Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Päämiäs
Neuvoja-Jack
Viestit: 525
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 3:25 pm
Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
Viesti:

Tehtaalta erotettu kostajamies murhasi syyttömän Jukan Outokummun myyjäpoliikkojen sijasta

Viesti Kirjoittaja Päämiäs »

    erämaaetsivä kirjoitti:
    Su Heinä 05, 2020 12:46 am
    Hovi tukistaa väärien huhujen kylväjiä,
    Esitutkinnan merkitys asiassa

    Käräjäoikeus on tehnyt virheellisiä johtopäätöksiä asiassa suoritetusta esitutkinnasta.
    Esitutkinta on ollut lainvastainen ja niin vakavasti puutteellinen, että syyte on jo sen vuoksi hylättävä.
    Joka tapauksessa esitutkinnan puutteita, virheitä ja esitutkintalain säännösten noudattamatta jättämistä tulee arvioida syytetyn eduksi ja asettaa tuomitsemiskynnys tavanomaista korkeammaksi.
    En ollut noteerannutkaan, että näin erinomaisen syvällisesti Hovin miehet paljastivat syyttäjien ja poliisien valheet ja väärennökset!
    Suomeksi Hovi tarkoittaa
    -käräjätuomarit syyllisiä rikokseen tuomittuaan täysin päin persettä syyttömän elinkautiseen
    -poliisien ja syyttäjien valheet ja väärennökset ovat niin törkeän umpirikollisia että Auer on vapautettava, vaikka hän olisi syyllinenkin
    -Aueria myöhemmin lavastaneet poliisit virkarikollisia, joten heidän tekosensa ja todistelunsa nollan arvoisia tuomioharkinnassa
    PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
    anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
    seppo-isotalo
    RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
    youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
    Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
    areena.yle.fi/1-3719531
    2298417
    2104198
    mtv.fi/katso/20618268
    Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
    anneliauer.com
    mikkoniskasaari.fi
    puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
    fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
    Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi

    Avatar
    Pieni liekki
    Frank Columbo
    Viestit: 9122
    Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

    Olen alkanut miettiä, murhasiko ylipäänsä kukaan Jukka S. Lahtea. Jos murhan teki kohtelustaan entisellä työpaikalla suivaantunut ja avopuolisostaan sairaalloisen mustasukkainen ulkopuolinen tappaja, niin missä vaiheessa asiassa täyttyvät murhan tunnuspiirteet. Ymmärrän kyllä, että suunnitelmallisuutta tulee mukaan, jos kyseessä on tilaustyö ja raha on liikkunut tilaajan ja tekijän välillä. Eihän sekään täysin selvinnyt, hävittikö tappajan mahdollinen apuri (tai apurit) tappajan yllä olleet vereentyneet vaatteet. Astalon kohtalokin on epäselvä, päätyikö se aikanaan poliisin haltuun vai ei.

    Haastateltiinko fysioterapeutti Koiviston aviomiestä muuten koskaan heidän autokatoksestaan/-tallista ennen Ulvilan murhaa hävinneistä Fiskarsin veitsestä ja kengistä?
    Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

    "Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

    Zipe
    Hetty Wainthropp
    Viestit: 481
    Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
    Paikkakunta: Twin Peaks

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Zipe »

    Hermione kirjoitti:
    To Heinä 09, 2020 10:06 pm
    HR on omien havaintojeni mukaan organisaatio, josta ei yleensä tykätä. ..
    On totta, että HR:n ihmiset joutuvat tekemään likaisia juttuja työnantajan puolesta. HR-konsulentin osa on sanoa, mitä esimiehet käskevät. Kun kyse on ikävästä tilanteesta, kuten irtisanomisista, HR-tyyppi pannaan juttelemaan aikuisille ihmisille kuin nämä olisivat ala-asteikäisiä. Moinen lässytys voi hermostuttaa pohjattomasti tilanteessa, jossa toimeentulon ja samalla tulevaisuuden suunnitelmien romahtaminen on käsillä. Tätäkin raivostuttavampaa voi olla muka uuteen nousuun tähtäävä läksyttävä sparraaminen ja irtisanomisratkaisujen perustelujen kuunteleminen.

