Estonia

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

matalanveenmanaatti
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: To Loka 01, 2020 7:09 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja matalanveenmanaatti »

strömmingen kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:05 pm
OIkeesti ? Et siis tajunnut ollenkaan. Ei sitä ilmataskua muodostu jos sinne pääsee vettä.

Tuo LUFT kun ei tarkoita ilmatiivistä osaa vaan sitä osastoitua kerosta minkä ei pitäisi täyttyä vedellä jolloin siellä oleva ilma pyöräyttäisi laivan nurinpäin.

Ota tuosta kuvasti 2 kopiota. Piirrä toiseen kopioon reikä kylkeen ja toiseen kopioon autokannelle auki oleva ovi. Sitten pähkäile miten se ilma karkaa sieltä eri tavalla riippuen siitä tuleeko se vesi reiästä vai autokannelta.
Ollaan varmasti aika monesta asiasta samaa mieltä, tässä katsos alkaa jo väsymys painaa vanhaa kääpää. Elikkäs, homma siis menee niin että autokansi on niin sanotussa superstructuurissa, joka on vesilinjan yläpuolella. Jos sinne tulee liikaa vettä, se kellauttaa heti aluksen ympäri. Siis sekunneissa, kuten on käynyt monessa muussakin tapauksessa. Tällöin syntyy ilmatasku 1. kerroksen ja etenkin 0. kerroksen tasolle.

Kannattaa ottaa huomioon, että Estoniassa myös autokannen portaikko oli laivan keskellä, ei seinustoilla kuten monessa muussa aluksessa. Vesi ei ehtisi valua alempiin kerroksiin niin nopeasti autokannelta mitä on väitetty, koska jos vettä olisi autokannella eli superstruktuurissa niin paljon, että alus kallistuu, se kippaa sekunneissa ympäri.

Estonia ei pyörähtänyt ylösalaisin laisinkaan johtuen siitä, että vettä ei tullut (pelkästään) superstruktuuriin vaan sen alapuolelle. Tästä syystä alus kallistui kyljelleen ja alkoi upota eikä kääntynyt ylösalaisin.

Huomasinpas tätä viestiä kirjoittaessani taas hassun eroavaisuuden virallisessa totuudessa ja selviytyjien kertomuksessa. Ctrl äffäsin menemään pitkin virallista totuutta sanan "ylösalaisin" kanssa, ja siellä mainitaan useamman selviytyjän kertoneen, että laiva oli upotessaan ylösalaisin. Kuitenkin simulaatiossa, joka raportista löytyy, se uppoaa kylki edellä, eikä ole mainintaakaan siitä, että se olisi kääntynyt upotessaan ylösalaisin. Tämä kun ehkä kertoisi monelle, että siellä pitäisi olla ilmatasku, mikäli rungossa (hull) ei ole reikää tai reikiä.

Mitenköhän tämä nyt on siis mennyt?
matalanveenmanaatti
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: To Loka 01, 2020 7:09 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja matalanveenmanaatti »

Keskitien Kulkija kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:09 pm Tiedä, vaikka koko dokumentti olisi tehty disinformaatiomielessä, uusi sukellus oli nopea ja hätäinen, vaikka toimintaa ei estelty. (Rabe ja Bemis taisivat pyöriä useina päivinä alueella) Onkohan dokkarin tekijä muuten saanut syytettä/tuomiota hautarauhan rikkomisesta?
Kansankodissa on viime päivinä huokailtu kauhusta kun dokkarin tekijältä oli otettu DNA-testi ja ilmeisesti turvallisuusviranomaiset olivat vaatineet videota takavarikoitaviksi. https://www.expressen.se/nyheter/estoni ... v-polisen/
XiphiasGladius
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Su Elo 25, 2019 5:57 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja XiphiasGladius »

