HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annijatta
Javier Pena

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Tässä ilman uhrin nauhoitettuja ääniä.

[quote="annijatta"]Vielä tähän viralliseen omat kommentit
Laitan tähän nyt alkuunsa Turumurren postauksen vanhasta häkenauhaketjusta.
Taavetin postaama.
Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.

0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.

Tuleeko Auu samaan aikaan päällekkäisesti vai heti sanan jälkeen. Kumpi merkki tytölle laittaa nauhoitus pyörimään. hakkaa puukolla vai heti

0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?

0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
Anneli huomaa jotain lastenhuoneen suunnalta näkee tai kuulee

0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
0:47 Epäilty: En.
Lupaa pysyä linjoilla

0:52 Epäilty: Nopeesti.
Ohjeistaa tyttöä viittilöi, ilmeilee

0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
(napsahdus) (kolahdus)
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
lähtiks se poika jo

Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)
Hätääntyy mitä lastenhuoneessa tapahtuu pysyykö poika hiljaa yrittääkö ulos
(laahaava ääni).
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
Täytyy poistua puhelimesta onko aikaa kuuleeko joku poikaa täytyy ojentaa tyttö ei siihen kykene

1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
Varmistaa ettei mitään kuuluisi häkeen

1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
Nyt on pakko mennä itse muuten poika pilaa kaiken
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
Lastenhuoneeseen

1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
Tässä pojalle selitys

1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)

(keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
Annelin aiheuttama ääni lastenhuoneesta
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)

Onko lastenhuoneessa? ovi kiinni. En ymmärrä repliikkiä kenelle ja mitä varten?

1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
Eikö sitä vittikö uskota vai kerjääkö penskat verta nenästä
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).

Karkasko joku lapsista

(ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
Tuliko kalikasta päähän pojalleSai kiinni karkurin tytön huoneen oven edessä
2:05 (vaimea kopsahdus)
Lapsi sai tuta äidin kädestä

Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
Raahaa pojan takaisin tai nuoremman (käsi lapsen suun edessä)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
Kysyy tytöltä varmistaa että ehtii takaisin puhelimeen

2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii.
Tässä tyttö pelkää että äiti voi tehdä pojalle pahempaakin

2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
Alitajuisesti isää apuun toive että isä voisi auttaa

2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
Lapsi tekee taas jotain paniikissa

2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.

Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.

Tyttö hätääntyy entisestään tuntee äitinsä puheesta ja puhetavasta että nyt on leikki kaukana

2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus) Kuuluu lastenhuoneesta, ehkä kuiskauksia jotka vaan tyttö kuulee, ei tartu nauhalle

2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas. Helpottunut ei ole tullu lisää ruumiita
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus). sammuttiko Anneli nauhan
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
Varmistaa onko aikaa
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
Ennalta sovittu merkki tytölle sulkea nauha, tekee työtä käskettyä, nauha lähtekiin uudelleen pyörimään
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)Tyttö sulkee nauhurin
suunnitelma menee pieleen,Tyttö ei ole huomannut että äiti sulki nauhurin, nauhoitettu kirkaisu ehtii kuulua
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
Tyttö pelästyy kun tekee väärin[bAnneli huomaa tytön kauhun, rauhoittaa (en mä sulle pahaa tee)[/b]
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?
Keskenään sovitut repliikit (mitä mä sanon)3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:53 Häke: Joo.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Epäilty: Jooh (taustalta kuuluu lapsen itkua). Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Epäilty: Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt. (lapsi itkee taustalla) Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Epäilty: Heihei.
Tallennus päättyy.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

^ Spekulaatio nuoremmille lapsille suunnatuista sanomisista on ihan hyvä mutta pari huomiota nyt kuitenkin.. Ei ole mitään syytä miksi Anneli viittaisi poikaansa sanalla mies enkä usko että lapsissa on tuon yön jäljiltä voinut olla ilmeisiä mitään väkivallan merkkejä, siis ei litsareita poskiin eikä kukkaraudalla päähän kun ei tottele.
annijatta
Javier Pena

