Puhallusratsiat (Alkoholi ja huumeet)

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Puhallusratsiat (Alkoholi ja huumeet)

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Annie W kirjoitti:Tuo kossutamponi on kuulemma suht tuttu juttu nuorten keskuudessa, ainakin silloin kun täytyy olla haisematta viinalle/puhaltaa nollat.
Puhalluskokeeseen ei valitettavasti vaikuta miten alkoholi on nautittu.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Eppu74 kirjoitti:Puhalluskokeeseen ei valitettavasti vaikuta miten alkoholi on nautittu.
Itselläni on vain mutu-tuntuma asiasta, mutta miten helkkarissa se alkoholi voi näkyä uloshengitysilmassa jos sitä ei ole nautittu suun kautta?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Nautitko alkoholisi hengittämällä vai juomalla? Suoritetaanko puhallustesti märehtimällä?

Alkoholi "tahdotaan" veren sekaan jotta se menisi aivoihin. Veren sekaan tahdotaan myös hengitettyä happea. Kun happi on käytetty se "ulostetaan" samaa reittiä kuin mistä on tullutkin.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Eppu74 kirjoitti:Nautitko alkoholisi hengittämällä vai juomalla? Suoritetaanko puhallustesti märehtimällä?

Alkoholi "tahdotaan" veren sekaan jotta se menisi aivoihin. Veren sekaan tahdotaan myös hengitettyä happea. Kun happi on käytetty se "ulostetaan" samaa reittiä kuin mistä on tullutkin.
Miksi yskänlääke juodaan eikä vedetä keuhkoon ja miksi narkkareita varten ei ole kehitetty puhalluskoetta?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Eppu74 kirjoitti:Nautitko alkoholisi hengittämällä vai juomalla? Suoritetaanko puhallustesti märehtimällä?

Alkoholi "tahdotaan" veren sekaan jotta se menisi aivoihin. Veren sekaan tahdotaan myös hengitettyä happea. Kun happi on käytetty se "ulostetaan" samaa reittiä kuin mistä on tullutkin.
Väärin. Juuri sen takia purukumit, hampaidenpesemiset ja muut saattavat vaikuttaa puhalluskokeen tulokseen, että alkoholi on nautittu suun kautta ja siitä jää jäänteitä suuhun väkisinkin. Juuri sen takia juuri juotu viinilasillinen saattaa vääristää tulosta. Ja juuri sen takia otetaan lisäksi aina verikoe, mikäli on syytä epäillä kuskia rattijuopumuksesta.

Miksei verikokeita sitten yleisesti suoriteta hönkimällä, jos kerta uloshengitysilmassa on kaikkea sitä mitä veressäkin?

Happea ei muuten "ulosteta", happi käsitellään keuhkoissa ja uloshengitettäessä ulos tulee hiilidioksidia.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:Happea ei muuten "ulosteta", happi käsitellään keuhkoissa ja uloshengitettäessä ulos tulee hiilidioksidia.
Väärin.
Sisäänhengitys ilmassa (normaali ilma) on 21% happea ja keuhkot kykenee poimimaan siitä n.5-6%, joten uloshengitysilmassa on happea vielä n.16%...

...Muilta osin suht samaa mieltä :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Manner, kiitos täsmennyksestä :wink: Halusin vaan lähinnä painottaa sitä, että homma ei toimi niin että happea imaistaisiin sisään ja sitten puhallettaisiin sama happi harakoille.
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

supernova kirjoitti: Sen sijaan eri hamppulajikkeista kasvatetusta marista käytetään usein englanninkielisiä termejä joiden mukaan nämä ovat joko stoned- tai high-lajikkeita.

Nyrkkisääntönä pidettäneen että helpoimmin kasvatettavat ja runsaimman sadon tuottavat lajikkeet ovat cannabis sativaa ja vähän vaikeammat lajit ovat cannabis indicaa. Sativaa pidetään stoned-tilan aiheuttavina jolloin on sitten jumissa ja indica-lajikkeita pidetään taas niin sanotusti high-lajikkeina jotka ovat enemmän trippaavia ja siis enemmän tajuntaa laajentavia.

Koska kyse on lajikkeista, ne luonnollisesti risteytyvät keskenään ja onkin vaikeaa mennä sanomaan mitään mistään lajikkeesta että onko se nyt vain stoned vai high lajike.

Kyllä se vaan indica tuottaa isomman sadon ja sen stoned tilan. ja sativa pienemmän sadon ja high tilan. Ja indicaa huomattavasti helpompi kasvattaa ja nopeampi kun ei kuki niin kauaa kun sativat
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^no näin minäkin olen ymmärtänyt :wink:

ihme juttu ettei ole omaa puhalluskoetta pilvenpolttajille, suun kauttahan sekin menee, niinku viina. ja jos viinan nauttii vaikka tamponina, ni jotenkin näkyy puhalluskokeessa kuitenkin, miksei huumeet sitten näy? kumma juttu. käyttävätköhän kuinka paljon sylkitestiä tuolla tien päällä? en ole ainakaan kuullut että kenenkään kohdalle ois osunu muuta ku puhallutuksia.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

esmes- kirjoitti:käyttävätköhän kuinka paljon sylkitestiä tuolla tien päällä? en ole ainakaan kuullut että kenenkään kohdalle ois osunu muuta ku puhallutuksia.
Ajeleeko sun tutut tuolla ristiin rastiin mömmöpäissään?

Sylkitesti tehdään kun alkaa tuntumaan, että jannu on vetänyt muutakin kuin rapalon uistinta, mutta puhallustesti on 0, tai muuta vastaavaa ilmenee...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Nasse
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 1:48 am
Paikkakunta: Piilossa

Viesti Kirjoittaja Nasse »

esmes- kirjoitti:^no näin minäkin olen ymmärtänyt :wink:

ihme juttu ettei ole omaa puhalluskoetta pilvenpolttajille, suun kauttahan sekin menee, niinku viina. ja jos viinan nauttii vaikka tamponina, ni jotenkin näkyy puhalluskokeessa kuitenkin, miksei huumeet sitten näy? kumma juttu. käyttävätköhän kuinka paljon sylkitestiä tuolla tien päällä? en ole ainakaan kuullut että kenenkään kohdalle ois osunu muuta ku puhallutuksia.

Jossain vaiheessa kehittelivät tuommoista "pilvimetriä", joka tunnistaisi muutaman yleisesti käytetyn huumeen hengitysilmasta. En tiedä missä vaiheessa kehitys on vai onko koko hanke jäädytetty.
Common sense is the set of unexamined prejudices that the mind picks up before the age of 18.
- Albert Einstein
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

Mike Manner kirjoitti:Ajeleeko sun tutut tuolla ristiin rastiin mömmöpäissään?
no ei ajele, eivät ajele myöskään kännissä vaikka puhaltamaan ovat joutuneet.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

esmes- kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Ajeleeko sun tutut tuolla ristiin rastiin mömmöpäissään?
no ei ajele,
No sitten ei ole syytä tehdä tuota sylkitestiäkään :wink:
Rauha... :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

Mike Manner kirjoitti:
esmes- kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Ajeleeko sun tutut tuolla ristiin rastiin mömmöpäissään?
no ei ajele,
No sitten ei ole syytä tehdä tuota sylkitestiäkään :wink:
Rauha... :D
Tuo sylkitestikin näyttää välillä mitä sattuu.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bajari kirjoitti:Tuo sylkitestikin näyttää välillä mitä sattuu.
Mutta antaa mahdollisesti perusteet toimenpiteille.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin