Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Skippadai
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 1:12 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Skippadai »

Unensieppaaja kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 2:47 am
Tuolla pitäisi järjestää ihan kunnon johdetut etsinnät ruumiskoirilla, kun eihän tämä näytä tuottavan tulosta.
Poliisit etsivät/ovat etsineet ruumiskoirilla potentiaalisilta paikoilta/alueilta. Se, että poliisi ei kirjoita niistä tänne ei tarkoita sitä, etteikö näin tapahtuisi. Edelleenkin maasto ja alue on niin laaja, että mitään yhteisiä isompia haravointeja lienee täysin turhaa järjestää. Löytäminenhän on täysin tuurista kiinni, jos ei ole mitään konkreettista aluetta, mihin etsinnät tulisi kohdentaa. Tikka tauluun ja menoksi tyylillä loppuu vapaaehtoisetkin alta aikayksikön.
Dekkarisankari
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Su Heinä 26, 2020 10:04 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Dekkarisankari »

Unensieppaaja kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 2:47 am
Dekkarisankari kirjoitti: Su Elo 23, 2020 12:18 pm

🙈kerkesitkö sankarikoiran nähdä🤔? Tahallani laitoin uuden kuvan jonka heijastuksia saa pohtia ko oon jo niin kyllästyny siihen mitä kaikkea siitä yhdestä voi nähdä😯
Ihan tahallasi laitoit? Kuvia montuista, joissa tummaa vettä? Saatko hyvätkin naurut kun luet sitten näitä spekulaatioita? Älähän kompastu omaan nokkeluuteesi. Jos koirasi on koulutettu ruumiiden etsintään, niin silloinhan sinun on turha laittaa noita kuvia tänne, olethan jo paikat tarkistanut ja todennut, ettei Jamia löydy ja voitaneen siirtyä seuraavaan alueeseen.

Tämä on kuitenkin anonyymi nettipalsta ja kirjoittaja voi kertoa ihan mitä vaan haluaa, vaikka etsintäpaikoista, vaikka olisikin istunut koko ajan kotisohvan nurkassa myhäilemässä. Siksi suhtaudun varauksella kaikkiin kirjoituksiin.
Luulen että olen kuitenkin yksi niistä, joka kaikkein vähiten on sohvannurkasta tätä keissiä spekuloinut, vaan päivittäin maastossa.

Mutta jos jakamani kuvat ja ajatukset häiritsee niin voin toki jatkaa työtäni itsekseni, korjaan: koirani kanssa, se ei vinoile minulle.
barooni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: La Touko 05, 2012 8:47 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja barooni »

viikonloppuna ajelin kaustisen kautta toholammille, ni oisko ollut 10-20km kaustiselta toholammillepäin kun isontien kahtapuolen märän näköstä nevaa, liekkö sitä tutkittu🤔ois ainakin lähellä tietä, sit näin myös pakettiauto lastilisen thaimaalaisia marjan poimijoita, niitä vois joku paikallinen opastaa ilmottamaan epämääräsen pahasta hajusta yms, eivät taida paljon muita havaintoja ehtiä tekemään.
AgenttiMax
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 9:37 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja AgenttiMax »

Dekkarisankari kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 8:45 am Mutta jos jakamani kuvat ja ajatukset häiritsee niin voin toki jatkaa työtäni itsekseni, korjaan: koirani kanssa, se ei vinoile minulle.
Ei häiritse jakamasi kuvat ja ajatukset.
Lähes joka paikassa vaan on jo poliisien/muiden jättämiä jälkiä jotka voisivat paljastaa jotain että vaikeaksi menee kun aikaa kuluu.
MehtäUkko
Martin Riggs
Viestit: 608
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 3:04 am

