Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
erämaaetsivä
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Tämä Annelin pääepäilty ja häneen kohdistetut tutkinnat vois todeta, että hänen osaltaan tutkinta loppui kun dna näyte ei natsannut. Näyte joka myöhemmin osoittautui krpeen muotolaprassa työskennelleen tutkijan jättämäksi...(missä lie jättänyt ?)
Voi vaan kuvitella mikä olis lopputulos, jos häneen olis kohdistettu samanlaisella volyymilla ne pakkokeinot mitä aikoinaan Aneliin kohdistettiin.
Kuitenkin kaikkien on hyvä muistaa, että syyttömyysolettama koskee myös tätä soutajaa.

Meri-Mari
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Ke Elo 14, 2019 11:44 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Meri-Mari »

Kyllä se on melkoista piittaamattomuutta, jos pystyy tuollaisessa tilanteessa jättämään puolisonsa tappajan armoille edes yrittämättä auttaa. Paitsi jos kuuluu Mikin viestissä olevan jaottelun mukaan panikoijat tai lamaantujat -ryhmään. Ja Anneli siis ei panikoitunut eikä lamaantunut, vaan pystyi toimimaan, kuten soittamaan apua. Ja kyllä se paniikki kuitenkin siitä hätäpuhelusta kuuluu. Ihmettelen sitä, etteivät jotkut muka sitä suurta hätää kuule. Ja mikähän on tuollaisessa tilanteessa, jossa puukottaja on uhrin kimpussa, parasta ja järkevää? Soittaa häkeen, eikö vain? Sitä ennen hän kyllä yritti estää puukotusta, ja sai itsekin sitten puukosta. Uhri huuti Annua apuun, hän tiesi, ettei Anneli ole sännännyt pakoon. Miltä tuntuisi uhrista, jos edes se lähin auttaja, joka voi jotakin tehdä, kuten yrittää estää puukottajaa, olisi vain ottanut jalat alleen. Mutta ajatelkaa, puoliso soitti häkeen ja jopa sekin on täällä tuomittu. Mennä nyt soittamaan apua, kun olisi vain pitänyt heti juosta neljän lapsen kanssa lähimpään naapuriin pakoon. Sitä mieltä täällä näyttävät jotkut olevan.

Niinkö te, jotka tuomitsette Annelin toiminnan, tekisitte? Jos vastaava tilanne sattuisi kohdallenne, ja puolisoa pahoinpideltäisiin, jopa puukotettaisiin, ei kun pakoon vain. Pärjätkööt uhri miten pärjää, oma nahka täytyy pelastaa.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Miki77 kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 5:00 pm
Erämaaetsivä on ihan oikeassa siinä että on nojauduttava alkututkintaan, ensivaikutelmaan. Jos Ulvilan tutkinta joskus avattaisiin uudelleen mielestäni tutkinta tulisi vaikka ostaa ulkomailta, tämän mylläkän jälkeen Suomesta tuskin löytyy poliisia joka pystyisi suhtautumaan täysin objektiivisesti tähän tapaukseen. Rikospaikan voisi rekonstruktoida ja katsella sitä ns. uusin silmin, tietysti rautaisen ammattilaisen toimesta.

Kuten jo ekassa viestissäni totesin uskon ulkopuoliseen tekijään. En vain pääse siitä ajatuksesta yli kuinka AA toimi hätätilanteessa. Pitänee ryhtyä ajattelemaan jotain muuta.
Olisiko kovin vaikea asia lainata Auerin "Murhalesken muistelmat"-kirja kirjastosta ja lukea se esimerkiksi kesälomalukemisena läpi? Auer on kirjoittanut kirjan jälkikasvulleen, mutta on siinä ajatuksia herättäviä asioita luettavaksi kaikille muillekin, jotka ihmettelevät hänen toimintaansa murhayönä ja sen jälkeen.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Meri-Mari kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 6:44 pm
Kyllä se on melkoista piittaamattomuutta, jos pystyy tuollaisessa tilanteessa jättämään puolisonsa tappajan armoille edes yrittämättä auttaa.

