkimuksissa ja se sanoikin että teillä on erittäin hyvä ja erottelukykyinen kuulo.
Se siitä, mutta uskallan laittaa pääni pantiksi, että se on Amandan ääni joka alkaa sivulla puhelimesta kasvot takkahuoneeseen päin huutaan isälleen "ketä siellä on" (sen verran, että ketä-sana kuuluu varsinai-suomen murteeseen kuka sanan tilalle) pääosin turku/turunympäristö, taivassalo,kustavi, tullu asuttua kustavissa kahteen eri otteeseen, nuorena ja vähän vanhempana.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Tästä on semmoinen epäilys/salaliittoteoria, että tuo 19.12.2006 päivätty "alkuperäinen litterointi" olisikin oikeasti täydennelty paljon myöhemmin. Sehän ei koskaan ollut julkisesti saatavana, esim kirjaani kirjoittaessa en ollut sitä koskaan nähnyt. Vasta tämän kaikkein uusimman aineiston joukossa se tuli esiin. Julkisesti on aina ollut esillä vasta tuo 2009 litterointi.Arkipäiväinen kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 7:17 pmKuuntelin ja selvästi mainitsemasi ii-äänne kuuluu ja jää kesken, juuri ennen kun tallenne katkeaa. Mistä tuo ääni on peräisin - sitä on ihan mahdoton tuon perusteella sanoa. Onhan tuo sinunkin selitys mahdollinen, mutta aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä siinä tehdään. Omaan korvaan se ei kuulosta ihmisen suusta tulevalta ääneltä, vaan enemmän mekaaniselta vingahdukselta, mutta koska kyseessä on niin lyhyt äännähdys (0,16 sekuntia), on mahdoton sanoa. Äänenvoimakkuuksista en tämän tallenteen tapauksessa päättelisi yhtään mitään, koska sitä on niin paljon editoitu, mutta tuo "ii" on selvästi voimakkaampi kuin pari sekuntia myöhemmin kuultava Amandan ääni. Onhan se tietenkin mahdollista, että koko puhelu editoitiin sillisalaatiksi samantien poliisin toimesta syystä X. Annelikin ihmetteli kirjassaan tallenteen olleen ihmeen lyhyt.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 11:23 pmTodellisuutta, siis tätä nykytodellisuutta vastaan pitääkin taistella ja kohta taistellaankin, mutta totuutta vastaan en taistele vaan tuon totuuden mieluusti esiin ja sillehän meikä ei mahda mitään jollei jollekkin totuus kelpaa.Arkipäiväinen kirjoitti: Su Touko 24, 2026 8:05 pm
En ihan osta tuota selitystäsi ja kysyisin muutaman täydentävän kysymyksen, mutta kun tietää miten kova tarve sinulla on taistella todellisuutta vastaan, niin parempi olla jatkamatta.
Siellä oli jotain erikoisuuksia, joita muistaakseni Nina Berg toi esiin, jotka voisivat vihjata siitä, että kyseinen litterointi on muutettu jälkeenpäin. En nyt enää muista mitä ne olivat, mutta ainakin itselleni jäi sellainen fiilis, ettei teoria ole ihan tyhjästä revitty.
En tosin tiedä, oliko tuon katkoksen olemassaolosta jotain epäilyjä. Mutta noin niin kuin periaatteessa kaikki voisi olla mahdollista. Toki luulisi vaikka Matti Mäkisen, joka nauhaa kuunteli heti aluksi, kertoneen mikäli hänen nauhallaan ei mitään taukoja ollut...
"Jostain täältä" löytyy asiasta juttua... mutta millä sen löytää, on eri asia.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
nihilistinahalisti
- Martin Beck
Lyhyen ytimekkäästi,Juha Joutsenlahdelta tieto, vaikkakin joutui luovuttamaan kaiken hallussaan pitämän aineiston alentamisjupakan jälkeen, mutta omaa aineistoaan ei kai joutunut luovuttaan eli onko tehnyt alkuperäisestä ihan itselleen kopion ja joka olisi tallessa.Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Touko 26, 2026 3:43 pmTästä on semmoinen epäilys/salaliittoteoria, että tuo 19.12.2006 päivätty "alkuperäinen litterointi" olisikin oikeasti täydennelty paljon myöhemmin. Sehän ei koskaan ollut julkisesti saatavana, esim kirjaani kirjoittaessa en ollut sitä koskaan nähnyt. Vasta tämän kaikkein uusimman aineiston joukossa se tuli esiin. Julkisesti on aina ollut esillä vasta tuo 2009 litterointi.Arkipäiväinen kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 7:17 pmKuuntelin ja selvästi mainitsemasi ii-äänne kuuluu ja jää kesken, juuri ennen kun tallenne katkeaa. Mistä tuo ääni on peräisin - sitä on ihan mahdoton tuon perusteella sanoa. Onhan tuo sinunkin selitys mahdollinen, mutta aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä siinä tehdään. Omaan korvaan se ei kuulosta ihmisen suusta tulevalta ääneltä, vaan enemmän mekaaniselta vingahdukselta, mutta koska kyseessä on niin lyhyt äännähdys (0,16 sekuntia), on mahdoton sanoa. Äänenvoimakkuuksista en tämän tallenteen tapauksessa päättelisi yhtään mitään, koska sitä on niin paljon editoitu, mutta tuo "ii" on selvästi voimakkaampi kuin pari sekuntia myöhemmin kuultava Amandan ääni. Onhan se tietenkin mahdollista, että koko puhelu editoitiin sillisalaatiksi samantien poliisin toimesta syystä X. Annelikin ihmetteli kirjassaan tallenteen olleen ihmeen lyhyt.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 11:23 pm
Todellisuutta, siis tätä nykytodellisuutta vastaan pitääkin taistella ja kohta taistellaankin, mutta totuutta vastaan en taistele vaan tuon totuuden mieluusti esiin ja sillehän meikä ei mahda mitään jollei jollekkin totuus kelpaa.
