Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
SabotaaZi89
Aloitteleva Besserwisser

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja SabotaaZi89 »

tuusa kirjoitti: To Elo 06, 2020 11:22 am Meillä on myös maatila ja olen lapsesta asti ollut vanhempien mukana heinäpellolla ym. Itse mietin juuri että mihin piilottaisin ruumiin jos ruumiinpiilottelua harrastaisin niin kyllä se piilopaikka ois juurikin noilla tutuilla paikoilla peltojen välisissä syvissä ojissa. Ja sinne toisten pelloille ei kukaan ulkopuolinenkaan eksy ja pehmeään mutaojaan helppo kaivaa piiloon. Mutta en tiedä millaset maat ja mannut näillä veljesten vanhemmilla on 🤷‍♀️ Tää oli vaan sellasta pohdiskelua mitä itse tekisin.
Kun mietin omaa lapsuudenkotia meillä on paljon latoja ja muita rakennuksia joista vois löytyä piilopaikka. Joskus oli jopa sianpaska-allas. Hätäpäissään sitä vois piilottaa jonnekin minkä tietää olevan varma paikka kun koko ikänsä paikkoja kattellu. Kauaksi tuskin Jamia on piilotettu.

Toivon todella että nämä pökkyrät joutuvat vastuuseen. Ja toivottavasti saavat kärsiä koko loppuelämänsä tästä.
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

SabotaaZi89 kirjoitti: To Elo 06, 2020 12:39 pm
tuusa kirjoitti: To Elo 06, 2020 11:22 am Meillä on myös maatila ja olen lapsesta asti ollut vanhempien mukana heinäpellolla ym. Itse mietin juuri että mihin piilottaisin ruumiin jos ruumiinpiilottelua harrastaisin niin kyllä se piilopaikka ois juurikin noilla tutuilla paikoilla peltojen välisissä syvissä ojissa. Ja sinne toisten pelloille ei kukaan ulkopuolinenkaan eksy ja pehmeään mutaojaan helppo kaivaa piiloon. Mutta en tiedä millaset maat ja mannut näillä veljesten vanhemmilla on 🤷‍♀️ Tää oli vaan sellasta pohdiskelua mitä itse tekisin.
Kun mietin omaa lapsuudenkotia meillä on paljon latoja ja muita rakennuksia joista vois löytyä piilopaikka. Joskus oli jopa sianpaska-allas. Hätäpäissään sitä vois piilottaa jonnekin minkä tietää olevan varma paikka kun koko ikänsä paikkoja kattellu. Kauaksi tuskin Jamia on piilotettu.

Toivon todella että nämä pökkyrät joutuvat vastuuseen. Ja toivottavasti saavat kärsiä koko loppuelämänsä tästä.
Ymmärrän mitä te kumpikin yritätte sanoa mutta koiran hajuaisti on käytännössä lyömätönja siksi niitä käytetäänkin. En itse ainakaan kotitilalle jemmaisi. Piiloja siellä varmasti on mutta jokin rakennus niin koira juoksisi ruumiin luo.
Katsoin joskus ohjelmaa kun tullin pojat päästää huumekoiran irti Vantaalla terminaaliin missä on postipaketteja halli täynnä. Muutama minuutti niin rullakko merkattu ja sitten levitetään kirjeet rullakosta siihen lattialle niin muutama sekunti kun koira se merkkaa.
Kaikki ohi muutamassa minuutissa.
Heidän kotitila on varmasti koluttu jo. Olisko vesistössä kuitenkin jos ei koirat meinaa löytää.
En minäkään tiedä, voihan niillä olla omia isojakin aloja mehtää peltoja jne.
Marissa
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Oliko joku nyt menossa tarkistamaan tämän pikku lätäkön?
take the gun and leave the cannoli :shock:
blueberry
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja blueberry »