-------

Niinkö te, jotka tuomitsette Annelin toiminnan, tekisitte? Jos vastaava tilanne sattuisi kohdallenne, ja puolisoa pahoinpideltäisiin, jopa puukotettaisiin, ei kun pakoon vain. Pärjätkööt uhri miten pärjää, oma nahka täytyy pelastaa.
Aivan relevantti kysymys - Kuka jättäisi tuollaisessa tilanteessa oman elämänkumppaninsa pulaan?

Ja miten paljon enemmän olisikaan aikaa mennyt, jos olisi ensin hakenut sängyistään kaikki lapset ja mennyt kolistelemaan naapurin ovea, naapurit todennäköisesti nukkumassa tuohon aikaan ja jo pelkästään oven avaamiseen olisi saattanut kulua niin paljon aikaa että murhaaja olisi jo juossut kaukana.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 7:28 pm
Miki77 kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 5:00 pm
Erämaaetsivä on ihan oikeassa siinä että on nojauduttava alkututkintaan, ensivaikutelmaan. Jos Ulvilan tutkinta joskus avattaisiin uudelleen mielestäni tutkinta tulisi vaikka ostaa ulkomailta, tämän mylläkän jälkeen Suomesta tuskin löytyy poliisia joka pystyisi suhtautumaan täysin objektiivisesti tähän tapaukseen. Rikospaikan voisi rekonstruktoida ja katsella sitä ns. uusin silmin, tietysti rautaisen ammattilaisen toimesta.

Kuten jo ekassa viestissäni totesin uskon ulkopuoliseen tekijään. En vain pääse siitä ajatuksesta yli kuinka AA toimi hätätilanteessa. Pitänee ryhtyä ajattelemaan jotain muuta.
Olisiko kovin vaikea asia lainata Auerin "Murhalesken muistelmat"-kirja kirjastosta ja lukea se esimerkiksi kesälomalukemisena läpi? Auer on kirjoittanut kirjan jälkikasvulleen, mutta on siinä ajatuksia herättäviä asioita luettavaksi kaikille muillekin, jotka ihmettelevät hänen toimintaansa murhayönä ja sen jälkeen.
Sen rautaisen ammattilaisen valitseminen on varmasti yksi tämmöisen operaation vaikeimpia tehtäviä. Joku lainasi Hgin poliisilaitoksen väkivaltarikosyksikön eläköityneen päällikön Juha Rautaheimon, ansioituneen ja monen taitavana pitämän tutkinnanjohtajan "Hermo" -muistelmakirjastaan esittämää kannan ottoa Ulvila-caseen, ja heti todettiin annelistien toimesta että Rautaheimo on heikosti asiaan perehtynyt.

Kun palstan rikostutkijat ovat niin päteviä että heti osaavat luokitella esimerkiksi maamme kärkijoukkoon kuuluvan expoliisin olevan heikosti perehtynyt, näkisin että he olisivat varmasti rautaisimmat ammattilaiset maailmassa. Samanlaista nopeaa syväluotausta ei ole kenelläkään muulla. Se on varma. Joten heidän saamisensa jutun tutkinnanjohtajiksi olisi paras ja myös ainoa vaihtoehto löytää joku oikeuden eteen.
Ja mikä jo heti parasta, he ovat jo valmiiksi lukeneet Murhalesken muistelmat, Naakan kirjan, oikeuden päätökset ym tärkeän aineiston. Olisi ns lentävä lähtö.
Nyt ei enää tarvitse miettiä muuta kuin se miten tällainen asia helpoiten järjestyy. Loppu hoituu itsestään.