Siellä oli jotain erikoisuuksia, joita muistaakseni Nina Berg toi esiin, jotka voisivat vihjata siitä, että kyseinen litterointi on muutettu jälkeenpäin. En nyt enää muista mitä ne olivat, mutta ainakin itselleni jäi sellainen fiilis, ettei teoria ole ihan tyhjästä revitty.
En tosin tiedä, oliko tuon katkoksen olemassaolosta jotain epäilyjä. Mutta noin niin kuin periaatteessa kaikki voisi olla mahdollista. Toki luulisi vaikka Matti Mäkisen, joka nauhaa kuunteli heti aluksi, kertoneen mikäli hänen nauhallaan ei mitään taukoja ollut...
Muutoinhan Matti Sihvonenhan ei olisi tuota Amandan sanomista osannut sanoa ja kirjata ylös.
Tosiasiassa tuolla lyhyellä "ii"-äänteellä ei ole merkitystä, koska tekijän ja teon ääni kuuluu tallenteella 11 kertaa, " töh - jumalalauto, nooh, näih, nui vaa, ynm, (nämä on muistin varaisia, mutta kyllä ne siellä on), myös se kuuluisa kuole-sana ja joka on tekijän ääni ja erottuu Lahden nasaalimaisesta äänestä.
Minulle on selvinnyt tekijäkin ja joka kuullaan myös tallenteella, Lahtihan näki tekijän parhaiten ja tunnisti tekijjän, tajusi kuolevansa, mitään ei mahda ja ilmaisi tekijän.
Juu tiedän, ollaan muka luettu liikaa murhafiktioita, mutta kuunnelkaa se tallenne, vaikka eritelkää ja huomioikaa että hammas-sillan pois lyönti on saattanut olla juuri ennen tai jälkeen sanomisien.
En viitsi enään toistaa täällä kuulemaani, koska tuli niin kova lyttääminen.
-
Arkipäiväinen
- Hetty Wainthropp
Siinä 19.12.2006 litteraatissa erikoisina kohtina on lähinnä nuo kaksi Annelin kommentteihin tehtyä ylimääräistä merkintää: "0:42 Kyllä / toteava, mutta ei huolestunut äänensävy" sekä 2:02 "Öh / voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys, siirtääkö uhria?". Nuo ovat kieltämättä outoja merkintöjä tällaiseen dokumenttiin. Toki on siellä muutakin arvailua heitetty ilmaan. Salaliittoteorian kannattajille täytyy toki huomauttaa, että Niemi on kuitenkin merkannut ylös myös tekijän ääniä, tosin kysymysmerkillä - "tekijä?".Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Touko 26, 2026 3:43 pmTästä on semmoinen epäilys/salaliittoteoria, että tuo 19.12.2006 päivätty "alkuperäinen litterointi" olisikin oikeasti täydennelty paljon myöhemmin. Sehän ei koskaan ollut julkisesti saatavana, esim kirjaani kirjoittaessa en ollut sitä koskaan nähnyt. Vasta tämän kaikkein uusimman aineiston joukossa se tuli esiin. Julkisesti on aina ollut esillä vasta tuo 2009 litterointi.Arkipäiväinen kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 7:17 pmKuuntelin ja selvästi mainitsemasi ii-äänne kuuluu ja jää kesken, juuri ennen kun tallenne katkeaa. Mistä tuo ääni on peräisin - sitä on ihan mahdoton tuon perusteella sanoa. Onhan tuo sinunkin selitys mahdollinen, mutta aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä siinä tehdään. Omaan korvaan se ei kuulosta ihmisen suusta tulevalta ääneltä, vaan enemmän mekaaniselta vingahdukselta, mutta koska kyseessä on niin lyhyt äännähdys (0,16 sekuntia), on mahdoton sanoa. Äänenvoimakkuuksista en tämän tallenteen tapauksessa päättelisi yhtään mitään, koska sitä on niin paljon editoitu, mutta tuo "ii" on selvästi voimakkaampi kuin pari sekuntia myöhemmin kuultava Amandan ääni. Onhan se tietenkin mahdollista, että koko puhelu editoitiin sillisalaatiksi samantien poliisin toimesta syystä X. Annelikin ihmetteli kirjassaan tallenteen olleen ihmeen lyhyt.nihilistinahalisti kirjoitti: Su Touko 24, 2026 11:23 pm
Todellisuutta, siis tätä nykytodellisuutta vastaan pitääkin taistella ja kohta taistellaankin, mutta totuutta vastaan en taistele vaan tuon totuuden mieluusti esiin ja sillehän meikä ei mahda mitään jollei jollekkin totuus kelpaa.