    Jos HR-ihmisellä vieläpä on työntekijää ärsyttävä tapa esittää asiansa, on selvää, ettei hän ole irtisanottavien suosikki. Voi hyvinkin olla, että joku kokee hänen edustavan esimiehiään ja koko organisaatiota, joten myös kosto kohdistuu häneen.

    Ulvilan surman motiivi juontuu hyvin todennäiköisesti Lahden työkuvioihin.

    Hermione
    Alibin Kestotilaaja
    Viestit: 5039
    Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Hermione »

    Zipe kirjoitti:
    Su Heinä 12, 2020 2:56 pm


    Ulvilan surman motiivi juontuu hyvin todennäiköisesti Lahden työkuvioihin.
    Ja se, että tämän asian toteaminen aiheuttaa raivostunutta vastarintaa, kertoo omaa karua kieltään.

    Avatar
    Pieni liekki
    Frank Columbo
    Viestit: 9122
    Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

    erämaaetsivä kirjoitti:
    Su Heinä 05, 2020 12:46 am
    awa kirjoitti:
    Su Heinä 05, 2020 12:31 am
    erämaaetsivä kirjoitti:
    Su Heinä 05, 2020 12:23 am
    Ovi on avattu siinävaiheessa kun muu tutkinta on tehty. Olisiko talo pitänyt museoida silloiseen tilaan jälkipolville. Voitko hieman tarkentaa edellistä ?

    Mainitsemani oven avaus siitäkin syystä, että voidaan varmistaa puhuvatko paikalla olleet totta murhaajan kulkemisesta... ja muutenkin kuuluu paikkatutkintaan.
    Tutkintaa on niin monen tasoista - tämä Ulvilan tutkinta on ollut ilmeisesti niin sanottua "perässäjuoksututkintaa" mutta pakeniasta ei näy jälkeäkään. Sillon kun perässä juostaan, niin pitäis olla näköyhteys karkulaiseen. Tyritty on ja raskaasti!
    Aivan et pysty perustelemaan mitään, hoet vaan Auerin esitutkintaa tehneiden poliisien liikkeelle panemaa väärää tietoa alkututkinnasta.
    Laitetaanpa uudestaan lainaus missä Hovi tukistaa väärien huhujen kylväjiä, jos ja kun jätit näköjään aijemman postini lukematta.
    Esitutkinnan merkitys asiassa

    Käräjäoikeus on tehnyt virheellisiä johtopäätöksiä asiassa suoritetusta esitutkinnasta. Esitutkinta on ollut lainvastainen ja niin vakavasti puutteellinen, että syyte on jo sen vuoksi hylättävä. Joka tapauksessa esitutkinnan puutteita, virheitä ja esitutkintalain säännösten noudattamatta jättämistä tulee arvioida syytetyn eduksi ja asettaa tuomitsemiskynnys tavanomaista korkeammaksi.
    Mielestäni alkututkinta teki yhden virheen jättämällä koko asunnon kuiduttamatta, olisi Anneli saanut oikeutta vuosia aijemmin ja monelta kärsimykseltä olisi vältytty. No, turhaa kaikki ethän voi näitä ymmärtä olkoon niin.

    Muok. Hovi ei tässä moiti alkututkintaa, vaan Aueriin kohdistunutta esitutkintaa. Täytyy näin rautalangasta vääntää, eikä sekään kyllä auta...
    @erämaaetsivä.
    Olet epähuomiossa tulkinnut Auerin valituksessaan esittämiä perusteluja häneen kohdistuneen esitutkinnan lainvastaisuudesta ja vakavasta puutteellisuudesta yms. hovioikeuden sanomiksi. Näin ei kuitenkaan ole vaan edellä lainaamasi kohta hovioikeuden vuonna 2015 antamasta päätöksestä sivulta 3 on siis Auerin puolustuksen laatimaa tekstiä eikä hovioikeuden sanomaa.
    Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

    "Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

    Meri-Mari
    Nikke Knakkertton
    Viestit: 187
    Liittynyt: Ke Elo 14, 2019 11:44 am

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Meri-Mari »

    Hermione kirjoitti:
    Su Heinä 12, 2020 3:53 pm
    Zipe kirjoitti:
    Su Heinä 12, 2020 2:56 pm


    Ulvilan surman motiivi juontuu hyvin todennäiköisesti Lahden työkuvioihin.
    Ja se, että tämän asian toteaminen aiheuttaa raivostunutta vastarintaa, kertoo omaa karua kieltään.
    Kyllä, ja jäljet johtavat (syltty)tehtaaseen. Ja tehtaan nimi on..
    Kenellä muuten on suurin tarve yrittää jatkuvasti vierittää syytä Auerin niskaan? Tietenkin murhaajalla tai hänen lähipiirillään, joka todennäköisesti tietää läheisensä tehneen sen.