nuusku-nella kirjoitti:^ Spekulaatio nuoremmille lapsille suunnatuista sanomisista on ihan hyvä mutta pari huomiota nyt kuitenkin.. Ei ole mitään syytä miksi Anneli viittaisi poikaansa sanalla mies enkä usko että lapsissa on tuon yön jäljiltä voinut olla ilmeisiä mitään väkivallan merkkejä, siis ei litsareita poskiin eikä kukkaraudalla päähän kun ei tottele.
Eihän Annu voi pilata kaikkea kutsumalla lapsea nimeltä. Hehän olivat nukkumassa tässä tarinassa. Annuhan poistui puhelimesta kurkkimaan huppumiestä, että missä vaiheessa takkahuoneessa ollaan ja juoksi pakoon jolloin huppis kädet levällään tuli perässä jarrutti olkkarissa ja palasi töihin.
Miten luulet Annelin selittävän sen ettei kauhusta kankeita lapsia lohduteta. Ei sopinut annelin suunnitelmiin kun niissä lapset ovat nimenomaan hiirenhiljaa nukkumassa omassa huoneessaan ehkä suut teipattuina. :?

Kuka koskaan tutki lapsia tai kyseli heiltä mitään kun heräsivät vasta kun poliisit tulivat. Olivat järkyttyneitä ja peloissaan. Heitä oli uhkailtu. Suut kiinni tai kuolette. En ole nähnyt missään mainintoja että lapset olisi tutkittu heti surman jälkeen.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tara kirjoitti:*
-----
Miten niin hiljeni? Eihän Anneli vielä 3:10 tiennyt oliko se huppu siellä edelleen vai oliko lähtenyt.

Eli, mun pähkäilyä vain tämä: Anneli selosti suureen ääneen häkeen pälä-pälä-.. 'makaa siell lattialla ja huus säken apu-NYT Hiljeni, kesken apua-sanan. Oliko samalla katsellut kasvot takkahuoneen suuntaan ja seurannut, - seurannut, niin ketä ja mitä?
---*
Ah-hah -- ehka tama on se selitys sille Annelin niin useaan kertaan toistamalle katsomaan lahettamiselle. Tytto palloilee omaehtoisesti takkahuoneelle ja Anneli huomaa sen ENNENKUIN tama kirkaisee--tajuaa yhtakkia missa tytto on--herrajumala, sehan nakee, ettei siella ole ketaan-. Ergo, hupun on ollut pakko lahtea jo. NYT HILJENI.

Jalkeenpain muistaa taman ja sovittaa tarinaan. Ei kuitenkaan huomaa, etta hanen olisi itsensa pitanyt nahda hupun lahteminen myos, jos yhtaan piti silmalla, missa tytto tassa kohtaa vaeltaa.

Mielenkiintoisesti Annelin mukaan takkahuoneessa todella "hiljenee" silla sekunnilla ( tai ehka sekuntia ennen) kun tytto kirkaisee. Anneli siis kuulee, tajuaa ja osaa kertoa sekunnilleen, kesken Hakeen selostuksen, etta toisella puolella taloa "hiljenee." Nauhalla uhri on vaiennut jo 38 sekuntia aiemmin.

2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu

-------------
snip
----------

3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
Anneli huomaa kesken lauseen missa tytto on --siksi tuo kovemmalla aanella sanottu NYT HILJENI.

3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
Ala vaan sano mitaan.

3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
Lapsi itkee takkahuoneen lahella, Annelia hatistanyt murhaaja on mahdollisesti siella viela puukko tanassa mutta aiti on keittiossa lankapuhelimen vankina eika nae tai ole nahnyt mitaan.
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?

Punaiset lisaykset minun.

Tasta katsomaan lahettamisesta on vaitelty niin miljoona kertaa. Naakan kanta on aina ollut ettei a) sita kuulu nauhalla eika b) siina olisi ollut mitaan jarkea ja c) vaikka Anneli itse kertoo kuulusteluissa ja eri ihmisille nain tehneensa, silla ei ole merkitysta.

Musta se on aina ollut yksi niita merkityksellisia yksityiskohtia, nimenomaan koska Anneli on toistanut sita. Plus siksi, etta hupun on juuri tassa kohtaa poistuttava, niin etta tytto nakee mutta Anneli ei. Han kertoo viela Hakelle kirkaisun jalkeen, ettei tieda onko huppu paikalla. Siksi tata kohtaa ja varsinkaan Annelin kertomia lahettamisesta ei ole mun mielesta koskaan voinut ohittaa Naakan yms. tapaan olankohautuksella.

