Geissimummo kirjoitti:En ymmärrä ollenkaan, minkä ihmeen takia vanhuksetkaan eivät saisi hommata kännykkää helpottamaan heidän elämäänsä, vaan täytyisi pitää lankapuhelinta ja juosta huonoilla jaloilla aina vastaamaan toisesta päästä esim. suurta omakotitaloa.
Mikko82 kirjoitti:Niille tarvii opettaa niiden käyttöä 10 kertaa ennen kuin osavat sitä käyttää. Eli laite on heille täysin turha!
Mietitkö ollenkaan mitä kirjoitat tänne? Ajattelitko ollenkaan, että jos joskus saat esim. kehitysvammaisen lapsen. Joudut opettamaan hänelle vaikka jonkin esineen käyttämistä yli 10 kertaa, sekö on mielestäsi ihan turhaa?

Onko sinunlaisiasi ihmisiä
oikeasti olemassa! Raivostuttavaa.
Geissimummo kirjoitti:En, en sitten millään voi käsittää tätä! Miksei ihminen voisi helpottaa elämäänsä pienillä konsteilla, hommaamalla puhelimen?
Mikko82 kirjoitti:En voi millään ymmärtää sitä, miksei ihminen voi hankkia sängyn vierelle sitä puhelinta!!
Juokset sitten mielummin alakerran keittiöstä yläkerran makuuhuoneeseen lankapuhelimeen, kun se soi? Se on siis paljon helpompi konsti, kuin hankkia kännykkä mikä kulkee mukana paikassa kuin paikassa. Ajatteletko edelleenkään mitä kirjoitat tänne?

Vai pitääkö se lankapuhelin hommata joka ikiseen huoneeseen, ettei olisi pitkä matka huonoilla jaloilla juosta vastaamaan siihen. Kuka ne lankapuhelimet maksaa?
Geissimummo kirjoitti:Kun kerran on tietokoneet ja muutkin.
Mikko82 kirjoitti:Kaikilla 80-vuotiaillakin. Älä nyt naurata!!!
Kuka on puhunu että
kaikilla 80 vuotiailla? Sinä itse.
Geissimummo kirjoitti:Miksi meidän pitäisi jatkaa kivikautista elämää, vaikka helpommallakin pääsee?
Mikko82 kirjoitti:Siksi koska ei ollut 60-luvullakaan telkkaria tai kaikilla 90-luvulla tietokonetta. Nykyaika laittaa vain ihmisten sivistystason lattian korkeudelle!
Ja se on sinusta väärin, että maailma muuttuu ja välineet siinä mukana

Ei voi olla totta! Kummasti itsekin kuitenkin hyödynnät nettiä ja televisiota, vaikka ne onkin niin turhia ja niitä ei ole tarvittu 60-luvullakaan.
Geissimummo kirjoitti:Miksi vuonna 2000 syntyneiden pitäisi elää 50-90-lukua, vain sen takia että heidän vanhempansa/sukulaisensa ovat joutuneet elämään silloin alkeellisemmin?
Mikko82 kirjoitti:Niinpä, miten silloin mahdettiinkaan pärjätä ilman kännykkää tai nettiä!?!?!

Se olikin sen ajan murhe, paremmasta ei ollut tietoa. Vai oliko? Uskoisin, että silloinkin monella olisi ollut kännykkä, jos siihen olisi ollut mahdollisuus. Samoin kuin netti.
Geissimummo kirjoitti:Ja Mikko, minä kyllä ymmärsin hyvinkin Pikku-My:n kirjoituksen. Hänen vikaansa sekin, ettet sinä ymmärrä lukemaasi? Älä naurata

Mikko82 kirjoitti:Kyllä ensin kerrotaan että on tulossa ESIMERKKI eikä vasta kappaleen keskellä tai yleensä keskusteluissa laitetaan teksti paksunnettuna, jos yhtään ymmärretään muita. Miksi itse kirjoitan "Esim." alkuun tai "en pidä tästä:". Se on paljon selkeempää, mutta niinhän mä olen teistä jo päätellytkin että taidatte olla täysin huithapeleita niiden lapsiennekin kanssa, joten sellaista se teidän lasten kasvatus on ilman minkäänlaista järjestelmällisyyttä tai kuria!!!