    Avatar
    Human interest
    Remington Steele
    Viestit: 245
    Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 1:10 pm

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Human interest »

    Meri-Mari kirjoitti:
    Su Heinä 12, 2020 11:49 pm
    Hermione kirjoitti:
    Su Heinä 12, 2020 3:53 pm
    Zipe kirjoitti:
    Su Heinä 12, 2020 2:56 pm


    Ulvilan surman motiivi juontuu hyvin todennäiköisesti Lahden työkuvioihin.
    Ja se, että tämän asian toteaminen aiheuttaa raivostunutta vastarintaa, kertoo omaa karua kieltään.
    Kyllä, ja jäljet johtavat (syltty)tehtaaseen. Ja tehtaan nimi on..
    Kenellä muuten on suurin tarve yrittää jatkuvasti vierittää syytä Auerin niskaan? Tietenkin murhaajalla tai hänen lähipiirillään, joka todennäköisesti tietää läheisensä tehneen sen.
    Luen juuri Naakan aikajanaa (ykkösversio siis) syyskuun -09 kohdalta, ja murhaajan "lähipiiristä" puheenollen:
    Ootteko tulleet ajatelleeksi, millaiset tunnelmat huppumiehen puolisolla oli 30.9.2009, kun TV, radio ja lehdet yllättäen kirkuivat, että "Jukka S. Lahden vaimo tunnusti teon" (tms.).

    Murhaajan rouvan on täytynyt olla aivan jumalattoman helpottunut. Niin helpottunut, että on rakastunut ukkoonsa uudelleen..

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000073765.html
    https://www.kaleva.fi/ulvilassa-surmatu ... ti/2394680
    https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ulvila ... 804ac6c28c
    https://yle.fi/uutiset/3-5891008
    https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/77908 ... lan+murhan
    Jne. Jne...
    Ich bin ein Mensch, also ist mir nichts Menschliches fremd

    Avatar
    Pieni liekki
    Frank Columbo
    Viestit: 9122
    Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

    Pistetään mielenvirkistykseksi tänne se kuulustelukertomus, jossa poliisi väittää Anneli Auerin tunnustaneen miehensä surman klo 13.18:

    Satakunnan poliisilaitos
    Porin pääpoliisiasema

    KUULUSTELUKERTOMUS

    30.09.2009

    Auer Anneli uudelleen kuultuna rikoksesta epäiltynä murhaan

    Kuulustelijana toimi rikosylikonstaapeli TS

    Kuulustelusta on ilmoitettu Anneli Auerin asianajajalle JM:lle. M ei vastannut puhelimeen, jonka vuoksi hänen puhelimensa vastaajaan jätettiin viesti ja kerrottiin kuulustelusta.

    En tarvitse kuulustelutodistajaa tähän kuulusteluun.

    Merkitään, että kuulusteltavalle soitetaan hätäkeskuspuhelusta 59 s, jona aikana Anneli Auer on pois puhelimesta ja jona aikana Jukka Lahti surmataan. Näytteen numero RTL XXXX/XX. Näytteen kohdassa 02:03 Anneli sanoo kaksitavuisen sanan, jossa äänteet (u)-o-l-e. Jukan viimeiset äänet kuuluvat kohdassa 02:32 eli 29 sekuntia sen jälkeen, kun Anneli on sanonut em. sanan.

    K: Mitä ajatuksia puhelun tämä kohta tuo mieleesi?