reinoo kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:00 pm Niillä ovilla ei ole mitään merkitystä oli auki tai kiinni laiva kun kaatuu ympäri se jää kellumaan!!. Estonian olisi pitänyt kellua samalla tavalla kuin finn baltic tai itse asiassa vielä paremmin.
Estonia ei pyörähtänyt suoraan ympäri kun autokannelle tuli vettä, vaan se vesi aiheutti jatkuvasti kasvavan kallistuman, joka lopulta johti tilanteeseen, jossa laivan kallistuma alkoi ainakin lähestyä sitä 180°. Laivan kallistuman lisääntyessä se vesi pääsi virtaamaan myös sinne autokannen alemmille kansille. Lopputilanne oli se, että laivan viimein ollessa ylösalaisin, ei siellä autokannen alaisilla kansilla enää ollut riittävästi ilmaa kannattelemaan sitä alusta, vaan ilman pakkautuessa sinne laivan keulaan, laiva upposi perä edellä.

Tuo veden reitti sinne on edelleen tuon JAIC:n tutkimuksen suurin avoin kysymys, mikään mallinnus ei ole toistaiseksi esittänyt sille vedelle varmaa reittiä sinne alakansille. Mikään mallinnus ei ole myöskään sulkenut pois veden pääsyä autokannen alle autokannelta sekä sen yläpuolisilta kansilta.
Oikeusnotaari
Lauri Hanhivaara
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 23, 2020 9:25 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Oikeusnotaari »

reinoo kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:11 pm
Oikeusnotaari kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 8:58 pm
XiphiasGladius kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 8:52 pm ^
Huomautan tässä myös, että MS Estoniassa on myös porraskäytäviä, aivan laivan ylimmiltä kansilta, kannelle 0 jossa sijaitsi mm. saunat yms. Laivan kallistuman ollessa n. 45° kannet 4-5 alkavat olla vesirajassa. Sieltä löytyy sitten avointa pintaa, josta vesi pääsee varmasti laivaan sisään ja jos vesitiiviit ovet ovat auki, se vesi pääsee sinne kannelle 0 asti, ihan painovoiman vaikutuksesta.

Itsekään en todellakaan usko niiden ovien olleen kiinni. Mikäli niistä ovista on matkustajia päässyt pelastautumaan ja kiipeämään kannelta 1 laivan ylimmille kansille, niin niistä samoista ovista on vesi päässyt kyllä toiseen suuntaankin.

Sen verran olen myös nähnyt venäläistä työkulttuuria, että meno ei tosiaan ole niin justiinsa. Paikat ei ole siistejä, työkalut eivät mene omille paikoilleen, ja ovet joiden kuuluu olla kiinni voivat olla auki ja niihin kytketyt turvarajat voivat olla ohitettu hyppylangalla tms. virityksillä.
Tässä artikkelissa aika hyvin selitetty, miksi alus upposi niin nopeasti:

https://www.spiegel.de/international/eu ... 27875.html

Perustuu siis saksalaisten vuonna 2008 tekemiin simulaatioihin, jotka käyvät toteutuneen skenaarion kanssa aika lailla yksi yhteen. Siinä on simuloitu jopa ulkokansille päässeiden määrä pelottavan tarkasti.
Heti alkaa juttu virheellä se kello on tänäpäivänäkin vähän puolen yön jälkeen pysähtynyt pitemmälle ei tarvi edes lukea.
^^

Oletko tosissasi? Joo älä tosiaankaan lue. Usko mieluummin vaikka sitä Anders Björkmania, jota täällä moni niin mielellään siteeraa. Sama Björkman, joka ei mm. usko Hiroshiman ja Nagasakin pommitusten koskaan tapahtuneen vaan olleen silkkaa huijausta.
Vääryys ja kohtuuttomuus
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

...caused improper and/or not at all secured cars to crash against the bow ramp - also being improperly secured - which became pushed open allowing even larger quantities of water to enter the cardeck.


Eli varustamon mukaan lastina olleet autot rikkoivat/aukaisivat rampin, ja visiiri oli niin huonossa kunnossa, että se hajosi aallokossa omin päin.
Jos nyt lastina oli sitten pari kuorma-autoa täynnä jotain ohjuksia ja ties mitä räjähteitä, niin eikö olisi mahdollista, että tuossa rytäkässä joku olisi räjähtänyt ja tehnyt sen kylkireiän (ja ehkä jonnekin muualle reikää)? Sitten olisi ollut sekä keula että kylki auki ja uppoaminen varmaankin joutuisaa.