*Patkaisin lainausta ennen ja jalkeen kun yritan sovittaa nauhattomaan teoriaan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
nuusku-nella
Adrian Monk

annijatta kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:^ Spekulaatio nuoremmille lapsille suunnatuista sanomisista on ihan hyvä mutta pari huomiota nyt kuitenkin.. Ei ole mitään syytä miksi Anneli viittaisi poikaansa sanalla mies enkä usko että lapsissa on tuon yön jäljiltä voinut olla ilmeisiä mitään väkivallan merkkejä, siis ei litsareita poskiin eikä kukkaraudalla päähän kun ei tottele.
Eihän Annu voi pilata kaikkea kutsumalla lapsea nimeltä. Hehän olivat nukkumassa tässä tarinassa. Annuhan poistui puhelimesta kurkkimaan huppumiestä, että missä vaiheessa takkahuoneessa ollaan ja juoksi pakoon jolloin huppis kädet levällään tuli perässä jarrutti olkkarissa ja palasi töihin.
Miten luulet Annelin selittävän sen ettei kauhusta kankeita lapsia lohduteta. Ei sopinut annelin suunnitelmiin kun niissä lapset ovat nimenomaan hiirenhiljaa nukkumassa omassa huoneessaan ehkä suut teipattuina. :?

Kuka koskaan tutki lapsia tai kyseli heiltä mitään kun heräsivät vasta kun poliisit tulivat. Olivat järkyttyneitä ja peloissaan. Heitä oli uhkailtu. Suut kiinni tai kuolette. En ole nähnyt missään mainintoja että lapset olisi tutkittu heti surman jälkeen.
Ei lapsia varmaan kovin tarkkaan varsinaisesti tutkittu mutta ois sen joku huomannut jos poikaa olis poskille läimitty voimakkaasti, olishan niissä mustelmat ollu seuraavina päivinä.

Puheet on siis hyvin voinut olla suunnattu lapsille, kolinat kuulua lastenhuoneesta jne mutta en suureen väkivaltaan lapsia kohtaan en tuon puhelun aikana usko. Sen uhka on voinut olla ilmassa ja käsikin huitoa että "tuosta saat" mutta varsinaisesti osumatta, poskeen ainakaan.

Kysymyksen "lähtikse mies jo" kyseenalaistin koska tuskin Annelilla oli tapana poikaa kutsua mieheksi, jos kysymys on suunnattu vanhimmalle lapselle niin miten tämä osaisi sen poikaan yhdistää? Pelkkä lähtikse jo olisi loogisempi tai menikse jo. Vaan eipä kaikki aina muutenkaan loogisesti mene niin en mä noita mahdottomina pidä.
annijatta
Javier Pena

Niin nämä minun oletukset on vain oletuksia, joskin sopivat häkenauhaan.
Lapsiahan oli pahoinpidelty jo pidemmän aikaa ennen murhaa. Ei sitäkään ollut kukaan huomannut, ilmeisesti ei edes Jukka. Mustelmat voi selittää kaatumisilla ja sen sellaisilla ja poski voi punottaa litsarista mutta myös itkusta.
Vai oliko niin että riitely, joka Annelin mukaan koski Jukan vanhimman lapsen huonoa kohtelua, olisikin ollut tosiasiassa Annelin kolmen nuorimman lapsen huonoa kohtelua koskeva.
ulkosuomalainen
Michael Knight

annijatta kirjoitti
Lapsiahan oli pahoinpidelty jo pidemmän aikaa ennen murhaa. Ei sitäkään ollut kukaan huomannut, ilmeisesti ei edes Jukka
.

Anneli sai tuomion ainoastaan yhden lapsen pahoinpitelysta, joka ajoittuu aikaan ennen murhaa. (Syytteessa ajoitettu alkamaan 2004 kesalla). Taman tarkempaa tietoa ei mun kasittaakseni ole ainakaan julkisuudessa ollut.

Confucius
annijatta
Javier Pena

ulkosuomalainen kirjoitti:
annijatta kirjoitti
Lapsiahan oli pahoinpidelty jo pidemmän aikaa ennen murhaa. Ei sitäkään ollut kukaan huomannut, ilmeisesti ei edes Jukka
.

