Kyse on periaatteesta. En hyväksy, että tällä palstalla sallitaan rikolinen toiminta.papillon kirjoitti:Maza, älä tunnusta noin kehnoa runoa omaksesi, enemmän siitä on haittaa
Supernova chatissa
Tottakai valitan. Supernova syyllistyy:papillon kirjoitti:^ No valita sitten asiasta ylläpidolle, se varmaankin ryhtyy asian vaatimiin toimiin, ovatpa ne sitten mitä hyvänsä.
a) provokaatioon julkaisemalla täällä toistuvasti yksityisviestejä
b) rikkoo tekijänoikeuksia
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
-
papillon
- Perry Mason
Maza, huomaan että pidät itse tärkeänä sitä että viestit eivät ole provokatiivisia, se on hyvä juttu varsinkin silloin kun sellaista vaatii muilta.
Mutta noihin kahteen kohtaasi....missä - kun en perhana löytänyt - säännöissä on se kohta misä kielletään yksityisviestien esittäminene? Enkö vain nähnyt, kerrotko?
Syy siihen miksi Nova tuonkin runon laittoi, saattaa olla se että hän halusi näin tuoda julki persoonaasi yleisemminkin, siinä onnistuen mainiosti, kun vielä tuon runollisen taidonnäytteen signeerasitkin.
Toisessa kohdassa taas lienet oikeassa, kun olet hengentuotteen tehnyt, rimmaavan vielä, se on siten sinu...toki täytyy voida osoittaa että se todella on uniikki hengentuotteesi.
Mutta noihin kahteen kohtaasi....missä - kun en perhana löytänyt - säännöissä on se kohta misä kielletään yksityisviestien esittäminene? Enkö vain nähnyt, kerrotko?
Syy siihen miksi Nova tuonkin runon laittoi, saattaa olla se että hän halusi näin tuoda julki persoonaasi yleisemminkin, siinä onnistuen mainiosti, kun vielä tuon runollisen taidonnäytteen signeerasitkin.
Toisessa kohdassa taas lienet oikeassa, kun olet hengentuotteen tehnyt, rimmaavan vielä, se on siten sinu...toki täytyy voida osoittaa että se todella on uniikki hengentuotteesi.
Ei Murhainfon säännöissä tarvitse julistaa tekijänoikeuksista. Ne koskevat koko internetiä.papillon kirjoitti:Maza, huomaan että pidät itse tärkeänä sitä että viestit eivät ole provokatiivisia, se on hyvä juttu varsinkin silloin kun sellaista vaatii muilta.![]()
Voin tietenkin tarvittaessa osoittaa, että ko. runo on minun hengentuotteeni.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
-
papillon
- Perry Mason
^ No Maza, olen entistä hämmästyneempi, toisaalta olen kuin kaimasi Masa Niemi, Pätkänä, todetessaan sangen usein että " Asiahan ei minulle kuulu, mutta..." :
Onko jossain internet lakipykälissä sitten kielletty jotain tyyliin kuten kerrot:
" provokaatioon julkaisemalla täällä toistuvasti yksityisviestejä "
Niin että onko semmoinenkin jo ehditty kieltää , siis provokatiivinen yksityisviestien esittely keskustelupalstalla?
Kaikkea ne ehtii, ovat nopeampia kuin ylläpito sitten. No mitäpä sitä ylläpito kieltämään jos mokoma jo perustuslaissa seisoo.
Ei olisi ihme kun kohta kai saunapuutkin pitää sorvata tuohettomiksi
Mitä siitä on sanktiona? Mielenkiintoista, ihan siksi utelen kun kerroit ettei tämä nyt sitten olekaan Murha-Infon asia, vaikka aluksi sain sen vaikutelman että aiot tehdä välikysymyksen ylläpidolle.
Onko jossain internet lakipykälissä sitten kielletty jotain tyyliin kuten kerrot:
" provokaatioon julkaisemalla täällä toistuvasti yksityisviestejä "
Niin että onko semmoinenkin jo ehditty kieltää , siis provokatiivinen yksityisviestien esittely keskustelupalstalla?
Kaikkea ne ehtii, ovat nopeampia kuin ylläpito sitten. No mitäpä sitä ylläpito kieltämään jos mokoma jo perustuslaissa seisoo.
Ei olisi ihme kun kohta kai saunapuutkin pitää sorvata tuohettomiksi
Mitä siitä on sanktiona? Mielenkiintoista, ihan siksi utelen kun kerroit ettei tämä nyt sitten olekaan Murha-Infon asia, vaikka aluksi sain sen vaikutelman että aiot tehdä välikysymyksen ylläpidolle.
-
papillon
- Perry Mason
Ahaa, käsitit väärin, kommentoin vain sinun kirjoitelmiasi, niitä tarkastelin.
Jos niistä nyt sitten provosoiduit provosoimattakin, olisiko niissä sinun omissa kirjoituksissasi jotain sellaista joka provosoinnilta kalskahtaisi...vaikea sanoa.
No kunhan kyselin, isänöitsijäotteesi hieman otti silmään, ei muuta. Jatka vaan samaan malliin, hyvä tulee, mutta mistä, sitä ei taida tietää kukaan.
Jos niistä nyt sitten provosoiduit provosoimattakin, olisiko niissä sinun omissa kirjoituksissasi jotain sellaista joka provosoinnilta kalskahtaisi...vaikea sanoa.
No kunhan kyselin, isänöitsijäotteesi hieman otti silmään, ei muuta. Jatka vaan samaan malliin, hyvä tulee, mutta mistä, sitä ei taida tietää kukaan.