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Ei tämä kuva mitään hämäystä ole. Mun mielipide.
Mikään asia ei kerro alueesta mitään. Siis ei kerta kaikkiaan mikään.
Jos olisi haluttu hämätä niin paljon helpompi olisi ottaa selfie vaikka halsualta jossa näkyy tienviitta tai jokin muu maamerkki taustalla. Joka ohjaa etsinnät takuulla väärään paikkaan.vaikka ruumis olisikin kaustisella.
jos ajattelette realistisesti ja ihan vain järjellä niin jos ruumis olisi piilotettu jo niin kuka teistä oikeasti hyppäisi paskaroopiin tai suohon kaiken vaivan jälkeen vain selfien takia jossa näkyy puiden latvat.
paikan löytö oli lottovoitto.
Luultiin että se on mahdotonta. Siksi uskon että ruumiskin löytyy vielä.
Mun mielestä kuvassa on nimenomaan yritetty peittää paikkaa koska olisi selfien voinut ottaa ihan normaalisti siltä korkeudelta että tie näkyy taustalla ja jotain muutakin.
Kuva on mielestäni otettu vain ihan tuosta noin ilman mitään suunnittelua.
Jos olisi vain paiskauttu sillalta ruumis jokeen niin ei kumpikaan olisi likainen.
Hautaaminen on tapahtunut metsään, suolle tai vesistöön mutta kukaan ei ole sitä minnekkään 10 metrien syvyyteen vienyt. Tuskin ruumiin kanssa on uitu kuitenkaan.
Johkain vesistöön niin vyötärön syvyyteen ja siinä kun touhuaa niin silloin joudut olemaan kyykyssä jolloin paska voi tarttua kaulaan saakka. Syvemmälle se olisi mahdotonta ilman sukelluslaitteita.
Joutuisit käydä välillä ottamassa happea pinnalla jos vettä olisi vaikka kaulaan saakka.
Jos on haudattu maahan niin olet polvillaan ja käsin kauhot maata nopeasti päälle vaikka siinä toinen touhuisi lapion kanssa niin vaistomaisesti toinen auttaa peittämisessä niin siinäkin jo rapaantuu.
Turvesuo, suo tai joku rapa rantainen heinikko vesistön rannalla. Joessa en usko että paskaa jää noin iholle. Vesi virtaa edes vähän niin humus lähtee virran mukana. Ei mulla kahluuhousut ole tuollaisessa paskassa ollut koskaan jos joessa olen kalastanut.
Suvanto alue tosin mahdollinen.
Mitä mieltä tästä?
Vanilja
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 11:02 am

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Vanilja »

Mbu kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 3:26 am
Joku ihan muu kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 2:37 am
Sehän oli Jylhäntien.. jossain kohtaa. Vaalean sininen nike/Adidas paita, pieni logo rinnassa. Pitkähihainen.
Jos joku on niitä pökkyrävideoita katsonut, niin onko näkynyt?
Ehjä ja käsittääkseni ihan siisti paita oli ollut.
Eli mikäli osasin oikein hakea niin jylhäntie kaustisella, n.25km lyhintä reittiä pikitien kautta hosionmaantielle?
N. 5km laurilantieltä (jamin asunnolta) jylhäntielle?
Jylhäntieltä kääntyy tastulantielle, ja mapsin mukaan sielläkin ihan tien vieressä tastulanjärvi (ja lomakylä). Eli paitahan voi olla jonkun lomakyläläisenkin (tai ei).
Nyt en taas muista mikä se tarkka osoite oli poikien kotipaikalle (sori), mutta sattuuko siis suoralle reitille lapsuuden kotikulmilta hosionmaantien kautta laurilantielle? Vai oliko se tämä hosionmaantie jo niitä kotitilan kulmia..
(...lyhennetty lainausta....)
Joten mitäs niitä muita löytyneitä tavaroita oli jylhäntien paidan lisäksi? Joku löysi jostain montun reunalta nippusiteitä? Mistäs se kirves löytyi ja oliko se samanlainen mitä veljekset tiettävästi ovat aiemmin käyttäneet? Jostain löytyi myös hiekka/hernepusseja? Mikä oli se tie missä carina seuraavana päivänä kaahasi? Sattuisiko vielä niin että nämä kaikki olisi samoilta suunnilta, muistaako kukaan? En äkkiseltään selaamalla löytänyt enää näitä viestejä.
Ohessa kartta, johon on merkitty kirjaimilla osa kysymistäsi paikoista. https://aijaa.com/rvnt7k
Nippusitteet oli Seljesissä (A) samoin hiekkapussit.
Paita löytyi kunnan rajalta Jylhäntieltä, joka on siinä kohdalla Haavistontie (B).
Kuvauspaikka Hosionmaan ja Nykäsentien risteys (C).
Toinen pää Hosionmaantietä päätyy Räyringin Isokylään (D), jossa poikien vanhempien kotitila. Merkitty kohta ei ole kotitilan osoite vaan Hosionmaantien alkupiste. Tuon järven rannalla kotitila kuitenkin on.
Carina kaahaili Pitkäkoskentiellä/Langforsvägen (E).
Karttaan on merkitty myös Kaustisen Laurilantie, Jamin asunto, joka suurinpiirtein keskellä kaikkia näitä.

