Kannabiksen dekriminalisointi

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Kiitos huomionosoituksesta kun kerrot minun tietävän enemmän, tästä pitäisi varmaan olla ylpeä :D . Suorastaan ylitsevuotava suitsutus, kun huomioidaan, että täällä olen vain siteerannut ja kopioinut erilaisia tieteellisiä julkaisuja asiasta. Paitsi kerran vastannut EI kun kysyttiin tyyliin, onko Suomen tämänhetkinen huumausaine politiikka toimiva.
Kun et kyennyt/pystynyt vastaamaan kysymyksiini, niin eiköhän jätetä nämä henkilökohtaisuudet ja pysytä jatkossa asiassa ilman valheita.
Jokatapauksessa hienoa havaita, että turha mutu-tuntumaan pohjautunut öyhöttäminen on sinullakin loppunut ja tunnustat tieteelliset faktat ja tosiasiat tutkitusta tiedosta.
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Late6 kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 5:23 pm Kiitos huomionosoituksesta kun kerrot minun tietävän enemmän, tästä pitäisi varmaan olla ylpeä :D . Suorastaan ylitsevuotava suitsutus, kun huomioidaan, että täällä olen vain siteerannut ja kopioinut erilaisia tieteellisiä julkaisuja asiasta. Paitsi kerran vastannut EI kun kysyttiin tyyliin, onko Suomen tämänhetkinen huumausaine politiikka toimiva.
Kun et kyennyt/pystynyt vastaamaan kysymyksiini, niin eiköhän jätetä nämä henkilökohtaisuudet ja pysytä jatkossa asiassa ilman valheita.
Jokatapauksessa hienoa havaita, että turha mutu-tuntumaan pohjautunut öyhöttäminen on sinullakin loppunut ja tunnustat tieteelliset faktat ja tosiasiat tutkitusta tiedosta.
Älä ole ylpeä, kirjoitukseni oli sarkasmia. Sinun kykysi etsiä tieteellistä tietoa tarkoittaa Persublogin copy/pastaamista ja rusinoiden noukkimista pullasta.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Toisaalta huumeet tulisi vapauttaa myöskin Suomessa, mutta toisaalta ei se oikein tule toimimaan täällä sossulandiassa. Ei ole oikein taloudellisesti kestävää että jokainen saa vetää vapaasti aineita ja sitten yhteiskunta maksaa jälkiseuraamukset.

Onhan se tosin hieman hassua, että muille erittäin haitallista ainetta eli alkoholia saa vetää kaksin käsin, mutta kasvia et saa polttaa. Totuus nyt on se että kannabiksenpiikittelijät eivät hakkaa eivätkä puukottele porukkaa.

Kaksinaismoralismia on maailma täynnä. Niin on huumepolitiikassakin.
"Those who want respect, give respect."
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Victoria's Secret kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 4:55 pm
Late6 kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 5:23 pm Kiitos huomionosoituksesta kun kerrot minun tietävän enemmän, tästä pitäisi varmaan olla ylpeä :D . Suorastaan ylitsevuotava suitsutus, kun huomioidaan, että täällä olen vain siteerannut ja kopioinut erilaisia tieteellisiä julkaisuja asiasta. Paitsi kerran vastannut EI kun kysyttiin tyyliin, onko Suomen tämänhetkinen huumausaine politiikka toimiva.
Kun et kyennyt/pystynyt vastaamaan kysymyksiini, niin eiköhän jätetä nämä henkilökohtaisuudet ja pysytä jatkossa asiassa ilman valheita.
Jokatapauksessa hienoa havaita, että turha mutu-tuntumaan pohjautunut öyhöttäminen on sinullakin loppunut ja tunnustat tieteelliset faktat ja tosiasiat tutkitusta tiedosta.
Älä ole ylpeä, kirjoitukseni oli sarkasmia. Sinun kykysi etsiä tieteellistä tietoa tarkoittaa Persublogin copy/pastaamista ja rusinoiden noukkimista pullasta.
OK, älä ota tosissani minun sarkasmiani. Toistaiseksi tieteellisiä tutkimustuloksia eikä suoran lakitekstin saatikka Korkeimman oikeuden tuomioiden siteeraamista ymmärretä ”perusblogeiksi”. Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisen väitteen, uskokoon, ken tahtoo tämän mutu määritelmän. Sopiiko, että jatkossa lopetat tuon mutu-öyhöttämisen ja pysyt asiassa aihehan oli ”kannabiksen dekriminalisointi”, ettei ylläpidon tarvitse jälleen kerran mykistä sinua täällä saatikka sulje koko tiliäsi
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

