Ei ollut eikä eikä autoon mitä ei osaa käsitellä noissa nopeuksissa .Jos ei ymmärrä miten niitä ajateen niin mennään ' Bumerangnina äkkiä Valitettavasti. (vielä jos vanhat kovettuneet renkaat )Rubiskreebeli kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 6:46 pm Kuten jo mainittu niin ei-faceliftattu 996 korimallinen 911 jakaa saman keulan Boxterin kanssa joten sen perusteella voisi olla kumpi vaan. "Takaluukku" kuitenkin paljastaa, että kyseessä on Boxter.
Tuolla autolla noin 170km/h nopeus ole käytännössä mikään ongelma tuossa kohtaa jos tekniikka ja renkaat vaan ovat kunnossa. Toisaalta tuo 170 oli kohtaamisnopeus poliisin kanssa silloin kun auto oli ajamassa ITÄÄN päin. Törmätessään auto ajoi länteen päin joten kuski on poliisia säikähtäessään heittänyt ympäri ja ajanut luultavasti paljon kovempaa karkuun. Tuossa on vielä Tuupakan jälkeen (juuri ennen törmäyspaikkaa) aika pitkä alamäki jossa nopeutta kelaa helposti. Jäljistä päättelisin, että yksinkertaisesti pito on loppunut ja keskimoottorinen auto on silloin aika anteeksiantamaton varsinkin jos nopeus on alkanut kakkosella kuten uskoisin.
Alkoholi ei ole ollut hyvä valinta tuona iltana.
Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
-
- Frank Drebin
- Viestit: 381
- Liittynyt: Ti Joulu 11, 2018 1:29 am
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Aika paljon edellä jo sanottu, ja voin kompata että jos Porschessa renkaat, alusta ja jarrut kunnossa edes 200 km/h kehä III:n kokoisella tiellä ei ole mikään ongelma, jos edes jonkunlaista ajokokemusta on. Vaikka olisi vähän uraa tiessä, ja vanhempikin yksilö kyseessä. Usealla mallilla vuosien saatossa ajaneena ja pari myös aikoinaan omistaneena voin kertoa, että mallista riippuen vasta 230-250 km/h ylöspäin alkaa tuntumaan kovemmalta vauhdilta. Hyvin tehtyjä autoja kaikin puolin, ei pelkästään tehokkaita. Kalliita ylläpitää ja huoltaa asiallisesti, massamerkkeihin verrattuna, sekin on totta.
Se on sitten ihan eri asia, jos (kaato)kännissä ajeltu, tai jos kyseessä ollut huoltamaton persaukisten kiertopalkinto. Jälkimmäisessä tapauksessa voisi selvin päinkin käydä hassusti, ensimmäisessä kai se ja sama löytyykö huoltokirjaa yms. Ja järkeväähän nuo vauhdit ei ole missään tapauksessa, hitaamminkin ehtii perille muita (ja itseään) riskeeraamatta.
Eiköhän ne mahdolliset promillet muutaman viikon sisään viimeistään julkaista.
Se on sitten ihan eri asia, jos (kaato)kännissä ajeltu, tai jos kyseessä ollut huoltamaton persaukisten kiertopalkinto. Jälkimmäisessä tapauksessa voisi selvin päinkin käydä hassusti, ensimmäisessä kai se ja sama löytyykö huoltokirjaa yms. Ja järkeväähän nuo vauhdit ei ole missään tapauksessa, hitaamminkin ehtii perille muita (ja itseään) riskeeraamatta.
Eiköhän ne mahdolliset promillet muutaman viikon sisään viimeistään julkaista.
-
- Nikke Knakkertton
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 10:55 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Tosiaan vauhti varmasti ollut kovempi kuin tuo 170, kun lähtenyt lapasesta, sen verran pitkään on piirtänyt piruettiä sinne tänne että eiköhän se vauhti tuon pitkän suoran päässä helposti ala kakkosella, jos paniikki päällä puskettu vielä karkuun.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Oli ilmeisesti samana päivänä miehen ostama auto. Nuori pariskunta. Toinen pääsi sairaalaan asti.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Tämä on totta, vakuutus ja omistajanvaihdos otettu voimaan 14.5. Auto on 2001 vuoden boxster 3.2s, 252hp, oikea kylki ottanut osuman mutta pahimmat palopaikat olivat perässä sekä matkustamossa
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Vaikea uskoa kenenkään selvinneen sairaalaan saakka tuosta onnettomuudesta. Pelkästään törmäys on ollut raju, mutta tulipalosta ei varmuudella ole selvinnyt kukaan.
