Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja ktaina »

SP78 kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:49 pm Minua ainakin kaduttaa osa aikaisemmista spekulaatioista ja kommenteista. Ja olen onnellinen että asia päättyi näin hyvin. Asia osui sikäli aika lähelle tämä asia että olen täällä spekuloinut tätä ja eilen ystäväni teki näköhavainnon ilmeisesti Juulista ja ilmoitti hätäkeskukseen. Ainakin olettaisin että oli oikea havainto kun on kerta juuri eilen löytynytkin. Tarkempia tietoja en viitsi antaa muuta kun että ihan omin jaloin on ulkona kävellyt ja olisi ehkä vieläkin kateissa jos ei olisi ilmoitettu?
No miten sattuikin :mrgreen:
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

ktaina kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 10:21 pm
SP78 kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:49 pm Minua ainakin kaduttaa osa aikaisemmista spekulaatioista ja kommenteista. Ja olen onnellinen että asia päättyi näin hyvin. Asia osui sikäli aika lähelle tämä asia että olen täällä spekuloinut tätä ja eilen ystäväni teki näköhavainnon ilmeisesti Juulista ja ilmoitti hätäkeskukseen. Ainakin olettaisin että oli oikea havainto kun on kerta juuri eilen löytynytkin. Tarkempia tietoja en viitsi antaa muuta kun että ihan omin jaloin on ulkona kävellyt ja olisi ehkä vieläkin kateissa jos ei olisi ilmoitettu?
No miten sattuikin :mrgreen:
Mitä tarkoitat?
Lies have short wings
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Ystäväni ei tunne Juulia eikä ketään läheisiä. Sattumalta nähnyt ulkoillessa ohikulkiessa. Ja ollut myös kaukana Helsingistä. Enempää en tietoa viitsi antaa kun en tiedä mikä poliisin motiivi että asiasta ei tiedoteta
Lies have short wings
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Sitäkään en tiedä onko ollut hänen havainto vai kenties jonkun toisen minkä avulla löydetty.. kun ei paikkaa kerrota
Lies have short wings
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Olen iloinen Juulin löytymisestä hänen itsensä ja omaisten puolesta.
Mitenkähän hän voi tällä hetkellä? Toivottavasti jo vähän paremmin.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Joskus jotkut minfo-keskustelujen aiheista ovat mielen päällä silloinkin kun ei ole itse täällä naputtelemassa.

Näin kävi eilen tv:tä katsoessani, kun mietin, että mitäköhän Juuli tuumaisi, jos näkisi sellaisen vesilintumuuton, jossa parven koko olisi noin 1,1 miljoonaa lintua. Näin valtava muuttoparvi on havaittu! Tai saattoi niitä mennä kerralla jopa 1,5 miljoonaa, lintumies Lasse J. Laine täsmentää kertoessaan ihmeellisestä lintuhavainnostaan toimittajalle Flinkkilä & Kellomäki -ohjelmassa.

Kaikkea hyvää Juulille ja hänen omaisilleen ja ystävilleen!
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
DrumDrum
Nikke Knakkertton
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Elo 04, 2020 7:54 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja DrumDrum »

Alex Ross kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 10:13 pm
amelien kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:41 pm
Alex Ross kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:27 pm Poliisi on tiedottanut, ettei asiassa epäillä rikosta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8f29 ... 99e7675897