Miki77
Nikke Knakkertton
Viestit: 194
Liittynyt: Ti Touko 05, 2020 8:32 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Miki77 »

Meri-Marilta hyviä.kannanottoja ja näkökantoja asiaan. Mielestäni en ole kuitenkaan tuominnut ketään, ainoastaan ihmetellyt toimintamalleja jotka kokisin ehkä tuntemilleni naisihmisille vieraaksi vastaavassa tilanteessa. Auerin muistelmien jne. lukeminen olisi siinä mielessä vaarallista että objektiivisuus tapahtumiin voisi kadota. Vaikka kyllä kiinnostaisi, pakko myöntää

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Etukäteen ei voi mitenkään arvioida Auerin kirjan objektiivisuutta. Kyllähän se lukea pitäisi ensin. Voihan se olla sisällöltään hyvinkin neutraali ja pitäytyä tosiasioista.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 9:57 pm
Etukäteen ei voi mitenkään arvioida Auerin kirjan objektiivisuutta. Kyllähän se lukea pitäisi ensin. Voihan se olla sisällöltään hyvinkin neutraali ja pitäytyä tosiasioista.
Muistaakseni Auer on itse esittänyt toiveen, että ihmiset lukisivat kirjan ensin ja kommentoisivat hänen asioitaan vasta kirjan luettuaan. Kirja on kuitenkin Auerin näkemys niihin asioihin, joita hän on omakohtaisesti kokenut. Kirjan takakannessa todetaan kirjasta mm. seuraavaa:
"Murhalesken muistelmat on tarkka kuvaus murhayöstä joulukuussa 2006, poliisitutkinnan eri vaiheista ja neljästä pitkästä oikeudenkäynnistä - sekä arkisesta elämästä niiden välillä. Auer kertoo itse ja omin sanoin, miten hän menetti ensin aviomiehensä ja sitten lapsensa, maineensa ja elinkeinonsa ja miltä se kaikki tuntui."
Toivon, että ne henkilöt, jotka täällä aktiivisesti kirjoittavat ja jotka eivät ole Auerin kirjaa vielä saaneet luetuksi, kävisivät kirjan lainaamassa ja käyttäisivät hetken elämästään sen lukemiseen. Minusta kirja oli helppolukuinen ja olen sen lukenut muistin virkistämiseksi useamman kerran.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Miki77
Nikke Knakkertton
Viestit: 194
Liittynyt: Ti Touko 05, 2020 8:32 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Miki77 »

Pieni liekki kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 10:25 pm
Joosua kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 9:57 pm
Etukäteen ei voi mitenkään arvioida Auerin kirjan objektiivisuutta. Kyllähän se lukea pitäisi ensin. Voihan se olla sisällöltään hyvinkin neutraali ja pitäytyä tosiasioista.
Muistaakseni Auer on itse esittänyt toiveen, että ihmiset lukisivat kirjan ensin ja kommentoisivat hänen asioitaan vasta kirjan luettuaan. Kirja on kuitenkin Auerin näkemys niihin asioihin, joita hän on omakohtaisesti kokenut. Kirjan takakannessa todetaan kirjasta mm. seuraavaa:
"Murhalesken muistelmat on tarkka kuvaus murhayöstä joulukuussa 2006, poliisitutkinnan eri vaiheista ja neljästä pitkästä oikeudenkäynnistä - sekä arkisesta elämästä niiden välillä. Auer kertoo itse ja omin sanoin, miten hän menetti ensin aviomiehensä ja sitten lapsensa, maineensa ja elinkeinonsa ja miltä se kaikki tuntui."
Toivon, että ne henkilöt, jotka täällä aktiivisesti kirjoittavat ja jotka eivät ole Auerin kirjaa vielä saaneet luetuksi, kävisivät kirjan lainaamassa ja käyttäisivät hetken elämästään sen lukemiseen. Minusta kirja oli helppolukuinen ja olen sen lukenut muistin virkistämiseksi useamman kerran.
Toki voisin sen lukea, minulla on siihen aikaa näin lomalla kun ollaan. Mutta, tekisinkö sen vahvistaakseni epäilyksiäni vai blokatakseni omat ajatukseni? Siinäpä kymysys. Olen seurannut sinun postauksia Pieni Liekki, mielestäni olet pysynyt asiassa hyvin, olet ystävällinen ja varmasti ihana ihminen kaikin puolin. Mutta ongelmasi on se sama kuin Naakalla, et pysty suhtautumaan asiaan objektiivisesti. Lähtökohtanne on aina se, että AA on syytön. Tämän vuoksi oikeastaan kaikki se kova työ mitä olette tehneet tällä palstalla vuosien ajan, todistaaksenne että kaikki tapahtui juuri kuin olette ajatelleet sen tapahtuneen, valuu hukkaan. Valitsette todistusaineistosta ne kohdat mitkä miellyttävät perusolettumustanne sen sijaan että katsoisitte asioita ikään kuin ulkopuolisin silmin.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Miki77 kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 10:51 pm