    V: Ääni nauhalla on kuulostaa minun ääneltä. Ääni kuulostaa mielestäni surkealta. Mikäli olen sanan sanonut käskevään sävyyn, en voisi uskoa sanoneeni sitä Jukalle. Minun on tarvinnut uskoa, että paikalla on ollut joku muu, vaikka ei ole ollutkaan. Olen ilmeisesti kuvitellut Jukan taloon tunkeutujaksi ja sen vuoksi kohdistanut sanomiseni Jukkaan.

    K: Asunnossa ei varmuudella ole sinun, Jukan ja lastesi lisäksi ketään muita ja sinä sanot tuon edellä mainitun sanan ja muutamia sekunteja em. sanan jälkeen Jukan äänet loppuvat. Jukka saa varmuudella tuolloin surmansa. Miten selität tämän?

    V: Olen aiemmissa kuulusteluissa kertonut, että minulla ja Jukalla on ollut yöllä 01.12.2006 kovaa riitaa ja olen todennäköisesti saanut hysteerisen kohtauksen, jossa järki ja havaintokyky ei ole toiminut normaalisti. Olen ilmeisesti ollut niin valtavan kauhun vallassa saatuani iskun rintaani, että en ole kyennyt selkeästi ajattelemaan asioita. Pidän mahdollisena, että olen kuvitellut Jukan mahdolliseksi uhaksi tai tappajaksi ja tästä minulle on tullut ajatus ulkopuolisesta henkilöstä.

    Tuohon aikaan olen ollut muutenkin ns. herkässä mielentilassa. XX:lla (lähisukulaisella) todettiin syksyllä perheemme matkan aikoihin xxxxx xxxxx (sairaus) ja tämä on vaikuttanut kaiken muun ohella mielentilaani. Lisäksi minulla oli juuri alkamassa kuukautiset ja tämä vaikutti osaltaan minun hormonaaliseen tasapainooni. Kuukautisia edeltävänä aikana olen yleensä herkässä mielentilassa.

    Olen yrittänyt miettiä tätä tapahtumaa ja pidän mahdollisena, että minun ja Jukan riita on riistäytynyt pois molempien hallinnasta ja itse olen ollut niin kauhuissani, että olen luullut Jukkaa joksikin murhamieheksi ja kohdistanut häneen em. sanan.

    K: Tyttäresi Axxxx ja poikasi Axxxx ovat yöllä kuulleet sinun ja Jukan riitelevän kovaäänisesti. Olet myös itse kertonut, että sinä ja Jukka olette riidelleet kovaäänisesti yöllä. Olet kertonut, että sinulla on ollut veitsi kädessä ja myös Jukka on jossakin vaiheessa pidellyt veistä kädessään. Olet kertonut, että Jukka on ollut raivoissaan sinulle ja pitänyt veistä kädessään. Tämä on tapahtunut 24.00 - 02.41 välillä.

    Axxxx on todennäköisesti kuullut sinun sanovan em. sanan (u)-o-l-e, koska tämä on myös kuulunut puhelimen kautta hätäkeskukseen ja tallentunut heidän järjestelmäänsä. Axxxx kertoo, kun hän oli puhelimessa, olivat isä ja äiti kahdestaan makuuhuoneessa ja isän äänet loppuivat.

    Miltä sinusta tämä kuulostaa? Pidätkö uskottavana aiempaa kertomustasi ulkopuolisesta tappajasta?


    V: En pidä. Minun ja Jukan välinen riita on todennäköisesti jostain syystä riistäytynyt käsistä ja lopputulos on ollut se, että olen surmannut Jukan. Olen luultavasti siinä tilanteessa luullut Jukkaa joksikin muuksi ja toiminut osittain jonkinlaisen kauhun ja ehkä hieman raivonkin vallassa siten, että en ole kyennyt hahmottamaan, mitä olen tekemässä.
    Riita on loppujenlopuksi lähtenyt melko olemattomasta asiasta liikkeelle. Tämän vuoksi lopputulos on ollut kohtuuton riidan syihin nähden.