jepulis82 kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 5:29 pm Toisaalta huumeet tulisi vapauttaa myöskin Suomessa, mutta toisaalta ei se oikein tule toimimaan täällä sossulandiassa. Ei ole oikein taloudellisesti kestävää että jokainen saa vetää vapaasti aineita ja sitten yhteiskunta maksaa jälkiseuraamukset.
Hyvin kirjoitettu, varsinkin jos tuohon yhdistettäisiin tehokas hoitoon ohjaus ja lastensuojelu näiltä päihteiltä
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Late6 kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 6:27 pm
Victoria's Secret kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 4:55 pm
Late6 kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 5:23 pm Kiitos huomionosoituksesta kun kerrot minun tietävän enemmän, tästä pitäisi varmaan olla ylpeä :D . Suorastaan ylitsevuotava suitsutus, kun huomioidaan, että täällä olen vain siteerannut ja kopioinut erilaisia tieteellisiä julkaisuja asiasta. Paitsi kerran vastannut EI kun kysyttiin tyyliin, onko Suomen tämänhetkinen huumausaine politiikka toimiva.
Kun et kyennyt/pystynyt vastaamaan kysymyksiini, niin eiköhän jätetä nämä henkilökohtaisuudet ja pysytä jatkossa asiassa ilman valheita.
Jokatapauksessa hienoa havaita, että turha mutu-tuntumaan pohjautunut öyhöttäminen on sinullakin loppunut ja tunnustat tieteelliset faktat ja tosiasiat tutkitusta tiedosta.
Älä ole ylpeä, kirjoitukseni oli sarkasmia. Sinun kykysi etsiä tieteellistä tietoa tarkoittaa Persublogin copy/pastaamista ja rusinoiden noukkimista pullasta.
OK, älä ota tosissani minun sarkasmiani.
En ole ottanut sinua enää vähään aikaan tosissani. Ylläpito ei ole "mykistänyt" minua, enkä ymmärrä miksi niin kuvittelet. En käsitää tieteellisiä tutkimuksia, suoraa lakitekstiä tai Korkeimman Oikeuden päätöksiä perusblogeina. Sen sijaan Sanna Antikaisen blogia pidän aivan perusblogina.
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Victoria's Secret kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 10:42 pm
Late6 kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 6:27 pm
Victoria's Secret kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 4:55 pm

Älä ole ylpeä, kirjoitukseni oli sarkasmia. Sinun kykysi etsiä tieteellistä tietoa tarkoittaa Persublogin copy/pastaamista ja rusinoiden noukkimista pullasta.
OK, älä ota tosissani minun sarkasmiani. Toistaiseksi tieteellisiä tutkimustuloksia eikä suoran lakitekstin saatikka Korkeimman oikeuden tuomioiden siteeraamista ymmärretä ”perusblogeiksi”. Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisen väitteen, uskokoon, ken tahtoo tämän mutu määritelmän. Sopiiko, että jatkossa lopetat tuon mutu-öyhöttämisen ja pysyt asiassa aihehan oli ”kannabiksen dekriminalisointi”, ettei ylläpidon tarvitse jälleen kerran mykistä sinua täällä saatikka sulje koko tiliäsi
En ole ottanut sinua enää vähään aikaan tosissani. Ylläpito ei ole "mykistänyt" minua, enkä ymmärrä miksi niin kuvittelet. En käsitää tieteellisiä tutkimuksia, suoraa lakitekstiä tai Korkeimman Oikeuden päätöksiä perusblogeina. Sen sijaan Sanna Antikaisen blogia pidän aivan perusblogina.
Näyttää ylläpito laittaneen sinut edellisen kerran hyllylle 3.2.2021 klo 8:11 pm, tieto löytyy tuomioistuimesta kuten tiedät.

