Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:31 am Näitä 1 MW tuulimyllyjäkin saa asennella ihan jonkun kappaleen :roll: saati sitten tämä raaka-aineitten määrä...

"Keskimäärin 1 MW tuulikapasiteettia vaatii 103 tonnia ruostumatonta terästä, 402 tonnia betonia, 6,8 tonnia lasikuitua, 3 tonnia kuparia ja 20 tonnia valurautaa."
Edelleen kehoitan sinua tutustumaan netin ihmeellisen maailmaan ja tutustumaan esim.tuohon Lappeenrannan teknillisen yliopiston tekemään eri energiamuotojen hintoihin. Minä en aio enempää toimia sinun linkkitehtaanasi. Olen jo omat lapset kasvattanut aikuisiksi, en palaa enää niihin hommiin.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2043
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

Eli ei siis osaa vastata...ok. Tämä ruljassi repeilyttää minua vielä ensi viikollakin Minfossa.
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:37 am Eli ei siis osaa vastata...ok. Tämä ruljassi repeilyttää minua vielä ensi viikollakin Minfossa.
Jos et ymmärrä lukemaasi tekstiä, et osaa käyttää googlea ja epäilet kaikkea salaliitoksi ydinvoimaa vastaan, niin turha kai vietän aikaani niin umpivihervassarin kanssa tuhlaten. Edes Minfossa. Jokohan Pedofiili-Jammu olisi herännyt kiljuhorroksestaan?
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2043
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:41 am
nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:37 am Eli ei siis osaa vastata...ok. Tämä ruljassi repeilyttää minua vielä ensi viikollakin Minfossa.
Jos et ymmärrä lukemaasi tekstiä, et osaa käyttää googlea ja epäilet kaikkea salaliitoksi ydinvoimaa vastaan, niin turha kai vietän aikaani niin umpivihervassarin kanssa tuhlaten. Edes Minfossa. Jokohan Pedofiili-Jammu olisi herännyt kiljuhorroksestaan?
Ei niissä kerrota vastausta tähän ylivoimaiseen matemaattiseen ongelmaan: :lol:

"Yksi tonni luonnonuraania voi tuottaa noin 44 miljoonaa kilowattituntia sähköä, mikä vaatisi noin 20 000 tonnia hiiltä tai 8,5 miljoonaa kuutiometriä kaasua."
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:48 am
Ei niissä kerrota vastausta tähän ylivoimaiseen matemaattiseen ongelmaan: :lol:
Vihervassarille kaikki on vaikeaa. :mrgreen:
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2043
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:41 am..

Jos et ymmärrä lukemaasi tekstiä, et osaa käyttää googlea ja epäilet kaikkea salaliitoksi ydinvoimaa vastaan, niin turha kai vietän aikaani niin umpivihervassarin kanssa tuhlaten. Edes Minfossa. Jokohan Pedofiili-Jammu olisi herännyt kiljuhorroksestaan?
No niin no, siitä lukemisen ymmärtämisestä...siis ilmeisesti jossain välissä jo letkautin jotain salaliitosta? Missä? Toisekseen tuntuu että kaikki tähän asti määrittelevät minut ääri-oikeistolaiseksi, siis nazzirassistiksi.

Mutta, edelleen...ei löydy ratkaisua hyötysuhde ongelmaan:

"Yksi tonni luonnonuraania voi tuottaa noin 44 miljoonaa kilowattituntia sähköä, mikä vaatisi noin 20 000 tonnia hiiltä tai 8,5 miljoonaa kuutiometriä kaasua."

Edit: eiku sori, unohdin ettei paskantuottaminen lukeudu hyötysuhteeseen energiantuottamisessa.
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:52 am

No niin no, siitä lukemisen ymmärtämisestä...siis ilmeisesti jossain välissä jo letkautin jotain salaliitosta?
Vihervassarin ulinaa :mrgreen:
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2043
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:56 am
nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:52 am

No niin no, siitä lukemisen ymmärtämisestä...siis ilmeisesti jossain välissä jo letkautin jotain salaliitosta?
Vihervassarin ulinaa :mrgreen:
Mielestäni kysyin ihan kirjaimellisesti, että; "Jos joku ihan oikeasti löytää hyötysuhteeltaan paremman vaihtoehdon kuin ydinenergia, niin kertokaa ihmeessä "

"Yksi tonni luonnonuraania voi tuottaa noin 44 miljoonaa kilowattituntia sähköä, mikä vaatisi noin 20 000 tonnia hiiltä tai 8,5 miljoonaa kuutiometriä kaasua."
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Ydinvoiman hyötysuhde ei ole heikko, sen hyötysuhteen hyödyntäminen on toki heikkoa, mutta vaikka ignoorataan se, ettei hukkalämpöä hyödynnetä, niin se on silti lähimpänä päästötöntä energiaa. Uraanin etsiminen, kaivaminen, jalostaminen, siirteleminen ja vuosittainen polttoainesauvojen vaihtaminen mukaanluettuna.