    Minun ja Jukan välillä ei varsinaisesti ole ollut mitään pitkäaikaisia riitoja. Riidat ovat olleet mielestäni sellaisia, joita varmaan valtaosassa perheissä on aviopuolisoiden välillä.
    Minua on välillä potuttanut Jukan sanomiset ja tekemiset, mutta mistään pitkäaikaisesta kaunasta ei ole ollut kysymys. Jukallakin oli syksyllä omat murheensa X:lla (työssä) ja hän oli niiden vuoksi stressaantunut. Vaikka Jukka toisinaan vähätteli minun tekemisiäni, niin en silti vihannut häntä tai halunnut hänelle mitään pahaa.

    K: Millä olet Jukkaa lyönyt kyseisen 59 s aikana, kun olet makuuhuoneessa Jukan kanssa kahdestaan ja Jukan äänet loppuvat?

    V:
    Yksi vaihtoehto voi olla vasara, joka oli meillä sisällä. Olin syksyllä laittanut tauluja seinälle ja se on saattanut jäädä lähellä puhelinta olevan lipaston päälle. Normaalisti tätä on säilytetty työkalupakissa, mutta se on saattanut olla esim. edellä mainitussa paikassa, josta olen sen ottanut käteeni.
    Kyseisestä vasarasta on toinen ns. vääntökahva lyhyempi ja toinen pidempi. Sakaralla tarkoitan sitä, jolla vedetään esim. nauloja irti.
    Vasara on teon jälkeen jäänyt asuntoon ja se on sieltä muuttofirman kautta kulkeutunut Turkuun nykyiseen asuntooni.
    Kysyttäessä, olenko pessyt vasaran puhtaaksi lyöntien jälkeen vastaan, että muistan pesseeni ainakin kädet sen jälkeen, kun olen käynyt koskettamassa Jukkaa pesuhuoneen oven kautta. Olen tässä yhteydessä saattanut pestä myös vasaran.

    Siitä minulla ei ole edelleenkään varmoja muistikuvia, kun olemme mahdollisesti Jukan kanssa kamppailleet makuuhuoneessa. Minulla on muistikuva, että minua on sattunut rintaan ja tulkitsin sen heti niin, että minua on lyöty veitsellä. Oven ikkuna on ehkä ensimmäisen kerran rikkoutunut, kun olen mahdollisesti yrittänyt heittää Jukkaa jollakin. Se, että olenko lyönyt Jukkaa oven lasia päin tai onko Jukka mahdollisesti itse kaatuillut lasia päin, on minulle hämärän peitossa edelleen ja sen vuoksi en voi sanoa siitä mitään varmaa. Mahdollista myös on, että Jukka on jollakin esineellä rikkonut ikkunaa.

    K: Onko tapahtumapaikalta taltioitu veitsi teidän?

    V:
    Kokonaisvaltaisesti tätä juttua arvioiden pidän mahdollisena, että se on meidän veitsi. Veitsi on ollut todennäköisesti meillä jossakin keittiön laatikoissa.

    Luettu, annettu tarkastettavaksi ja hyväksytty Anneli Auer

    Kuulstelija TS

    Kuulustelutodistaja XX

    Muut läsnäolijat –
    Iltalehdessä näkyy tänään olevan juttu:
    https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7 ... 0501594d63
    Päivi Räsänen arvostelee valtakunnansyyttäjää: Määräsi esitutkinnan Maria Veitolan ohjelmasta katsomatta sitä
    Satakunnan poliisi toimi aikoinaan hieman vastaavalla tavalla, kun se julkisti heti edellä mainitun Auerin kuulustelun jälkeen vielä samaisena päivänä tiedotteen poliisin nettisivuilla, missä todettiin faktoja tarkistamatta aviovaimon tunnustaneen surman. Valitettavasti poliisi on poistanut sivustoltaan tämän tiedotteen.

    Jos poliisi olisi aikoinaan tehnyt faktantarkistuksen, se olisi varsin nopeasti luullakseni tajunnut Auerin puhuneen poliisin hänelle aiemmissa kuulusteluissa päähän syöttämiä valemuistoja kuvitteellisen tarinan muodossa. Auer nimittäin loi poliisin syöttämistä väitteistä parhaan kykynsä mukaan tehdyn tarinan, jotta hänellä olisi jotain kerrottavaa poliiseille ja jotta hän näin pääsisi tapaamaan lapsiaan. Tarina vain oli täyttä puppua.