Toki, jos autosta joku on lentänyt ulos autosta ennen tsyttymistä. Kuitenkin uutisissa on kerrottu, että palon sammutuksen jälkeen selvisi että kyydissä oli matkustaja - viestii varsin paljon siitä että auton romusta on löytynyt kumpikin.
Toki, jos autosta joku on lentänyt ulos autosta ennen tsyttymistä. Kuitenkin uutisissa on kerrottu, että palon sammutuksen jälkeen selvisi että kyydissä oli matkustaja - viestii varsin paljon siitä että auton romusta on löytynyt kumpikin.
-
- Nikke Knakkertton
- Viestit: 187
- Liittynyt: To Joulu 19, 2019 12:19 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Olen mielestäni nähnyt Porvoon motarilla nopeusrajoituksen olevan välillä 80-120 km/h. Tietenkin talvi-/kesävaihtelu (100/120), mutta pari kertaa todella huonossa kelissä olen nähnyt siellä tauluilla 80 lukemat.
Kehä III:lla taitaa noilla turmapaikkeilla olla aika ikäviä lyhyitä liittymiä. Siitä ei ehdi edes Tesla kiihdyttämään samaan vauhtiin jos takaa tulee joku sankari 170km/h kuvitellen että tie on täysin tyhjä eikä sinne kukaan muu ole tulossa eteen. Vaikka liittymästä tuleva näkisikin sivupeilistä että kaukaa on joku tulossa, tuskin hän osaa heti arvioida että se tuleekin sieltä yli kaksinkertaista nopeutta normaaliin nähden.
80km/h on tuolle tienpätkälle aivan hyvä rajoitus.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Kyllä vain, todella lyhyet liityntäkaistat on noilla paikkeilla kehä3:lla. Länsi-Vantaan alueella tiesuunnittelijoilla on ollut joskus aikoinaan todella kiero huumorintaju liityntäkaistoja suunnitellessaan; pätee myös Hämeenlinnanväylälle Kaivoksela - Martinlaakso liittymiin.Aasinajaja kirjoitti: ↑Ti Touko 17, 2022 12:32 am
Kehä III:lla taitaa noilla turmapaikkeilla olla aika ikäviä lyhyitä liittymiä. Siitä ei ehdi edes Tesla kiihdyttämään samaan vauhtiin jos takaa tulee joku sankari 170km/h kuvitellen että tie on täysin tyhjä eikä sinne kukaan muu ole tulossa eteen. Vaikka liittymästä tuleva näkisikin sivupeilistä että kaukaa on joku tulossa, tuskin hän osaa heti arvioida että se tuleekin sieltä yli kaksinkertaista nopeutta normaaliin nähden.
80km/h on tuolle tienpätkälle aivan hyvä rajoitus.
80 on todellakin oikea nopeusrajoitus noilla nurkilla.
Polttoaineen hinnannousun seurauksena olisi tänä keväänä ollut oikea veto jättää talvinopeusrajoitukset voimaan. 120 km/h syö polttoainetta suhteellisen paljon enemmän, kuin 100 km/h ja vastaavasti taas 80 km/h on se taloudellisin maantienopeus. Hämmästelen miksi meidän kovasti vihertävä hallitus ei ole uskaltanut puuttua nopeusrajoituksiin. Saksassakin uskallettiin.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Palturia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008819792.html
Luultavasti myös muut "faktat" on paikkansa pitämättömiä.Kun poliisipartio teki seuraavan havainnon autosta, oli onnettomuus jo tapahtunut ja auto syttynyt ilmiliekkeihin. Paikalle saapunut pelastuslaitoksen yksikkö sammutti palavan auton.
Palon sammuttua poliisille selvisi, että autossa oli etupenkillä kuljettajan lisäksi yksi matkustaja.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Samoin, olen myös ajanut monta kertaa yli "kaks markkaa" lasissa, ja aina kun nopeus oli enemmän kuin 160 sen vaan tiesi ja tunsi, että yksikin nopea väärä liike ratissa tarkoittaa kamalaa. Siitä kun vauhti kasvoi, niin tieto virheliikkeen katastrofaalisista seurauksista kävi aina vaan ilmeisemmiksi ja ilmeisemmiksi.poikani kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:50 pmOlen nuorena ja kuolemattomana ajanut Helsingin seudulla sellaisia ylinopeuksia, että monesta tempauksesta olisi uutiskynnys ylittynyt. Siksi tiedänkin, että ei tuo poliisin mittaama nopeus mikään erityisen hurja ole tuossa kohdin. Omat ajoni ajoin selvin päin. Onnettomuuksia nolla.