Toki voisin sen lukea, minulla on siihen aikaa näin lomalla kun ollaan. Mutta, tekisinkö sen vahvistaakseni epäilyksiäni vai blokatakseni omat ajatukseni? Siinäpä kymysys. Olen seurannut sinun postauksia Pieni Liekki, mielestäni olet pysynyt asiassa hyvin, olet ystävällinen ja varmasti ihana ihminen kaikin puolin. Mutta ongelmasi on se sama kuin Naakalla, et pysty suhtautumaan asiaan objektiivisesti. Lähtökohtanne on aina se, että AA on syytön. Tämän vuoksi oikeastaan kaikki se kova työ mitä olette tehneet tällä palstalla vuosien ajan, todistaaksenne että kaikki tapahtui juuri kuin olette ajatelleet sen tapahtuneen, valuu hukkaan. Valitsette todistusaineistosta ne kohdat mitkä miellyttävät perusolettumustanne sen sijaan että katsoisitte asioita ikään kuin ulkopuolisin silmin.
Hyvin kummallista, hyvin kummallista, mutta juuri tuo objektiivisuuspulma, siis se että samoin olen joutunut huomaamaan Pienen Liekin ja Naakan varsin valikoivan tavan käyttää todisteita, on kaiken aikaa häirinnyt myös minua. Kovin harmillista koska Pieni Liekki ja Naakka ovat muuten hyviä kirjoittajia.

erämaaetsivä
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Miki77:
Valitsette todistusaineistosta ne kohdat mitkä miellyttävät perusolettumustanne sen sijaan että katsoisitte asioita ikään kuin ulkopuolisin silmin.
No kerroppa Miki77 edes jotain todistusaineistosta poimittua mikä tukee Annelin syyllisyyttä. Naaman ilmet, sotkuinen asunto ja vastaavat ei ole sitten todistusaineistoa.
Voin tässä kertoa, että itse uskoin rouvan tappaneen miehensö, aina vuoteen 2010 asti, vasta tutustuttuani tarkemmin muuhunkin aineistoon kun iltalehdet ja satakunnan-kansa silmäni aukesivat. Medialla oli tässä jutussa niin suuri vaikutus, ettei se voinut olla vaikuttamatta yleiseen mielipiteeseen. Luulenpa objektiivisellä tutkiskelulla juuri sinunkin silmäsi aukeavan. Selvästi kommenteissasi kaikuu iltalehtien subjektiivinen vaikutus.
Naakan kuin myäs Annelin kirjassa on paljon viittauksia esitutkintaan ja oikeuden pöytäkirjoihin, sieltä pystyy kyllä poimimaan faktat mielipiteistä ja kaikki mielipiteet on hyvin perusteltuja.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Miki77 kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 10:51 pm
Toki voisin sen lukea, minulla on siihen aikaa näin lomalla kun ollaan. Mutta, tekisinkö sen vahvistaakseni epäilyksiäni vai blokatakseni omat ajatukseni? Siinäpä kymysys. Olen seurannut sinun postauksia Pieni Liekki, mielestäni olet pysynyt asiassa hyvin, olet ystävällinen ja varmasti ihana ihminen kaikin puolin. Mutta ongelmasi on se sama kuin Naakalla, et pysty suhtautumaan asiaan objektiivisesti. Lähtökohtanne on aina se, että AA on syytön. Tämän vuoksi oikeastaan kaikki se kova työ mitä olette tehneet tällä palstalla vuosien ajan, todistaaksenne että kaikki tapahtui juuri kuin olette ajatelleet sen tapahtuneen, valuu hukkaan. Valitsette todistusaineistosta ne kohdat mitkä miellyttävät perusolettumustanne sen sijaan että katsoisitte asioita ikään kuin ulkopuolisin silmin.
Kiitos sinulle palautteestasi Miki77. Olen seurannut Auerin tapausta joulukuusta 2006 lähtien, mutta aluksi ainoastaan lehdistä lukemani perusteella. Vuonna 2011 taisin havahtua ensimmäisen kerran siihen, että lehdissä kerrotut asiat eivät voineet pitää paikkaansa. Vuonna 2013 olin jo täysin koukussa tähän tapaukseen ja janosin lisää tietoa Ulvilan murhatapauksesta ja sen jälkiseurauksista. Murhainfosta löysin kaltaisiani asialle vihkiytyneitä henkilöitä ja tietoa alkoi kertyä lisää.