Se, että ydinaseissa on heikko hyötysuhde, ei vaikuta energiatuotannon hyötysuhteeseen. Lisäksi että vastaavilla haistavitunpaskametodeilla laskettuna aurinkovoiman ja tuulivoiman hyötysuhteet ovat, ja tulevat olemaan hamaan maailman tappiin saakka aivan marginaalia, koska niin paljon tuulta kulkee tuulivoimaloiden ohi, eikä auringonsäteistäkään saada ikinä talteen kuin aivan naurettavan marginaalinen osuus.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

meitzi kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:46 am Ydinvoiman hyötysuhde ei ole heikko, sen hyötysuhteen hyödyntäminen on toki heikkoa, mutta vaikka ignoorataan se, ettei hukkalämpöä hyödynnetä, niin se on silti lähimpänä päästötöntä energiaa.
Mitä päästöjä esim. tuuli,aurinko ja vesivoima aiheuttavat?
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

meitzi kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:46 am
Se, että ydinaseissa on heikko hyötysuhde, ei vaikuta energiatuotannon hyötysuhteeseen. Lisäksi että vastaavilla haistavitunpaskametodeilla laskettuna aurinkovoiman ja tuulivoiman hyötysuhteet ovat, ja tulevat olemaan hamaan maailman tappiin saakka aivan marginaalia, koska niin paljon tuulta kulkee tuulivoimaloiden ohi, eikä auringonsäteistäkään saada ikinä talteen kuin aivan naurettavan marginaalinen osuus.
Esimerkiksi Saksa satsaa voimakkaasti tuulivoimaan. Tuulivoimalat ovat tehokkaita nimenom kyllä väärässä. aan avomerelllä. Maapallon primäärienergiasta ainoastaan 4% tuotetaan ydinvoimalla. Se luku ei tulevaisuudessa ainakaan tule kasvamaan. Ydinvoima on laskevan auringon energiatuotantomuoto. Lisäksi maalämmön hyödyntäminen tulee tulevaisuudessa kasvamaan. Tiede menee eteenpäin jatkuvasti.
Sovitaan sitten niin, että maailma valehtelee. Kuten aiemmin todettiin, Olkiluoto kolmosen hyötysuhde tulee olemaan sen 59% korkeampi kuin muiden ja sen ydinjätteestä tehdään kaurapuuroa Jammulle ja Meizille. :mrgreen:

Tiedemaailma valehtelee ja yliopistot ovat tuulivoimanatsien hallussa
Sähköntuotannon hintavertailu: tuulivoima edullisin
Maalle rakennettu tuulivoima on ensimmäistä kertaa edullisin sähkön tuotantotapa Lappeenrannan teknillisen yliopiston (Lappeenranta University of Technology, LUT) sähkön tuotantokustannusvertailussa.
https://www.lut.fi/uutiset/-/asset_publ ... -edullisin

MERELLÄ KELLUVAT TUULIVOIMALAT ALKAVAT TUOTTAA ENERGIA TÄYDELLÄ TEHOLLA

Kuvittele, että pelkästään merellä sijaitsevilla tuuliturbiineilla voitaisiin tuottaa 11 kertaa enemmän energiaa kuin koko maailmassa tarvitaan. Tästä saattaa arvostetun Kansainvälisen energiajärjestön IEA:n raportin mukaan tulla hyvinkin totta
https://www.nord-lock.com/fi-fi/oivallu ... ivoimalat/
Viimeksi muokannut hutkivajournalisti, To Elo 13, 2020 3:15 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:58 am
Mielestäni kysyin ihan kirjaimellisesti, että; "Jos joku ihan oikeasti löytää hyötysuhteeltaan paremman vaihtoehdon kuin ydinenergia, niin kertokaa ihmeessä "
Uli uli vihervassari. Ai, että minua naurattaa nuo viherpiipertäjät. :mrgreen:
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2505
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gurney »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:58 am
nipsunapsu kirjoitti: To Elo 13, 2020 1:58 am
Mielestäni kysyin ihan kirjaimellisesti, että; "Jos joku ihan oikeasti löytää hyötysuhteeltaan paremman vaihtoehdon kuin ydinenergia, niin kertokaa ihmeessä "
Uli uli vihervassari. Ai, että minua naurattaa nuo viherpiipertäjät. :mrgreen:
Kaikkia naurattaa. Vaativat sähköautoja Helsinkiin, vaikka suurin osa Helsingin sähköstä tuotetaan hiilivoimalla.

Mutku sähköauto on niiiiin ekologinen.

Unohdetaan myös akkuun käytetetty litium ja sen louhiminen, rikastutus ja valmistus tuottavat niin paljon päästöjä, jotta sähköauto on koko elinkaareltaan dieseliä epäekologisempi.

Mutku sähköauto.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja meitzi »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:54 am
meitzi kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:46 am Ydinvoiman hyötysuhde ei ole heikko, sen hyötysuhteen hyödyntäminen on toki heikkoa, mutta vaikka ignoorataan se, ettei hukkalämpöä hyödynnetä, niin se on silti lähimpänä päästötöntä energiaa.
Mitä päästöjä esim. tuuli,aurinko ja vesivoima aiheuttavat?
Ei sinänsä mitään, mutta niiden muuttaminen sähköksi vaatii laitteita, ja niiden laitteiden tekeminen aiheuttaakin. Ydinvoimasta kyllä luovutaan kovaa vauhtia vähän siellä sun täällä, toistaiseksi, mutta siihen ei ole syynä sen ekologinen jalanjälki, vaan poliittiset päätökset. Ja tuulivoima sekä aurinkovoima ovat kyllä ihan mainio lisä ja osa sähköntuotantoa, mutta ne vaatisivat ainoina energiamuotoina kaverikseen akkumulaattoreita, eli esimerkiksi vesialtaita voimaloineen. Ainakaan toistaiseksi sille ajatukselle ei oikein lämmetä, ja toteutettuna laskisivat tuulivoiman hyötysuhdetta sen päästöihin aika merkittävästikin.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
JammuSetä

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JammuSetä »

Antakaa olla. Vanhalla juopolla putsarilla on taas maaninen kausi päällä
Vastaa Viestiin