Valtiolla olisi tietysti kova kiire raivata ja peittää jäljet siitä, että salainen lasti on aiheuttanut uppoamisen.

Eli kyseessä olisi ollutkin vain onnettomuus, jonka syytä ei voinut kertoa, eikä ketään voi päästää laivan sisään pällistelemään, koska autokannella näkyisi räjähdyksen jälkiä.

Toisaalta kukaan selviytynyt ei ole tainnut kertoa räjähdyksen äänestä, mutta jos räjähdys tapahtuu veden alla/osin veden alla, millainen ääni siitä laivan sisään kuuluu?


Edit: ainakin Thure Palmgren -niminen henkilö kertoi, että ainakin yksi pamahdus oli hänen mielestään räjähdyksen ääni.
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, Ti Loka 06, 2020 10:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
strömmingen
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

matalanveenmanaatti kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:21 pm
strömmingen kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:05 pm
OIkeesti ? Et siis tajunnut ollenkaan. Ei sitä ilmataskua muodostu jos sinne pääsee vettä.

Tuo LUFT kun ei tarkoita ilmatiivistä osaa vaan sitä osastoitua kerosta minkä ei pitäisi täyttyä vedellä jolloin siellä oleva ilma pyöräyttäisi laivan nurinpäin.

Ota tuosta kuvasti 2 kopiota. Piirrä toiseen kopioon reikä kylkeen ja toiseen kopioon autokannelle auki oleva ovi. Sitten pähkäile miten se ilma karkaa sieltä eri tavalla riippuen siitä tuleeko se vesi reiästä vai autokannelta.
Ollaan varmasti aika monesta asiasta samaa mieltä, tässä katsos alkaa jo väsymys painaa vanhaa kääpää. Elikkäs, homma siis menee niin että autokansi on niin sanotussa superstructuurissa, joka on vesilinjan yläpuolella. Jos sinne tulee liikaa vettä, se kellauttaa heti aluksen ympäri. Siis sekunneissa, kuten on käynyt monessa muussakin tapauksessa. Tällöin syntyy ilmatasku 1. kerroksen ja etenkin 0. kerroksen tasolle.

Kannattaa ottaa huomioon, että Estoniassa myös autokannen portaikko oli laivan keskellä, ei seinustoilla kuten monessa muussa aluksessa. Vesi ei ehtisi valua alempiin kerroksiin niin nopeasti autokannelta mitä on väitetty, koska jos vettä olisi autokannella eli superstruktuurissa niin paljon, että alus kallistuu, se kippaa sekunneissa ympäri.

Estonia ei pyörähtänyt ylösalaisin laisinkaan johtuen siitä, että vettä ei tullut (pelkästään) superstruktuuriin vaan sen alapuolelle. Tästä syystä alus kallistui kyljelleen ja alkoi upota eikä kääntynyt ylösalaisin.

Huomasinpas tätä viestiä kirjoittaessani taas hassun eroavaisuuden virallisessa totuudessa ja selviytyjien kertomuksessa. Ctrl äffäsin menemään pitkin virallista totuutta sanan "ylösalaisin" kanssa, ja siellä mainitaan useamman selviytyjän kertoneen, että laiva oli upotessaan ylösalaisin. Kuitenkin simulaatiossa, joka raportista löytyy, se uppoaa kylki edellä, eikä ole mainintaakaan siitä, että se olisi kääntynyt upotessaan ylösalaisin. Tämä kun ehkä kertoisi monelle, että siellä pitäisi olla ilmatasku, mikäli rungossa (hull) ei ole reikää tai reikiä.