Murhainfo on tuonut elämääni useamman uuden ystävän ja olen saanut työskennellä yhdessä Auerin tuki-/taustajoukossa jo vuosien ajan. Olet oikeassa siinä, etten pysty olemaan tässä asiassa enää täysin objektiivinen. En minä edes ole ainoa ammattilainen, jolle tämä keissi on päässyt syvälle ihon alle. Tänä päivänä pidän Anneli Aueria ystävänäni, jota ja jonka perhettä on kohdeltu käsitykseni mukaan erittäin kaltoin aivan liian pitkään. Moni ihminen kärsii, kun pieleen menneitä asioita ei korjata asianmukaisesti oikealle tolalle. Virkamiesminääni rassaa, että vuodet kuluvat turhaan riitelyyn, kun kukaan viranomaispäässä ei tunnu kantavan reilusti vastuuta ryhtymällä oma-aloitteisesti hoitamaan keskeneräisiä asioita kuntoon. Kaikesta huolimatta näen tulevaisuuden valoisana, koska Auer ja hänen entinen miesystävänsä ovat molemmat selväpäisiä ihmisiä, heillä on fiksut lapset ja heitä avustavat henkilöt ovat omien alojensa huippuluokan osaajia.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Miki77 kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 10:51 pm

Toki voisin sen lukea, minulla on siihen aikaa näin lomalla kun ollaan. Mutta, tekisinkö sen vahvistaakseni epäilyksiäni vai blokatakseni omat ajatukseni? Siinäpä kymysys. Olen seurannut sinun postauksia Pieni Liekki, mielestäni olet pysynyt asiassa hyvin, olet ystävällinen ja varmasti ihana ihminen kaikin puolin. Mutta ongelmasi on se sama kuin Naakalla, et pysty suhtautumaan asiaan objektiivisesti. Lähtökohtanne on aina se, että AA on syytön. Tämän vuoksi oikeastaan kaikki se kova työ mitä olette tehneet tällä palstalla vuosien ajan, todistaaksenne että kaikki tapahtui juuri kuin olette ajatelleet sen tapahtuneen, valuu hukkaan. Valitsette todistusaineistosta ne kohdat mitkä miellyttävät perusolettumustanne sen sijaan että katsoisitte asioita ikään kuin ulkopuolisin silmin.
Voit lukea vaikka kaikki viestini täältä, aloittaa alusta, niin näet mitä mieltä olen ollut, ja mitä olen miettinyt ja mitä olen keksinyt ja luullut. Ja näet, että olet väärässä. Miksi minulla olisi ollut etukäteen joku kanta tähän asiaan, joka ei kosketa mua millään tavalla? Ensimmäisessä viestissäni taisin ehdottaa, että surmaaja oli joku Auerin tuttu.

Olen vain tullut tähän tulokseen, kun olen jutun kiemurat tutkinut. Mulla on yli kaksi gigaa Ulvilan materiaalia koneella, ja olen niitä opiskellut 10 vuotta... ei ole enää kyse mistään arvailuista. Tiedän, että se on vaikea uskoa, mutta se on totta. Olen raatanut tämän jutun kimpussa paljon enemmän kuin raadoin maisterin papereitteni eteen. Varmaan tuplaten se määrä. Ihan järjettömästi ja älyttömästi, ja kuten toimittaja sanoi, terveen järjen rajat ylittäen, mutta hei, no pain, no gain. Täytyy sitä ihmisellä harrastuksia olla, ettei käy elämä tylsäksi.