Mä olen maza sulle ihan tasan tarkkaan kertonut että jatkossa kommentoin sinun YV:t vain ja ainoastaan julkisesti. Tässä ei voi olla sinulle mitään omituista tai uutta. Niinpä tähän loppukaneetiksi pari uusinta yksityisviestiäsi. Sinun hengentuotoksesi eivät ole toistaiseksi täyttäneet tekijänsuojaa koskevaa lainsäädäntöä.
Maza kirjoitti:Oletko sinä koskaan kuullut sanaa "tekijänoikeus"? Millä oikeudella menit julkaisemaan palstalla minun tekemäni runon ILMAN MINUN LIUPAANI?
Maza kirjoitti:Tekijänoikeus on teoksen tekijällä oleva oikeus, joka antaa tekijälle yksinomaisen oikeuden määrätä teoksestaan. Tekijä saa muun muassa itse päättää, julkistetaanko hänen teoksensa yleisölle. Tekijällä on oikeus myös ansaita teoksellaan. Hän voi esimerkiksi painattaa kirjallisen teoksensa kirjana tai myydä sitä ilman, että kukaan muu saa painattaa teosta. Käytännössä tekijä usein tekee kustannussopimuksen, joka rajoittaa hänen omia oikeuksiaan kustantajan hyväksi.
Tekijänoikeus syntyy samalla kuin teoskin. Tekijänoikeuden saa se henkilö, joka on luonut teoksen. Tekijän iällä ei ole merkitystä eli alaikäinenkin voi olla tekijä. Oikeuden saaminen ei edellytä rekisteröintiä tai muunlaisen muotovaatimuksen täyttämistä.
Mazan kopipeistaamaa tauhkaa yksityisviestistä:
Tuoltahan teksti löytyi. Syyllistyt maza itse samaan rikokseen jatkuvasti.
Lisäksi sinun on huomioitava että olen ilmoittanut että pistän esiin kaikki yksityisviestisi.
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/5.1.htmlMaza kirjoitti:Mitä merkitsee teoksen julkistaminen netissä (esim. WWW:ssä)?
Teoksen lähettäminen nyyseihin, toimittaminen anonymous FTP:llä haettavaksi, sijoittaminen (suojaamattomana) Webiin tai muu vastaava toimenpide lienee kiistatta teoksen julkistamista. (8 §) Se on siis pääsääntöisesti sallittua vain tekijälle taikka sellaiselle, jolle tekijä on antanut luvan.
Tällöin tekijänoikeus tulee niiden rajoitusten alaiseksi, jotka seuraavat julkistamisesta. Julkistetusta teoksesta saa esimerkiksi valmistaa muutaman kappaleen yksityistä käyttöä varten (12 §) ja sitä saa siteerata (22 §).
Toisaalta julkistaminen netissä, kuten muukaan julkistaminen, ei poista tekijänoikeutta eikä tee teoksesta "vapaata riistaa". Esimerkiksi netissä julkistetun teoksen julkaiseminen kirjana kuuluu tekijän yksinoikeuden piiriin. (2 §)
Myös teoksen kopiointi esim. palvelimesta toiseen on periaatteessa tekijän yksinoikeuden piiriin kuuluva asia. Käytännössä täytynee lähteä siitä, että sijoittaessaan teoksensa esim. WWW:hen tekijä implisiittisesti hyväksyy välineen luonteesta johtuvat seuraamukset kuten teoksen kopioitumisen WWW:tä käytettäessä (esim. tietokoneen muistiin, kuvaruudulle, välimuistiin yms.). Sen sijaan se, että joku kopioi toisen tekemän teoksen WWW:stä ja panee sen julkisesti saataville omaan koneeseensa tai hakemistoonsa, edellyttää tekijän lupaa.
Useissa sfnet-ryhmissä on käyty keskustelua siitä, pitäisikö URL:n julkaisemiseen pyytää lupa. Tekijänoikeuden kannalta tilanne on mielestäni kiistatta se, että lupaa ei tarvita. Eri asia sitten, mitä kukin pitää eri tilanteissa kohteliaana tai muuten aiheellisena. Tähän on kuitenkin syytä lisätä, että URL:ään ei saa viitata tavalla, joka antaa harhaanjohtavan kuvan dokumentin alkuperästä tai tekijästä, koska se loukkaisi tekijän moraalisia oikeuksia.
Tuoltahan teksti löytyi. Syyllistyt maza itse samaan rikokseen jatkuvasti.
Lisäksi sinun on huomioitava että olen ilmoittanut että pistän esiin kaikki yksityisviestisi.
Toki tunnen. Sä et vaan ole kirjoittanut mitään joka olisi edes sun mielestä tekijänoikeuksilla suojattu jos asiaa mietit.
Lisäksi olen luvannut että kaikki mitä sulta tulee YV:nä päätyy julkiseen.
Tähän tulokseen tulin kun sulta alkoi tulemaan turhan paljon yksityisviestejä joilla ei ollut oikeeta sisältöä.
Lisäksi olen luvannut että kaikki mitä sulta tulee YV:nä päätyy julkiseen.
Tähän tulokseen tulin kun sulta alkoi tulemaan turhan paljon yksityisviestejä joilla ei ollut oikeeta sisältöä.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Lautamiehetinka03 kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta miksi ette voi jatkaa keskusteluanne vaikk akhden kesken?? Tällaiselle ketjulle varmaan lukko paras vaihtoehto.
Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.
Selittänee?
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.