Mitenköhän tämä nyt on siis mennyt?
Onnettomuusraportissa tuo on huomoitu muutamaan kertaan. Sieltä kun etsit "vesitiivis" -sanaa, löydät viitteitä siitä että siinä on puutteita ollut, esim:
uusimisen tarpeessa ja eräiden autokannen vesitiiviiden luukkujen kannet olivat auki ja niiden kunnosta päätellen ainakin yksi niistä oli yleensä auki. Kuulemisessa todettiin myös, että ruotsalaiset tarkastajat olivat havainneet “välinpitämättömyyttä lastiviivasopimukseen liittyviä seikkoja kohtaan” tavattuaan aluksen päällystöä harjoituksen aikana.
Silminnäkijät mielestäni muuten kertovat että se upposi perä edellä ja keula nousi pystyyn. Tarkoittanee sitä että peräportti oli auki, sitähän tiettävästi auottiin kun autokantta yritettiin tyhjentää vedestä. Se selittäisi senkin miksi laiva oli jo ennen uppoamista jonkun selviytyjän kertomuksen mukaan mennyt ensin perä alhaalla ja sen jälkeen taas keula alhaalla: peräportti oli haukannut vettä ja autokannella oli ristiaallokko. Tuosta peräportin aukomisesta ei ole juuri ollut muualla juttua kuin hesarissa, mutta kyllähän hesariin voi luottaa.

Ja siis todellakin: reiän syntyminen ja syyt sen peittely-yrityksiin pitäisi tietenkin tutkia. Onnettomuustutkinnan raportin teilaaminen vaatisi samat tutkimukset kuin sen vahvistaminen.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10695
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

matalanveenmanaatti kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:21 pm
strömmingen kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:05 pm
OIkeesti ? Et siis tajunnut ollenkaan. Ei sitä ilmataskua muodostu jos sinne pääsee vettä.

Tuo LUFT kun ei tarkoita ilmatiivistä osaa vaan sitä osastoitua kerosta minkä ei pitäisi täyttyä vedellä jolloin siellä oleva ilma pyöräyttäisi laivan nurinpäin.

Ota tuosta kuvasti 2 kopiota. Piirrä toiseen kopioon reikä kylkeen ja toiseen kopioon autokannelle auki oleva ovi. Sitten pähkäile miten se ilma karkaa sieltä eri tavalla riippuen siitä tuleeko se vesi reiästä vai autokannelta.
Ollaan varmasti aika monesta asiasta samaa mieltä, tässä katsos alkaa jo väsymys painaa vanhaa kääpää. Elikkäs, homma siis menee niin että autokansi on niin sanotussa superstructuurissa, joka on vesilinjan yläpuolella. Jos sinne tulee liikaa vettä, se kellauttaa heti aluksen ympäri. Siis sekunneissa, kuten on käynyt monessa muussakin tapauksessa. Tällöin syntyy ilmatasku 1. kerroksen ja etenkin 0. kerroksen tasolle.

Kannattaa ottaa huomioon, että Estoniassa myös autokannen portaikko oli laivan keskellä, ei seinustoilla kuten monessa muussa aluksessa. Vesi ei ehtisi valua alempiin kerroksiin niin nopeasti autokannelta mitä on väitetty, koska jos vettä olisi autokannella eli superstruktuurissa niin paljon, että alus kallistuu, se kippaa sekunneissa ympäri.

Estonia ei pyörähtänyt ylösalaisin laisinkaan johtuen siitä, että vettä ei tullut (pelkästään) superstruktuuriin vaan sen alapuolelle. Tästä syystä alus kallistui kyljelleen ja alkoi upota eikä kääntynyt ylösalaisin.

Huomasinpas tätä viestiä kirjoittaessani taas hassun eroavaisuuden virallisessa totuudessa ja selviytyjien kertomuksessa. Ctrl äffäsin menemään pitkin virallista totuutta sanan "ylösalaisin" kanssa, ja siellä mainitaan useamman selviytyjän kertoneen, että laiva oli upotessaan ylösalaisin. Kuitenkin simulaatiossa, joka raportista löytyy, se uppoaa kylki edellä, eikä ole mainintaakaan siitä, että se olisi kääntynyt upotessaan ylösalaisin. Tämä kun ehkä kertoisi monelle, että siellä pitäisi olla ilmatasku, mikäli rungossa (hull) ei ole reikää tai reikiä.