Äkkäsin 2010 syksyllä, ettei Auer voi olla syyllinen. Moni muu oli äkännyt sen jo ennen, nimimerkki turumurre etunenässä. Erämaaetsiväkin oli täällä ennen minua. Auer ei ehdi olemaan murhaaja, vaikka kuinka haluaisi. Asia voidaan todistaa monin tavoin, eikä sitä pysty kiistämään mitenkään. Aivan samaan johtopäätökseen, mitenkään meistä tietämättä päätyi esim tohtori Jukka Alihanka, joka laati oikeuteen asiasta selvityksen. Mutta hän kuoli kesken kaiken, ja jo todisteeksi merkittyä aineistoa ei käsitelty. Aivan samoin on todennut Juha Joutsenlahti: Auer ei VOI olla surmaaja, "voin olla asiasta aivan varma". Surmaaja on joku muu, koska Lahti on tapettu. Tällä palstalla se keksittiin jo ennen kuin Auer itse asian tajusi. Kun miettijöitä on monta, asiat keksitään nopeasti. Ja vaikka slloin meillä ei ollut kuin ripauksia materiaalista, niin nyt sitä on ihan yhtä lailla kuin poliiseilla. Olemme vaan miettineet asioita paljon kauemmin kuin poliisit.

Voit antaa niitä vastatodisteita, mitä vaan. Keskustellaan! Toivoisin vain, että molemmilla olisi asiasta samat tiedot, oltaisiin samalla viivalla.


Mutta suosittelen, että luet edes tuon kirjani ekan painoksen. Sen jälkeen on hiukan löydetty lisää, ja pieniä korjauksia on toki tulossa, mutta kuitenkin. Se on vaivalla ja tosissaan tehty, ja ottaa huomioon kaiken sen, mitä jutusta tiedetään. PALJON enemmän kuin olet lehdistä koskaan saanut lukea. Siinä on asioita, joita poliisi ei löytänyt ja joita ei ole koskaan oikeudessa käsitelty. Ja kaikki on pyritty todistamaan. Ei ole kyse mistään huuhaasta.
Samoin kannattaa lukea hovin 2015 tuomio ja Auerin kirja. Voithan itse tarkistaa, onko joku kohta siellä väärin.

Itse en ole "Auerin tukijoukoissa" enkä tunne häntä mitenkään. En ole halunnut tässä jutussa profiloitua omalla nimelläni tai julkisesti. Naisystävän täältä kyllä löysin, mutta hän oli piinkova antiannelisti, ja varmaan on vieläkin=) Meni liian vaikeaksi lopulta se juttu, Ulvilan tapaukseen tosin ei kaatunut...
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, La Heinä 04, 2020 12:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Hermione kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 8:16 pm
Meri-Mari kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 6:44 pm
Kyllä se on melkoista piittaamattomuutta, jos pystyy tuollaisessa tilanteessa jättämään puolisonsa tappajan armoille edes yrittämättä auttaa.

-------

Niinkö te, jotka tuomitsette Annelin toiminnan, tekisitte? Jos vastaava tilanne sattuisi kohdallenne, ja puolisoa pahoinpideltäisiin, jopa puukotettaisiin, ei kun pakoon vain. Pärjätkööt uhri miten pärjää, oma nahka täytyy pelastaa.
Aivan relevantti kysymys - Kuka jättäisi tuollaisessa tilanteessa oman elämänkumppaninsa pulaan?