Pisteet vähän suurinpiirtein, esim Seljesin tarkempaa nippuside+hiekkapussipaikkaa en tiedä. Kirveen löytöpaikkaa en merkinnyt, mutta se oli Kaustisen Pauanteella, joka on ihan lähellä tuota keskustaa.

Edit. Korjattu pari kirjoitusvirhettä. Jos asiassa joku meni väärin tai sinnepäin, niin viisaammat tarkentaa.
Viimeksi muokannut Vanilja, Ma Elo 24, 2020 10:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
danascully
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Su Elo 09, 2020 9:07 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja danascully »

Päivän savumutuilut: :D Räyringin Jänkärissä, porasenjoen vieressä olisi tuollainen pilvimuodostelma. Vähän ehkä epäilyttävän iso, mutta 2km poikien kotitilalta. Löysin tuulen suunnan tälle päivälle ja olisi kyllä hyvin linjaan sen kanssa. Aiemmat mutuilut ei niinkään. Juuri tuossa yhden aikoihin päivällä kääntynyt luoteeseen päin. Tuolla oikeassa alakulmassa myös perkeleen epäilyttävä pikseli.
Liitteet
tuuli.jpg
tuuli.jpg (87.08 KiB) Katsottu 1675 kertaa
jänkäri.jpg
jänkäri.jpg (141.25 KiB) Katsottu 1675 kertaa
L.A
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 3:59 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja L.A »

Mä oon aivan varma, että jos tyypit on niin palikoita, että laittavat kuvan jollekin, niin takuulla ovat myös kertoneet mihin ruumis on kätketty. Tässä suojellaan nyt jotain kolmatta, sanokaa mun sanoneen.
PohjolanTommi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 25, 2020 10:40 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja PohjolanTommi »

Joku ihan muu kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 12:44 am Tuli tuosta PohjolanTommin laittamasta kuvasta mieleen.
Maalla nyt näkee kaikenlaisia romuja siellä täällä, ja en tiedä oisko pojilla ollu mahdollisuutta saaha tämmöisiä tarvikkeita käsiinsä, mutta:
Ruumis tungetaan tynnyriin, jäteöljyä perään, niin paljon kun mahtuu, kansi kiinni.
Jos joku huomaa tynnyrin, niin ei varmaan kiinnitä enempää huomiota, tai jos joku nyt jostain syystä avaisi tynnyrin, katsoisi vaan että jaa, jäteöljyä. Painokin täsmäisi.
Kunhan on vaan pantakiinnityksellä oleva tynnyri.
Mutta en tiedä onko tarvikkeiden puolesta mahdollista. Tosin kotitilalta varmaan löytyisi, mutta huomaisiko joku että siellä on käyty?
Mun mielestä pari asiaa puhuu puolestaan, että tynnyriin oisivat voineet sujauttaa.