No kun jonkun aikaa luet tieteellisiä tutkimuksia jne. niin kyllä ne sinullekin avautuvat etteivät ole mitään perusblogeja. Antikais tapauksessa (jota en tunne) viittaat ilmeisesti tieteelliseen tutkimustulokseen, jossa käytettiin Coloradon osavaltion virallisesta tutkimusta kannabiksen laillistamisen vaikutuksista osavaltiotasolla.. eli tätä tutkimusta: https://publicsafety.colorado.gov/press ... -marijuana Ymmärrettävää tietty jos Lontoon kieli ei taivu ja käytät jotain Antikaista lähteenä. Mutta annan neuvon käytä google kääntäjää, niin perusjuntillekin avautuu nämä Lontoon kieliset tutkimustulokset ja ei tarvi enää elää mutu-öyhötyksen varassa.

Mutta sopiiko että pidetään keskustelu kannabiksen dekriminalisoinnissa tässä ketjussa jottet menetä lopullisesti oikeuksiasi näissä keskusteluissa
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5190
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Victoria's Secret kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 4:55 pm
Late6 kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 5:23 pm Kiitos huomionosoituksesta kun kerrot minun tietävän enemmän, tästä pitäisi varmaan olla ylpeä :D . Suorastaan ylitsevuotava suitsutus, kun huomioidaan, että täällä olen vain siteerannut ja kopioinut erilaisia tieteellisiä julkaisuja asiasta. Paitsi kerran vastannut EI kun kysyttiin tyyliin, onko Suomen tämänhetkinen huumausaine politiikka toimiva.
Kun et kyennyt/pystynyt vastaamaan kysymyksiini, niin eiköhän jätetä nämä henkilökohtaisuudet ja pysytä jatkossa asiassa ilman valheita.
Jokatapauksessa hienoa havaita, että turha mutu-tuntumaan pohjautunut öyhöttäminen on sinullakin loppunut ja tunnustat tieteelliset faktat ja tosiasiat tutkitusta tiedosta.
Älä ole ylpeä, kirjoitukseni oli sarkasmia. Sinun kykysi etsiä tieteellistä tietoa tarkoittaa Persublogin copy/pastaamista ja rusinoiden noukkimista pullasta.
Ei pidä ruokkia trollia. Anna toisen poimia yksittäisiä detaljeja sitlä, toisen täältä, kolmannen jostain muualta, jos sillä itsensä saa vakuuttuneeksi. Covid-19 ketju meni jo aika alkumetreillä piloille, kun siellä harrastettiin samaa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Mukavaa ja asiallista keskustelua ilman mutu-tulkintoja ja öyhötystä.

https://www.youtube.com/watch?fbclid=Iw ... e=youtu.be
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Victoria's Secret kirjoitti: Ti Helmi 16, 2021 6:35 pm Mukavaa ja asiallista keskustelua ilman mutu-tulkintoja ja öyhötystä.

https://www.youtube.com/watch?fbclid=Iw ... e=youtu.be
Tässä samasta aiheesta kannabiksen dekriminalisoinnista samalta toimittajalta parempi tieteellispohjainen tuon poliittis-ideologis-populistisen mutuilun sijaan, kun keskustelemassa ääniä kalastelevien nuorisopolitikkojen sijaan ovat sosiologian ja lääketieteen tohtorit

PS kannattaa kuunnella loppuun saakka

https://www.youtube.com/watch?v=GqjTwJHf9pA
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Mitä jos kannabista verotetaan niin kovalla kädellä, että se kattaa haitat ja valtio jopa tienaisi jotain? VIrkamiesten palkkoja voisi hieman kohottaa ja perustaa se kaarnavenetehdaskin.
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Victoria's Secret kirjoitti: Ke Helmi 17, 2021 5:50 am Mitä jos kannabista verotetaan niin kovalla kädellä, että se kattaa haitat ja valtio jopa tienaisi jotain? VIrkamiesten palkkoja voisi hieman kohottaa ja perustaa se kaarnavenetehdaskin.
Tuossa olisi hyvä ajatus jatkokehitykselle. Mutta samalla herää kysymys, pysyisivätkö pimeät markkinat liian elinvoimaisina, sillä kokemus maailmalta on osoittanut että mitä kovempi verotus laillistetuilla tuotteilla on sen elinvoimaisemmat pimeät markkinat ovat. Kuitenkin yksi tavoitehan on samalla myös se, että saataisiin pimeät markkinat minimoitua ja kaikki näkyviksi
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

tokkaukko kirjoitti: Ke Helmi 17, 2021 12:04 pm eli sinun mielestä valtion pitäs alkaa myymään huumeita tai sallia kenen sattuu myydä niitä että saa verotuloja?