Vaikka olisi mikä urheiluauto ja millainen alusta, niin fysiikan lakeja sellaiset eivät kumoa. Se on yksi liian nopea liike rattiin ja hei hei.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
-
- Axel Foley
- Viestit: 2472
- Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:22 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Ja vuokralle saa jos ei omaksi halua mutta haluaa kokeilla vauhdin hurmaa.
URHEILUAUTOVUOKRAUS
Oletko aina haaveillut urheiluautolla ajamisesta nätissä kesäkelissä tai kenties avoautoilusta kaupungissa auringon paistaessa täydeltä terältä?
Nyt on mahdollisuus toteuttaa kumpikin haave samalla kertaa!
Tiedot autosta:
Porsche Boxster S, vuosimalli 2001
Moottori 3.2 litrainen, 252 hevosvoimaa tuottava 6 sylinterinen boxerimoottori.
Vaihteisto automaatti (Tiptronic)
Sähkötoiminen katto sekä ilmastointi.
Vuokrauksen hinta alkaen 80 euroa.
https://dustmovers.com/garage/
URHEILUAUTOVUOKRAUS
Oletko aina haaveillut urheiluautolla ajamisesta nätissä kesäkelissä tai kenties avoautoilusta kaupungissa auringon paistaessa täydeltä terältä?
Nyt on mahdollisuus toteuttaa kumpikin haave samalla kertaa!
Tiedot autosta:
Porsche Boxster S, vuosimalli 2001
Moottori 3.2 litrainen, 252 hevosvoimaa tuottava 6 sylinterinen boxerimoottori.
Vaihteisto automaatti (Tiptronic)
Sähkötoiminen katto sekä ilmastointi.
Vuokrauksen hinta alkaen 80 euroa.
https://dustmovers.com/garage/
- Per Erik Hasselblad
- Nikke Knakkertton
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Touko 21, 2018 5:18 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Kokeile tuplata nopeus.
Kuten tuossa jo toinenkin mainitsi, on omassa historiassakin päätöntä kaahaamista. Siitä on tosin aikaa jos pari kymmentä vuotta.
Nykyään mennään lujaa enää erikoiskokeilla. Jos on esim tehnyt hieman liian nopean ohjausliikkeen ja samalla pieni pomppu, voi possu lähteä helposti käsistä. Siinä pitää olla Räikkösen reflaksit jotta olisi edes pieni sauma saada laitteet takaisin lapaseen.
Toki on voinut pudota rööki syliin tai joku muu yhtä tyhmä syy. Yhtä kaikki, ei kannatta leikkiä jos ei osaa oikeasti ajaa.
Ja ennen kuin joku viisastelee niin en ole maailman nopein, kansallista keskitasoa korkeintaan
- Per Erik Hasselblad
- Nikke Knakkertton
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Touko 21, 2018 5:18 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Juuri näinmeitzi kirjoitti: ↑Ti Touko 17, 2022 1:20 amSamoin, olen myös ajanut monta kertaa yli "kaks markkaa" lasissa, ja aina kun nopeus oli enemmän kuin 160 sen vaan tiesi ja tunsi, että yksikin nopea väärä liike ratissa tarkoittaa kamalaa. Siitä kun vauhti kasvoi, niin tieto virheliikkeen katastrofaalisista seurauksista kävi aina vaan ilmeisemmiksi ja ilmeisemmiksi.poikani kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:50 pmOlen nuorena ja kuolemattomana ajanut Helsingin seudulla sellaisia ylinopeuksia, että monesta tempauksesta olisi uutiskynnys ylittynyt. Siksi tiedänkin, että ei tuo poliisin mittaama nopeus mikään erityisen hurja ole tuossa kohdin. Omat ajoni ajoin selvin päin. Onnettomuuksia nolla.
Vaikka olisi mikä urheiluauto ja millainen alusta, niin fysiikan lakeja sellaiset eivät kumoa. Se on yksi liian nopea liike rattiin ja hei hei.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Niin voi, vaikka kolmeasataa, niin kauan kun auto pysyy hallinnassa.TucoRamirez kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:42 pm No kyllä kehäkolmosella voi Porschella ajaa selvänä 250 lasissa jos se on tyhjä muista autoista. Toki se on laitonta. F1:llä vielä kovempaa. 173kmh ei ole root cause tässä tapauksessa, vaan todennäköinen kaatokänni tai huumeiden vaikutuksen alaisena autoilu.
Yksi kymmenen metrin routapainauma tuossa vauhdissa tekee autosta vähäksi aikaa painottoman. Siitä se luisu lähtee ja siitä se lähti nytkin.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Porsche näyttää olevan kirjoittajasta riippuen parempi tai huonompi auto kuin muut autot 200+ nopeuksissa.