Aika karmiva tuo kuva tuosta lähteestä.. Itekkin oon kuullu sen olemassa olosta mutta en oo käyny paikan päällä koskaan. Sopis kyllä tuo YLLI00:n mainitsema että jossain pohjalla käynyt ja kylmää vettä ..🤔 Onkohan joku joka pääsis, menossa tarkistamaan? Ehottomasti kannattas hetimiten!.
iigor
Susikoski

Viesti Kirjoittaja iigor »

blueberry kirjoitti: To Elo 06, 2020 1:08 pm Aika karmiva tuo kuva tuosta lähteestä.. Itekkin oon kuullu sen olemassa olosta mutta en oo käyny paikan päällä koskaan. Sopis kyllä tuo YLLI00:n mainitsema että jossain pohjalla käynyt ja kylmää vettä ..🤔 Onkohan joku joka pääsis, menossa tarkistamaan? Ehottomasti kannattas hetimiten!.
Minä kävin äsken tuolla koiran kans ja tutkin muutaman muunkin alueella olevan lammen karahkalla pohjia myöten eikä niissä missään ollu mitään :cry:
Toimintaterapia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

Olisikohan tuonne lähteeseen jäänyt jokin pieleen mennyt juhannustaika. Joku naimaton neito katsonut lähteeseen juhannusyönä ilman rihman kiertämää, ja kuvajaisesta nähnyt tulevan sulhasensa...
Sveriges sak är vår!
Agentti22
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

agentti0013 kirjoitti: To Elo 06, 2020 11:51 am Mitä se haittaa vaikka vene menisikin nurin? Kait pökkyrätkin uida osaa. Sehän voi olla ihan tarkotuksellakin upotettu koko vene pohjaan saakka ja ruumis sen mukana. Ite ainakin nostaisin ruumiin mielummin veneen kyytille esim takaluukusta kuin raahaisin sitä käsipelillä useita metrejä, veneenhän voi vetää rannalle auton viereen vaikka kuinka pitkälle. Muutenkin ruumiin liikuttelu veden varassa olisi huomattavasti kevyempää kuin kuivalla maalla, esim suuret laskuojat mm järvistä, joen haarat.
Ei hullumpi teoria tuo veneellä siirtely. Aiemmin kyselin, että oliskohan siellä lähistöjen vesistöillä esimerkiks jotain saaria mihin vois soudella ja sinne jemmata? Jotenkin kokoajan kuvittelen kuvanottotilanteen johonkin vesistön lähelle, en tiedä miksi.
Turistina
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turistina »

iigor kirjoitti: To Elo 06, 2020 1:24 pm
blueberry kirjoitti: To Elo 06, 2020 1:08 pm Aika karmiva tuo kuva tuosta lähteestä.. Itekkin oon kuullu sen olemassa olosta mutta en oo käyny paikan päällä koskaan. Sopis kyllä tuo YLLI00:n mainitsema että jossain pohjalla käynyt ja kylmää vettä ..🤔 Onkohan joku joka pääsis, menossa tarkistamaan? Ehottomasti kannattas hetimiten!.
Minä kävin äsken tuolla koiran kans ja tutkin muutaman muunkin alueella olevan lammen karahkalla pohjia myöten eikä niissä missään ollu mitään :cry:
Miten pääsit lammen keskelle kokeilemaan? Ilmeisesti vain reunat kokeilit? Miten koira reagoi? Anteeksi epäilykseni, mutta täällä on tullut paljon alokkaita ja joku voi tahallaan vaikka johtaa harhaan ja kertoa käyneensä, toivottavasti poliisille on ilmoitettu tästä paikasta!
agentti0013
Susikoski

Viesti Kirjoittaja agentti0013 »

Minkähän verran näitä asunnon omistajan suvun tiloja/piilopirttejä/mummomökkejä tutkittu? Missäpäin sijaitsee? Vesistön äärelläkö?
erisaani
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja erisaani »

https://www.google.fi/maps/@63.2401463, ... 312!8i6656

Olikohan tätä kukaan vielä tsekannu? Paikan nimikin Kylmäsuvanto😬
Agentti22
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