    Auer oli valmis rehellisenä ihmisenä tunnustamaan teon, jota ei ollut tehnyt ja jonka tekemistä ei muistanut. Auer halusi auttaa poliisia miehensä murhan selvittämisessä, mutta poliisi petti hänet ja hänen perheensä ryhtyessään keksimään perättömiä valheita mm. vanhempien riitelystä ja vanhimman tyttären muuttuneesta kertomuksesta.
    Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

    "Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

    sörsse
    Rico Tubbs
    Viestit: 1258
    Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja sörsse »

    Mikähän tuon vasaran kohtalo on ollut?
    ...
    "V: Yksi vaihtoehto voi olla vasara, joka oli meillä sisällä. Olin syksyllä laittanut tauluja seinälle ja se on saattanut jäädä lähellä puhelinta olevan lipaston päälle. Normaalisti tätä on säilytetty työkalupakissa, mutta se on saattanut olla esim. edellä mainitussa paikassa, josta olen sen ottanut käteeni.
    Kyseisestä vasarasta on toinen ns. vääntökahva lyhyempi ja toinen pidempi. Sakaralla tarkoitan sitä, jolla vedetään esim. nauloja irti.
    Vasara on teon jälkeen jäänyt asuntoon ja se on sieltä muuttofirman kautta kulkeutunut Turkuun nykyiseen asuntooni."...

    Onko sitä koskaan löydetty Turusta?

    Avatar
    Pieni liekki
    Frank Columbo
    Viestit: 9122
    Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

    sörsse kirjoitti:
    Ke Heinä 15, 2020 1:10 am
    Mikähän tuon vasaran kohtalo on ollut?
    ...
    "V: Yksi vaihtoehto voi olla vasara, joka oli meillä sisällä. Olin syksyllä laittanut tauluja seinälle ja se on saattanut jäädä lähellä puhelinta olevan lipaston päälle. Normaalisti tätä on säilytetty työkalupakissa, mutta se on saattanut olla esim. edellä mainitussa paikassa, josta olen sen ottanut käteeni.
    Kyseisestä vasarasta on toinen ns. vääntökahva lyhyempi ja toinen pidempi. Sakaralla tarkoitan sitä, jolla vedetään esim. nauloja irti.
    Vasara on teon jälkeen jäänyt asuntoon ja se on sieltä muuttofirman kautta kulkeutunut Turkuun nykyiseen asuntooni."...

    Onko sitä koskaan löydetty Turusta?
    Etsivä löytää kysymykseensä vastauksen esimerkiksi Naakan kirjan sivulta 308.
    Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

    "Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

    awa
    Angus MacGyver
    Viestit: 6541
    Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja awa »

    Pieni liekki kirjoitti:
    Ke Heinä 15, 2020 5:46 am
    sörsse kirjoitti:
    Ke Heinä 15, 2020 1:10 am
    Mikähän tuon vasaran kohtalo on ollut?
    ...
    "V: Yksi vaihtoehto voi olla vasara, joka oli meillä sisällä. Olin syksyllä laittanut tauluja seinälle ja se on saattanut jäädä lähellä puhelinta olevan lipaston päälle. Normaalisti tätä on säilytetty työkalupakissa, mutta se on saattanut olla esim. edellä mainitussa paikassa, josta olen sen ottanut käteeni.
    Kyseisestä vasarasta on toinen ns. vääntökahva lyhyempi ja toinen pidempi. Sakaralla tarkoitan sitä, jolla vedetään esim. nauloja irti.
    Vasara on teon jälkeen jäänyt asuntoon ja se on sieltä muuttofirman kautta kulkeutunut Turkuun nykyiseen asuntooni."...

    Onko sitä koskaan löydetty Turusta?
    Etsivä löytää kysymykseensä vastauksen esimerkiksi Naakan kirjan sivulta 308.

    Tuo vasaran kohtalo on tosiaan mielenkiintoinen - kuinka paljon ja kuinka nopeasti Anneli Auer sai tietoa tutkinnan kuluessa vasarasta? Vasara ehkä todettiin, mutta löydetty vasara ei sitten ehkä ollutkaan se mitä etsittiin - hymm! Kertomus vasarasta on myöhemimn helppo keksiä.