Mitenköhän tämä nyt on siis mennyt?
Tuo nopeasti ylösalaisin kääntyminen ja kellumaan jääminen... se perustuu juuri siihen nopeaan kääntymiseen.
Estonian tapauksessa ilmeisesti kävi niin että kun keulavisiiri oli poissa ja keulaportti osittain auki, ja laivalla ajettiin jonkin aikaa ennenkuin ongelman vakavuuteen havahduttiin, niin aina aallon osuessa keulaan se heitti vettä autokannelle, josta osa valui avoimista ovista ja joistain auki olleista ilmakanavista alemmille kansille ja laivan rakenteisiin, ja osa valui sen avoimen rampin kautta takaisin ulos ennen kuin seuraava aalto toisti saman, eli autokannelle ei tullut kerralla nopeasti niin paljon vettä että se olisi saanut aluksen pyörähtämään ylösalaisin, vaan alempiin kerroksiin ehti päätyä niin paljon vettä että se esti tuon pyörähtämisen jolloin laiva kallistui ensin kyljelleen, joka taas rikkoi ikkunat veden paineen alla ja laiva täyttyi vedellä, lopussa se ainakin joidenkin animaatioiden mukaan vielä kääntyi täysin ylösalaisin, mutta siinä vaiheessa siellä alakansien osastoissa ei enää ollut riittävästi ilmaa pitämään laivan kellumassa pohja ylöspäin.
Lisäksi tilanteeseen ilmeisesti vaikutti se että ne painolastitankit joilla laivan kallistusta säädellään ja jotka sitten osaltaan laivan ympäri pyörähtäessä auttavat laivan kellumisessa, oli ainakin toiselta puolelta laivaa jo laskettu täyteen vettä laivan kallistusta korjattaessa.
matalanveenmanaatti
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: To Loka 01, 2020 7:09 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja matalanveenmanaatti »

Oikeusnotaari kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:31 pm
reinoo kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:11 pm
Oikeusnotaari kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 8:58 pm

Tässä artikkelissa aika hyvin selitetty, miksi alus upposi niin nopeasti:

https://www.spiegel.de/international/eu ... 27875.html

Perustuu siis saksalaisten vuonna 2008 tekemiin simulaatioihin, jotka käyvät toteutuneen skenaarion kanssa aika lailla yksi yhteen. Siinä on simuloitu jopa ulkokansille päässeiden määrä pelottavan tarkasti.
Heti alkaa juttu virheellä se kello on tänäpäivänäkin vähän puolen yön jälkeen pysähtynyt pitemmälle ei tarvi edes lukea.
^^

Oletko tosissasi? Joo älä tosiaankaan lue. Usko mieluummin vaikka sitä Anders Björkmania, jota täällä moni niin mielellään siteeraa. Sama Björkman, joka ei mm. usko Hiroshiman ja Nagasakin pommitusten koskaan tapahtuneen vaan olleen silkkaa huijausta.
Myös Meyer Werftin raportti on sitä mieltä, että ajankohta on virallisessa raportissa virheellinen. Eli ei pelkästään Anders Björkman.

Tässä Meyer Werftin taulukko, josta voitte katsoa kuinka moni selviytyjä sanoi, että laiva alkoi kallistua heti puolen yön jälkeen. Muistakaa, että virallinen raportti sanoi sen olleen varttia yli. Kiinnostaa myös, ketkä tukevat virallista totuutta: https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... t/21.4.htm

Tämä jatkuu seuraavalle sivulle, eli sivun pohjassa klikatkaa seuraava.
XiphiasGladius
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Su Elo 25, 2019 5:57 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja XiphiasGladius »

matalanveenmanaatti kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:39 pm
Oikeusnotaari kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:31 pm
reinoo kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:11 pm

Heti alkaa juttu virheellä se kello on tänäpäivänäkin vähän puolen yön jälkeen pysähtynyt pitemmälle ei tarvi edes lukea.
^^

Oletko tosissasi? Joo älä tosiaankaan lue. Usko mieluummin vaikka sitä Anders Björkmania, jota täällä moni niin mielellään siteeraa. Sama Björkman, joka ei mm. usko Hiroshiman ja Nagasakin pommitusten koskaan tapahtuneen vaan olleen silkkaa huijausta.
Myös Meyer Werftin raportti on sitä mieltä, että ajankohta on virallisessa raportissa virheellinen. Eli ei pelkästään Anders Björkman.