Laikkanen kirjoitti: To Elo 06, 2020 2:21 pm https://www.google.fi/maps/@63.2401463, ... 312!8i6656

On ainakin jaettu ennenkin tänne, koska olen katsonut aiemminkin tuota. Sitä en muista käviköhän kukaan paikan päällä?
_tumppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja _tumppi »

Tuolta Päiväkänni-ryhmästä löytyi lisää "pökkyrä"-videoita, yksi vaikuttais olevan jatkoa ketjun alkupäässä jo linkitetylle. Eli missä veljekset ja tämä asiaan ilmeisen liittymätön kaveri. Siinä V kameran ulkopuolella ruotii jotain riitaa, pahoinpitelysyytteiden poisvetämisestä puhuu ja nimeltä mainitsee pari tyyppiä. T on sovitteleva koko ajan, sanoo että ottaisi rauhallisesti ja juotaisiin vain kaljaa. Mutta sanoo kuitenkin, ettei voi hyväksyä, kun kotiin tullaan (ilmeisesti haastamaan riitaa) ja että pitäisi aina Vn puolia. "Jos sä tahot mua johkain mä oon aina sun puolella, se on asia mikä ei muutu". Vaikka tuo on yli vuoden vanha video ja lyhyt pätkä, tulee tunne että V tosiaan on se pitkävihainen ja äkkipikainen, ehkä päätekijä tässäkin, ja T sovitteleva, rauhallisempi, mutta lojaali kuitenkin veljelleen. Ja tätä suojellakseen varmaan nytkin vaikenee.

Toisessa videossa matkasivat pienelle punaiselle mökille, mutta olikin Halsualla ilmeisesti kaverin mökki. Hätkähdin jo, jos on tämä ko.Kaukolantien mummonmökki, puusto sopi ja näkyipä siellä harjakin nojaavan seinää. Mutta tuskin liittyy siis mitenkään.
Lähinnä noita veljeksille tuttuja paikkoja jos noista videoista bongaisi.... Niissä toki on paljon ulkopuolisia, jotka eivät varmaan halua veljeksiin mitenkään tulevan liitetyksi, joten varovainen pitää johtopäätösten ja spekuloinnin kanssa olla.
erisaani
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja erisaani »

Agentti22 kirjoitti: To Elo 06, 2020 2:39 pm
Laikkanen kirjoitti: To Elo 06, 2020 2:21 pm https://www.google.fi/maps/@63.2401463, ... 312!8i6656

On ainakin jaettu ennenkin tänne, koska olen katsonut aiemminkin tuota. Sitä en muista käviköhän kukaan paikan päällä?
Joo itse jaoin jo aikasemmin, mutta ei tullut selvyyttä onko kukaan käyny kattoon🤔
Ääliö
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ääliö »

KarhuR. kirjoitti: To Elo 06, 2020 2:07 pm
blueberry kirjoitti: To Elo 06, 2020 2:00 pm
Turistina kirjoitti: To Elo 06, 2020 1:51 pm