    Mutta minä esitin pienen kysymyksen Anneli Auerin haavasta - onko tutkittu ja miltä sivulta tietoa Naakan kirjasta löytyy jos löytyy? Tummensin hieman kysymystä, että varmasti "oudompikin" ymmärtää. Voi laittaa tuon videonkin - jos löytyy? Mutta epäilen, että ei löydy!!

    Tähän hain vastauksia ja ehkä tuota kuulemisen videotakin.

    Oma mielenkiintoni on liittynyt Auerin ensimmäisiin videolla julkaistuihin kuulemisiin sairasvuoteella.

    Anneli Aueria kuullaan sairasvuoteella missä hän kertoo kuvaillen hupparihemmosta puukottajana - samalla hän ehkä huomaamattaan elehtii kädellään ylös-alas puukotuksen liikettä niin, että puukko on kädessä niin, että terä on pikkusormen puolella. (varmasti tämä kiinnostava video vielä löytyy asiantuntijoilta)

    Yleisesti voidaan todeta, että kuolinkamppailussa puukottajaa vastaan myös vastapuoli puolustautuu niin, että hyökkääjäkin haavoittuu.

    Onko Anneli Auerin haava tutkittu niin, että tiedetään terän suunta puukotuksessa? Ehkä terän suunta on ollutkin sellainen, että puukko on ollut Anneli Auerin omassa kädessä niin, että terä on pikkusormen puolella ja kun isku torjutaan niin se osuukin omaan kylkeen. Tämän voi helposti demonstroida, kun veitsi on olemassa ja sen voi asemoida Anneli Auerin käteen ja tutkia haavaonkalon suunta kun vipuna onkin Anneli Auerin oma käsi. Helpointahan tämäkin olisi ollut tehdä heti seuraavana päivänä.

    Anneli Auerin paituli on hyvin vähän ja paikallisesti vereentynyt, ja sitä verta ei ole tippunut juurikaan paidan alaosiin - miksiköhän?

    Hermione
    Alibin Kestotilaaja
    Viestit: 5039
    Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Hermione »

    awa kirjoitti:
    To Heinä 16, 2020 11:01 pm

    Anneli Auerin paituli on hyvin vähän ja paikallisesti vereentynyt, ja sitä verta ei ole tippunut juurikaan paidan alaosiin - miksiköhän?
    Verenvuotoa ei välttämättä tule ulkoisesti vaan esim keuhkoon ulottuva haava voi vuotaa enemmän keuhkoon kuin kehon ulkopuolelle.

    Keuhko on iso elin johon voi mahtua jopa pari litraa eli ihminen voi vuotaa "kuiviin" ilman että verta on päätynyt yhtään kehon ulkopuolelle.

    awa
    Angus MacGyver
    Viestit: 6541
    Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja awa »

    Hermione kirjoitti:
    To Heinä 16, 2020 11:30 pm
    awa kirjoitti:
    To Heinä 16, 2020 11:01 pm

    Anneli Auerin paituli on hyvin vähän ja paikallisesti vereentynyt, ja sitä verta ei ole tippunut juurikaan paidan alaosiin - miksiköhän?
    Verenvuotoa ei välttämättä tule ulkoisesti vaan esim keuhkoon ulottuva haava voi vuotaa enemmän keuhkoon kuin kehon ulkopuolelle.

    Keuhko on iso elin johon voi mahtua jopa pari litraa eli ihminen voi vuotaa "kuiviin" ilman että verta on päätynyt yhtään kehon ulkopuolelle.
    Aha - siis Annulin haava olisikin sellainen joka ei tiputtele liikkuessa verta sinne tänne paitaan? - vaan vuotaa sisään ....

    Keuhko on tosiaan elin, mutta pääsääntöisesti koskaan sinne sisälle keuhkoon ei verta tuollaisesta pikkupistosta vuoda verta. JOS vuotaisi, niin Annu olisi voinut huomattavasta huonommin videolla, ainakin olisi yskittänyt kovasti ja ei olisi kotiutunut sairaalasta niin pian kuin kotiutui.