Jos kyseinen nainen on ollut omasta tahdostaan, terveenä kadoksissa yli viikon tietäen, että poliisi, kansalaiset, ystävät ja sukulaiset etsivät häntä ja ovat erittäin huolissaan, niin ei voi muuta sanoa, kuin että jumalauta mikä kusipää.
Koska en halua, että tällaistakaan Juulista luullaan, niin raotan tilannetta vähän. Jos nyt ihan laskettais yksi plus yksi, niin ehkä voitaisiin jo vain olettaa, ettei noin fiksu ihminen katoa ihan vaan huvikseen. Kyllä tässä on omaisilla ollut huoli ihan syystä.
Et kyllä tuolla viestillä raottanut yhtään mitään enkä minä ymmärrä, mitä tarkoitat sanoessasi "Jos nyt ihan laskettais yksi plus yksi". Sanot, että fiksu ihminen ei katoa ihan vaan huvikseen. En minä tiedä, onko hän fiksu ihminen. Rikosta ei ole tapahtunut ja jos tiedät, ettei hän ole kadonnut omasta tahdostaan tehdäkseen kiusaa ihmisille, niin en keksi muuta, kuin että hän on ollut terveydentilaltaan sellaisessa tilassa joko fyysisesti tai psyykkisesti, ettei ole kyennyt ilmoittamaan itsestään. Se että hän olisi ollut fyysisesti loukkaantunut, ei ole mielestäni mahdollista, koska hän olisi siinä tapauksessa jo kuollut hypotermiaan. Te kaikki tiedätte aikaisempien katoamistapausten perusteella, että hypotermiaan kuolee pienessäkin pakkasessa yhden päivän sisällä.
Kaikki ei aina vaan ymmärrä, mutta ainakin minulle tuo amelienin kommentti avaa sitä, että henkilö ei ole kusipää eikä ole kadonnut vain tehdäkseen kiusaa muille, vaan katoamiseen on ollut jokin muu syy, vaikuttimia ja tilanteita joita me emme tiedä. Esimerkiksi henkinen kuormitus, mt-ongelmat, todellinen tai kuviteltu vaaratilanne tai jotain muuta. Niitä meidän ei ihan oikeasti tarvitse tietää, olisi se kuinka kiinnostavaa tahansa.

*
En tiedä millaisia ihmisiä ovat tai millaisia tuntevat ne, joiden mielestä oikeasti aikuisen ihmisen omaehtoisen katoamisen takana ensisijaisena vaihtoehtona on halu tehdä kiusaa muille (ainakinjos ei ole itseään tappanut). Todennäköisyyksien valossa se ei kuitenkaan ole edes mitenkään kärkisijoilla.

Mutta ilmeisesti vastuuttomaksi kusipääksi tai muuksi nimittely siksi, että ei itse tiedetä kaikkea, on kuitenkin aikuisoletettujen mielestä ihan laatuargumentointia?
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4383
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

SP78 kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 10:27 pm Ystäväni ei tunne Juulia eikä ketään läheisiä. Sattumalta nähnyt ulkoillessa ohikulkiessa. Ja ollut myös kaukana Helsingistä. Enempää en tietoa viitsi antaa kun en tiedä mikä poliisin motiivi että asiasta ei tiedoteta
Oletko aivan varma ettei ystäväsi ole esimerkiksi tältäkin palstalta tuttu eräs nimimerkki, joka onkin tarkoituksella majoittanut Juulia, kunnes hän on ollut siinä kunnossa, että on yhdessä päätetty, että nyt tämä päättyy?

Viranomaisten harhauttamiseksi on Juuli laitettu kävelemään jonnekin lähistön ulkoilureitille, ja sopivasti joku hankittu myös hänet bongaamaan ja viranomaisille ilmoittamaan. Ja kas! Ihan sivullisen havainnolla sitten yht'äkkiä löytyi.

Jossainhan näillä nollakeleillä tuo nainen on ollut, kun yhdeksän päivää on kulunut.

Ja tämä on siis ihan mielikuvitusta ja spekua, kunhan tuli nyt vain mieleen...
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Mitä nimimerkkiä tarkoitat? Olen varma ettei niin ole käynyt. 100% varma ja poliisi tietää myös että ei mahdollista

Spekua sekin että voiko minun sanaani luottaa..
Lies have short wings
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Ihmettelen itsekin missä ollut niin pitkään. Kai on sen itse jo luultavasti kertonut.
Lies have short wings
Rysty
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 3:27 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Rysty »

Alex Ross kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:27 pm Poliisi on tiedottanut, ettei asiassa epäillä rikosta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8f29 ... 99e7675897

Jos kyseinen nainen on ollut omasta tahdostaan, terveenä kadoksissa yli viikon tietäen, että poliisi, kansalaiset, ystävät ja sukulaiset etsivät häntä ja ovat erittäin huolissaan, niin ei voi muuta sanoa, kuin että juma**ta mikä kusipää.