Tässä Meyer Werftin taulukko, josta voitte katsoa kuinka moni selviytyjä sanoi, että laiva alkoi kallistua heti puolen yön jälkeen. Muistakaa, että virallinen raportti sanoi sen olleen varttia yli. Kiinnostaa myös, ketkä tukevat virallista totuutta: https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... t/21.4.htm

Tämä jatkuu seuraavalle sivulle, eli sivun pohjassa klikatkaa seuraava.
Virheellistä ajankohtaa tuossa JAIC raportissa tukee myös SSPA:n raportti.
Laitoin linkin jo aiemminkin, mutta tässä uudelleen, suosittelen tutustumaan. http://www.estoniasamlingen.se/SSPA/0_F ... stonia.pdf
ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

matalanveenmanaatti kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 9:39 pm Tässä Meyer Werftin taulukko, josta voitte katsoa kuinka moni selviytyjä sanoi, että laiva alkoi kallistua heti puolen yön jälkeen. Muistakaa, että virallinen raportti sanoi sen olleen varttia yli. Kiinnostaa myös, ketkä tukevat virallista totuutta: https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... t/21.4.htm
Joo tää on asia mitä ei kannata unohtaa. Dokkarissakin mainittiin, että useat (olisikohan joku 30-40 selviytyjää) ovat aivan eri mieltä kellonajoista ja tuollainen vartin viive alkaa olemaan jo sellainen tekijä jos pitää paikkaansa, että menee edelleen JAIC:n raportti roskakoriin koska tuolla on ihan valtava vaikutus itse tapahtumiin siis mikäli pitää paikkansa. Tuhoaa koko virallisen teorian myös tätä kautta ei tähän edes mitään reikää tarvittaisi mikäli nämä havainnot ovat totta vaan JAIC:n raportti on räikeästi valehdellut jo muistakin asioista ihan riittävästi.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

LIES AND TRUTHS ABOUT THE M/V ESTONIA ACCIDENT
http://heiwaco.tripod.com/LTP.pdf

Sieltä löytyy mielenkiintoista matskua tutkimus komission toimista jne. Alkuun vasta olen päässyt tuosta visiiristä lukemaan. Valitan jos löytyy jo täältä mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja CCC »

Jos ajatellaan, että keulaportti olisi irronnut kokonaan, mikä ei ole puolueettomat tiedot huomioiden kovin todennäköistä, ja joka tapauksessa näyttää se olleen ihan laivan läheisyydessä, niin miksi se on pitänyt kuljettaa "kilometrien päähän"? Tietysti siksi ettei" virallisen sadun " sovittaminen olisi mahdollista.

Noista kaiteista, eiköhän ne leikattu samalla, kun leikattiin porttikin. Sillä ruotsin armeijan (must) salasukelluksella heti upotuksen jälkeen, josta on nimettömiä armeijalausuntoja.

Kaikki sopii kuvioon, ainoastaan alkusyy ja rikoilllsten lopullinen suunta hieman hakusessa... ruotsi toki yksi keisssin syyllinen,, se lienee ainoita faktoja jonka voi estonian uppoamisesta sanoa varmuudella.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Hyvin moni matkustaja kertoi isosta törmäyksestä: kova rysähdys ja alus melkein pysähtyi, niin että ihmiset putosivat sängyistä ja lensivät päin seiniä. Monelle tuli mieleen, että törmäsivät kiveen tai ajoivat pohjaan kiinni.