    Jos veri vuotaa johonkin ruumiin onteloon reippaasti, niin silloin ihminen ei soittele puhelimella ja juoksentele sinne ja tänne!Hieman epäilen, että siinä juoksennellessa verta vuotaa vähän molempiin suuntiin, ja kun paituli ei ole kiinni ihossa ihan joka asennoissa - niin verta olisi tipahdellut hiukan paitulin alaosiinkin..

    Avatar
    Pieni liekki
    Frank Columbo
    Viestit: 9122
    Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

    awa kirjoitti:
    Ti Heinä 21, 2020 10:28 pm
    Hermione kirjoitti:
    To Heinä 16, 2020 11:30 pm
    awa kirjoitti:
    To Heinä 16, 2020 11:01 pm

    Anneli Auerin paituli on hyvin vähän ja paikallisesti vereentynyt, ja sitä verta ei ole tippunut juurikaan paidan alaosiin - miksiköhän?
    Verenvuotoa ei välttämättä tule ulkoisesti vaan esim keuhkoon ulottuva haava voi vuotaa enemmän keuhkoon kuin kehon ulkopuolelle.

    Keuhko on iso elin johon voi mahtua jopa pari litraa eli ihminen voi vuotaa "kuiviin" ilman että verta on päätynyt yhtään kehon ulkopuolelle.
    Aha - siis Annulin haava olisikin sellainen joka ei tiputtele liikkuessa verta sinne tänne paitaan? - vaan vuotaa sisään ....

    Keuhko on tosiaan elin, mutta pääsääntöisesti koskaan sinne sisälle keuhkoon ei verta tuollaisesta pikkupistosta vuoda verta. JOS vuotaisi, niin Annu olisi voinut huomattavasta huonommin videolla, ainakin olisi yskittänyt kovasti ja ei olisi kotiutunut sairaalasta niin pian kuin kotiutui.

    Jos veri vuotaa johonkin ruumiin onteloon reippaasti, niin silloin ihminen ei soittele puhelimella ja juoksentele sinne ja tänne!Hieman epäilen, että siinä juoksennellessa verta vuotaa vähän molempiin suuntiin, ja kun paituli ei ole kiinni ihossa ihan joka asennoissa - niin verta olisi tipahdellut hiukan paitulin alaosiinkin..
    Et ole ilmeisesti vieläkään malttanut perehtyä Naakan kirjaan. Kannattaa lukea kirjasta sivut 83 ja 84, minkä jälkeen voitkin tulla kertomaan meille kaikille tarkemmin paidasta tehdyistä havainnoista.

    Muistutetaan nyt kuitenkin, että Annelilla oli keuhkopussiin ylettynyt yksittäinen pistohaava vasemman rintansa sivussa, josta verta oli imeytynyt läikäksi rintaan, valunut lähinnä kohti oikeaa paidan helmaa, alushousuihin, reiteen ja jalkapöydälle asti pisaroiden.
    Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

    "Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

    awa
    Angus MacGyver
    Viestit: 6541
    Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

    Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

    Viesti Kirjoittaja awa »

    Pieni liekki kirjoitti:
    Ti Heinä 21, 2020 11:26 pm
    Muistutetaan nyt kuitenkin, että Annelilla oli keuhkopussiin ylettynyt yksittäinen pistohaava vasemman rintansa sivussa, josta verta oli imeytynyt läikäksi rintaan, valunut lähinnä kohti oikeaa paidan helmaa, alushousuihin, reiteen ja jalkapöydälle asti pisaroiden.
    Verta oli imeytynyt läikäksi rintaan, valunut lähinnä kohti oikeaa paidan helmaa - mitä tarkoittaa kohti paidan oikee helmaa? Kuvissa näkyy vain läikkiä/tuhrua paidassa, mitään valumaa en pysty haivaitsemaan.

    Verta oli kuitenkin jopa alushousuissa ja tippunut jalkapöydällekin mutta paidassa vain läikkä. Voisi kuvitella, että paituli olisi vereentynyt hyvinkin laajasti kun verta on alushousuissa ja jaloissa asti.

    Missähän tämä paita on nyt? Ja siihenkään ei kukaan ole löytänyt vielä vastausta, että onko tutkittu Auerin haavan suunta ja haavan asema niin, että veitsi on Auerin omassa kädessä?

    Vastaa Viestiin