Miten pääsit lammen keskelle kokeilemaan? Ilmeisesti vain reunat kokeilit? Miten koira reagoi? Anteeksi epäilykseni, mutta täällä on tullut paljon alokkaita ja joku voi tahallaan vaikka johtaa harhaan ja kertoa käyneensä, toivottavasti poliisille on ilmoitettu tästä paikasta!
Samaa aattelin myös.. ei kai tuota lammen keskustaa noin vain kokeilla jollai kepillä rannalta🤔
Ei todellakaan kokeilla keskeltä lampea.en sulkis vielä lampea pois tässä vaiheessa.
Joo ei missään nimessä kannata sulkea vielä pois tätä kohdetta. Hyvä olisi jos aina toiseen varmistustarkistuksen pääsisi aina se alkuperäinen kuvanottaja paikalle myös tarkistuskäynnille, mahdollisimman pkaisesti. Sama paikalla käynyt pystyisi todentamaan onko paikka samannäköinen kuin oli silloin kun kuvan otti. Ja kahluusaappaat ja joku tukeva kepakko/keppi/harjanvarsi :wink: (ei karahka tai risku, oksa tms.) kannattaa olla mukana tuollaisissa tai joku muu systeemi turvalliseen tarkistukseen ja mieluusti kaveri messissä mukana tai ainakian tarkka ilmoitus jollekkin, että minne menee (ettei tule alueelle toista tai useampaa katoamistapausta vielä lisää, kun tuolla noita syviä suonsilmäkkeitä ym. on pilvin pimein, jopa asuinalueilla, ja siellä yksin silmäkkeitä koppuloidaan).

Tai mahdollisesti järjestää paikalle varman toisen kerran tarkistajan jos itse ei pääse pikimiten paikalle, niin kuin hyvin siinä paidanhakureissussa otehtiin, kun toinen sen haki. Myös siinähän tuota siirtoskenaariota jotku kommentoi, että ehtiikö paidan hakea "oikea" ihminen ja toimittaa poliisille, kun paikka oli usealla tiedossa ja tarkasti kerrottu. Eli kuten sanoin siinä kuvaviestissäni, kun joku oli kyseenalaistanut ja kommentoinut aikaisemmin, jäännösten tai todistusaineistojen siirtoa ym. niin tämä tulee huomioida aina, kun noita tarkkoja paikkoja tänne ilmoitellaan, kun on todennettu ja nähty jotain varteenotettavaa.

Noita uusia tulokkaita ja alokkaita tulee tänne ja mahdolliset asianosaiset kyllä seuraa varmasti tiivisti tätä palstaa vaikka eivät olisi rekisteröityneitä käyttäjiäkään. Hmm....sopivasti iigor siellä kävikin karahkan kanssa tonkimassa. Kivasti nimimerkki viittaa tuonne itänaapurin puolelle :shock: :wink: iigorin aktiivisuutta ja käyntiä paikalla mitenkään mollaamatta tai aikeita epäilemättä, mutta kaikkea tulee väistämättä mieleen, kun juttu on venynyt ja paisunut näin pitkälle. Kiitos iigorille kuitenkin. Suosittelisin tarkempia paikkatietojen jakoa yksityisviestein ketjun luotettaville tarkistajille ja paikanpäällä tsekkaajille VARTEENOTETTAVISSA tapauksissa. Muuten laajemmat/yleispyöreät paikkatiedot sun muut on tosi hyviä, että useammat pystyy paikoilla laajemmilla käymään. Onhan tästä ketjussa jo puhuttukin, kun useat käyvät samoja paikkoja pyörimässä.

Summa summarum, toivottavasti Dekkarisankari voisi vielä, noilla pienillä ohjeistuksilla, käydä tönkimässä vaikka, jonkun kaverin kanssa, tuon lätäkön vielä uudemman kerran, kun nimimerkkisi ja hyviä vinkkejäsi on palstalla ollut jo kauan. Ja vielä ilmoittaa tänne kun siellä on käynyt (kuviankin tietenkibn voi vielä ottaa).

Onnea kaikille etsintöihin ja vinkkeihin ja vielä sinne alueelle ja kiitos omasta puolesta kaikille aktiivisuudesta.
Kokkolalainen
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kokkolalainen »

Eikö nuo isommat vedet olisi helpompi aloittaa sillä että poliisi kävis haistatuttamassa koiralle kaikki rannoilla olevat veneet. Jos koira merkkaa yhdenkin niin tietää että siinä putissa jami on. Sitä en kyllä osaa sanoa miten koira reagoi kalanhajuun tai kalanvereen mitä veneissä yleensä on jokaisessa?
Vastaa Viestiin