Jos nyt ei paikalla ollut mitään kiviä eikä vieraita aluksia joihin olisi voinut törmätä, niin olisiko visiirin ja rampin aukeaminen kokonaan ja sen jälkeen aluksen iskeytyminen aallonpohjaan voinut aiheuttaa tuon törmäämisen? Eli hyvin epäaerodynaamiseksi muuttunut keula olisi törmännyt aallonpohjaan ja haukannut tonneittain vettä voimalla sisään. Eikö se olisi hidastuttanut vauhdin äkkinäisesti? Eli alus olisi törmännyt aaltoon keula auki.

Tämän ison törmäyksen jälkeen alus kallistui välittömästi.


Ehkä se nyt vaan kumminkin meni niin, että lasti pääsi aallokossa liikkumaan ja rikkoi rampin ja kallistuman myötä rysähtelivät kaikki autot ja kuorma-autot pitkin seiniä ja kaatoivat aluksen ja varmaan rikkoivat sen seinänkin.

Onko mahdollista, että kyljen reikä olisi tullut autokannella olleiden autojen törmätessä seinään? Vai olivatko autot ihan toisaalla/eri korkeudella?


Yksi matkustaja oli nähnyt käytävän seinässä halkeaman, josta suihkusi vettä. Mistä se oli tullut?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
tasaraha
Remington Steele
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Loka 06, 2020 7:22 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja tasaraha »

Itse mietin pitkään erilaisia syitä aluksen uppoamiselle. Kyllä se sukellusvenekin kävi mielessä. Ei se mahdottomuus ole, vaikka niin kovasti väitetään. Räjähteille en jostain syystä lämmennyt.
Ihmettelen joka tapauksessa tätä asiantuntijoidenkin laajalti viljelemää väitettä/kieltämistä, että muka samaan aikaan olisi visiirille tapahtunut jotain ja sitten vielä aluksen kylkeenkin tullut reikä. Eli siis tämä asenne, että höpö höpö, todennäköisyys mallia lottovoitto, että nämä kaksi sattuisi samaan aikaan?
Eikös se alus juuri noin pidäkin upottaa. Tuhotaan keula ja tehdään kylkeen reikä, että menee vauhdilla pohjaan, eikä jää pinnalle kellumaan, kuten muut autolautat vastaavissa tapauksissa.

Hyvän tovin olen kuitenkin jo miettinyt, että jospa se sittenkin upposi, kuten loppuraportti esittää. Oma fokus on siinä mitä laivassa lopulta oli kyydissä. Mun mielestä on ihan selvää, että peitelty on, mutta paniikissa ja hätiköiden. Ei niinkään uppoamisen syytä, vaan mitä laivassa tuolloin kuljetettiin.

Vaikka Estonia olisi uponnut tutkintalautakunnan johtopäätöksen mukaisesti, niin se olisi unohtunut sillä hetkellä, kun lasti olisi paljastunut esimerkiksi aseteknologiaan liittyväksi. Ruotsin päättäjät olisivat löytäneet itsensä merenpohjasta Estonian vierestä.
Mun mielestä voi huoletta osoitella Svean suuntaan. Se ei vaan mene niin, että todistusaineistoa viskotaan mereen, alkuperäiset videonauhat hukataan, kategorisesti kiistetään sitä ja tätä. Lastia koskeva aineisto salataan. Asiaa tutkinut henkilö katsoo parhaaksi polttaa kaiken taustamatskun koskien Ruotsin aseiden salakuljetusta. Ei virolaiset tuulesta ole temmanut, että ruotsalaiset ovat salanneet ja vaikeuttaneet tutkimuksia heti alusta lähtien.