1. En usko että nuo pökkyrät on niitä jotka alkaa paloittelemaan kroppaa. Kuvassa todennäkösesti esitetään kovempaa kuin ollaan, on vain kylvetty paskassa.
2. Kuvassa näkyvä "ovi" vois hyvin olla tynnyri.
3. Kun/jos Pökkyrät ovat mukavuuden haluisia, niin tynnyriä on helpompi liikuttaa ilman kroppaan koskemista jne. Siis myöhemminkin.
4. Jäteöljyihin harvemmin aletaan koskemaan muutakuin silloin kun ne viedään kierrätykseen tai on omaa käyttöä.
5. Tynnyriin säilöttynä kroppa on helppo "unohtaa" ja polttaa esimerkiksi sydäntalvella.
6. Ensimmäisenä "varmana" kropan hävitysmenetelmänä tulee varmasti pökkyreillekin mieleen polttaminen.
7. Paikan pitäisi olla sellainen josta kukaan ei etsi sattumalta. Ei kaverit, eikä sukulaiset tms. Uskon että jos pökkyrät eivät ole vielä avautuneet asiasta, niin eivät he avaudu, vaan hoitavat loppu/lopullisen hävityksen kun pääsevät vapaalle. jäteöljytynnyrin kätköt kun paljastuvat varmasti joskus, ellei sieltä kroppaa(jos on siellä) ole hävitetty.

Pahempi homma on sitten, jos joku kolmas on hävityskuviossa mukana, sillä hänhän ois voinut polttaa tuon tynnyrillisen jo monta kertaa ja laittaa palaneen tynnyrin kierrätykseen, niin ei ikinä mitään luunsirujakaan löytyisi tms.
Viimeksi muokannut PohjolanTommi, Ma Elo 24, 2020 10:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanilja
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 11:02 am

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Vanilja »

PohjolanTommi kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 10:29 am Mun mielestä pari asiaa puhuu puolestaan, että tynnyriin oisivat voineet sujauttaa.

1. En usko että nuo pökkyrät on niitä jotka alkaa paloittelemaan kroppaa. Kuvassa todennäkösesti esitetään kovempaa kuin ollaan, on vain kylvetty paskassa.
2. Kuvassa näkyvä "ovi" vois hyvin olla tynnyri.
3. Kun/jos Pökkyrät ovat mukavuuden haluisia, niin tynnyriä on helpompi liikuttaa ilman kroppaan koskemista jne. Siis myöhemminkin.
4. Jäteöljyihin harvemmin aletaan koskemaan muutakuin silloin kun ne viedään kierrätykseen tai on omaa käyttöä.
5. Tynnyriin säilöttynä kroppa on helppo "unohtaa" ja polttaa esimerkiksi sydäntalvella.
6. Ensimmäisenä "varmana" kropan hävitysmenetelmänä tulee varmasti pökkyreillekin mieleen polttaminen.
7. Paikan pitäisi olla sellainen josta kukaan ei etsi sattumalta. Ei kaverit, eikä sukulaiset tms. Uskon että jos pökkyrät eivät ole vielä avautuneet asiasta, niin eivät he avaudu, vaan hoitavat loppu/lopullisen hävityksen kun pääsevät vapaalle. jäteöljytynnyrin kätköt kun paljastuvat varmasti joskus, ellei sieltä kroppaa(jos on siellä) ole hävitetty.
En halua tyrmätä tynnyri-ideaa, mutta en usko, että se on tuossa kuvassa. Miksi ruumista olisi keskellä yleistä autotietä alettu tynnyriin säilömään?
PohjolanTommi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 25, 2020 10:40 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja PohjolanTommi »

Vanilja kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 10:37 am En halua tyrmätä tynnyri-ideaa, mutta en usko, että se on tuossa kuvassa. Miksi ruumista olisi keskellä yleistä autotietä alettu tynnyriin säilömään?
Juu, tuskin yleisellä tiellä. Mutta ymmärtääkseni kuvan ottopaikkaa ei vielä varmasti tiedetä. ja toiseksi, asioista on vain arvauksia mitä kuva ei kerro.
Itse toivon että mikäli tuossa ei ole kuin pökkyrät asialla, niin kroppa löytyisi. Pahoin vain pelkään että joku auttaa tietäen tai tietämättä.
TeMa
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 10:53 am

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja TeMa »