Anneli sai tuomion ainoastaan yhden lapsen pahoinpitelysta, joka ajoittuu aikaan ennen murhaa. (Syytteessa ajoitettu alkamaan 2004 kesalla). Taman tarkempaa tietoa ei mun kasittaakseni ole ainakaan julkisuudessa ollut.
No sitten ehkä tämä lapsi oli se "musta lammas" (murhayönä murheenkryyni Annelille). Yhtäkaikki, sekin tuli ilmi vasta 2011 eli 5 vuotta on kaltoinkohdeltu ilman että kukaan on huomannut.
Oletan että syksystä 2009 lähtien ollut turvassa ja kaksi vuotta kului, ennenkuin uskalsi kertoa. No tuli taas yleistettyä. Hyvä että korjasit.
nuusku-nella
Adrian Monk

annijatta kirjoitti:
annijatta kirjoitti
.

No sitten ehkä tämä lapsi oli se "musta lammas" (murhayönä murheenkryyni Annelille). Yhtäkaikki, sekin tuli ilmi vasta 2011 eli 5 vuotta on kaltoinkohdeltu ilman että kukaan on huomannut.
Oletan että syksystä 2009 lähtien ollut turvassa ja kaksi vuotta kului, ennenkuin uskalsi kertoa. No tuli taas yleistettyä. Hyvä että korjasit.
Kyllä kyllä, lapsista yhtä on mitä ilmeisemmin kohdeltu huonosti, väkivaltaisesti jopa jo ennen murhaa. Aika isona riskinä pidän kuitenkin sitä jos Anneli vain minuutteja ennen poliisin saapumista pahoinpitelisi lasta noilla mainitsemillani tavoilla (litsaria poskeen ja kukkaraudalla päähän) kun kaikki muu olisi niin tarkkaan harkittua.

Tilanne on hieman eri jos lapsi menee naapuriin käsivarsi mustelmilla kuin että hänet haetaan murhatalosta ja hän viettää yön sosiaalitoimen huostassa kun äiti on sairaalassa.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Kuolemannaakka kirjoitti:Us: jokohan sulla olis laadittuna tämä Ulvilan surman aikataulu? Kun tämä on niin liikuttavan yksinkertainen juttu, niin luulis, että alkais pikkuhiljaa olla valmista. Tässä on nyt sentään yli 2 vuotta väännetty joka suunnasta ja vastapuolen teoria on sekunnilleen ollut valmis jo ainakin 1½ vuotta sitten, eikä ole tarvinnut muutella. Murhasta on nauhoitekin vielä; ei voi olla vaikea juttu.
Hah -- itse olet juuttunut sinne tuulikaappiin etka paase pois. Apuuva!

Kaivanko taas esiin vakiovastaukseni tahan? Sen listan pikkujuttuja, joita haluan tietaa ennenkuin rupean mitaan sekuntti-aikatalua laatimaan. Siina on keskeisena esim. sen tietaminen mika ovi aukeaa siina juoksukohdassa. Ja nauhan kuuleminen. Taalta matkaa vaistamatta lahes vuorokauden, ovelta ovelle, Helsinkiin, joten dosentin suosittelema pikapyrahdys KKO:n arkistoon vaatii vahan enemman kiinnostusta ja taaloja kuin olen halukas tapaukselle uhraamaan.
Eipä tule, kuten tiesinkin=) Eikä tule keltään muultakaan. Ei ole väliä, onko joukkotuhoaseita, kunhan syyllinen tiedetään=)

Kun se tuulikaappikaan ei tässä nyt vie teitä juurikaan ratkaisua lähemmäksi, koska vaikka AA juoksisi kylpyammeeseen, on hänen oltava murhan jälkeen kolmessa sekunnissa kävelemässä puhelimen lähellä, mikä ei ole mahdollista. Onkohan vielä paljon sellaisia kirjoittajia, jotka eivät tajua, mistä puhun? Tajuatko sinä? Olen tätä vähintäänkin vuoden selittänyt, ja tuntuu, ettei 80% ole ikäänkuin kuullut koko asiasta. Litteroinnista taas eivät tunnu sitä asiaa pystyvän omin päin oivaltamaan.

Noh, taustanauhaanhan sinäkin jossain välissä uskoit. Se tietysti antaa mielikuvitukselle vapaimmat kädet.