Ensin tutkintalautakuntaa johtanut virolainen Andi Meister jätti hommat, kun kyllästyi ruotsalaisten toimintaan. Meisterihan sanoi, että eri sukellusten videomatskusta jo näkee, että siellä on jonkun toimesta salaa käyty sukeltelemassa. Semmoinen tavara oli liikkunut tai vaihtanut paikkaa, joka ei voi liikkua ilman auttavaa kättä.
En muista varmaksi oliko just Meister, joka ensin otti puheeksi tämän Voronin salkun. Sen etsiminen kiellettiin Johan Fransonin toimesta, joka siis johti tätä sukellusta. Tälläkin foorumilla toi Franson on jo moneen kerta mainittu ja tosiaan kaiken hämärän yhteydessä sen nimi aina esiintyy.
Toi salkun etsiminen vahvistettiin sitten myöhemmin aina Viron oikeusministerinäkin toiminutta Rein Langia myöten. Lang tosin sanoi ihan pokkana ettei sillä ole mitään yhteyttä Estonian uppoamiseen tai sitä koskevaan tutkimukseen. Kun siltä kysyttiin, että miksi sitä salkkua sitten niin kiivasti etsittiin, niin sanoi, että ehkä turmasta selvinnyt miespolo vaan halusi omaisuuttansa takaisin.

Toi salkkuhan on jo monesti ollut esillä, mutta siitä ruotsalaisen matkustajan Susanne Pundin kirjeestä ei löydy oikein mitään tietoa. Susanne oli siis Estlinen edustaja Ruotsissa. Pundin kirjoittama kirje löytyi 8. kannelta, mutta käsittääkseni sen sisältöä ei tähän päivään mennessä ole paljastettu. Ja sen löytyminen yritettiin muutenkin salata. Rockwaterin sukelluksella kaikki laivasta otettu tavara sinetöitiin ja toimitettiin ensin Fransonin jengille, eli Ruotsin merenkulkulaitokselle.
Jos jollain on parempaa tietoa tuosta kirjeestä ja sen kohtalosta, niin kertokaa pliis.

Noista miehistön katoamisista sen verran, että just toi Meister on esimerkiksi sanonut, että todisteita kapteeni Avo Pihtin selvitymisestä on paljon enemmän kuin kuolemasta.
Piht vietiin siis Utön saarelle (jos vietiin) ja siellä Utön saarella oli myös virolainen toimittaja Andres Raid.
Tää Raid kertoi pari päivää sit noista Utön tapahtumista ja mainitsi yhden suomalaisen ihan nimellä. Tää suomalainen antoi numeronsa ja lupasi antaa haastattelun Utön tapahtumista ja mitä oli nähnyt siellä. Oli mökkiläinen, ei vakiasukas, jos oikein ymmärsin? Joka tapauksessa, kun tää Raid oli sit myöhemmin menossa tekeen juttua, niin suomalainen ”katosi” kartalta kokonaan. Toimittaja vahvisti että suomalaisen antama puhelinnumero on olemassa ja toiminnassa, mutta ei Utön jälkeen saanut enää yhteyttä puhelimeen. Meni sit käymään sen kotiosoitteessa (jos ymmärsin oikein kuulemani, Vironi ei ole sujuvaa) ja kyseli miehen perään, mutta se häädettiin pois sielä tätä kyseistä hemmoa kyselemästä. Eikä hän sit sen koommin kuullut tästä suomalaisesta enää.
En kyllä usko, eikä kait tämä Raidkaan, että suomalainen olisi lopullisesti kadotettu.

Mutta onhan tosta kadonneesta kapteenista ja selviytymisestä niin paljon todisteita, että miettiin laittaa.
No Ruotsi mainittu ja Ruotsiltahan tämmöiset asiat onnistuu:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Egyptenavvisningarna

https://www.thelocal.se/20051114/2490


Ei ehdi kirjoittaa nyt enempää, mutta kiva on ollut lukea teidän kaikkien pohdintoja.

Ai joo, tosta boksereissa pelastuneesta Viron konsulista Pietarissa, siis nykyisin. Itse en häntä tunne, mutta kaveri on ollut tekemisissä ja sanoi, että kyllä se jotain siellä on nähnyt. EIhän se väittänytkään, että olisi sukellusveneen nähnyt.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Tuolla jotain noista ylimääräisistä aukoista aikaisemmilla sukelluksilla

http://heiwaco.tripod.com/epunkt116.htm

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut sikakoira, Ti Loka 06, 2020 11:00 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Vastaa Viestiin