Ootko kuullu mitä huumeet aiheuttaa,sairaala,rikos ym kuluja ja jos ne sallitaan niin voit vaan kuvitella mitä tapahtuu nimittäin pimeä kauppa ei todellakaan lopu,luuletko että rikolliset haluaa maksaa VITTU VEROJA? ja ovat samalla ulosotossa liki 100%.

ja erilaiset mielisairaala ym kulut räjähtää käsiin,kuka sen maksaa ku ne on 100x isommat kuin verotulot ? ja sanoppa vielä ettei kannabis aiheuta mitään onglmia..Eipä tietenkään,miksi jopa minä tiedän kymmeniä jotka on päätyny mielisairaalaan kannabiksen takia,luultavasti heitä on tuhansia.Miksi jokpa minä olen hakannut ihmisiä kannabiksen takia(syitä erittelemättä),miksi minun kaverit istuu murhia/tappoja.törkeitä väkivaltarikoksia kannabiskaupan takia tai siitä johtuvien psykoosien takia?
Tässä tuli täyttä asiaa ja vieläpä kokemuksen syvällä rintaäänellä. Kokemukset maailmalta kertovat, että enemmän se laillistaminen on tullut yhteiskunnalle maksamaan kuin mitä siitä verotuottoja on saatu ja puhumattakaan muista yhteiskunnallisista ongelmista: mielenterveys, rikollisuus ja silti kaikkialla myös pimeät markkinat ovat voineet hyvin jopa kasvaneet entisestään. Mutta voisiko olla joku optimaalinen piste, jossa tämä balanssi olisi kuitenkin parhaimmillaan, toistaiseksi tiedetään vain tutkimustiedon varassa oikeasta elämästä että miinukselle on menty
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Re: 24-vuotiaan lahtelaismiehen epäillään ansainneen huume­kaupalla miljoona euroa

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

tokkaukko kirjoitti: Ke Helmi 17, 2021 12:04 pm eli sinun mielestä valtion pitäs alkaa myymään huumeita tai sallia kenen sattuu myydä niitä että saa verotuloja?

Ootko kuullu mitä huumeet aiheuttaa,sairaala,rikos ym kuluja ja jos ne sallitaan niin voit vaan kuvitella mitä tapahtuu nimittäin pimeä kauppa ei todellakaan lopu,luuletko että rikolliset haluaa maksaa VITTU VEROJA? ja ovat samalla ulosotossa liki 100%.

ja erilaiset mielisairaala ym kulut räjähtää käsiin,kuka sen maksaa ku ne on 100x isommat kuin verotulot ? ja sanoppa vielä ettei kannabis aiheuta mitään onglmia..Eipä tietenkään,miksi jopa minä tiedän kymmeniä jotka on päätyny mielisairaalaan kannabiksen takia,luultavasti heitä on tuhansia.Miksi jokpa minä olen hakannut ihmisiä kannabiksen takia(syitä erittelemättä),miksi minun kaverit istuu murhia/tappoja.törkeitä väkivaltarikoksia kannabiskaupan takia tai siitä johtuvien psykoosien takia?
Kyllä. Nyt niitä myyvät pikarikastumisen toivossa nuoret pikkupojat. Oletko sinä kuullut, että huumeita saa jo nyt, koko skaalalla ja koska tahansa? En sano että huumeet eivät aiheuta ongelmia, totta kai aiheuttavat. Kaikki päihteet aiheuttavat, mikäli käyttäjälle muodostuu riippuvuus. Laittomuus korostaa ongelmia.

Yleensä laillisia ja laittomia päihteitä kiivaasti vastustavilla öyhöttäjillä on henkilökohtainen ongelma päihteiden kanssa, ja se on ikävää. Valtion monopolilla haittavaikutuksiin voisi puuttua entistä paremmin ja nopeammin JOS siihen löytyy poliittista tahtoa. Suomessa vain on tapana tunkea verorahat omiin taskuihin.
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Kannabisaloite valiokunnassa: Poliisi tyrmäsi, professoreilta ymmärrystä:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... e3cf72cf8e
Vastaa Viestiin