Ja mä kun teitä vielä autoin yhden, edes jollain lailla mahdollisen teorian esittämällä... mut ei... ei ei... sitä ei voi käyttää, koska se on väärältä taholta tullut teoria=) Mulla ei edes ollut mitään koiraa siihen haudattuna. Ainoa asia, mistä sitä voi kritisoida on se, ettei mitään astaloniskuääniä kuulu niiden huutojen aikana. Mutta jospa ne onkin niin raivoisat huudot, että rusaus peittyy huudon alle. Paha siihen olisi varmasti vastakkaistakaan väittää. Tietenkin se vaatii vielä tuuria siinä, ettei pisaraakaan Jukan verta lennä AA:n vaatteille, mutta ehkä hänellä joku hätäapusuojavaate tai pussi oli edessä (ei kyllä ollut, koska kukaan ei tuollaisessa tilanteessa tajua mitään roiskeita ottaa huomioon, kun kukaan ei tiedä, miten verta roiskuu päästä, johon isketään sorkkaraudalla tms astalolla). Mutta voisi olla.

Jokos joku on kommentoinut siihen, millainen ääni lähtee, kun juoksee ovesta kenkienpyyhkimistrallin päälle? Jostain kuvasta olin näkevinäni, että sellainen oven edessä on. Semmoinen kumaushan siitä tulee: olisiko se Kuoleman tasajalkahyppy?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Tara kirjoitti:*
-----
tara:
Miten niin hiljeni? Eihän Anneli vielä 3:10 tiennyt oliko se huppu siellä edelleen vai oliko lähtenyt.

Eli, mun pähkäilyä vain tämä: Anneli selosti suureen ääneen häkeen pälä-pälä-.. 'makaa siell lattialla ja huus säken apu-NYT Hiljeni, kesken apua-sanan. Oliko samalla katsellut kasvot takkahuoneen suuntaan ja seurannut, - seurannut, niin ketä ja mitä?
---*
us:
Ah-hah -- ehka tama on se selitys sille Annelin niin useaan kertaan toistamalle katsomaan lahettamiselle. Tytto palloilee omaehtoisesti takkahuoneelle ja Anneli huomaa sen ENNENKUIN tama kirkaisee--tajuaa yhtakkia missa tytto on--herrajumala, sehan nakee, ettei siella ole ketaan-. Ergo, hupun on ollut pakko lahtea jo. NYT HILJENI.
Jalkeenpain muistaa taman ja sovittaa tarinaan. Ei kuitenkaan huomaa, etta hanen olisi itsensa pitanyt nahda hupun lahteminen myos, jos yhtaan piti silmalla, missa tytto tassa kohtaa vaeltaa.
Mielenkiintoisesti Annelin mukaan takkahuoneessa todella "hiljenee" silla sekunnilla ( tai ehka sekuntia ennen) kun tytto kirkaisee. Anneli siis kuulee, tajuaa ja osaa kertoa sekunnilleen, kesken Hakeen selostuksen, etta toisella puolella taloa "hiljenee." Nauhalla uhri on vaiennut jo 38 sekuntia aiemmin.
Hyvät havainnot molemmilta tara ja us. Häkenauhan litterointi on kokenut täydellisen kolauksen sen jälkeen kun kuolema on laittanut tänne visuaalisen havaintonsa nauhan tapahtumista.

"Nyt hiljeni" ei ole luonnollisessa järjestyksessä tapahtumiin ja äänenpainotuksiin nähden.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Kuolemannaakka kirjoitti
Kun se tuulikaappikaan ei tässä nyt vie teitä juurikaan ratkaisua lähemmäksi, koska vaikka AA juoksisi kylpyammeeseen, on hänen oltava murhan jälkeen kolmessa sekunnissa kävelemässä puhelimen lähellä, mikä ei ole mahdollista. Onkohan vielä paljon sellaisia kirjoittajia, jotka eivät tajua, mistä puhun? Tajuatko sinä? Olen tätä vähintäänkin vuoden selittänyt, ja tuntuu, ettei 80% ole ikäänkuin kuullut koko asiasta. Litteroinnista taas eivät tunnu sitä asiaa pystyvän omin päin oivaltamaan.
Aah blaah. Etta tajuanko? Montako kertaa mun pitaa tahan ihan saman kohtaan kommentoida? Sa et varmaan ole vuosiin lukenut mita ma kirjoitan. Can't blame you. Puuduttaahan tama tassa vaiheessa.
Kerran viela -- Annelin rauhallinen (hengastymaton) puhe siina vaiheessa on ongemallista, oli tama sitten juossut tuulikaappiin huppua karkuun tai juuri Jukkaa humauttanut. Olikohan tama noin sadas kerta kun taman kirjoitan?