Suomen lainsäädäntöä tulisi muuttaa siten, että katoaminen pitäksi aikaa omasta tahdosta ilman, että ilmoittaa asiasta mihinkään, pitäisi olla rangaistava teko. Tulen todennäköisesti tekemään poliisille tutkintapyynnön asiasta eli voitaisiinko naista syyttää jollakin rikosnimikkeellä perusteena se, että hän on tietoisesti ja tahallaan vienyt poliisin aikaa ja resursseja.

Edellisen muuttaa vain se, että nainen on ollut jollakin tavalla sairas ja siinä tilassa, ettei ole kyennyt joko fyysisistä tai psyykkisistä syistä ilmoittamaan itsestään poliisille.

Poliisi ei suostu tiedottamaan asiasta mitään, mutta naisen tai hänen sukulaistensa olisi syytä avata edes vähän asiaa naisen itsensä takia, ettei tarvitse ajatella, että hän on tehnyt tahallaan kiusaa ihmisille.

PS. Spekulointi naisen katoamisesta tällä foorumilla on ollut täysin sekopäistä, sairasta ja asiatonta. Huvittavin juttu on ollut, että naisen työnantajalla olisi jotain tekemistä katoamisen kanssa.
Tutkintapyynnön tekemisen sijaan toivoisin sinun vetävän hieman happea ja opettelemaan kunnioittavampaa kielenkäyttöä kadonnutta kohtaan, jonka elämästä ja katoamisen syistä sinulla ei ole mitään tietoa.
Alex Ross
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2017 4:27 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Alex Ross »

DrumDrum kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 11:39 pm
Alex Ross kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 10:13 pm
amelien kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:41 pm Koska en halua, että tällaistakaan Juulista luullaan, niin raotan tilannetta vähän. Jos nyt ihan laskettais yksi plus yksi, niin ehkä voitaisiin jo vain olettaa, ettei noin fiksu ihminen katoa ihan vaan huvikseen. Kyllä tässä on omaisilla ollut huoli ihan syystä.
Et kyllä tuolla viestillä raottanut yhtään mitään enkä minä ymmärrä, mitä tarkoitat sanoessasi "Jos nyt ihan laskettais yksi plus yksi". Sanot, että fiksu ihminen ei katoa ihan vaan huvikseen. En minä tiedä, onko hän fiksu ihminen. Rikosta ei ole tapahtunut ja jos tiedät, ettei hän ole kadonnut omasta tahdostaan tehdäkseen kiusaa ihmisille, niin en keksi muuta, kuin että hän on ollut terveydentilaltaan sellaisessa tilassa joko fyysisesti tai psyykkisesti, ettei ole kyennyt ilmoittamaan itsestään. Se että hän olisi ollut fyysisesti loukkaantunut, ei ole mielestäni mahdollista, koska hän olisi siinä tapauksessa jo kuollut hypotermiaan. Te kaikki tiedätte aikaisempien katoamistapausten perusteella, että hypotermiaan kuolee pienessäkin pakkasessa yhden päivän sisällä.
Mutta ilmeisesti vastuuttomaksi kusipääksi tai muuksi nimittely siksi, että ei itse tiedetä kaikkea, on kuitenkin aikuisoletettujen mielestä ihan laatuargumentointia?
Jätit kommentistani pois sanan "Jos". Aloitin kommenttini näin: "Jos kyseinen nainen on ollut omasta tahdostaan, terveenä kadoksissa...". En siis ole nimitellyt, vaan päinvastoin minä olen pidäyttäytynyt kaikenlaisesta tyhmästä ja epäasiallisesta spekulaatiosta sen suhteen, miksi hän katosi, kun samaan aikaan muut täällä ovat menneet henkilökohtaisuuksiin puhumalla mt-ongelmista, huumeista ja ties mistä ja vieläpä suoraan siten, että he kyllä tietävät, että mikä on syy katoamiseen. Minä olen tuonut esille ainoastaan uskoni siitä, että hän on hukkunut Arabianrantaan heikkojen jäiden takia.