Ja miten paljon enemmän olisikaan aikaa mennyt, jos olisi ensin hakenut sängyistään kaikki lapset ja mennyt kolistelemaan naapurin ovea, naapurit todennäköisesti nukkumassa tuohon aikaan ja jo pelkästään oven avaamiseen olisi saattanut kulua niin paljon aikaa että murhaaja olisi jo juossut kaukana.
Ja kunka toivoton tilanne olisi puolustaa syyttömyyttään, kun poliisit tulevat paikalle tyhjään talooon ja sieltä löytyy kuollut ja kuivunut Jukka.Miten hän olisi todistanut syyttömyytensä sillon? Todellisuudessa vaikka Anneli olisi tehnyt mitä tahansa, hän olsi aina toiminut epäilyttävästi, mikäli haluaa nähdä hänet syyllisenä. Nythän hän toimi aivan optimaalisesti: soitti apua, yritti saada tunkeutujasta tuntomerkkejä ja häiritä häntä, eikä sotkenut murhapaikkaa, totteli häken ohjeita ja sai murhan tapahtumat vielä nauhallekin ja kaikki muut säilyivät hengissä. Jossain voitaisiin antaa mitali tällaisesta toiminnasta.
Kysymyshän on se, että miten Anneli olisi voinut pelastaa Jukan hengen? Minä en keksi mitään tapaa. Jos hän olisi käynyt veitsi kourassa tunkeutujan kimppuun ja saanut itse surmansa, ei häntä varmaan olisi epäilty syylliseksi, mutta tuskin olisi paljon lohduttanut enää.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Joosua kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 11:13 pm
Miki77 kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 10:51 pm


Toki voisin sen lukea, minulla on siihen aikaa näin lomalla kun ollaan. Mutta, tekisinkö sen vahvistaakseni epäilyksiäni vai blokatakseni omat ajatukseni? Siinäpä kymysys. Olen seurannut sinun postauksia Pieni Liekki, mielestäni olet pysynyt asiassa hyvin, olet ystävällinen ja varmasti ihana ihminen kaikin puolin. Mutta ongelmasi on se sama kuin Naakalla, et pysty suhtautumaan asiaan objektiivisesti. Lähtökohtanne on aina se, että AA on syytön. Tämän vuoksi oikeastaan kaikki se kova työ mitä olette tehneet tällä palstalla vuosien ajan, todistaaksenne että kaikki tapahtui juuri kuin olette ajatelleet sen tapahtuneen, valuu hukkaan. Valitsette todistusaineistosta ne kohdat mitkä miellyttävät perusolettumustanne sen sijaan että katsoisitte asioita ikään kuin ulkopuolisin silmin.
Hyvin kummallista, hyvin kummallista, mutta juuri tuo objektiivisuuspulma, siis se että samoin olen joutunut huomaamaan Pienen Liekin ja Naakan varsin valikoivan tavan käyttää todisteita, on kaiken aikaa häirinnyt myös minua. Kovin harmillista koska Pieni Liekki ja Naakka ovat muuten hyviä kirjoittajia.
Toivoisin, että kertoisitte niitä vastatodisteita. Kaikki vaan sanovat, että onhan se syyllinen, kun tunnusti/lähetti katsomaan/kotona oli sekaista/näkeehän sen nyt naamasta. Täällä pitäisi keskustella asioista, mutta olen jo vuosia tuskaillut sitä, kun "vastapuoli" ei keskustele. Ei lue mitä vastataan, eikä tuo mitään faktoja tai uutta. Vaan aina toistaa niitä Iltalehden otsikoita.
Juu, ja tiedän, että jyrään ärsyttävästi ja oon varmaan leuhkan tuntuinen, mutta se johtuu siitä, että tätä on jatkunut jo melkein 10 vuotta, eikä asiat etene lainkaan. Mitään keskustelua ei saada aikaiseksi. Minusta tuntuu, ettette oikeasti halua tätä juttua tutkia lainkaan. Ei se tieto tule tyhjästä, vaan pitää nähdä vaivaa. Itse olen sen vaivan nähnyt ja tottakai sitä toivoisi että toisetkin näkisi. Tai uskoisivat sitten, jos eivät jaksa vaivaa nähdä. Sellainen tuntuu tyhmältä, että ollaan varmoja asioista, vaikkei tiedetä niistä oikein mitään.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Vastaa Viestiin