Itse et nyt ota kantaa siihen, etta Anneli kuolemankin mukaan on jossain samassa tilassa Jukan kanssa kolme sekuntia ----vai montako se sekuntia se nyt onkaan teidan mukaan?-- siita kun on juuri tomahtanyt sille metallirallille ulkona. Eivatka takaisinjuoksun askeleet kuulu. Tai siihen, etta nauhalla juostaan kengat jalassa kun Anneli ei kerro koskaan niita sina iltana jalkaansa laittaneensa -- paitsi siina tunnustuskertomuksessaan. Se, etta jalkapohjissa on naarmuja ja jaloilla on verta on tassa syyllinen-Anneli skenaariossa mahdollista vaikka nauhan aikana olisi kengat jalassa. Se etta syyton Anneli olisi pompannut sangysta kengat jalassa puhelimeen taas ei.

Confucius
nuusku-nella
Adrian Monk

Kuolemannaakka kirjoitti: Kun se tuulikaappikaan ei tässä nyt vie teitä juurikaan ratkaisua lähemmäksi, koska vaikka AA juoksisi kylpyammeeseen, on hänen oltava murhan jälkeen kolmessa sekunnissa kävelemässä puhelimen lähellä, mikä ei ole mahdollista. Onkohan vielä paljon sellaisia kirjoittajia, jotka eivät tajua, mistä puhun? Tajuatko sinä? Olen tätä vähintäänkin vuoden selittänyt, ja tuntuu, ettei 80% ole ikäänkuin kuullut koko asiasta. Litteroinnista taas eivät tunnu sitä asiaa pystyvän omin päin oivaltamaan.
Kohdassa 1:55 kuuluu se juoksu, kohdassa 2:02 kuuluu kopsahdus ja 2:03 uole jonka kuolema sijoitti sanotuksi samassa tilassa Jukan kanssa, kohdassa 2:08 vaimeat askeleet ja kysymys tuleeks sielt ketään. Anteeks mutta missä se kolme sekuntia taas onkaan jota aina mainostat? Vaimea kopsahdus 3 sek ennen askeleita saattaakin olla Jukka itse, mistä tiedät että se on astaloinnin ääni? Juoksusta kopsahdukseen kuluu 7 sekuntia, uolesta uusiin askeliin (joiden suunnasta ja reitistä ei ole edes tietoa) 5 sekuntia. En väitä että nuo olis kovin pitkiä aikoja mutta Jukkahan valittaa noiden jälkeenkin. Jukka hiljenee kohdassa 2:32 ja Anneli palaa puhelimeen 10 sekuntia myöhemmin.

Kopsahdusten perusteella Annelia on vaikea sijoittaa mihinkään koska ei ole varmuutta mikä/kuka kopsahduksen tekee. Sen sijaan askeleet ja puheet voidaan sijoittaa helpommin.

Anteeks jos mä nyt en edelleenkään tajunnut mutta kun mun mielestä siellä ei oo mitään maagista kolmea sekuntia johon aina vetoat. Pienessä talossa ei huoneesta toiseen oikeasti juokse/harpo montaa sekuntia. Loppuun vielä, mihin sijoitat ne minuutit jotka Jukka vuoti verta sängyllä?
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

nuusku-nella kirjoitti: *snip*
Anteeks jos mä nyt en edelleenkään tajunnut mutta kun mun mielestä siellä ei oo mitään maagista kolmea sekuntia johon aina vetoat. Pienessä talossa ei huoneesta toiseen oikeasti juokse/harpo montaa sekuntia. Loppuun vielä, mihin sijoitat ne minuutit jotka Jukka vuoti verta sängyllä?
Tässä täytyy kompata nuusku-nellaa. Äänitteellä olevien Annelin omien puheäänten ja (kengillä käveltyjen) askeltäänten puolesta tapahtuu seuraavaa:

- Anneli on takkahuoneessa Annelin oman puheäänen ja sen äänimaailman perusteella.
- Kuuluu annelin "vittikö" ja voimakkaat tömistävät juoksuaskeleet, jotka tulevat etäältä lähemmäs ja sitten loittonevat tasajalkahyppyyn (näistä äänitutkija todennut, että ovat kevyet, joko naisen tai lapsen tekemät). Tässä kohtaa Annelin olinpaikkaa ei voi mitenkään määrittää (voisi olla Naakan teorian mukaan tuulikaapissa, voisi olla kiertämässä kyplyhuoneen kautta takaisin takkahuoneeseen tai on voinut vaikka heittää pelkän rundin olkkarissa ja hypännyt takas takkahuoneeseen lasinsirujen yli).
- Askeleiden jälkeen Anneli on vajaassa neljässä sekunnissa taas takkahuoneessa Annelin oman puheäänen ja sen äänimaailman perusteella. (Tämä puhuu tuulikaappiteoriaa vastaan, sillä sieltä hän ei ehtisi takaisin takkahuoneeseen tai ainakin nauhalle olisi tallentunut paluuaskeleet, mutta kierto pesuhuoneesta tai pelkkä olkkariin "perääntyminen" istuisi tähän kuin nenä päähän, sillä viimeksimainitussahan Anneli on ehtinyt olla sen koko neljä sekuntia siellä takkahuoneessa hengaamassa).
- Tämän jälkeen kuuluu vaimeat (kengillä kävellyt) rauhallisemmat askeleet ja pian Anneli onkin puhelimen lähellä taas huutamassa "tuleeks sielt kettää" ja lapsi alkaa pälpättää puhelimeen peittäen sillä hetkellä kaiken taustalta kuuluvan alleen.
- Kun lapsi lopettaa, kuuluu taustalta taas askeleet
- Tämän jälkeen Anneli on taas takkahuoneessa.
- Kun häkestä aletaan puhumaan ja lapsi puhuu sinne takaisin, niin kuuluu taas askeleet lapsen puheen ja hätäkeskuspäivystäjän puheen lomasta.
- Tämän jälkeen lapsi huutaa äitiä, kuuluu parit askeleet lisää ja äiti onkin taas kohta puhelimessa.

Minusta tuohon ei jää mihinkään kohtaan sellaista rakoa, missä Anneli ei olisi ehtinyt kulkea takkahuoneen ja puhelimen väliä. Ja jotta tämä teoria ei jää leijumaan tuuleen, niin kaiken kukkuraksi nauhalta kuuluu JOKAISEN takkahuoneen ja puhelimen välillä siirtymisen aikana askeleet. Toki näistä kengän kopinoista voidaan alkaa spekuloimaan, että seurasiko huppu Annelin kannoilla rauhallisilla askeleilla puhelimeen ja takaisin olkkariin, mutta toisaalta virallisen teorian mukaan huppuhan ei edes ole kuullut koko häkepuhelua, joten tämä lienee epätodennäköistä..? Mutta vasta-argumentteja ja muita teorioita otetaan vastaan! :)
MurderMama
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja MurderMama »

Tasta katsomaan lahettamisesta on vaitelty niin miljoona kertaa. Naakan kanta on aina ollut ettei a) sita kuulu nauhalla eika b) siina olisi ollut mitaan jarkea ja c) vaikka Anneli itse kertoo kuulusteluissa ja eri ihmisille nain tehneensa, silla ei ole merkitysta.
Noin minuutin paikkeilla Anneli kysyy puhelimessa et lähtiks se mies jo, tällöin häke nainen ei ole linjalla, eli kysyykö vanhimmalta lapselta, sillonko lapsi oli lähetetty katsomaan? Sen jälkeen kuuluu jotakin "huonekalujen liikuttelu" ääniä tms.. 1:42 kohalla huutaa lapsen puhelimeen, laps vaikutti olleen "lähistöllä" koska vastaa heti kun Annelin huus että tuuks sä tänne.. 3:39 Anneli kysyy [lapsen nimi] oliks se viel siel? laps vastaa et ei se lähti jo, eli tarkottaako tällä katsomaan lähettämistä, sillä hetki sitten ei itse ainakaan nähnyt puhelimelta sinne?
It's just murder, man. You know all God's creatures do it in some form or another. I mean, you look in the forest, you got species killing other species. Our species killing all species including the forest, and we just call it industry, not murder.
Vastaa Viestiin