***Nyt kun henkilö on löytynyt, niin mielestäni tämä koko ketju pitäisi poistaa Minfosta ja sanon tämän nimenomaan henkilön itsensä takia, ettei hänen tarvitse lukea täällä olevia asiattomia spekulaatioita.***
Viimeksi muokannut Alex Ross, Ma Helmi 14, 2022 3:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alex Ross
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2017 4:27 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Alex Ross »

Rysty kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 1:13 am
Alex Ross kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:27 pm Poliisi on tiedottanut, ettei asiassa epäillä rikosta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8f29 ... 99e7675897

Jos kyseinen nainen on ollut omasta tahdostaan, terveenä kadoksissa yli viikon tietäen, että poliisi, kansalaiset, ystävät ja sukulaiset etsivät häntä ja ovat erittäin huolissaan, niin ei voi muuta sanoa, kuin että juma**ta mikä kusipää.

Suomen lainsäädäntöä tulisi muuttaa siten, että katoaminen pitäksi aikaa omasta tahdosta ilman, että ilmoittaa asiasta mihinkään, pitäisi olla rangaistava teko. Tulen todennäköisesti tekemään poliisille tutkintapyynnön asiasta eli voitaisiinko naista syyttää jollakin rikosnimikkeellä perusteena se, että hän on tietoisesti ja tahallaan vienyt poliisin aikaa ja resursseja.
Tutkintapyynnön tekemisen sijaan toivoisin sinun vetävän hieman happea ja opettelemaan kunnioittavampaa kielenkäyttöä kadonnutta kohtaan, jonka elämästä ja katoamisen syistä sinulla ei ole mitään tietoa.
Kirjoitin "Jos"! Kirjoitin "Jos kyseinen nainen on ollut omasta tahdostaan, terveenä kadoksissa..."!

Miksi muuten kaikki pitävät niin epätodennäköisenä sitä, että joku henkilö katoaisi tehdäkseen kiusaa muille ihmisille, kuten kostaakseen jotain? Teinit ainakin käsittääkseni tekevät tällaista, kun suuttuvat vanhemmilleen, joten miksi ei aikuinen esim. puolisolleen? Tietyssä mielessä Nela Utkinan itsemurha oli tällainen tapaus, kun hän hirtti itsensä paikassa, josta kukaan ei löytäisi häntä. Ajatelkaa, jos ei olisi löytynyt. Ei kovin kivaa miesystävälle.
Viimeksi muokannut Alex Ross, Ma Helmi 14, 2022 3:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alex Ross
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2017 4:27 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Alex Ross »

Skloddi kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 4:19 pm
Salapoliisityttö kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 4:06 pm ”Onpa kyyninen lähestymistapa. Mistä luulet nyt tietäväsi, että taustalla oli edes mt-ongelmat?”
Siitä että mieleltään terve ihminen ei pysy piilossa yli viikkoa kun omaiset etsii huolesta sokeana ja iltapäivälehdet kuuluttaa.
Terve ihminen olisi ilmoittanut että kaikki ok, lepään hetken.
Siinä sulle vastaus.
Mistä tiedät, ettei niin ole käynyt tässäkin tapauksessa? Itse uskon näin jälkiviisaana, että juuri niin Juuli on tehnyt. Poliisikin ilmeisesti viittasi juuri tähän sanoessaan jo tiistaina, että "fyysisesti ei ole tavattu".
Muistaakseni poliisi toisaalta sanoi samassa yhteydessä, että etsintöjä jatketaan. Jos kadonnut ilmoittaa itestään, niin ei kai silloin poliisi etsintöjä jatka. Jokaisella on laillinen oikeus kadota ilman, että häntä etsitään ts. jos kadonnut ilmoittaa itsestään, niin etsinnät lopetetaan.
Alex Ross
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2017 4:27 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Alex Ross »

Kuinka usein muuten on tapahtunut tällaista, että näin kauan kadoksissa ollut henkilö löytyy elossa? En muista itse ainoatkaan tapausta. Yleensä elossa löytyvät löydetään 1-2 päivän sisällä ja ovat yleensä teinejä.

Toistan tämän: Nyt kun henkilö onkin elossa, niin mielestäni tämä koko ketju pitäisi poistaa henkilön itsensä takia, jotta hänen ei tarvitse lukea täällä olevia erittäin asiattomia spekulaatioita, joissa ei ole vain arvailtu katoamisen syytä, vaan arvioitu myös henkilöä itseään. Sanoisin, että tämä on jopa ylläpidon velvollisuus. :!:
Vastaa Viestiin