L.A kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 10:12 am Mä oon aivan varma, että jos tyypit on niin palikoita, että laittavat kuvan jollekin, niin takuulla ovat myös kertoneet mihin ruumis on kätketty. Tässä suojellaan nyt jotain kolmatta, sanokaa mun sanoneen.
Jotenkin tulee fiilis, että tuossa risteyksessä odotellaan jotain kolmatta ja avattu kaljat siinä odotellessa. Olisiko puuttunut jotain, mitä ruumiin hävityksessä tarvitaan ja pyydetty tuomaan, kun ei itse uskalleta liikoja ajella. Muuten outo paikka pysähtyä ottamaan kuvaa... samoin todella outo paikka jättää auto, jos ruumis on piilotettu lähelle. Voisiko olla, että odotellaan jonkun tulevan tuohon risteykseen. No kaikkee voi miettiä.
Toimintaterapia
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ti Syys 17, 2019 2:53 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

Dekkarisankari kaipaili vähän uusia syötteitä ja tässä jotain ajatusta.

Olen pohdiskellut sitä kun jossain satoja sivuja sitten oli mainintaa paitsi Teerijärvestä myös Inasta. Oliko niin että veljeksillä sukua sielläpäin ja epäiltiin että tuntevat maisemia myös sieltä? Jotain tällaista muistelen.

Jos ajattelee kuvauspaikkaa, niin siitähän pääsee Nykäsentietä/Småböndersintietä aivan Inan kylän kulmille ja ollaan käytännössä Evijärven mutaisten rantojen varrella. Pitäisi vain nyt tietää että mitkä tienoot veljeksille on siellä tuttuja. Miehenkorkuisia mutakaislikoita löytyy, ja jos on tiedossa vene "lainattavaksi" niin että käytännössä autosta kipataan ruumis veneeseen ja painutaan kaislikon suojaan niin siinä sitä ollaan.

On myös kaivettuja ojia lahtien ja kannasten välillä, esim. Kylmälahti-Viikinlahti, Inansaaressa Hesveanlahti-Rapalahti, Latoniemeen vievän tien varrella myös. Hiljaiseen aikaan voisi tuollaiseen ojaan pukata ruumiin sillalta, ja vesi ei ole kirkasta. Ojien syvyyttä en kyllä tiedä, ei ole tullut mitattua.
Sveriges sak är vår!
Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

danascully kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 10:10 am Tuolla oikeassa alakulmassa myös perkeleen epäilyttävä pikseli.
Mitäs kokoluokkaa vastaa tuollainen pikseli tai pari luonnossa? Eli yksittäinen auto ei ilmeisesti näkyisi, näin muistelen mainitun siinä ensimmäisen satelliittikuva yhteydessä kun oli myös se punainen pikseli tien varressa levennyspaikalla, jota autoksi olisi voinut ajatella. Voiko olla jokin rakennus?
PohjolanTommi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 25, 2020 10:40 pm

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja PohjolanTommi »

TeMa kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 10:44 am
L.A kirjoitti: Ma Elo 24, 2020 10:12 am Mä oon aivan varma, että jos tyypit on niin palikoita, että laittavat kuvan jollekin, niin takuulla ovat myös kertoneet mihin ruumis on kätketty. Tässä suojellaan nyt jotain kolmatta, sanokaa mun sanoneen.
Jotenkin tulee fiilis, että tuossa risteyksessä odotellaan jotain kolmatta ja avattu kaljat siinä odotellessa. Olisiko puuttunut jotain, mitä ruumiin hävityksessä tarvitaan ja pyydetty tuomaan, kun ei itse uskalleta liikoja ajella. Muuten outo paikka pysähtyä ottamaan kuvaa... samoin todella outo paikka jättää auto, jos ruumis on piilotettu lähelle. Voisiko olla, että odotellaan jonkun tulevan tuohon risteykseen. No kaikkee voi miettiä.
Kunhan ei tynnyri vaihtanut omistajaa tms.
Jotenkin vaikee uskoa että tuollaset pökkyrät alkaa paloittelemaan. Ennemmin vaan tahdotaan eroon mahdollisimman helpolla. Helpoin olis ulkoistaa touhun loppuvaiheet.
Vastaa Viestiin