Eli ymmärränkö oikein: jos lukot olis kunnossa, olisi MS Estonia merenpohjassa tuubina, jonka autokannelle ei pääsisi ellei ensin sukeltaisi aluksen sisään ja jotenkin tuhoaisi lukkoja sisältä päin? Helvetinmoinen operaatio olisi kyllä varmasti se sellainen.Varvikello kirjoitti: ↑Ma Loka 19, 2020 1:57 am Jos lukot on poikittaisia tappeja niin ne kestää kyllä "älyttömästi". Jos mitään lukkoja ei ole kiinni niin letkurikko/putkirikko päästää hydraulisylinterit melko vapaasti liikkumaan. Tästä syystä traktorin kauhat, kaivurin puomit ynnä muut on tuettava kunnolla jos alle joutuu menemään työskentelemään.
Selvisi muuten jo tämän verran näistä Skylight -kutsuista.
Miettikäähän. Ketkä on menneet kello 1:02 kun Skylightit pamahtaneet ilmoille kannelle ja ketkä autokannelle? Mitä autokannelle menneille kävi, kun 20 minuutin päästä oltiin jo 90 asteen kulmassa? Mitä jos sinne autokannelle on haluttu menevän sellaisten, joiden ei kaivattu pelastuvan? Tai ehkä olivat menossa sinne varmistamaan, että lukot on auki ennen uppoamista? Tarkoitushan heidän oli kokoontua autokannen peräosaan, jossa lukkosysteemit varmasti yksinkertaisemmat kun ei tarvitse visiiristä välittää."Mr. Skylight"
Without alarming the passengers, the crew could be alerted over the public address system with the coded message "Mr. Skylight". This message could also be used with a suffix. Depending on which suffix, viz.
in case of fire:
"Mr. Skylight to No. 1", means for the fire groups to proceed immediately to "Fire Station No. 1".
"Mr. Skylight to No. 2", means for the fire groups to proceed immediately to "Fire Station No. 2".
Fire Station 1 is forward on deck 8.
Fire Station 2 is aft on the car deck.
Note:According to other sources "Number One" meant "Deck 1" and "Number Two" meant "Deck 2", etc. which, however, is not in accordance with the "Safety Plan" attached as Supplement No. 226 to the Report of the JAIC. "Mr. Skylight to number one and two" according to this plan means that Fire Group 1 should proceed to Fire Station 1 (underneath the bridge) and Fire Group 2 should proceed to Fire Station 2 on the aft part of the car deck.
in case of collision or grounding:
"Mr. Skylight Damage Control" means for the fire groups to proceed to their fire station and prepare themselves for access and damage control. Alarm no. 121 sounds all tanks, nos. 130 and 132 close all scuppers and covers on car deck. The first aid group is called together.
Note: Several crew members have testified to having heard "Mr. Skylight to No. 1 and 2" over the loud speaker after the excessive heel at 01.02 hours and thus assumed that there was a fire and tried to reach their respective fire stations at the beginning (e.g. see statement of 2nd engineer Peeter Tüür - Enclosure 7.3.2.128).
https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... rt/7.3.htm
Silver Linde tosiaan todisti vuonna 2001, että molempiin ryhmiin kuului seitsemän ihmistä. Kyseessähän oli "tulipalotiimit". Kun olen näin öisin aina välillä lueskellut tota muinaista MS Estonia -vieraskirjaa, muistin sieltä tällaisen tunnustuksen.
DATE: 29.4.2003 12:21:07 GMT
NAME: Anonymous
HOST:
i hATE THE ESTONIA FUCKING SHIT BOAT I WAS THE WAN THAT SET THE BOAT ON FIRE I AM SORRY CALL 00 021-415975
Lähde: https://www.multi.fi/estonia/guestbook.html